Skocz do zawartości

Nasiąkający Komin


Recommended Posts

Napisano
16 godzin temu, bajbek17 napisał:

Nie, tylko Zainstalowałem miarkownik. 

A jak wyglądają ścianki w kotle w wymienniku, są suche, można obmieść miotełką, czy wilgotne trzeba skrobać. 

Napisano
Dnia 23.01.2018 o 09:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

Dnia 23.01.2018 o 23:36, animus napisał:

A jak wyglądają ścianki w kotle w wymienniku, są suche, można obmieść miotełką, czy wilgotne trzeba skrobać. 

Czesto sa te wrzody choc staram sie miec te 60 stopni.

Dnia 24.01.2018 o 06:11, MrTomo napisał:

Jest zrobiona o ochrona kotła?

Tzn? Nie kumam.

Napisano

Ochrona kotła to termostatyczny trójdrogowy zawór mieszający wodę z zasilania i powrotu. W efekcie podnosi on temperaturę na powrocie.

Problemem jest też najprawdopodobniej przewymiarowanie kotła. Z opisu wynika, że ma on wyraźnie zbyt duża moc względem aktualnych potrzeb. W efekcie mamy palenie na pół gwizdka, kondensat i smołę. Już lepiej palić z przerwami ale dość intensywnie niż przez cały dzień zduszać płomień w palenisku.

Napisano

 

Dnia 28.01.2018 o 20:21, bajbek17 napisał:
Dnia 23.01.2018 o 09:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

17 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

To tak jakbyś  nie miał wcale - dorobić

Rozwinę

Dym wychodzi sobie z pieca idzie rurą w górę i na x wysokości doznaje szoku termicznego bo rura się kończy a komin nadal jest .

Czyli kondensat ma czas na to by osiąść na ścianach komina i sobie spokojnie spływa po cegłach nawet nie podsuszany kolejną porcją spalin z powyższego pieca ,

W/g mnie ta rura powinna być doprowadzona do końca komina , a nawet kilka cm wyżej

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

 

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

IMG_20180722_072825.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

(...)  Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy. (...)

 

Wando, sprawdź czy ten daszek położono na kawałku papy. Jeśli nie ma papy, to często mimo daszka cieknie.

Napisano
1 godzinę temu, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

Wysoko sprawne kotły cechują się tym, że temperatury spalin wychodzące z kotła mają niską wartość. Wraz z wlotem do komina, z każdym następnym metrem kanału dymowego spaliny coraz bardziej się wychładzają. Gdy komin nie ma izolacji, dym wychładza się tak bardzo, że dochodzi do wytrącenia się skroplin tzw kondensatu. Skropliny cieknące po cegłach komina z czasem nasączają komin do tego stopnia, że kondensat przenika przez ścianę i objawia się dużą mokrą i śmierdzącą plamą w którymś pokoju. Wysuszenie takiej plamy trwa wiele miesięcy, a zapach nie pozwala na stałe przebywać w takim pomieszczeniu. Dlatego w ceglanych kanałach dymowych zalecane jest montowanie metalowych wkładów kwasoodpornych. Zwykłe kotły na węgiel (zasypywane ręcznie) cechuje wysoka temperatura spalin co powoduje wygrzewanie komina i jego wysuszanie dlatego nie występuje w nich kondensat. W zwykłych kotłach węglowych część energii tracimy na wygrzewanie i osuszanie komina. 

Napisano
1 godzinę temu, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Ja tam żadnego daszka nie widzę, no chyba że fotka zrobiona była przed dodaniem daszka.

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu. Kupiłaś piec tzw niskotemperaturowy i wg Ciebie to co się leje to nie woda tylko kondensat. Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

Napisano
20 godzin temu, mhtyl napisał:

 

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

j.w.

dopiszę tylko że można dodatkowo docieplić komin żeby kondensat jednak się nie wytrącał i jeszcze jako ciepławy opuszczał komin

Tyle że komin już nie będzie już klinkierowy

wkład kwasowy też zadziała tylko należy jakąś kanalizę do skraplacza doprowadzić

 

Napisano
35 minut temu, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Ocieplisz tylko z zewnątrz czyli jak pisał MTW po ociepleniu nie będzie już widać klinkieru, no chyba że położysz płytki klinkierowe na obudowie ocieplenia komina.

Napisano
Dnia 13.12.2019 o 18:14, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie. Kominy z cegły nie potrzebują ocieplania, a wręcz jest to niezgodne z normami budowlanymi. Komin z cegieł powinien być otynkowany, co pozwala obserwować zmiany na jego powierzchni. Wracając do problemu...Bez względu na "ciepłotę" komina kondensat będzie nadal wyciekać, jeśli kocioł nie zostanie przestawiony na tzw pracę suchą. Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

Napisano
1 godzinę temu, Pit-4 napisał:

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie...

... Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

:icon_biggrin:

Dnia 12.12.2019 o 20:46, mhtyl napisał:

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu...

... Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

 

Napisano
Dnia 23.01.2018 o 07:44, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

fragment DTR ze strony producenta

Jak na moje chłopskie rozumowanie :

Po 1 coś nie tak jest z wkładem - jakoś niespecjalnie powinien wyciekać gdzie mu się podoba jak już to powinno lecieć z rurki denka

Po 2 komin nieocieplony znaczy zimny + niska temperatura spalin = skropliny

Po - mysły :)

Ściągnąć kominiarza z kamerą i niech szuka|:

Czy skropliny poprzez nieszczelny wkład wyciekają do komina , czy może też dym nie trafia do rury w 100% - powodując osadzanie kondensatu na kominie ,

który już jest tak nachlany że więcej nie zmieści i to pokazuje.

Sugerowałbym wzięcie innego kominiarza niż ten który ten wkład montował.

Potwierdzam! Tyle lat palenia syfem zjadło wkład kominowy. To trzeba sprawdzić jako pierwsze. Potem dawaj tu jeśli pleciemy bzdury... ;)

Tyle że problem nie w kominiarzu, a paleniu czymś, co nie powinno trafić do pieca. Wkład i tak długo wytrzymał. Jakieś miały i inne syfy....Potem lament że giniemy od smogu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...