Skocz do zawartości

ścieżka do domu


Recommended Posts

Napisano

Pozostało mi z tonę otoczaka,chciałabym go wysypać na  ścieżkę  prowadzącą  do domu.Jak przygotować podłoże czy jakieś ekobordy,agrotkanina potrzebna, nie chce obrzerza typu krawezniki. Teraz przy odwilży mam straszne błoto, a w tym roku nie damy rady z kostką. 

20170220_161752.jpg

Napisano
2 godziny temu, stokrotka28 napisał:

Pozostało mi z tonę otoczaka,chciałabym go wysypać na  ścieżkę  prowadzącą  do domu.Jak przygotować podłoże czy jakieś ekobordy,agrotkanina potrzebna, nie chce obrzerza typu krawezniki. Teraz przy odwilży mam straszne błoto, a w tym roku nie damy rady z kostką.

Ja bym to zwyczajnie wysypał, wyrównał i nie kombinował. Pytanie tylko, czy często chodzisz w butach z podniesionym i wąskim obcasem. Zresztą, to samo pytanie dotyczy kostki. Wiele miast w Polsce zakazuje już układania chodnikow z kostki, wracajac do znanej płyty 50 x 50.

Ja taką kupiłem z odzysku, po 1 PLN sztuka, jako złom betonowy, kiedy w miescie układali kostkę. Ułożyłem u siebie i teraz się śmieję. Panienki w szpilkach u mnie nóg nie połamią.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Ja bym to zwyczajnie wysypał, wyrównał i nie kombinował. Pytanie tylko, czy często chodzisz w butach z podniesionym i wąskim obcasem. Zresztą, to samo pytanie dotyczy kostki. Wiele miast w Polsce zakazuje już układania chodnikow z kostki, wracajac do znanej płyty 50 x 50.

Ja taką kupiłem z odzysku, po 1 PLN sztuka, jako złom betonowy, kiedy w miescie układali kostkę. Ułożyłem u siebie i teraz się śmieję. Panienki w szpilkach u mnie nóg nie połamią.

dziękuję,  spróbuję się rozejrzeć  za takimi z demontażu. Kamyki mogę wykorzystać zawsze w ogrodzie.

Napisano

a

2 godziny temu, stokrotka28 napisał:

zainspirowało mnie to zdięcie,tylko  u mnie jeden rząd płyt.Boki kamyki oddzielone obrzezem  od trawnika.Tylko,czy pod to trzeba jakiś piach agrotkanine, czy poprostu ułożyć płytki  i wysypać kamyki?

30109Kostki_z_wypustami_dystansowymi.jpg

Miałem nie odpowiadać ale jak widzę bezsilność autorki to muszę. To nie jest chodnik na zdjęciu który zapodałaś tylko jakiś ozdobny fragment być może tarasu czy coś w tym stylu.Może to i wygląda ładnie ale na chodnik wejścia do domu w żadnym razie się nie nadaje.

Napisano

to się nazywa potocznie eko kwadrat i raczej nie na chodniki, lecz na drogi dojazdowe się nadaje.

+ zastosowania to technologia z warstwą przesiąkliwą, co pozwala na wykonywanie dróg bez potrzeby projektowania kanalizy deszczowej.

Na ścieżkę sie nie nadaje, szczególnie że tu obcas jeszcze bardziej ugrzęźnie niż w kostce.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Betonowe kostki brukowe tego typu są rozwiązaniem wartym uwagi. Buduje się z nich tzw. nawierzchnie ekologiczne – z prześwitami – które umożliwiają szybkie przesiąkanie wody opadowej w głąb ziemi.

Do tworzenia takich nawierzchni może posłużyć bruk z wypustami dystansowymi (jak na zdjęciu powyżej) albo z otworami. Układa się go tak, jak standardową kostkę - na warstwach utwardzonego kruszywa i podsypce piaskowej.

Można także użyć płyt nawierzchniowych (betonowych lub kamiennych) i ułożyć je w kilkucentymetrowych odstępach. Są też specjalne kraty betonowe i panele z PVC – choć te nadają się jedynie na nawierzchnie parkingów czy miejsc postojowych, bo niewygodnie się po nich chodzi.

Prześwity w nawierzchniach eko zasypuje się kruszywem albo żyzną ziemią, w której można posadzić rośliny odporne na deptanie albo zasiać trawę. Trzeba jednak pamiętać o systematycznym podlewaniu takiej zielonej nawierzchni.

Napisano
18 minut temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

 Trzeba jednak pamiętać o systematycznym podlewaniu takiej zielonej nawierzchni.

Żebyśmy się nie nudzili i mieli co kosić w każdą sobotę.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 20.02.2017 o 16:39, stokrotka28 napisał:

Teraz przy odwilży mam straszne błoto, a w tym roku nie damy rady z kostką. 

Nie chcesz krawężników i masz straszne błoto po odwilży.

Wydaje mi się, że powinnaś sprawdzić najpierw, jak odprowadzona jest woda z dzialki - teren masz kolo wejścia chyba płaski, więc jeśli nie chcesz krawężników, to powinnaś tak ukształtować  (podnieść) poziom ścieżki, by był wyższy w stosunku do otaczającego gruntu z zielenią. Tak, by woda spływała z ścieżki na grunt, a nie odwrotnie - oraz, by woda z ulicy nie dostała się do ogrodu po ścieżce.

Nie powinno być to trudne, bo do domu wchodzisz po stopniach, więc jest zapas wysokości chyba.

Podłoże tez trzeba przygotować, nie można na błocie robić ścieżki - ale najpierw musisz się zdecydować na nawierzchnię i do tego dostosować podłoże. 

Napisano

najgorsze jest to ze wjazd teren przed domem jest wyżej i cała woda leje się na podwórko a i zalega ko domu bo dom jest nizej.Fachowiec od kostki powiedział że przy schodach  dałby kratki postaram się jutro zrobić zdjęcie terenu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano
Dnia 23.02.2017 o 20:06, Elfir napisał:

pytanie podstawowe - jak się odśnieża żwir?

To samo pomyślałem. Przypomina mój  wazon. Wąski z dłuuuugą szyjką. Piękny. Tylko że do niczego się nie nadaje

Napisano

Odprowadzenie wody deszczowej z nawierzchni wokół domu jest szczególnie istotne dla zabezpieczenia budynku przed zawilgoceniem. Zwłaszcza, gdy podłoże jest słabo przepuszczalne - gliniaste, ilaste, skaliste.

Przy układaniu nawierzchni trzeba pamiętać, że warstwa podkładowa z piasku (znajdująca się bezpośrednio pod kostką) powinna być uformowana z niewielkim – co najmniej 2% – spadkiem. Tak, by woda spływała w kierunku ogrodu, trawnika itp.

W wielu przypadkach nie może się jednak obejść bez montażu odwodnienia liniowego, które odprowadza wodę systemem korytek. Montuje się je na etapie układania kostki brukowej, umieszczając je na wymaganej głębokości w podbudowie nawierzchni. Korytka łączy się z rurami. odpływowymi i przykrywa specjalnymi rusztami.

Napisano
31 minut temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Odprowadzenie wody deszczowej z nawierzchni wokół domu jest szczególnie istotne dla zabezpieczenia budynku przed zawilgoceniem.

Tutaj na fotce niestety nie widać nachylenia terenu, odwodnienia wzdłóż drogi - a ogród wygląda na "grząski", że tak to określę. Jest kwestia gdzie odprowadzić wodę - ew. do studni z pompą? Ale dalej też trzeba ją odprowadzić - trzeba chyba poczekać na dodatkowe info od stokrotki....

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Pytanie czy w ogóle będziesz w stanie położyć kostkę samodzielnie bez pomocy fachowej firmy, bo z doświadczenia wiem że potem takie samodzielne prace to 2 krotna inwestycja bo zaraz zacznie pękać lub wybrzuszać się. Podstawą jest tutaj dokładność.

  • 5 miesiące temu...
Napisano
Dnia 3.10.2017 o 11:30, Rus-stal napisał:

Pytanie czy w ogóle będziesz w stanie położyć kostkę samodzielnie bez pomocy fachowej firmy, bo z doświadczenia wiem że potem takie samodzielne prace to 2 krotna inwestycja bo zaraz zacznie pękać lub wybrzuszać się. Podstawą jest tutaj dokładność.

Zgadzamy się. Warto wybierać specjalistów z doświadczeniem, tylko gdzie ich znaleźć? Aby nieco ułatwić to zadanie, utworzyliśmy profil Jestem fachowcem Polbruk na stronie: https://www.facebook.com/JestemFachowcem/, gdzie przedstawiamy godnych polecenia brukarzy i ich realizacje. Jest to strona dla fachowców, jednak przyda się wszystkim, którzy szukają godnej polecenia firmy do wykonania prac brukarskich.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Kostka jest ale jest i problem, woda z rabaty spływa  na kostkę bo jest spadek osadnik jest  dalej,przy dużym deszczu spływa furtką  na podwórze a częściowo zostaje na rabacie i kostce .Wykonawca proponuje mi do osadnika przeprowadzić odwodnienie liniowe czy to dobre rozwiozanie.Czy lepiej umieścić osadnik niżej przy rabacie i połoczyć do istniejącego już osadnika pełną rułką pod kostką.Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem jak spływa woda z rabaty,na drugim gdzie do osadnika nic nie spływa bo spływa przez furtkę czesciowo zostaje na kostce i rabacie,ostatnie zdjęcie to tak mi wykonawca chce zrobić odprowadzenie liniowe wody z rabaty  żeby nie zalegała na kostc) a osadnik  opuścić niżej.

2018-04-04-22-12-11.png

2018-04-04-22-14-01.png

2018-04-04-22-16-32.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...