Skocz do zawartości

Przyczyny powstawania wilgoci w piwnicy i metody jej osuszania


Recommended Posts

Napisano
do hydroizolacji dobry jest np water block bitumen.
  • 2 lata temu...
Napisano
Czy iniekcja parafinowa ma atesty na palność ? Czy jeśli nie ma to można ją bezpiecznie stosować stosować? dodatkowo cholernie droga i raczej mało skuteczna. Wielokrotnie widziałem obiekty niby osuszane ta metodą a prawda jest taka że jeśli nie odparuje to nie wyschnie a rzadko w piwnicach jest sprawna wentylacja. Należy podkreślić że iniekcje NIE OSUSZAJĄ tylko pełnią funkcję przepony poziomej jeśli są poprawnie wykonane. Na palcach jednej ręki można policzyć firmy iniekcyjne które przed doborem iniektu i technologi- ciśnieniowa, grawitacyjna sprawdzają procentowe zawilgocenie przegród.
  • 1 rok temu...
Napisano

Witam

Dom Rok budowy 2019 Piwnica tylko pod schodami 2m x2m wys 2,4 (ściany to bloczek fundamentowy 1,5m na płycie fundamentowej)

Wg mnie brak izolacji poziomej tylko na ścianach wewnętrznych tej piwniczki wychodzi wilgoć i plamy.

Wykonawca po zgłoszeniu nawiercił ściany i dał tam jakąś mieszankę na którą mówił hydrostop.

 

W dalszym ciągu tylko na ścianach wew. pojawiają wykwity. Jak na zdjęciach.

 

Poszukuje rozwiązania problemu oraz wykonawcy najlepiej ze śląska. Dziękuję za pomoc

wilogoc2.jpg

wilgoc.jpg

Napisano

Przenikanie wilgoci odbywa się nie w pionie a w poziomie = za ściaą wewnętrzną  jest prawdopodobnie wilgotny grunt. W tej sytuacji jedyna możliwość to izolacja cełej powierzchni ścian do poziomu "O" z uzyciem zapraw wodoszczlnych przystosowanyuch do zatrzymania tzw. naporu negatywnego i utworzenie bariery przwciwilgociowej ponad poziomem gruntu (np. metodą iniekcji)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam, szukam specjalisty który pomoże mi z wilgocią w piwnicy. Piwnica 3/4 pod ziemia. Fundament zabezpieczony sturodurem, hydroizlocaja, foliabombelkowa i otoczakiem. Mimo to farba w piwnicy odeszła juz do 1m. Co roku ok 20cm. Wylewki w teorii tez były odpowiednio zabezpieczone. Jest ktos z okolic Krakowa kto mogl by mi pomóc. 603-741-055 Maciek
Napisano
4 godziny temu, Gość Maciek napisał:

Mimo to farba w piwnicy odeszła juz do 1m. Co roku ok 20cm. Wylewki w teorii tez były odpowiednio zabezpieczone.

Może fotki jakieś pokażesz?

  • 10 miesiące temu...
Napisano
Witam, mam wodę w piwnicy każdej wiosny, jesieni, zimy i mokrym lecie... woda dostaje się przez ścianę, prawdopodobnie ze złe odprowadzonego drenu, tzn woda zamiast odpływać drenem, napływa pod piwnice... tak mi się wydaje, ale szukam specjalisty w powiecie piaseczyńskim, który by to sprawdził, poszukał przyczyny i ja usunął.. gdzie szukać takiego specjalisty. zwykle firmy budowlane mówią ze się znają, ale nie chce zdemolować piwnicy i eksperymentować, może porady gdzie szukać takiego specjalisty od izolacji.?
  • 1 rok temu...
Gość Agnieszka
Napisano
Witam mieszkam w szeregowcu po niemieckim 6 rodzinnym i od czasu do czasu mam wodę w piwnicy zauważyłam też że od strony sąsiadki na suficie pod piewnica zaczęło kapać nie wiem skąd ta woda kapie i mam prawie pół piewnicy wody chociaż to nie piewnica można powiedzieć że to mały schron poniemiecki bardzo proszę pomoc o podpowiedź skąd ta woda kapie bo sąsiedzi nie dają mi już żyć proszę o odpowiedz
Napisano
2 godziny temu, Gość Agnieszka napisał:

Witam mieszkam w szeregowcu po niemieckim 6 rodzinnym i od czasu do czasu mam wodę w piwnicy zauważyłam też że od strony sąsiadki na suficie pod piewnica zaczęło kapać nie wiem skąd ta woda kapie i mam prawie pół piewnicy wody chociaż to nie piewnica można powiedzieć że to mały schron poniemiecki bardzo proszę pomoc o podpowiedź skąd ta woda kapie bo sąsiedzi nie dają mi już żyć proszę o odpowiedz

Jakieś zdjęcia?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...