ewenement22 Napisano 23 listopada 2016 Udostępnij #1 Napisano 23 listopada 2016 WitamMam zamiar ocieplić sobie dach pianką poliuretanową. Na krokwiach 18 cm mam położone deski i papę. Dach był robiony nie przeze mnie w 2013 i do tej pory stał pod deskami i papą. Obecnie jestem w trakcie kładzenia blacho dachówki Venecja. Przed położeniem blachy było sporo przecieków. Około 15-20 sporych plam na deskach od spodu było widocznych. Z tego co powiedział mój dekarz spowodowanych złymi blaszkami do papy za mocno poprzybijanymi i to głównie one poprzecinały papę i dlatego były przecieki. Kazałem dekarzowi połatać te dziury chociaż wiem, że nie jest to takie łatwe i domyślam się, że mogły pozostawać jeszcze jakieś dziurki. Blacha jest już w większości położona czyli za jakieś kilka dni jak wszystko już wyschnie będę wiedział czy pozostawały jeszcze jakieś przecieki. Niestety niektóre deski są spleśniałe / spróchniałe.Mam kilka pytań i wątpliwości: 1. Jaką piankę psiukać? Otwarto komórkową? Zamknięto komórkową?2. Jakiego producenta? Najtańszy jest chyba Polychem ale podobno najgorszy, słyszałem, że dobra jest Hiszpańska Synthesia, podobno coś pomiędzy to Purinova. Jakich producentów jeszcze warto wziąć pod uwagę?3. Mam zamiar dać tej piany około 20 cm, żeby za mocno nie opuszczać płyt co spowoduje zabranie mi przez skosy jeszcze większej ilości miejsca w pomieszczeniach. Nie za mało te 20 cm?4. Słyszałem, że jacyś tam goście w moim mieście jak psiukali pianę na odeskowany dach dawali membranę od spodu w celu pozwolenia drewnu oddychania w razie gdyby pojawiły się jakieś przecieki, przemarzania. Słyszałem opinię o pianie, że dach może pleśnieć właśnie przez przecieki, przemarzanie i brak wentylacji dla drewna. Prawda to? 5.Czy jest sens kłaść taką membranę? Koszt jest raczej nie duży samej membrany a położyć mogę sam. Jak ewentualnie to zrobić? Dawać jakiś odstęp od desek? 1-2-3cm? Czy bezpośrednio na dechę? Ale wtedy to tam wentylacji raczej nie będzie. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 24 listopada 2016 Udostępnij #2 Napisano 24 listopada 2016 Co do zasady - zamknięcie spróchniałych desek między warstwami nieprzepuszczalnymi (papa - pianka) spowoduje szybką destrukcję dachu. Membrana nic nie poprawi - trzeba zerwać papę i wymienić deski, przykryć je folią paropepuszczalną, kontrłaty, łaty, blachodachówka.Polecam temat: Remont konstrukcji i pokrycia dachu - praktyczne porady Link do komentarza
ewenement22 Napisano 24 listopada 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 24 listopada 2016 Niestety już za późno bo cały dach pokryty blachą poza gąsiorami :( i co teraz? Dach mi będzie gnił? :( Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 listopada 2016 Udostępnij #4 Napisano 24 listopada 2016 Teraz to musztarda po obiedzie.Zanim kładłeś blachę było trzeba wymienić zgniłe deski i dać nowa papę, teraz nic nie zdziałasz.Pewnych rzeczy nie oszukasz. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 24 listopada 2016 Autor Udostępnij #5 Napisano 24 listopada 2016 Ale pewne jest ze teraz beszie mi gnil dach? Przeciez blachodachowka jest szczelna. Co innego jakbym mial dachowke... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 listopada 2016 Udostępnij #6 Napisano 24 listopada 2016 Z blachy też woda się skrapla.Jeżeli deski zgniłe to i nici z ocieplenia.A czy będzie gnił? czas pokaże, tylko pamiętaj że tanie mięso psy jedzą i żeby nie okazało się że za kilka lat dach będzie nadaw się do całkowitej wymiany. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 24 listopada 2016 Autor Udostępnij #7 Napisano 24 listopada 2016 przy takim ociepleniu tj. 20cm piany albo 22 myslalem ze raczej skroplin nie bedzie bo nie bedzie duzej roznicy temperatur.a jesli beda skropliny to przeciez jest jeszcze papa. ktora teraz jest uszczelniona mam nadzieje w miare dobrze wiec chyba powinna tez uchronic moj dach... dobrze mysle? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 listopada 2016 Udostępnij #8 Napisano 24 listopada 2016 Piana jest strasznie droga w porównaniu z wełną, a druga sprawa co ci po ociepleniu jak dach może dalej gnić. Jeżeli deski są miejscami zgniłe to i więźba na pewno też dostała sztycha.Skropliny będą bo przecież blachy nie ocieplisz. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 24 listopada 2016 Autor Udostępnij #9 Napisano 24 listopada 2016 a mozna jakos te deski zabezpieczyc jeszcze dodatkowo od spodu?masakra w takim razie... co robic? Link do komentarza
janusz13 Napisano 24 listopada 2016 Udostępnij #10 Napisano 24 listopada 2016 Cytat a mozna jakos te deski zabezpieczyc jeszcze dodatkowo od spodu?masakra w takim razie... co robic? Rozwiń Tak jak Kolega mhtyl we wcześniejszym poście napisał blacha zimą w dzień przy słonecznym dniu ma tendencje do wykraplania od spodu zamarzniętej pary wodnej i tego w żaden sposób nie unikniesz. Jak sam piszesz to do końca nie jesteś w 100% pewny szczelności spodniego pokrycia. Teraz to jest już musztarda po obiedzie i gdybanie półśrodkami. Wierz Mi te obecne Twoje działania to tylko by poprawić Tobie samopoczucie ale nie poprawność Twego dachu . Dlatego zastanów się nad zdjęciem już położonej blachodachówki , położenia na nowo papy,wymiany zniszczonych elementów drewnianych no i oczywiście oceny obecnego stanu Twojej więźby przez specjalistę. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 25 listopada 2016 Udostępnij #11 Napisano 25 listopada 2016 Cytat Niestety już za późno bo cały dach pokryty blachą poza gąsiorami :( i co teraz? Dach mi będzie gnił? :( Rozwiń Dach z pewnością nie nadaje się do ocieplenia pianką. Zagrożenie niszczenie drewna zależy od jego aktualnego stanu - zmiana struktury i twardości nawet po wysuszeniu może nie zatrzymać rozwoju gnicia nawet w przestrzeni wentylowanej. Przy niewielkich uszkodzeniach można izolować zmiany oleistymi impregnatami. Ocieplenie - choć ryzykowne - można zrobićz wełny mineralnej mocując folię paroprzepuszczalną 3 - 4 cm pod deskowaniem. Między folią i deskami musi być zapewniona cyrkulacja powietrza - wlot w okapie, wylot w kalenicy. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 1 grudnia 2016 Autor Udostępnij #12 Napisano 1 grudnia 2016 (edytowany) Kurde dopiero co położonej blachy szkoda zdejmować i na nowo zakładać bo to jest 2 razy więcej roboty niż było przed czyli i koszt dwa razy większy. Szkoda, że nie założyłem wątku przed położeniem dachu to kazałbym tak jak mówicie powymieniać zgniłe dechy i papę. Był tez pomysł położenia membrany na tą papę ale ktoś tam powiedział, że może nastąpić jakaś reakcja i żeby tak nie robić. Chyba teraz jednak żałuję, że tak nie zrobiłem. Tak to teraz muszę się w jakiś sposób ratować. Co zrobić nie tak dużym nakładem pracy jak zdejmowanie teraz całej blachy itd. Czy jest szansa, że będzie w miarę ok? Może porobić jakieś zdjęcia które pomogłyby Wam w ocenie aktualnego stanu. Zaraz będę miał ogrzewanie w domu więc będę mógł stwierdzić ile nadal jest ewentualnych nieszczelności. Kurde muszę też jak najszybciej się uporać z tym dachem ,ponieważ muszę go ocieplić, żeby ciepło mi przez niego nie uciekało. Pomóżcie dobrzy ludzie... Edytowano 1 grudnia 2016 przez ewenement22 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zenek Napisano 24 grudnia 2016 Udostępnij #13 Napisano 24 grudnia 2016 Dnia 23.11.2016 o 20:41, ewenement22 napisał: Słyszałem opinię o pianie, że dach może pleśnieć właśnie przez przecieki, przemarzanie i brak wentylacji dla drewna. Prawda to? Rozwiń To prawda! Zgniłę deski trza było wymienić ale jeśli jest to tylko kilka miejsc, to jeśli nie będą zamakać, powinno wytrzymać do następnego remontu szczelina wentylacyjna jest niezbędna - w ogóle zastosowanie odpowiednch folii - paroszczelnej i paroprzepuszczalnej w odpowiednim miejscu też jest niezbędne. Inaczej konstrukcja może gnić, izolacja zamakać, sufit też 20 cm ocieplenia w dachu to niezbyt wiele - powinno być min 30 - 35, szczegolnie w poziomej części stropu - niestety w skosach kosztem wysokości Link do komentarza
ewenement22 Napisano 12 stycznia 2017 Autor Udostępnij #14 Napisano 12 stycznia 2017 Witam mój dach wygląda tak i nie wiem co z nim zrobić. Z zewnątrz jest już blachodachówka. Pomóżcie. Przy szczycie dachu jest ok ale najgorzej jest dokoła dachu zaraz przy murze. Oceńcie sami... Co z tym zrobić po kolei? Jakich preparatów użyć? Nie muszą być tanie. Ważne, żeby nie truły mojej rodziny i były skuteczne. Link do komentarza
Budujemy Dom - podstawa domu Napisano 13 stycznia 2017 Udostępnij #15 Napisano 13 stycznia 2017 Witam, widzę że tematy się dublują, proponuję kontynuować dyskusję tu: Link do komentarza
ewenement22 Napisano 23 stycznia 2017 Autor Udostępnij #16 Napisano 23 stycznia 2017 (edytowany) Dnia 13.01.2017 o 12:43, Budujemy Dom - podstawa domu napisał: Witam, widzę że tematy się dublują, proponuję kontynuować dyskusję tu: Rozwiń Niestety tamten temat nie żyje dlatego proszę o pomoc tutaj. Pilną pomoc ponieważ chcę działać... Taki preparat będzie ok? KUPRAFUNG-P Compact 5kg http://allegro.pl/kuprafung-p-5kg-impregnat-do-drewna-1-13-zielony-i5289054819.html Edytowano 23 stycznia 2017 przez ewenement22 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ewenement22 Napisano 24 stycznia 2017 Autor Udostępnij #17 Napisano 24 stycznia 2017 (edytowany) Kupiłem wilgotnościomierz do drewna. Ile wilgotności musi mieć drewno żeby ocieplić pianą? Czy taki preparat jest bezpieczny dla zdrowia ludzi którzy będą mieszkali w tym domu Boramon http://allegro.pl/altax-preparat-grzybobojczy-5l-boramon-srodek-i6655391037.html chcę nim miejscowo potraktować mój dach oraz całościowo KUPRAFUNG-P Compact może jednak lepiej parę złotych więcej wydać i zamiast KUPRAFUNG-P Compact wybrać KUPRAFUNG-P Premium http://allegro.pl/miedziowy-impregnat-do-drewna-wiezby-kuprafung-24h-i6206771404.html Chyba tak zrobię... Edytowano 24 stycznia 2017 przez ewenement22 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 24 stycznia 2017 Udostępnij #18 Napisano 24 stycznia 2017 Drewno do impregnacji powinno być powietrzno-suche o wilgotności około 15%, przy czym im suchsze tym bardziej chłonne a wówczas impregnacja jest bardziej skuteczna. Pomiary wykonuj w miejscach trudno dostępnych dla ruchu powietrza, jeżeli tam będzie w okolicach w/w podanej wartości, to w pozostałych może być tylko lepiej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 stycznia 2017 Udostępnij #19 Napisano 24 stycznia 2017 Desek rozumiem, że nie wymieniłeś,tak? Sądzisz, że spróchniałe deski uratuje ten preparat? Szkoda tylko Twoich pieniędzy i pracy, bo różnego rodzaju impregnaty stosuje się na zdrowe drewno a nie już gdy zżarła je zgnilizna. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 6 lutego 2017 Autor Udostępnij #20 Napisano 6 lutego 2017 Kupiłem taki który też grzyba zabija. Oraz jeszcze jeden który impregnuje. Mam też zamiar zrobić izolację membraną jakieś 2-3 cm od desek . Tylko mam pytanie czy potrzebuje dawać jakieś deseczki pionowe na środku pomiędzy krokwiami żeby piana później nie docisnęła tej membrany do desek? Czy piana zadziała w drugą stronę i pod wpływem ciężaru odciągnie jeszcze tą membranę od desek? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie? Link do komentarza
ewenement22 Napisano 7 lutego 2017 Autor Udostępnij #21 Napisano 7 lutego 2017 (edytowany) Co zrobić, żeby piana nie docisnęła membrany? Może po prostu przypilnować jak będą membranę kładli, żeby była dobrze naciągnięta i zrobić nie 2 ale 3 cm od desek? Dodatkowo mam zamiar zrobić dookoła domu przerwę 2cm pomiędzy ociepleniem a deskami bo teraz jest styropian dociśnięty do desek. Dzięki temu będzie jakiś wlot powietrza pomiędzy membranę a dechy. Dobrze kombinuję? Tylko jeszcze zastanawiam się czy nie powinno być wylotu powietrza np. w kalenicy. Tylko, że czasami więźby są na skos (dach czterospadowy) i wtedy już nie ma dojścia powietrza do kalenicy... Co w takim przypadku? Jest na to jakaś rada? Edytowano 7 lutego 2017 przez ewenement22 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 lutego 2017 Udostępnij #23 Napisano 7 lutego 2017 Dnia 7.02.2017 o 08:06, ewenement22 napisał: Co w takim przypadku? Jest na to jakaś rada? Rozwiń Ociepl to wełną. Link do komentarza
ewenement22 Napisano 7 lutego 2017 Autor Udostępnij #24 Napisano 7 lutego 2017 A co za różnica? Też nie będzie tam wentylacji. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 lutego 2017 Udostępnij #25 Napisano 7 lutego 2017 Różnica jest w cenie, bo zapewne wiesz ile kosztuje m2 piany a ile m2 dobrej wełny. No i robocizna, te nabijanie membrany między krokwie to dodatkowy niepotrzebny wydatek. Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 8 lutego 2017 Udostępnij #26 Napisano 8 lutego 2017 Dnia 7.02.2017 o 08:25, bajbaga napisał: Rozwiń Tylko w rzeczywistości musisz najpierw wezwać ekipę od gk, żeby przed pianą wieszaki do krokwi przykręciła i wszystko na cacy wyrównała. Chyba, że wyrywają później tą pianę... Link do komentarza
Budujemy Dom - podstawa domu Napisano 10 lutego 2017 Udostępnij #27 Napisano 10 lutego 2017 Dnia 8.02.2017 o 07:18, Razmes napisał: Tylko w rzeczywistości musisz najpierw wezwać ekipę od gk, żeby przed pianą wieszaki do krokwi przykręciła i wszystko na cacy wyrównała. Chyba, że wyrywają później tą pianę... Rozwiń Niekoniecznie. Wieszaki na stelaż mocuje się też do lica krokwi: Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 10 lutego 2017 Udostępnij #28 Napisano 10 lutego 2017 Zawsze możesz zdecydować się na gotowe płyty PIR/PUR. Wspominałem o firmie RECTICEL Izolacje. Akurat w tym przypadku widać wieszaki i widać też solidną izolację miedzykrokwiową z wełny. Może pójść już w jednym kierunku i nie dzielić zapałki na 4. Ja rozumiem, że Kolega Norbert chciał pokazać mocowanie a mój komentarz jest jedynie odniesieniem do ostatniego zdjęcia Kolegi. Wyobrazimy sobie układ z filmu ICYENNE i mamy alternatywne rozwiaaanie. PS. ......i zrób porządek z tymi dechami, papa nie stanowi pewno skuteczniej warstwy pokrycia i hydroizolacji. Każda izolacja zamoknie i wszystko na nic. Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 10 lutego 2017 Udostępnij #29 Napisano 10 lutego 2017 Dnia 10.02.2017 o 11:16, Budujemy Dom - podstawa domu napisał: Niekoniecznie. Wieszaki na stelaż mocuje się też do lica krokwi: Rozwiń Odniosłem się do filmu kolegi z ocieplania pianą. Wystarczy się przyjrzeć, by dostrzec, że pianę aplikują też na krokwie. W tej sytuacji jakie jest rozwiązanie na montaż g-k ? Link do komentarza
bachus Napisano 11 lutego 2017 Udostępnij #30 Napisano 11 lutego 2017 Dnia 10.02.2017 o 11:24, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Akurat w tym przypadku widać wieszaki i widać też solidną izolację miedzykrokwiową z wełny. Rozwiń A niby jaka to ona solidna, nie zabezpieczona niczym. Po jakimś czasie wypadnie i oprze się na KG. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 lutego 2017 Udostępnij #31 Napisano 11 lutego 2017 Raczej prędzej oprze się na profilach niż na płytach kg. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 lutego 2017 Udostępnij #32 Napisano 13 lutego 2017 Myślałem o grubości i o materiale. Brakuje przezewiazań (ograniczników) - wszystko się zgadza. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się