Skocz do zawartości

Rurki doprowadzające wodę do umywalki trafiły w komin spalinowy z pełnej cegły


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam jeszcze jeden problem do omówienia. Robię właśnie instalację wodną w łazience i okazało się, że rurki doprowadzające wodę do umywalki oraz odpływ z niej trafiły w miejsce gdzie znajduje się komin spalinowy od kominka. Komin jest wymurowany z pełnej cegły. Czy można wykuć bruzdy w kominie żeby te wszystkie rury schować w ścianie czy muszę je puścić po ścianie i później maskować np jakąś szafką?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam
Mam jeszcze jeden problem do omówienia. Robię właśnie instalację wodną w łazience i okazało się, że rurki doprowadzające wodę do umywalki oraz odpływ z niej trafiły w miejsce gdzie znajduje się komin spalinowy od kominka. Komin jest wymurowany z pełnej cegły. Czy można wykuć bruzdy w kominie żeby te wszystkie rury schować w ścianie czy muszę je puścić po ścianie i później maskować np jakąś szafką?


??
Instalację wod/kan tak masz w projekcie - na kominie??

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 2.11.2016 o 06:04, toldipol napisał:

Czy można wykuć bruzdy w kominie żeby te wszystkie rury schować w ścianie czy muszę je puścić po ścianie i później maskować np jakąś szafką?

Po pierwsze to tam masz chyba jakiś tynk na kominie, więc może mieścisz w tym tynku, a jak nie to możesz zastosoać listwę maskującą

Gość mhtyl
Napisano
18 godzin temu, zenek napisał:

Po pierwsze to tam masz chyba jakiś tynk na kominie, więc może mieścisz w tym tynku, a jak nie to możesz zastosoać listwę maskującą

To w takim razie tynk musiałby być gruby, bardzo gruby aby w nim można było schować rurki a w szczególności rurę odpływową od umywalki.

Napisano
15 minut temu, mhtyl napisał:

To w takim razie tynk musiałby być gruby, bardzo gruby aby w nim można było schować rurki a w szczególności rurę odpływową od umywalki.

W tytule było o rurkach doprowadzających do umywalki (pół cala) ... a odprowadzenie do pionu (pewnie taki jest)  zalezy od jego położenia - i raczej nie musi być w ścianie (odprowadzenie). 

Gość mhtyl
Napisano
28 minut temu, zenek napisał:

W tytule było o rurkach doprowadzających do umywalki (pół cala) ... a odprowadzenie do pionu (pewnie taki jest)  zalezy od jego położenia - i raczej nie musi być w ścianie (odprowadzenie). 

Cytat

Rurki doprowadzające wodę do umywalki trafiły w komin spalinowy z pełnej cegły

Chcesz powiedzieć, że odpowiadając w danym temacie nie czytasz posta #1 tylko nagłówek-  tytuł tematu?O.o

A gdzie ty widzisz w temacie wzmiankę o rurkach 1/2 cala?

Dnia 2.11.2016 o 06:04, toldipol napisał:

Witam
Mam jeszcze jeden problem do omówienia. Robię właśnie instalację wodną w łazience i okazało się, że rurki doprowadzające wodę do umywalki oraz odpływ z niej trafiły w miejsce gdzie znajduje się komin spalinowy od kominka. Komin jest wymurowany z pełnej cegły. Czy można wykuć bruzdy w kominie żeby te wszystkie rury schować w ścianie czy muszę je puścić po ścianie i później maskować np jakąś szafką?

Pogrubiłem dla jasności czytania.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

że rurki doprowadzające wodę do umywalki oraz odpływ z niej trafiły w miejsce gdzie znajduje się komin spalinowy od kominka

No to jeśli jasno czytać - to rurki doprowadzające i odpływ trafiły w komin, bo tak je skierował autor pytania. Ale Przecież powinny kierować się w stronę rur zasilajacych (gdzie one są?) i w stronę pionu. Odpływ kieruje gość w stronę komina? - a gdzie jest pion??? Odplyw ma skierować w stronę pionu. O rurkach zasilajacych nie piszę jako problemie, bo one wystarczą 0.5 cala dla umywalki (chyba się nie mylę?) wg mnie, ale też naturalnie muszą połaczyć się z instalacją istniejaca.

 

Napisano
Dnia 1.02.2017 o 19:40, zenek napisał:

No to jeśli jasno czytać - to rurki doprowadzające i odpływ trafiły w komin, bo tak je skierował autor pytania. Ale Przecież powinny kierować się w stronę rur zasilajacych (gdzie one są?) i w stronę pionu. Odpływ kieruje gość w stronę komina? - a gdzie jest pion??? Odplyw ma skierować w stronę pionu. O rurkach zasilajacych nie piszę jako problemie, bo one wystarczą 0.5 cala dla umywalki (chyba się nie mylę?) wg mnie, ale też naturalnie muszą połaczyć się z instalacją istniejaca.

 

Być może jest tak że nie ma pionów jak piszesz a rozprowadzenie wody i kanalizacji w posadzce i akurat wyszło na kominie spalinowym. A może należałoby zastanowić się nad innym miejscem umieszczenia umywalki. 

A tak na marginesie to z  rurek półcalowych / w ten sposób podawano wymiar rur stalowych ocynkowanych/ to już się chyba instalacji nie wykonuje. Jeśli już to 15mm bądź 12mm rurki miedziane ewentualnie 16 mm rurki PE , PEx. 

 

Napisano
9 godzin temu, zenek napisał:

No to do czego podłaczy umywalkę? 

 

9 godzin temu, zenek napisał:

No to do czego podłaczy umywalkę? 

Proste jeśli nie ma pionów to są poziomy

Gość mhtyl
Napisano

Pomijając to wszystko ja uważam, że to wytwór inwestora bo nie wierzę aby projektant domku zaprojektował instalację aby przebiegała przez komin.

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

 

Pomijając to wszystko ja uważam, że to wytwór inwestora bo nie wierzę aby projektant domku zaprojektował instalację aby przebiegała przez komin.

 

 

Dnia 2.11.2016 o 06:04, toldipol napisał:

Robię właśnie instalację wodną w łazience i okazało się, że rurki doprowadzające wodę do umywalki oraz odpływ z niej trafiły w miejsce gdzie znajduje się komin spalinowy od kominka.

W zasadzie tak napisał - tylko przecież to musiało być widoczne w projekcie - więc gość nie czyta projektu, albo roi niedokładnie, albo komin wybudowano niedokładnie, albo rurki maja być nawierzchniowe (niechowane w ścianie).

Apel do inwestora: pokaż przyjacielu projekt!

Gość mhtyl
Napisano

To że napisał "robię właśnie" może oznaczać że robi to sam lub robi mu firma a wyrażenie że robi jest potoczne. Nie jeden mówi, że się buduje,  a w rzeczywistości buduje mu firma.

Napisano

Tak mhtyl buduję sam. Generalnie wszystko oprócz postawienia murów zrobiłem sam - nie jestem z wykształcenia budowlańcem, ale samoukiem i budowa mojego własnego domku to takie moje drugie hobby.

Ale nie ważne.

Ważne, że na kominie będzie umywalka i nie da się jej dać w innym miejscu. A do umywalki od dołu musi dojść woda i odpływ, które normalnie były by wkute w ścianę , ale że to komin no to mam dylemat - kuć czy nie kuć?

Często widzę w postach, że piszecie ,,a jak jest w projekcie". W projekcie oprócz projektu konstrukcji domu nie mam żadnych projektów żadnych instalacji. Czemu? Nie wiem - po prostu mam taki projekt i już. Ważne że dostałem na niego pozwolenie.

Napisano

aa

31 minut temu, toldipol napisał:

Tak mhtyl buduję sam. Generalnie wszystko oprócz postawienia murów zrobiłem sam - nie jestem z wykształcenia budowlańcem, ale samoukiem i budowa mojego własnego domku to takie moje drugie hobby.

Ale nie ważne.

 

To jest bardzo ważne, większość z tu piszących i budujących jest takiego pokroju jak Ty i nie ma czego się wstydzić. Brawo TY:icon_biggrin:

32 minuty temu, toldipol napisał:

 

Ważne, że na kominie będzie umywalka i nie da się jej dać w innym miejscu. A do umywalki od dołu musi dojść woda i odpływ, które normalnie były by wkute w ścianę , ale że to komin no to mam dylemat - kuć czy nie kuć?

 

Rurki np z alupexa sa bardzo wdzięczne przy wykonywaniu z nich instalacji bo można ograniczyć do maxa wszelakie łączenia i kolana. Myślałeś o zastosowaniu tych rurek do podciągnięcia wody? Natomiast co to umywalki to największy problem jest odpływ bo dając rurę pcv 50  będzie kłopot aby ja schować ale z drugiej strony jest ona najlepsza ze względu na większy przekrój niż rura średnicy 32, ale ja z kolei łatwiej schować  ze względu na mniejszą średnicę.
A czy ten komin licuje z pozostałą częścią ściany?

 

39 minut temu, toldipol napisał:

 

Często widzę w postach, że piszecie ,,a jak jest w projekcie". W projekcie oprócz projektu konstrukcji domu nie mam żadnych projektów żadnych instalacji. Czemu? Nie wiem - po prostu mam taki projekt i już. Ważne że dostałem na niego pozwolenie.

Wiem, że nie wszystkie starostwa wymagają schematu instalacji, ale w projekcie projektant powinien nanieś graficznie rozstaw urządzeń sanitarnych. Zapewne masz projekt indywidualny,tak?

Napisano
1 godzinę temu, toldipol napisał:

Tak mhtyl buduję sam. Generalnie wszystko oprócz postawienia murów zrobiłem sam - nie jestem z wykształcenia budowlańcem, ale samoukiem i budowa mojego własnego domku to takie moje drugie hobby.

Witaj, brachu. :) Ja też zrobiłem sam. Mury też.

W kominie nie wolno robić bruzd. A jeśli nawet by było wolno, to raczej bym tobie odradzał. Sam budujesz, więc sam wiesz jak łatwo o błąd i jak wiele rzeczy jest improwizacją. Po co osłabiać mur, skoro tam i ogień będzie, i temperatura, i woda bieżąca. Unikać kłopotów, myślę, warto.

Zbuduj półkę nad rurkami. :D

Pozdrowienia.

Napisano

Tak prawdę mówiąc temat jest z listopada i już jakiś czas temu zrobiłem to w ten sposób,że nie kułem tylko zostawiłem te rurki na ścianie. I faktycznie zabuduje je i wypłytkuje i już. Też stwierdziłem, że kuć w kominie dymowym jest nie za bardzo.

Napisano
Dnia 12.02.2017 o 11:24, toldipol napisał:

ażne, że na kominie będzie umywalka i nie da się jej dać w innym miejscu. A do umywalki od dołu musi dojść woda i odpływ, które normalnie były by wkute w ścianę , ale że to komin no to mam dylemat - kuć czy nie kuć?

A jak masz te rurki niżej - przecież niżej też jest komin?

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dnia 12.02.2017 o 11:24, toldipol napisał:

Tak mhtyl buduję sam. Generalnie wszystko oprócz postawienia murów zrobiłem sam - nie jestem z wykształcenia budowlańcem, ale samoukiem i budowa mojego własnego domku to takie moje drugie hobby.

Ale nie ważne.

Ważne, że na kominie będzie umywalka i nie da się jej dać w innym miejscu. A do umywalki od dołu musi dojść woda i odpływ, które normalnie były by wkute w ścianę , ale że to komin no to mam dylemat - kuć czy nie kuć?

Często widzę w postach, że piszecie ,,a jak jest w projekcie". W projekcie oprócz projektu konstrukcji domu nie mam żadnych projektów żadnych instalacji. Czemu? Nie wiem - po prostu mam taki projekt i już. Ważne że dostałem na niego pozwolenie.

Przykro mi Cię rozczarować ale alupexa czy PP absolutnie nie możesz dać na kominie. Jak już chcesz to daj na profilu aluminiowym 2x płytę G-K i do tego zamontuj umywalkę

PS.

No i doczytałem - git majonez :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...