Skocz do zawartości

Uniknięcie zimnych podłóg i strat ciepła. Co będzie najlepsze w mojej sytuacji.


Recommended Posts

Napisano
Witam
Aktualnie mam wylany chudziak. Wstawione okna, rzucone tynki itd. Za jakiś tydzień wchodzą mi na posadzki i muszę pilnie podjąć decyzję co daję na izolację podłogi. Szczególnie na parterze. Na górze mam poddasze użytkowe i mam zamiar dać tam tylko 3 cm akustycznego styropianu w celu wyciszenia jak będą dzieciaki tam biegały. Robią tylko 3cm ponieważ chcę jak najmniej stracić do wysokości do skosów. Gdybym ja budował ten dom pewnie podniósłbym ścianę kolankową ale niestety teraz to już po ptakach:(

Na dole nie przewiduję żadnego grzejnika. Do punktu zero mam w najwyższym punkcie 17 cm wyznaczony oknami balkonowymi. Zdarza się, że miejscami jest to około 18 a nawet 19 cm. Niestety tylko tyle mogłem wydusić żeby nie osiągnąć do sufitu mniej niż 260 cm od gotowej podłogi. Jestem gotowy zapłacić więcej za materiał izolacyjny na podłogi jeśli będę wiedział za co płacęicon_smile.gif
Nienawidzę razem z żoną zimnych podług. Na całym dole będzie tylko podłogówka i boję się też, żeby ciepło z podłogówki nie uciekało do dołu.
Te 17cm miałem zamiar wykorzystać następująco.
- 10 cm styropianu jakiegoś dobrego np. Thermo Organika. Słyszałem, że to jeden z lepszych producentów.
- 5 cm wylewki
- 2 cm klej + płytka lub panel.

ale skoro ma być wszędzie podłogówka to
-7cm styropianu np. Thermo Organika..
-3cm specjalnego styropianu do podłogówki tego który jest od razu z folią aluminiową.
-5cm wylewki
-2cm klej + płytka lub panel.

Te 17cm mam do ramy drzwi balkonowych i osoba sprzedająca i montująca mi okna tłumaczyła, że panel lub płytka powinna wchodzić pod tą ramę i dzięki temu ewentualne skropliny nie będą wchodziły pod panel. Nie wiem czy to dobre myślenie bo u kogo bym teraz nie patrzył to panel nie wchodzi pod ramę okna tylko dochodzi do niej z boku. Dzięki temu robi się mniejszy próg co moim zdaniem jest efektem pożądanym. Dodatkowo mi również to rozwiązanie pasuje ponieważ zyskam jeszcze 1 lub 2 cm izolacji. I nie wiem czy jeszcze nie za dużo dawałem na ten klej + płytka lub panel bo 2 cm to chyba za dużo wydaje mi się że w przypadku płytki i kleju trzeba przewidywać około 1,5cm a w przypadku panelu to chyba 1 cm. Tak mi się wydaje.
Bardzo proszę o wszystkie sugestie i wyjaśnienie moich wątpliwości oraz poprawę moich przemyśleń jeśli coś źle przemyślałem.
Ile powinno być wylewki przy podłogówce? Wystarczy że przykryje rurki czy może wtedy pękać i np. musi być minimum 5 cm czy 6 od styropianu? Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i rady. Z góry dziękuję.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Witam
Aktualnie mam wylany chudziak. Wstawione okna, rzucone tynki itd. Za jakiś tydzień wchodzą mi na posadzki i muszę pilnie podjąć decyzję co daję na izolację podłogi. Szczególnie na parterze. Na górze mam poddasze użytkowe i mam zamiar dać tam tylko 3 cm akustycznego styropianu w celu wyciszenia jak będą dzieciaki tam biegały. Robią tylko 3cm ponieważ chcę jak najmniej stracić do wysokości do skosów. Gdybym ja budował ten dom pewnie podniósłbym ścianę kolankową ale niestety teraz to już po ptakach:(

Na dole nie przewiduję żadnego grzejnika. Do punktu zero mam w najwyższym punkcie 17 cm wyznaczony oknami balkonowymi. Zdarza się, że miejscami jest to około 18 a nawet 19 cm. Niestety tylko tyle mogłem wydusić żeby nie osiągnąć do sufitu mniej niż 260 cm od gotowej podłogi. Jestem gotowy zapłacić więcej za materiał izolacyjny na podłogi jeśli będę wiedział za co płacęicon_smile.gif
Nienawidzę razem z żoną zimnych podług. Na całym dole będzie tylko podłogówka i boję się też, żeby ciepło z podłogówki nie uciekało do dołu.
Te 17cm miałem zamiar wykorzystać następująco.
- 10 cm styropianu jakiegoś dobrego np. Thermo Organika. Słyszałem, że to jeden z lepszych producentów.
- 5 cm wylewki
- 2 cm klej + płytka lub panel.

ale skoro ma być wszędzie podłogówka to
-7cm styropianu np. Thermo Organika..
-3cm specjalnego styropianu do podłogówki tego który jest od razu z folią aluminiową.
-5cm wylewki
-2cm klej + płytka lub panel.

Te 17cm mam do ramy drzwi balkonowych i osoba sprzedająca i montująca mi okna tłumaczyła, że panel lub płytka powinna wchodzić pod tą ramę i dzięki temu ewentualne skropliny nie będą wchodziły pod panel. Nie wiem czy to dobre myślenie bo u kogo bym teraz nie patrzył to panel nie wchodzi pod ramę okna tylko dochodzi do niej z boku. Dzięki temu robi się mniejszy próg co moim zdaniem jest efektem pożądanym. Dodatkowo mi również to rozwiązanie pasuje ponieważ zyskam jeszcze 1 lub 2 cm izolacji. I nie wiem czy jeszcze nie za dużo dawałem na ten klej + płytka lub panel bo 2 cm to chyba za dużo wydaje mi się że w przypadku płytki i kleju trzeba przewidywać około 1,5cm a w przypadku panelu to chyba 1 cm. Tak mi się wydaje.
Bardzo proszę o wszystkie sugestie i wyjaśnienie moich wątpliwości oraz poprawę moich przemyśleń jeśli coś źle przemyślałem.
Ile powinno być wylewki przy podłogówce? Wystarczy że przykryje rurki czy może wtedy pękać i np. musi być minimum 5 cm czy 6 od styropianu? Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i rady. Z góry dziękuję.


Czyli standartowo od d...strony ;) O tym myśli się na etapie adaptacji.
12cm izolacji z jak najniższą lambda na dole+podlogowka i wylewka anhydrytowa 3-4cm.
Na górze izolacja może być ale radzę dać też podlogowke.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam
Aktualnie mam wylany chudziak. Wstawione okna, rzucone tynki itd. Za jakiś tydzień wchodzą mi na posadzki i muszę pilnie podjąć decyzję co daję na izolację podłogi. Szczególnie na parterze. Na górze mam poddasze użytkowe i mam zamiar dać tam tylko 3 cm akustycznego styropianu w celu wyciszenia jak będą dzieciaki tam biegały. Robią tylko 3cm ponieważ chcę jak najmniej stracić do wysokości do skosów. Gdybym ja budował ten dom pewnie podniósłbym ścianę kolankową ale niestety teraz to już po ptakach:(

Na dole nie przewiduję żadnego grzejnika. Do punktu zero mam w najwyższym punkcie 17 cm wyznaczony oknami balkonowymi. Zdarza się, że miejscami jest to około 18 a nawet 19 cm. Niestety tylko tyle mogłem wydusić żeby nie osiągnąć do sufitu mniej niż 260 cm od gotowej podłogi. Jestem gotowy zapłacić więcej za materiał izolacyjny na podłogi jeśli będę wiedział za co płacęicon_smile.gif
Nienawidzę razem z żoną zimnych podług. Na całym dole będzie tylko podłogówka i boję się też, żeby ciepło z podłogówki nie uciekało do dołu.
Te 17cm miałem zamiar wykorzystać następująco.
- 10 cm styropianu jakiegoś dobrego np. Thermo Organika. Słyszałem, że to jeden z lepszych producentów.
- 5 cm wylewki
- 2 cm klej + płytka lub panel.

ale skoro ma być wszędzie podłogówka to
-7cm styropianu np. Thermo Organika..
-3cm specjalnego styropianu do podłogówki tego który jest od razu z folią aluminiową.
-5cm wylewki
-2cm klej + płytka lub panel.

Te 17cm mam do ramy drzwi balkonowych i osoba sprzedająca i montująca mi okna tłumaczyła, że panel lub płytka powinna wchodzić pod tą ramę i dzięki temu ewentualne skropliny nie będą wchodziły pod panel. Nie wiem czy to dobre myślenie bo u kogo bym teraz nie patrzył to panel nie wchodzi pod ramę okna tylko dochodzi do niej z boku. Dzięki temu robi się mniejszy próg co moim zdaniem jest efektem pożądanym. Dodatkowo mi również to rozwiązanie pasuje ponieważ zyskam jeszcze 1 lub 2 cm izolacji. I nie wiem czy jeszcze nie za dużo dawałem na ten klej + płytka lub panel bo 2 cm to chyba za dużo wydaje mi się że w przypadku płytki i kleju trzeba przewidywać około 1,5cm a w przypadku panelu to chyba 1 cm. Tak mi się wydaje.
Bardzo proszę o wszystkie sugestie i wyjaśnienie moich wątpliwości oraz poprawę moich przemyśleń jeśli coś źle przemyślałem.
Ile powinno być wylewki przy podłogówce? Wystarczy że przykryje rurki czy może wtedy pękać i np. musi być minimum 5 cm czy 6 od styropianu? Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i rady. Z góry dziękuję.



Posadzka może dochodzić do ramy drzwi pod warunkiem różnicy między jej powierzchnią a dolną częścią skrzydła około 1 cm.
Łączenie należy zabezpieczyć delikatną nakładką metalową uszczelniając masą polimerową. Co to za okna, że mają rosić?

Łączna grubość podłogi to przy podłogówce mało.

Przy płytkach jest mniejszy opór przenikania ciepła stąd straty ciepła będą mniejsze niż przy panelach, gdzie opór cieplny jest kilkakrotnie większy. Ciepło w większości idzie tam gdzie napotyka mniejszy opór. Przy lepszej izolacji podkładu grzewczego jest większa możliwość wyboru rodzaju posadzki, przy mniejszej różnicy kosztów eksploatacji.

Musisz znaleźć kompromis między stratami ciepła a komfortem dotyku, o ile taki ma dla Ciebie znaczenie.

Styropian grafitowy jest optymalnym rozwiązaniem w aspekcie ceny do izolacyjności.

Nie daj się nabrać na lepszą termoizolację styropianu z folią refleksyjną. Folia praktycznie nie poprawia oporu cieplnego kiedy znajduje się między wylewką a styropianem.

Wylewka anhydrytowa minimum 5 cm. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Posadzka może dochodzić do ramy drzwi pod warunkiem różnicy między jej powierzchnią a dolną częścią skrzydła około 1 cm.
Łączenie należy zabezpieczyć delikatną nakładką metalową uszczelniając masą polimerową. Co to za okna, że mają rosić?

Łączna grubość podłogi to przy podłogówce mało.

Przy płytkach jest mniejszy opór przenikania ciepła stąd straty ciepła będą mniejsze niż przy panelach, gdzie opór cieplny jest kilkakrotnie większy. Ciepło w większości idzie tam gdzie napotyka mniejszy opór.

Musisz znaleźć kompromis między stratami ciepła a komfortem dotyku, o ile taki ma dla Ciebie znaczenie.

Styropian grafitowy jest optymalnym rozwiązaniem w aspekcie ceny do izolacyjności.

Nie daj się nabrać na lepszą termoizolację styropianu z folią refleksyjną. Folia praktycznie nie poprawia oporu cieplnego kiedy znajduje się między wylewką a styropianem.

Wylewka anhydrytowa minimum 5 cm.


właśnie , minimum 5cm ...stąd moje pytanie do muchomora..skąd wziął taką grubość wylewki w anhydrycie?
Napisano
Szczerze to dopiero się dowiedziałem, że jest coś takiego jak wylewka anhydrytowa.
Mój dom ma 140m2 użytkowych i 30 garażu. Ile zapłacę za anhydrytową? Za cementową biorą u nas około 11-12 zł bez materiału. Cena zależy czy z układaniem styropianu czy bez...
Mam nadzieje, że mój wykonawca też robi anhydrytową. Bo widzę, że w moim przypadku musi być anhydrytowa bo cementowa 5 cm to chyba trochę mało.. wtedy byłaby tylko ok 2 cm nad rurkami. A co z łazienkami? Podobno to mokrych pomieszczeń nie można anhydrytowej... prawda to? Będę oczywiście miał płytki w łazienkach.

Cytat

właśnie , minimum 5cm ...stąd moje pytanie do muchomora..skąd wziął taką grubość wylewki w anhydrycie?


Nie rozumiem tego pytania do kogo one? 5 cm to źle?
Napisano
Cytat

Podobno to mokrych pomieszczeń nie można anhydrytowej... prawda to?


hmmmm
raczej nie prawda
widziałem wylewanie anhydrytu i rozmawiałem z wykonawcą
posadzka ma wytrzymałość 25 MPa
zdarzyło mu się że po wylaniu posadzki tak ok po 3 miesiącach zmieniła się wizja wysokości
trzeba było szlifować
żeby było to możliwe to na tydzień zrobił z pomieszczenia basen
wytrzymałość spadła o połowę czyli prawie do nominalnej wytrzymałości posadzki betonowej

co wskazuje że raczej się nie rozpłynie
Napisano
Cytat

Czyli standartowo od d...strony ;) O tym myśli się na etapie adaptacji.
12cm izolacji z jak najniższą lambda na dole+podlogowka i wylewka anhydrytowa 3-4cm.
Na górze izolacja może być ale radzę dać też podlogowke.



czy ty w ogóle przeczytałeś fragment który zacytowałeś?
czy tylko piszesz żeby pisać?
Napisano
Ja szczerze tego cytatu nie znalazłem choć się starałem
Napisano (edytowany)
chodziło mi o to:

Cytat

Witam
Aktualnie mam wylany chudziak. Wstawione okna, rzucone tynki itd. Za jakiś tydzień wchodzą mi na posadzki i muszę pilnie podjąć decyzję co daję na izolację podłogi. Szczególnie na parterze. Na górze mam poddasze użytkowe i mam zamiar dać tam tylko 3 cm akustycznego styropianu w celu wyciszenia jak będą dzieciaki tam biegały. Robią tylko 3cm ponieważ chcę jak najmniej stracić do wysokości do skosów. Gdybym ja budował ten dom pewnie podniósłbym ścianę kolankową ale niestety teraz to już po ptakach:(



a ten ***** pisze
Cytat

Czyli standartowo od d...strony ;) O tym myśli się na etapie adaptacji.
12cm izolacji z jak najniższą lambda na dole+podlogowka i wylewka anhydrytowa 3-4cm.
Na górze izolacja może być ale radzę dać też podlogowke.



co do minimalnej grubości wylewki anhydrytowej, to znalazłem takie strony na szybko:
http://firma-stylbud.pl/wylewki-anhydrytowe.html
http://lekkiewylewki.pl/index.php?12
http://tynkiwylewki.pl/oferta/wylewki-masz...wka-anhydrytowa
pisze, że minimalna grubość wylewki anhydrytowej to 35mm
ale:
cytat z ostatniego linka:
Cytat

Przy użyciu anhydrytu dopuszczalne jest zmniejszenie grubości wylewanej warstwy do 35 mm na warstwie izolacyjnej nie związanej z podłożem. W przypadku ogrzewania podłogowego istnieje możliwość ograniczenia grubości wylewanej warstwy nad przewodami grzewczymi nawet do 30-40 mm.



ale to tylko cytaty...nie jestem fachowcem Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

co do minimalnej grubości wylewki anhydrytowej, to znalazłem takie strony na szybko:
http://firma-stylbud.pl/wylewki-anhydrytowe.html
http://lekkiewylewki.pl/index.php?12
http://tynkiwylewki.pl/oferta/wylewki-masz...wka-anhydrytowa
pisze, że minimalna grubość wylewki anhydrytowej to 35mm
ale:
cytat z ostatniego linka:


ale to tylko cytaty...nie jestem fachowcem




ja też nie jestem fachowcem aleeeee
mam możliwość obserwowania anhydrytu od ponad 2 miechów gdzie wysokość hmmmm
była jaka była, elementy konstrukcyjne istniejącego budynku nie pozwalały poszaleć .
Chłopaki jednak dali radę - są miejsca gdzie grubość jest ok 20 mm
na chwilę obecną nie dzieje się nic - podłogówka pracuje - wiadomo jest to kompromis - więcej powinno być lepiej,
ale mniej też póki co jest nie gorzej i w sumie o to chodzi
Napisano
Orle, popraw mnie jeśli się mylę - czyli przy podłogówce anhydrytowej wychodzi w sumie te około 50mm, bo jeszcze musisz te rurki doliczyć, prawda?? (w tym przypadku na który się powołujesz)
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

W łazienkach można zastosować wylewkę anhydrytową, zabezpieczając ją przed wodą.


Czyli typowy slogan reklamowy ;)
W łazience mam tynk gipsowy czyli w skladniku podobnym do anhydrytu i ten tynk gipsowy "zabezpieczony od wody" jest jedynie kaflami.
Czy miałeś na myśli zabezpieczenie anhydrytu jedynie glazura ? icon_biggrin.gif

W łazience mam również na suficie płyty k-g,nie zielone czyli nie niby odporne na wilgoć ale czerwone,niby ognioodporne... Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli typowy slogan reklamowy ;)
W łazience mam tynk gipsowy czyli w skladniku podobnym do anhydrytu i ten tynk gipsowy "zabezpieczony od wody" jest jedynie kaflami.
Czy miałeś na myśli zabezpieczenie anhydrytu jedynie glazura ? icon_biggrin.gif

W łazience mam również na suficie płyty k-g,nie zielone czyli nie niby odporne na wilgoć ale czerwone,niby ognioodporne...


Dla wylewek anhydrytowych są impregnaty na bazie poliuretanu. Anhydryt nie boi się wilgoci, gorzej jest z kondensatem lub wodą napływową, przed którą wylewkę trzeba zabezpieczyć.
Napisano
Cytat

Przy wylewkach anhydrytowych nie wolno stosować siatki - KOROZJA.
W łazienkach można zastosować wylewkę anhydrytową, zabezpieczając ją przed wodą.


a wpisałem gdzieś siatkę stalową ????
wpisałem siatkę
czytaj z włókna

Cytat

Orle, popraw mnie jeśli się mylę - czyli przy podłogówce anhydrytowej wychodzi w sumie te około 50mm, bo jeszcze musisz te rurki doliczyć, prawda?? (w tym przypadku na który się powołujesz)



powinieneś doliczyć jeszcze warstwy ocieplenia pod rurkami ,
tak czy inaczej w zakresie wysokości anhydryt wymaga mniej niż cementówka
Napisano
Cytat

powinieneś doliczyć jeszcze warstwy ocieplenia pod rurkami ,
tak czy inaczej w zakresie wysokości anhydryt wymaga mniej niż cementówka



no ale przy podłogówce te 5cm anhydrytu w sumie to minimum - fakt,że porównując do 7cm tradycyjnej wylewki, można dać 2 cm więcej izolacji
Napisano

Być może uda mi się mieć jednak nie 17cm a 19cm a może nawet 20cm od chudziaka do gotowej podłogi...
a wie ktoś może jaką lambdę ma ten 3 cm styropian od podłogówki z folią aluminiową? Może jednak nie muszę iść w te duże koszta związane z PUR.

a jeszcze odnośnie posadzki....
dlaczego nie można dać 5 cm zwykłej posadzki?
Napisano
Cytat

Być może uda mi się mieć jednak nie 17cm a 19cm a może nawet 20cm od chudziaka do gotowej podłogi...
a wie ktoś może jaką lambdę ma ten 3 cm styropian od podłogówki z folią aluminiową? Może jednak nie muszę iść w te duże koszta związane z PUR.

a jeszcze odnośnie posadzki....
dlaczego nie można dać 5 cm zwykłej posadzki?



A jaka to jest zwykła posadzka???
Napisano
Cytat

A jaka to jest zwykła posadzka???


Dobre pytanie.
Dla części budujących wylewka jest posadzką, kiedy na prawdę jest tylko jej podkładem.


Cytat

Być może uda mi się mieć jednak nie 17cm a 19cm a może nawet 20cm od chudziaka do gotowej podłogi...
a wie ktoś może jaką lambdę ma ten 3 cm styropian od podłogówki z folią aluminiową? Może jednak nie muszę iść w te duże koszta związane z PUR.

a jeszcze odnośnie posadzki....
dlaczego nie można dać 5 cm zwykłej posadzki?


Lambda styropianu z folią aluminiową jest taka jak samego styropianu. Folia praktycznie nie ma żadnego wpływu na lambdę takiego zestawu.

Pamiętaj o tym, że chcesz ocieplić płytę grzewczą, a w jej ociepleniu zawarte jest ocieplenie ścian fundamentowych.
Warto to wziąć pod uwagę.
Koszty związane z zainstalowaniem PUR powinieneś porównać kosztami ewentualnych strat ciepła, bo nie zawsze to się opłaca.
Napisano (edytowany)
Ściany fundamentowe mam ocieplone od zewnątrz białym styropianem 8cm bo w takim stanie już kupiłem i do tego dołożyłem jeszcze 3 cm szarej Fasady Termo Organiki jak ocieplali mi budynek. Coś jeszcze mogę zrobić? Czy to wystarczy? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dobre pytanie.
Dla części budujących wylewka jest posadzką, kiedy na prawdę jest tylko jej podkładem.



hmmm
to wylewka nie jest posadzką ????
podłogą nie jest to fakt bo wykończenia przychodzą ale posadzką / ciekawe ciekawe


Cytat

A jaka to jest zwykła posadzka???



Olek czepiasz się
obie są zwykłe
i cementowa i anhydrytowa z tym że cementowa jest chyba zwykła bardziej:P
Napisano
Cytat

Ściany fundamentowe mam ocieplone od zewnątrz białym styropianem 8cm bo w takim stanie już kupiłem i do tego dołożyłem jeszcze 3 cm szarej Fasady Termo Organiki jak ocieplali mi budynek. Coś jeszcze mogę zrobić? Czy to wystarczy?


Tak wystarczy w zupełności.
Napisano
Cytat

hmmm
to wylewka nie jest posadzką ????
podłogą nie jest to fakt bo wykończenia przychodzą ale posadzką / ciekawe ciekawe

 


Podłoga jest zespołem warstw składających się min. wylewki (podkładu) oraz posadzki. - to takie ABC "budowlanki".

 

 

 

 

 

 

Cytat

To dowiem sie dlaczego nie można dawać zwykłej tj. cementowej posadzki na grubość np. 4-5 cm?

 

 



Anhydryt jest materiałem bardziej elastycznym (niższy moduł elastyczności) stąd nie ulega tak łatwo uszkodzeniom przy obciążeniach podczas użytkowania podłogi.
Istnieje możliwość wykonania tak cienkiej wylewki na bazie cementu (5cm). Taka wylewka wymaga zbrojenia, doboru składników i fachowego wykonania. Pozostaje kwestia kosztów i znalezienia fachowca oraz pytanie - po co?

 

 

Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Pozostaje kwestia kosztów i znalezienia fachowca oraz pytanie - po co?


Po co to wiadomo ale kto może o tym powiedzieć jak większość pyszczących na forum ma podobnie spier...e domy ?
Cytat

Czyli standartowo od d...strony ;) O tym myśli się na etapie adaptacji.



Winę zwala się na projekty ale to jest typowa bezmyślność tych pyszczących. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To dowiem sie dlaczego nie można dawać zwykłej tj. cementowej posadzki na grubość np. 4-5 cm?


wytrzymałość
wylewka cementowa ok 14 Mpa
anhydryt 25 Mpa

Cytat

Podłoga jest zespołem warstw składających się min. wylewki (podkładu) oraz posadzki. - to takie ABC "budowlanki".





Cytat

hmmm
to wylewka nie jest posadzką ????
podłogą nie jest to fakt bo wykończenia przychodzą ale posadzką / ciekawe ciekawe





a takie xy wylewa się posadzkę potem przychodzą warstwy wierzchnie ( parkiet , kafle , panele )
lub jak w obiektach przemysłowych - nic - tak czy inaczej jest to posadzka
podkładem pod posadzkę jest chudziak
Napisano
Cytat

Podłoga jest zespołem warstw składających się min. wylewki (podkładu) oraz posadzki. - to takie ABC "budowlanki".




Anhydryt jest materiałem bardziej elastycznym (niższy moduł elastyczności) stąd nie ulega tak łatwo uszkodzeniom przy obciążeniach podczas użytkowania podłogi.
Istnieje możliwość wykonania tak cienkiej wylewki na bazie cementu (5cm). Taka wylewka wymaga zbrojenia, doboru składników i fachowego wykonania. Pozostaje kwestia kosztów i znalezienia fachowca oraz pytanie - po co?


Według mnie po to, żeby zyskać jeszcze ten 1 lub 2 cm więcej na styropian i żeby szybciej podłogówka się nagrzewała.
Dla mnie 2 zalety...
Ale czy są jakieś wady?
Napisano
Cytat

wytrzymałość
wylewka cementowa ok 14 Mpa
anhydryt 25 Mpa









a takie xy wylewa się posadzkę potem przychodzą warstwy wierzchnie ( parkiet , kafle , panele )
lub jak w obiektach przemysłowych - nic - tak czy inaczej jest to posadzka
podkładem pod posadzkę jest chudziak



Dobrze wykonana wylewka na bazie cementu sięga powyżej 20MPa.

Posadzka to finalna część podłogi, może nią być parkiet, płytki, panele, czy wykładzina.

Warto rozróżnić podkład wylewany (jastrych, wylewka) od posadzki wylewanej. Jest istotna różnica funkcji i właściwościach.

Tu postawiłbym kropkę.
Napisano
Cytat

Według mnie po to, żeby zyskać jeszcze ten 1 lub 2 cm więcej na styropian i żeby szybciej podłogówka się nagrzewała.
Dla mnie 2 zalety...
Ale czy są jakieś wady?


Wady idą w parze z kiepską firmą, zarówno w przypadku wylewki anhydrytowej jak i na bazie cementu.
Napisano
Cytat

Według mnie po to, żeby zyskać jeszcze ten 1 lub 2 cm więcej na styropian i żeby szybciej podłogówka się nagrzewała.
Dla mnie 2 zalety...
Ale czy są jakieś wady?



to szybsze nagrzewanie, może tez być wadą - bo wtedy wylewka szybciej się wychładza...
ludzie którzy grzeją akumulacyjnie wręcz czasami robią grubsze wylewki, żeby więcej ciepła zmagazynować....
Napisano (edytowany)
Tak naprawdę możesz dać 1 cm styro a resztę wylewki i też będzie ciepło.
Tylko koszty ogrzewania będą wysokie.

Prawidłowo wykonana podłogówka wcale nie powoduje, że podłoga jest ciepła. W duże mrozy podłoga jest tylko letnia. Też byłam "zawiedziona", bo spodziewałam się, że mi będzie stopy grzać, jak kaloryfer. A tu zimno i w bamboszach trzeba chodzić icon_smile.gif

Ja mam wylewkę anhydrytową - cienka (czyli grubsza izolacja), nie wymaga zbrojenia, nie wymaga dylatacji (przynajmniej na szerokościach moich pokoi), jest samopoziomująca, szybciej wiąże, lepiej współpracuje z podłogówką.
Mam ją w łazience, poza prysznicami (gdzie jest zwykła cementowa kładziona ręcznie). Na to izolacja p.wodna z Mapei.

Za akumulację odpowiadają u mnie mury z silikatów. Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

W skrócie trzeba taką podłogę dobrze zamontować. icon_smile.gif


To nic nie da. Trzeba dobrze pomyśleć jak mieć dobrą podłoge icon_smile.gif
A czemu ludzie nie myślą ?
Kolejne pytanie,prowokacyjne ale to dla dobra ogółu a nie dla grupki kilku osób icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Udało mi się podnieść zero posadzki. Wiązało się to z podniesieniem jednych drzwi o prawie 4 cm ale teraz mam 16 cm styropianu w 4 warstwach także mostków raczej nie będzie:) (4 cm TermoOrganika TERMONIUM dach-podłoga(0,031 W/(m*K), 5 cm TERMONIUM dach-podłoga(0,031 W/(m*K), 4cm DALMATYŃCZYK dach-podłoga(0,040 W/(m*K) i 3 cm styropianu z folią do podłogówki).
W niektórych pomieszczeniach mam 14 cm- 15cm bo tak nierówno chudziak wylany... ale wtedy mam położone np. 1 ub 2 cm mniej DALMATYŃCZYK dach-podłoga(0,040 W/(m*K).

Może być? Będzie ok?
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Udało mi się podnieść zero posadzki. Wiązało się to z podniesieniem jednych drzwi o prawie 4 cm ale teraz mam 16 cm styropianu w 4 warstwach także mostków raczej nie będzie:) (4 cm TermoOrganika TERMONIUM dach-podłoga(0,031 W/(m*K), 5 cm TERMONIUM dach-podłoga(0,031 W/(m*K), 4cm DALMATYŃCZYK dach-podłoga(0,040 W/(m*K) i 3 cm styropianu z folią do podłogówki).
W niektórych pomieszczeniach mam 14 cm- 15cm bo tak nierówno chudziak wylany... ale wtedy mam położone np. 1 ub 2 cm mniej DALMATYŃCZYK dach-podłoga(0,040 W/(m*K).

Może być? Będzie ok?


Teraz jest ok icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
    • Problem z nieszczelnością wewnątrz pompy nibe s2521, włączanie się alarmy 228 ,brak ciepłej wody w buforze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...