Skocz do zawartości

jaki rodzaj ogrzewania elektrycznego wybrać?


Recommended Posts

to nie manipulacja, tylko takie mamy przepisy Enerbau. Za to możesz podziękować tym, którzy je ustanowili. A rzeczywiste zużycie nie ma tutaj nic do rzeczy...Gdyby było dowolne inne ogrzewanie elektryczne (np. kable w wylewce, czy podłogówka wodna zasilana kospelem) to zużycie też byłoby takie same.

I zgodę się z bajbagą - Nieznajomość obowiązujących przepisów i pisanie półprawd, to działanie na szkodę inwestorów. Chociaż ja uważam, że ty je doskonale znasz,... 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Witam, 

Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem od wykorzystywania prądu elektrycznego do ogrzewania budynku jest wykorzystanie gruntowej lub powietrznej pompy ciepła, która również pobiera do swojej pracy energię elektryczną, lecz w znacznie mniejszej ilości. Powietrzne pompy ciepłą posiadają wysoki współczynnik COP wynoszący nawet do 5,1, czyli płacąc jedynie za 1kWh możemy otrzymać 5,1 kWh energii. 
Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej producenta: http://www.junkers.pl/produkty/pompy-ciepla/powietrzne-pompy-ciepla/, na której znajdują się wszystkie szczegółowe informacje o pompach ciepła z rodziny Supraeco. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia ‎2017‎-‎04‎-‎11 o 17:10, aaaa napisał:

to nie manipulacja, tylko takie mamy przepisy Enerbau. Za to możesz podziękować tym, którzy je ustanowili. A rzeczywiste zużycie nie ma tutaj nic do rzeczy...Gdyby było dowolne inne ogrzewanie elektryczne (np. kable w wylewce, czy podłogówka wodna zasilana kospelem) to zużycie też byłoby takie same.

I zgodę się z bajbagą - Nieznajomość obowiązujących przepisów i pisanie półprawd, to działanie na szkodę inwestorów. Chociaż ja uważam, że ty je doskonale znasz,... 

Panowie, spokojnie. Mam wrażenie, że nie wszyscy piszą o tych samych wskaźnikach zużycia energii. Przypominam, że mamy:

- energię pierwotną;

- energię końcową;

- energię użytkową.

Bajbaga przytoczył przepisowe wymogi zużycia energii pierwotnej. Uwzględniając tzw. współczynnik nakładu równy 3, żeby się zmieścić w limicie, przy ogrzewaniu wyłącznie prądem z sieci, trzeba mieć faktycznie zużycie roczne na poziomie 32 kWh/m2.

95 kWh/(m2·rok) : 3 = ok. 32 kWh/(m2·rok)

Zakładamy, że w domu nie ma kolektorów słonecznych, ogniw fotowoltaicznych, kotła na biomasę, co obniżyłoby zapotrzebowanie na Ep.

Enerbau zaś najwyraźniej pisze o zużyciu 27 kWh/(m2·rok) wynikającym ze wskazań licznika energii. Czyli bez uwzględnienia współczynnika nakładu. Mamy tu więc energię końcową, nie energię pierwotną! 

Czy nasz prawodawca postąpił słusznie, koncentrując się tylko na wskaźniku Ep i czy wyznaczone wartości są rozsądne, to już inna sprawa. Moim akurat zdaniem nie są to dobre rozwiązania.

Tak na marginesie, to program dopłat z NFOŚiGW do domów w standardzie NF15 i NF40 od jakiegoś czasu nie funkcjonuje. Nie ma naboru nowych wniosków. Nie wiadomo, czy będzie reaktywowany.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy nasz prawodawca postąpił słusznie, koncentrując się tylko na wskaźniku Ep i czy wyznaczone wartości są rozsądne, to już inna sprawa. Moim akurat zdaniem nie są to dobre rozwiązania.

W Szwecji od kilkunastu (jeśli nie ponad 20) lat istnieją osobne kryteria izolacyjności przegród dla domów ogrzewanych elektrycznością - efekt końcowy bardzo podobny do naszego.

 

Link do komentarza

Czyli?

Współczynnik Ep, to jest mydlenie oczu. Taki ekologiczny myk, który wychodzi teraz wszystkim bokiem. Ile kosztowało wyprodukowanie milionów ton styropianu, którym na wariata zaizolowano wszystko co się dało. Ile będzie kosztować usuwanie skutków bezmyślnego izolowania? Ile będą kosztować kosztowne systemy wentylacji w zaizolowanych budynkach? Ile będzie kosztować utylizacja specjalnego śmiecia, jakim jest styropian? (to ma być ekologia?)

A wszystko po to, by się wyssane z palca normy zgadzały!

Mnożnik 3 dla energii elektrycznej, to wskazanie inwestorowi jedynie słusznego systemu ogrzewania!

Fizyka budowli najlepiej weryfikuje wszystkie normy, a jedynym nośnikiem energii, który można samemu wyprodukować jest energia elektryczna. Za kilka lat elektryczne systemy grzewcze będą powszechne. Może tylko nie w Polsce, bo tu trzeba się przygotować na jesień średniowiecza!

Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...

Witam wszystkich.
Mój domek będzie miał około 100m kwadratowych. 50 metrów na dole i na poddaszu użytkowym 50m. Chciałbym tylko na dole założyć ogrzewanie foliami elektrycznymi na podczerwień w podłodze, a na poddaszu nie byłoby ogrzewania. Ponieważ będzie to domek letniskowy w którym będzie również kominek, chodzi mi o to aby folie grzały domek głównie podczas naszej nieobecności aby utrzymać w nim temperaturę na poziomie około 15-18 stopni. Kiedy ja będę w domku i będzie potrzeba dogrzania to będę palił w kominku. Domek będzie miał ściany z drewna konsrt. 4x15 i płyty OSB 12mm, ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu wełną 150mm, ścian działowych i stropu wełną 100mm. Izolacja ścian zewnętrznych materiałem paroprzepuszczelnym i  styropianem 10 cm lub 15 cm (jeszcze się zastanawiam). Myślicie, że folia grzewcza ma rację bytu w takim domku? 

 

Ewentualnie co byście polecali, jakie ogrzewanie. Dodam ze teren nie jest uzbrojony w gaz, a jedynie w prąd. W domku będziemy głównie wiosną i latem.

Będę wdzięczny za kontakt na privie z kimś kto ma juz ogrzewanie folią.

Edytowano przez Bosy43 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wystarczą grzejniki konwektorowe lub olejowe - na zimę można zabrać.

 

A ten olej w grzejnikach elektrycznych to co ma na celu???

Link do komentarza
22 minuty temu, gawel napisał:

A ten olej w grzejnikach elektrycznych to co ma na celu???

Stabilizację temperatury na niższym poziomie. Grzejnikiem olejowym nie oparzysz się od razu, trzeba by nieco dłużej trzymać go w rękach. Ja na olejowym kiedyś suszyłem grzyby. Trzeba było tylko oddzielić je od blachy arkuszem papieru i było git.

Link do komentarza
4 godziny temu, Bosy43 napisał:

Rozumiem, że wystarczające byłyby grzejniki konwektorowe lub olejowe. Ale jakby miał Pan wybierać mata grzejna czy folia grzewcza. Co wybrałby Pan?

Sam się nad tym samym zastanawiam.

Pogadaj z firmą poniżej:
AZ TERMO-EFEKT     mgr inż. ANDRZEJ ZASTĘPA
tel. kom.: 535 355 656
www: www.foliagrzewcza.com.pl; www.termo-efekt.pl

Link do komentarza

folia jest ok do adaptacji istniejących posadzek, na etapie budowy lepiej wziąc matę lub kable aby skorzystać z akumulacji. Ja też się nad folią zastanawiałem ale skuję posadzkę w kuchni i zrobię matę grzewczą w wylewce w samym kleju mam w tej chwili w łazience i nie jest to akumulacyjne a szkoda. POza tym folie sa drogie.

Link do komentarza
Przed chwilą, bajbaga napisał:

Grzejnik olejowy jest grzejnikiem akumulacyjnym i ma dużą bezwładność (za sprawą oleju).

NO jasne i 6h beż zasilania zakumuluje ogrzewanie . Rysiu daj spokój pojecie DUŻY w tym przypadku kojarzy się z penisem 

taki grzejnik 2 kw 7-9 żeberek nagrzewa się około 15 minut i stygnie niewiele dłuzej to na co komu taka akumulacja??? To gówniane sterowanie i wydajność a nie akumulacja.

Link do komentarza
1 godzinę temu, gawel napisał:

bez sensu o jakich oparzeniach mówimy?! Mam konwektory atlantic F18 mają elektroniczne sterowania i niskotemperaturowy element grzejny nie ma problemu z oparzeniami. 

Tia... atlantic, elektroniczne sterowanie i niskotemperaturowy itp. pierdoły. Porównywanie syrenki z mercedesem. Czyżbyś kwestionował prawo syrenki do istnienia?

A jeśli sensu nie widzisz to trudno, Twoja strata.

Link do komentarza
Dnia 31.03.2018 o 12:49, Bosy43 napisał:

Witam wszystkich.
Mój domek będzie miał około 100m kwadratowych. 50 metrów na dole i na poddaszu użytkowym 50m. Chciałbym tylko na dole założyć ogrzewanie foliami elektrycznymi na podczerwień w podłodze, a na poddaszu nie byłoby ogrzewania. Ponieważ będzie to domek letniskowy w którym będzie również kominek, chodzi mi o to aby folie grzały domek głównie podczas naszej nieobecności aby utrzymać w nim temperaturę na poziomie około 15-18 stopni. Kiedy ja będę w domku i będzie potrzeba dogrzania to będę palił w kominku. Domek będzie miał ściany z drewna konsrt. 4x15 i płyty OSB 12mm, ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu wełną 150mm, ścian działowych i stropu wełną 100mm. Izolacja ścian zewnętrznych materiałem paroprzepuszczelnym i  styropianem 10 cm lub 15 cm (jeszcze się zastanawiam). Myślicie, że folia grzewcza ma rację bytu w takim domku? 

 

Ewentualnie co byście polecali, jakie ogrzewanie. Dodam ze teren nie jest uzbrojony w gaz, a jedynie w prąd. W domku będziemy głównie wiosną i latem.

Będę wdzięczny za kontakt na privie z kimś kto ma juz ogrzewanie folią.

Pomijając kryterium mocy grzejnej wybór folia grzejna lub mata grzejna uzależniony jest od konstrukcji
wykończenia podłogi.
Przy podłodze "pływającej" z paneli zalecam folię grzejną. Przy wykończeniu typu terakota polecam maty.

Pod względem zasady działania ogrzewania różnic raczej Pan nie zauważy:)

 

D. Zapiórkowski

LUXBUD

 

 

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Dnia 11.04.2017 o 15:37, Enerbau napisał:

ad.1 Więc jednak manipulacja, bo dlaczego można dostać kredyt na dom ogrzewany węglem, a na ogrzewany prądem już nie.

ad.5 Zgadzam się co do tego, że rodzaj paliwa decyduje o zużyciu energii. Jeden z naszych inwestorów zbudował dom NF 40. W projekcje napisali mu, że zapotrzebowanie na energię wyniesie 120 kWh/m2/rok, gdyż podał, że będzie ogrzewał prądem.

Rzeczywiste zużycie wyniosło 27 kWh/m2/rok! ( w ubiegłym sezonie grzewczym) Dom opomiarowany, ogrzewany podczerwienią. W tegorocznym sezonie grzewczym dotychczasowe zużycie energii wyniosło 4503 kWh (do 31.03.) przy 169 m2 powierzchni użytkowej, 2 osoby dorosłe, 2 dzieci, temperatura średnia wewnątrz budynku ok. 23°C.

Drogi panie , Proszę o kontakt do 3 osób które mają ogrzewanie na podczeriwń z okolic Bydgoszczy. minimum 2 lata. Chętnie za pozwoleniem podjadę i pogadam z nimi aby usłuszeć to czy założyli by takie samo ogrzewanie drugi raz i ile naprawdę płacą za prąd. Mówie poważnie bo czeka mnie taki wybór. Jeśli podczerwień jest fenomenalna każdy użytkownik z radościa będzie chwalić nie firmę a siebie za wybitnię dobrą decyzję jaką podjał decydując się na podczerwień. jaki sposób kontaktu pan preferuje ze mną ? 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...