Skocz do zawartości

Pokrycie garażu blachodachówką


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy. Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy.



Tak,na rozstaw kontrłat ma wpływ moduł przetłoczenia blachy,najlepiej wejdź tutaj i będziesz wszystko wiedział.
https://www.google.pl/search?q=jak+montować...NLji9uAOiraM%3A
Napisano
Cytat

Tak,na rozstaw kontrłat ma wpływ moduł przetłoczenia blachy,najlepiej wejdź tutaj i będziesz wszystko wiedział.
https://www.google.pl/search?q=jak+montować...NLji9uAOiraM%3A


Ktoś coś najwyraźniej pomieszał.
Na rozstaw łat ma wpływ przetłoczenie blachodachówki, natomiast na rozstaw kontrłat ma szerokość krokwi.
Bo kontrłata to jest deska która przybija się wzdłuż krokwi a łatę przybija się w poprzek.


Cytat

Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy.


Ten garaż chyba nie budujesz z głowy tylko masz projekt, wiec albo byś go wkleił (samego dachu) albo coś bardziej wyraźniejszego napisał.
Bo to że masz dach prosty nic mi nie mówi. Kto będzie robił więźbę? A jak widzę pojęcia jako takiego tez nie posiadasz, pytając o odległość montowania kontrłat w zależności od blachodachówki.
Powiem Ci, czy raczej doradzę i to bardzo dobrze. Daj se spokój z blachodachówką, a połóż blachę trapezowa o profilu T18. Będzie to o wiele łatwiejsze niż kładzenie blachodachówki.
Napisano
Cytat

Na Krokwie trzeba przybijać kontrłate czy sama krokiew pełni jej funkcję?


Kontrłata jest po to aby była przestrzeń wentylacyjna między wstępnym kryciem a pokryciem dachowym.
Na garaż możesz spokojnie dać membranę dachową jako wstępne krycie, chyba że masz deski to zrób pełne deskowanie.
Napisano
(Jak chcesz o coś zapytać to najpierw sprawdź co i jak aby niepotrzebnie narażać się na śmiech)

Pokazałem Ci przykładowy rysunek a Ty dalej swoje.
Prosiłem o podanie więcej szczegół dachu, czy masz na to projekt a Ty pytasz o takie rzeczy i do tego jeszcze mylisz pojęcia.
Chcesz się dowiedzieć i uzyskać porady to stosuj się i udzielaj odpowiedzi na posiłkowe zapytania.
Napisano
Cytat

Ktoś coś najwyraźniej pomieszał.
Na rozstaw łat ma wpływ przetłoczenie blachodachówki, natomiast na rozstaw kontrłat ma szerokość krokwi.
Bo kontrłata to jest deska która przybija się wzdłuż krokwi a łatę przybija się w poprzek.



Łata i kontrłata-te pojęcia z reguły mylę i choćbym powtarzał i powtarzał to nie zapamiętam co jest co icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
W sumie pod blachę trapezową kontrłaty są całkowicie zbędne. Wentylacja będzie nawet gdyby membrana była napięta jak struna.
Chyba że mają jeszcze jakieś inne zadanie do spełnienia o którym ja nie wiem. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Kontrłata, jeżeli będzie położona membrana musi być aby łaty nie stykały się z membraną i łaty nie miały styczności z wilgocią, bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie. Może nie jest tej wody duże ilości ale zawsze coś jest, a koszt kontrłat nie jest jakiś zabójczo wielki, więc po co oszczędzać na czymś co może w przyszłości przynieść większą szkodę niż pożytek.
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.
Napisano
Cytat

bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.


Więc przy braku membrany woda z blachy będzie kapać na...........?, ocieplenie ?.
Napisano
Bo to jest to o czym pisał mhtyl,brak szczegółów ,brak opisu ze strony pytającego.Wiemy tylko że dach dwuspadzisty i że ma być blachodachówka. Ewentualnie dechy.Albo membarana. A o ociepleniu nic,czy ma być czy nie.I można sobie doradzać, wróżyćzalamka.jpg
Napisano
Cytat

Więc przy braku membrany woda z blachy będzie kapać na...........?, ocieplenie ?.


Jeżeli będzie ocieplenie (wełna) to będzie na nią kapać, ale jeżeli nie ma membrany czy pełnego deskowania nie daje się ocieplenia, wtedy będzie kapać sobie na posadzkę lub na ewentualne sprzęty jakie znajdują się w tym pomieszczeniu.
Napisano
Cytat

Ludziki - On stawia nieogrzewany garaż !!!!!!!
Prosty garaż, być może w trybie uproszczonym, na zgłoszenie. icon_lol.gif


Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?
To że na zgłoszenie nikt tego nie neguje, ale chyba też chodzi o bezpieczeństwo ludzkie, prawda?
Napisano
Cytat

Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?



Nie wiem - ale o to nie pytał icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Nie wiem - ale o to nie pytał icon_mrgreen.gif


No właśnie nie pytał ale ja pytałem, a garaż garażowi nierówny, prawda?
Napisano (edytowany)
Cytat

(Jak chcesz o coś zapytać to najpierw sprawdź co i jak aby niepotrzebnie narażać się na śmiech)

Pokazałem Ci przykładowy rysunek a Ty dalej swoje.
Prosiłem o podanie więcej szczegół dachu, czy masz na to projekt a Ty pytasz o takie rzeczy i do tego jeszcze mylisz pojęcia.
Chcesz się dowiedzieć i uzyskać porady to stosuj się i udzielaj odpowiedzi na posiłkowe zapytania.



Pytam grzecznie i takiej pomocy oczekuje. Kultura nie boli.

Cytat

Kontrłata, jeżeli będzie położona membrana musi być aby łaty nie stykały się z membraną i łaty nie miały styczności z wilgocią, bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie. Może nie jest tej wody duże ilości ale zawsze coś jest, a koszt kontrłat nie jest jakiś zabójczo wielki, więc po co oszczędzać na czymś co może w przyszłości przynieść większą szkodę niż pożytek.
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.


O taką odpowiedz mi chodziło dowiedziałem sie z niej wszystkiego czego jako laik potrzebowałem. Czyli kontrłata zapewnia szczeline do wentylacji i przede wszystkim chroni membrame przed przetarciami i łaty przed wilgocią. Ja garażu nie będe ogrzewał garaż jest wolno stojący wiec i raczej membrama będzie niekonieczna gdyż raczej nie powinno się nic skraplać. Ocieplany dach nie będzie gdyż garaż ma być zapezpieczeniem przed sniegiem deszczami i naprawde siarczystymi mrozami jak i wiata za garażem bedzie służyła do sezonowania drewna. Potrzebowałem pomieszczenia gospodarczego na kosiarke do trawy itp. sprzętu. żeby nie ciagać wszystkiego po schodach do piwnicy stad plan wybudowania garażu. Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?
To że na zgłoszenie nikt tego nie neguje, ale chyba też chodzi o bezpieczeństwo ludzkie, prawda?



Na garaż posiadam projekt i zgodnie z projektem jest wszystko robione i nic nie powinno mi się zawalić na ,,łeb,, ani też na głowe. Pytam o proste rzeczy i zadaje konkretne pytanie a każdy krytykuje i stwarza sobie tutaj dyskuje i żarty. Jak ktoś nie chce pomóc i wnieść nic do tematu to równie dobrze może się nie wypowiadać., Pytałem o odstępy miedzy łatami czy są zawsze takie same czy zależa od modułu blachy ktoś mi przesłał rysunek z modułem blachy i jak ma być umiejscowiona łata to była pomocna mi informacja a wiekszosc do konretnego pytania o łaty potrzebuje projekty żeby mi wyliczać więzbe i bóg wie co jeszcze. Mimo że temat w ogóle tego nie dotyczy. Wierze w to że wiele osób ma tutaj duże pojęcię i doświadczenie w różnych dziedzinach ale temat ten to nie ,,MAM TALENT,, icon_biggrin.gif Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ocieplany dach nie będzie gdyż garaż ma być zapezpieczeniem przed sniegiem deszczami i naprawde siarczystymi mrozami


Przed siarczystymi mrozami to cię raczej ten nieocieplony dach nie ochroni, do tego podobno będzie z tej blachy kapać.
Napisano
Cytat

On nie ma ochronić 100 %. Dosłownie. Ale nie będzie efektu skrobania szyb



Będzie. Wierz mi. Będzie skrobanie. Powiem więcej. Będzie Ci zamarzało to - co zamarznąć będzie mogło. Taki nieocieplony dach, nawet przy "cieplejszej" ścianie, działa jak zamrażarka.
Napisano
Cytat

sasiad ma nieocieplony dach taki sam garaż i nie skrobie. Chociaż może pomyślę przyszłościowo i ocieple chociaz troche dach.


Mój z ceramiki 24cm, pokryty dachówką ceramiczną. Jak zostawię wiadro z wodą, to srogimi zimowymi temperaturami - woda w wiaderku przymarza. Po prostu ta zmrożona dachówka, działa jak zamrażalka. Podejrzewam że taka goła blacha będzie podobnie oddawała niską temperaturę z drugiej strony.
Napisano
Ja ma z Pustaka 24. Może docelowo w przyszłości ocieple narazie mi zalezy zeby zadaszyc i miec gdzie składować drewno. Dopiero rok temu kupiłem działke postawiłem dom zamieszkałem teraz stawiam garaz w przyszlym roku zaczne ogrodzenie i kostke brukową wiec wydatków mnóstwo a już kase ogromną i tak włożyłem musze się troche odkuć icon_wink.gif W przyszłości to na pewno i garaż ocieple styropianem nie grubym bo ok 8-10 cm ale zawsze przed mrozem będzie chronilo. Ale to mówie za 2-3 lata bo narazie inwestycji mam sporo w planach. A wszystko to wiadomo kasa.
Napisano
Cytat

Pytam grzecznie i takiej pomocy oczekuje. Kultura nie boli.


A czy ja Ci w czymś ubliżyłem?
Staram się pomóc, ale i też oczekuje pomocy z drugiej strony jak również i zrozumienia aby moje porady coś dały.
Napisano
Cytat

Na garaż posiadam projekt i zgodnie z projektem jest wszystko robione i nic nie powinno mi się zawalić na ,,łeb,, ani też na głowe. Pytam o proste rzeczy i zadaje konkretne pytanie a każdy krytykuje i stwarza sobie tutaj dyskuje i żarty. Jak ktoś nie chce pomóc i wnieść nic do tematu to równie dobrze może się nie wypowiadać., Pytałem o odstępy miedzy łatami czy są zawsze takie same czy zależa od modułu blachy ktoś mi przesłał rysunek z modułem blachy i jak ma być umiejscowiona łata to była pomocna mi informacja a wiekszosc do konretnego pytania o łaty potrzebuje projekty żeby mi wyliczać więzbe i bóg wie co jeszcze. Mimo że temat w ogóle tego nie dotyczy. Wierze w to że wiele osób ma tutaj duże pojęcię i doświadczenie w różnych dziedzinach ale temat ten to nie ,,MAM TALENT,, icon_biggrin.gif


Gdybyś odpowiedział zaraz po zadaniu przeze nie pytania czy masz projekt nie było by wg Ciebie jak to nazwałeś dyskusje i żarty.
Otóż nikt nie żartuje, a forum jest od dyskusji.
Zadałeś konkretne pytanie, oczywiście jak najbardziej ale jeżeli uzyskałeś odpowiedź na to konkretne pytanie a pytasz dalej uparcie myląc pojęcia co do kontrłaty to wybacz ale ile można tłumaczyć.
I co do projektu więźby, tutaj kolego się grubo mylisz że nie ma nic wspólnego z pokryciem dachowym.
Jeżeli chcesz dać blachodachówke to tez na początku Ci napisałem że rozstaw łat zależy od przetłoczenia blachodachówki i o ile przy pokryciu dachówka łaty mogą mieć tolerancja jakąś tam to przy blachodawce musza być przymocowane praktyczne bez tolerancji bo jak krzywo przybijesz łaty to przetłoczenie raz trafi pod łatę ,raz nad łatę, kąt jak zły złapiesz na początku to wyjdą Ci schody i będzie widać łączenia blachodachówki.
Dlatego poleciłem Ci abyś krył blacha trapezową bo prościej, tym bardziej gdy chcesz to zrobić sam.

Cytat

On nie ma ochronić 100 %. Dosłownie. Ale nie będzie efektu skrobania szyb


Widzisz, Tobie się wydaje bo zakładasz to teoretycznie że nie będzie a ja Ci mówię że będzie (zresztą bobiczek już to potwierdził wcześniej).
Zima w nocy jest przymrozek a w dzień słońce ogrzeje dach i skropliny się zrobią, przy niesprzyjających warunkach czyli dużej różnicy temperatur może to wyglądać nawet tak jakby dach przeciekał.

Cytat

Ja ma z Pustaka 24. Może docelowo w przyszłości ocieple narazie mi zalezy zeby zadaszyc i miec gdzie składować drewno. Dopiero rok temu kupiłem działke postawiłem dom zamieszkałem teraz stawiam garaz w przyszlym roku zaczne ogrodzenie i kostke brukową wiec wydatków mnóstwo a już kase ogromną i tak włożyłem musze się troche odkuć icon_wink.gif W przyszłości to na pewno i garaż ocieple styropianem nie grubym bo ok 8-10 cm ale zawsze przed mrozem będzie chronilo. Ale to mówie za 2-3 lata bo narazie inwestycji mam sporo w planach. A wszystko to wiadomo kasa.


Wiadomo, Warszawy od razu nie odbudowano icon_biggrin.gif Prawie każdy na nadmiar kasy nie narzeka icon_smile.gif ale jak już robisz na raty to rób tak abyś potem nie wracał do tego, mam na myśli położenie tej membrany. Jeżeli teraz jej nie położysz to potem chcąc ocieplić będziesz musiał, a wtedy robota X2 przy położeniu membrany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...