Skocz do zawartości

W jaki sposób można zmniejszyć straty ciepła przez okna?


Recommended Posts

Napisano
dobry montaż drzwi i okien to chyba najlepszy sposób, by przeciwdziałać ubytkom ciepła.
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 28.08.2016 o 16:54, Gość Szymon napisał:

 

 

Dnia 28.08.2016 o 16:54, Pomocnik napisał:

Temat chyba nieadekwatny do artykułu - tam jest tylko o roletach - w dodatku pisze o 20% oszczędności - z tego co wiem, liczy się raczej od 3 - 10%. Które to rolety chronią 20%????

Rolety mają duże zalety - bezpieczeństwo, zabezpieczenie przed  wiatrem, uszkodzeniem stolarki, przed śniegiem, ulewami, nawet słońcem - ale przed zimnem- to chyba jakieś superspecjaliistyczne - zwykle te lamelowe mają grubość 05 - 1 cm - to nie chroni przed zimnem. Prędzej okiennice - i to szczelne!

 A do tego co napisał Szymon i Redakcja? - dodałbym ocieplenie parapetów, węgarków i nadproży -solidne, na ile sie da! Oczywiście to nie stricte okno, tylko  otoczenie okna - więc może trochę poza tematem! 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak dla mnie to trzeba by zacząć od samych okien, wiele ludzi kupuje okna najtańsze nie patrząc na ich jakość a potem gdy już przychodzi ogrzewać mieszkanie to narzekają bo koszty za ogrzewanie są bardzo wysokie. Nieszczelne okna to największy błąd. 

  • 3 miesiące temu...
Napisano
nie wydaje się możliwe, by zwykle rolety ograniczyły straty ciepła o 20%. Jakim sposobem, skoro dopiero szyby zcalone (kilka) daje większy zysk niż zwykłe szklenie
Napisano
Czy rolety - to jedyne, co można zastosować?
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wszystko się zgadza, ale najpierw trzeba ograniczyć do minimum traty przez okna a gdy "niżej juz nie zejdziemy", zastosować dodatkowe przesłony. I to najlepiej na zewnątrz.

Zgoda. A jesli się nie da od zewnątrz - to wewnętrzne rolety (wyleciało mi słowo adekwatne) z ciężkiej tkaniny antypyłowej, najlepiej w licu ściany do parapetu - z lekką wentylacją przestrzeni między tkaniną a oknem - niezły efekt - ale  przy dobrze izolowanych oknach , bo inaczej wgo może pojawić sie w oscieżach.

Można zasłaniać na noc w większy mróz, to samo zwykłe ciężkie zasłony...

 

 

Napisano

To jedna z opcji. Tyle, ze i tak nagrzejemy powietrze po stronie pomieszczenia a tkanina jedynie nam rozproszy i opóźni cyrkulację. Tak czy siak - skoro się nie da na zewnątrz - trzeba od środka. Mniej skutecznie ale zawsze to jakaś ulga chwilowa w upalne dni.

Firmy, które mają w ofercie również akcesoria, robią badania termowizyjne żeby poprzeć "marketing" faktami. 

Napisano (edytowany)
17 minut temu, bajbaga napisał:

 

Ciekawe,dlaczego w starym i bardzo starym budownictwie (zamki, dworki, itp.), stosowano ciężkie zasłony :scratching: 

 

Nie było szyb zcalonych i okien paswnych, ale i tak to mało... :14_relaxed:  Na ściany wewnętrzne narzucano futra i ciężkie kilimy, mimo że mury miały i 120 cm i więcej

Niemniej - w to, że zewnętrzna zwykła alu roleta daje 20% oszczedności ciepła - nie wierzę. W "optymalnych" warunkach - silny zimny wiatr - może.

Chyba że superszczelna i specjalistyczna (grube ocieplone lamelki?) - prędzej okiennica.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Ciekawe, jaki byłby rozkład temperatur, gdyby ta wewnętrzna roleta była w licu ściany. Wtedy poduszka powietrza jest większa - ale i wygoda otwierania takich okien też - Rolka i prowadnice są na ścianie , nie na oknie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Rolety zewnętrzne zatrzymują ciepło, jeszcze zanim przedostanie się ono do środka pomieszczenia. Montując rolety ograniczymy tą drogą zużycie energii, którą wykorzystalibyśmy do ochłodzenia pomieszczeń za pomocą wiatraków lub klimatyzacji.

Najlepsze efekty dadzą rolety zewnętrzne z aluminiowych profili, które podczas najbardziej nieznośnych upałów mogą znacznie obniżyć temperaturę wnętrza nawet o kilka stopni.

Doskonałym potwierdzeniem funkcji ochronnej rolet przez nadmiernym nasłonecznieniem jest chociażby ich zastosowanie w Europie południowej, gdzie cieszą się ogromną popularnością. Rolety zewnętrzne doskonale zacienią pomieszczenia i sprawią, że we wnętrzu odczuwalny jest przyjemny chłód, co jest szczególnie ważne latem w sypialniach czy pokojach telewizyjnych. Natomiast lekko rozsunięte rolety zapewniają półmrok, co nie tylko daje możliwość odpoczynku od słońca, ale także wpływa na nasz większy komfort poruszania się po mieszkaniu. I wreszcie rolety eliminują też działanie emitowanego przez słońce promieniowania UV, które jest szkodliwe nie tylko dla ludzi, ale i dla wyposażenia mieszkań, jako że powoduje płowienie obić i lakierów meblowych, blaknięcie kolorów farb czy tapet na ścianach.

Funkcje rolet są więc nie do przecenienia również w upalne dni. Ważny jest jednak prawidłowy wybór rolet. Warto zdecydować się na okna z roletą lub same rolety od sprawdzonego producenta, bo doświadczenie często idzie w parze z innowacyjnością i jakością produktów.

W ofercie DRUTEX S.A., producenta okien z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku, dostępne są systemy rolet zewnętrznych z PVC jak również aluminium, które można zainstalować zarówno w budynkach nowych, jak i tych istniejących.

System nakładanych rolet z PVC  to system rolet zintegrowanych z oknem, możliwy do zastosowania w trakcie budowy domu lub podczas wymiany okien. Bogata kolorystyka skrzynek i prowadnic wykonanych z PVC oraz aluminiowych pancerzy, jak również różnorodność napędów rolety i jej zabezpieczeń, spełniają wszelkie wymagania Klientów i umożliwiają dowolność aranżacji.  Istnieje możliwość dostosowania koloru rolet do elewacji budynku tak, by idealnie współgrały z całością i nie zakłócały stylistyki. Nowoczesny system rolet zewnętrznych oferuje wysoki stopień izolacyjności termicznej i akustycznej. Dodatkowym atutem jest możliwość zamówienia rolet z wbudowana moskitierą.

System aluminiowych rolet zewnętrznych przeznaczony jest natomiast do stosowania w budynkach już istniejących lub w trakcie budowy, po zamieszczeniu specjalnie ocieplonej skrzynki w nadprożu otworu okiennego. Roleta w całości wykonana jest z aluminium, dostępna w wybranych odcieniach barw palety RAL. Pancerz, zbudowany z aluminiowych profili, wypełnionych pianką poliuretanową, zwijany jest do skrzynki umieszczonej na ścianie lub w ościeży okna. Skrzynka stanowi wówczas element dekoracyjny i jest dopasowana do wyglądu budynku.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...