Skocz do zawartości

Ocieplanie starego domu z cegły, murowany na tzw pół cegły. Czy uzupełniać zaprawę przed klejeniem płyt?


Recommended Posts

Napisano
Witajcie. Przymierzam się do ocieplenia jednej ze ścian domu. Dom z cegieł. Ma ok 25lat. Budowany był w technologi tzn na pół cegły (od wewnątrz spoina na zewnątrz cegły brak).
Fugi jeszcze trochę wypłukał deszcz bo zaprawa nie jest zbyt mocna. Pytanie moje jest takie, czy uzupełniać to jakaś zaprawą czy nie ma sensu?
Budowlaniec od ocieplenia powiedział mi że nie ma sensu i teraz klej do styropianu będzie się mocniej trzymał niż po wypełnieniu spoin.
Pytanie co lepsze? Wzmocnić ścianę a osłabić trochę przyczepność kleju?
Nie rzucam tych spoin kielnią tylko wpycham z pacy, nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale na pewno mniej mi spada na ziemię bo rzucać jak tynkarze za bardzo nie umiem...

Poniżej fotki, nie wiem czy to kończyć czy dać sobie spokój. Prozę o poradę

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 7 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W przypadku szczelnie wykonanego systemu ociepleń nie będzie konieczne wypełnianie spoin, ale należy sprawdzać jakośc wykonania podczas trwania prac. Ważne jest zastosowanie wysokiej jakości materiałów izolacyjnych oraz ich prawidłowy montaż.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ja bym wyspoinował - czyli ręcznie uzupełnił - i  tylko szczeliny. I nie jest to taka straszna robota. To wzmocni cegłę lico muru, uszczelni też go, co nie jest bez znaczenia chyba - tylko cementową zaprawą , Spoinuję u siebie pod tyropian i  robię to klejem z dodatkiem piasku i cementu - potem trzeba kilka dni poszprycowac wodą, zeby nie pękało, ale trzyma, jak cholera! . A potem już klejenie na kleju lub piance

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Człowieku o czym ty piszesz i co to znaczy "na pół cegły". Czy chcesz powiedzieć że ten mur jest grubości pół cegły ? czyli ma 12 cm.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Człowieku, czytaj ze zrozumieniem. Chodzi mi o stare budownictwo kiedyś. Sam mur jest grubości ok 40 cm ale jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź i wypełnia tylko połowę spoiny. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Chciałem uzupełnić braki dla wzmocnienia ściany

 

 

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

A ty kolego pisz zrozumiale. Piszesz o ścianie więc z dalszej wypowiedzi wynika, że ściana jest na pół cegły  a fuga jest słaba i wypłukana.

Więc nie pyskuj jeżeli sam niechlujnie piszesz.

Napisano (edytowany)
44 minuty temu, kukiz18 napisał:

 jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź 

Nie widzę że na obrazku zaprawa jest dana tylko na jedną krawędź i jaką krawędź ?.

 

44 minuty temu, kukiz18 napisał:

. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Mówisz że kiedyś był niby taki sposób na murowanie że dawali tej zaprawy na "jedną krawędź". Pierwsze słyszę, możesz to rozwinąć ?, albo podać skąd masz takie durne wiadomości.O.o

 

No więc ściana ma 40 cm więc nie musisz jej wzmacniać i możesz kleić styro jak leci. Coś jeszcze chcesz wiedzieć ?.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane. Wtej chwili jeśli przez jak twierdzisz 25 lat nic się złego się nie działo tzn. nie podciekała woda opadowa do wnętrza budynku ani żaden kawałek ściany licowej się Tobie nie odspoił i nie odpadł od ściany kostrukcyjnej. Spoinowanie obecnie tylko poprawi Twoje samopoczucie ale nic nie będzie miało znaczenia jeśli chodzi o jak mówisz wzmocnienie ściany przed ociepleniem

Gość Razmes
Napisano

Klej do styropianu powinien trzymać się bardzo dobrze cegły i spoin.

Osobiście dla świętego spokoju wypełniłbym solidnie pasek tak około 30-50 cm od fundamentu wzwyż i opaski na około okien, drzwi itp. Klej klejem, fachowcy też zapewne z górnej półki, ale różnie to bywa i niekoniecznie kanał wentylacyjny chciałbym mieć w nowej elewacji...

Napisano

Ja mam dom prawie stuletni i nie było powodu żeby uzupełniać spoiny. Miejscami mur był w gorszymm stanie i te miejsca trzeba było wzmocnić przed ociepleniem. Ale poza tym nie uzupełnialiśmy spoin.

Napisano
Dnia 3.01.2017 o 20:31, janusz13 napisał:

 

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane.

 

Dopowiem:

Tak się murowało nie tylko pod fugowanie, ale i pod tynkowanie - bo twierdzono może słusznie, że lepiej się będzie trzymał tynk - wtedy nie bylo jeszcze klejów w tynku, tylko wapno gaszone i cement. A dawniej jeszcze białka z jaj...i bez cementu:D

Dnia 3.01.2017 o 20:16, mhtyl napisał:

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Jak pytasz w sensie ściny - czy ją wzmocnisz, jeśli ją wyspoinujesz zaprawą cementową - to odpowiedź jest - TAK - wzmocnisz trochę...jeśli zrobisz to solidnie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie, budowlaniec dobrze Panu doradzał – nie trzeba uzupełniać spoin. Jeżeli ściana z cegieł jest w dobrym stanie, to można ją ocieplić styropianem w systemie Knauf Therm http://knauf.pl/systemy/knauf-thermo-p321bpl Do przyklejania płyt ze styropianu polecamy klej Knauf KS 300 http://knauf.pl/produkty/knauf-ks-300 Proszę tylko pamiętać, aby pokryć klejem minimum 40% powierzchni płyty izolacyjnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich, z moim dziadkiem bierzemy się za remont domu z lat 1948, dziadek pomagał przy budowie domu, powierzchnia domu to około 120m2 Fundamenty z tego co nam wiadomo prawdopodobnie są betonowe a jeśli nie betonowe to beton pomieszany z różnymi domieszkami kruszywa jak to bywało na tamte czasy, fundamenty są odizolowane prawdopodobnie papą ( nie było nigdy problemu z pleśnią czy wilgocią) dom jest z piwnicą która biegnie pod trzema pomieszczeniami na parterze dwa pomieszczenia na wprost przy wejściu do piwnicy i jedno na lewo ( zejście do piwnicy jest w domu. Na podstawie parteru są betonoowe belki i od dołu z piwnicy widać jakieś metalowe części przebiegające przez całe długości piwnicy dość grube. Podłoga na parterze jest z desek i jako ocieplenie są wrzucone trociny i na to położone prawdopodobnie panele. Na piętrze (piętro było użytkowe od początku powstania domu) strop był z belek drewnianych a podłoga z desek, pod deskami było jakieś wypełnienie ( wyglądało to trochę jak ususzona słoma związana z jakimś giętkim drutem który można wyginać w palcach) w dalszej kolejności oczywiście ściany na górze, wszystko zrobione na pomieszczenia użytkowe. Mury domu są wykonane z jakiegoś białego kruszywa, miejscami z cegieł itd, ale głównie to białe kruszywo ( dziadek mówił że to po prostu biały kamień najpopularniejszy i najtańszy w tamtym okresie) to wszystko jest połączone ze sobą na zaprawie wapienno żwirowej z bardzo małą domieszką cementu, dom na pewno nie ma zbrojenia, 20-30 lat temu góra domu została całkowicie wyrównana trochę pustakami a trochę cegłami i tak dom stał praktycznie do teraz. Aktualnie dziadek zerwał cały drewniany strop i wyburzył praktycznie wszystko na górze, na połowie dawnego stropu został położony strop teriva (całość stropu to 28 belek od 4,80 - 5,40m i około 490 pustaków z keramzytu) mury zostały, wszystko dzieje się pod dachem, mury w miejscach belek zostały całkowicie skute żeby belki siedziały w całości na ścianie, mury same w sobie mają od 30-40 cm grubości, na parterze prawdopodobnie spokojnie 40 cm im bardziej w górę przy dachu tym może być mniej. Mamy w planach wkłuc się w ściany i dać zbrojeniie wieńcowe, ale zbrojenie nie będzie szło od parteru tylko od stropu który aktualnie kładziemy na górę żeby związać wszystko razem ze sobą ( ściany w miejscu zbrojenia nie będą skuwane na wylot tylko częściowo. Moje pytanie jest następujące, ostatnio naszła mnie rozkmina po założeniu połowy stropu, co jeśli mury nie wytrzymają? Dziadek mówi, że spokojnie ten mnie jeszcze przeżyje, co do fundamentów mówi, że jest pewny, ale chciałbym zasięgnąć opinii. Dodałem jakieś tam załączniki które miałem w telefonie, nie wiem czy to pomoże. received_-885501225.mp4
    • Jak wyżej  -ale. Ale,  dodaję podziękowania za  serdeczność i cierpliwość   .        
    • To i ja dziękuję za to, że jak zawsze było pięknie- uwielbiam te spotkania. Za niecały rok plizzzzzzz w czerwcu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • a Michał stojąc przy grillu o mało nie zamarzł... szacun dla Michała, nie grilla...
    • My również ślicznie dziękujemy wszystkim za spotkanie i Michałowi za organizację 🙂 Fajnie było zobaczyć, pogadać o po prostu pobyć ❤️ Do zobaczenia w przyszłym roku 😘
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...