Skocz do zawartości

Ocieplanie starego domu z cegły, murowany na tzw pół cegły. Czy uzupełniać zaprawę przed klejeniem płyt?


Recommended Posts

Napisano
Witajcie. Przymierzam się do ocieplenia jednej ze ścian domu. Dom z cegieł. Ma ok 25lat. Budowany był w technologi tzn na pół cegły (od wewnątrz spoina na zewnątrz cegły brak).
Fugi jeszcze trochę wypłukał deszcz bo zaprawa nie jest zbyt mocna. Pytanie moje jest takie, czy uzupełniać to jakaś zaprawą czy nie ma sensu?
Budowlaniec od ocieplenia powiedział mi że nie ma sensu i teraz klej do styropianu będzie się mocniej trzymał niż po wypełnieniu spoin.
Pytanie co lepsze? Wzmocnić ścianę a osłabić trochę przyczepność kleju?
Nie rzucam tych spoin kielnią tylko wpycham z pacy, nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale na pewno mniej mi spada na ziemię bo rzucać jak tynkarze za bardzo nie umiem...

Poniżej fotki, nie wiem czy to kończyć czy dać sobie spokój. Prozę o poradę

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 7 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W przypadku szczelnie wykonanego systemu ociepleń nie będzie konieczne wypełnianie spoin, ale należy sprawdzać jakośc wykonania podczas trwania prac. Ważne jest zastosowanie wysokiej jakości materiałów izolacyjnych oraz ich prawidłowy montaż.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ja bym wyspoinował - czyli ręcznie uzupełnił - i  tylko szczeliny. I nie jest to taka straszna robota. To wzmocni cegłę lico muru, uszczelni też go, co nie jest bez znaczenia chyba - tylko cementową zaprawą , Spoinuję u siebie pod tyropian i  robię to klejem z dodatkiem piasku i cementu - potem trzeba kilka dni poszprycowac wodą, zeby nie pękało, ale trzyma, jak cholera! . A potem już klejenie na kleju lub piance

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Człowieku o czym ty piszesz i co to znaczy "na pół cegły". Czy chcesz powiedzieć że ten mur jest grubości pół cegły ? czyli ma 12 cm.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Człowieku, czytaj ze zrozumieniem. Chodzi mi o stare budownictwo kiedyś. Sam mur jest grubości ok 40 cm ale jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź i wypełnia tylko połowę spoiny. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Chciałem uzupełnić braki dla wzmocnienia ściany

 

 

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

A ty kolego pisz zrozumiale. Piszesz o ścianie więc z dalszej wypowiedzi wynika, że ściana jest na pół cegły  a fuga jest słaba i wypłukana.

Więc nie pyskuj jeżeli sam niechlujnie piszesz.

Napisano (edytowany)
44 minuty temu, kukiz18 napisał:

 jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź 

Nie widzę że na obrazku zaprawa jest dana tylko na jedną krawędź i jaką krawędź ?.

 

44 minuty temu, kukiz18 napisał:

. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Mówisz że kiedyś był niby taki sposób na murowanie że dawali tej zaprawy na "jedną krawędź". Pierwsze słyszę, możesz to rozwinąć ?, albo podać skąd masz takie durne wiadomości.O.o

 

No więc ściana ma 40 cm więc nie musisz jej wzmacniać i możesz kleić styro jak leci. Coś jeszcze chcesz wiedzieć ?.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane. Wtej chwili jeśli przez jak twierdzisz 25 lat nic się złego się nie działo tzn. nie podciekała woda opadowa do wnętrza budynku ani żaden kawałek ściany licowej się Tobie nie odspoił i nie odpadł od ściany kostrukcyjnej. Spoinowanie obecnie tylko poprawi Twoje samopoczucie ale nic nie będzie miało znaczenia jeśli chodzi o jak mówisz wzmocnienie ściany przed ociepleniem

Gość Razmes
Napisano

Klej do styropianu powinien trzymać się bardzo dobrze cegły i spoin.

Osobiście dla świętego spokoju wypełniłbym solidnie pasek tak około 30-50 cm od fundamentu wzwyż i opaski na około okien, drzwi itp. Klej klejem, fachowcy też zapewne z górnej półki, ale różnie to bywa i niekoniecznie kanał wentylacyjny chciałbym mieć w nowej elewacji...

Napisano

Ja mam dom prawie stuletni i nie było powodu żeby uzupełniać spoiny. Miejscami mur był w gorszymm stanie i te miejsca trzeba było wzmocnić przed ociepleniem. Ale poza tym nie uzupełnialiśmy spoin.

Napisano
Dnia 3.01.2017 o 20:31, janusz13 napisał:

 

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane.

 

Dopowiem:

Tak się murowało nie tylko pod fugowanie, ale i pod tynkowanie - bo twierdzono może słusznie, że lepiej się będzie trzymał tynk - wtedy nie bylo jeszcze klejów w tynku, tylko wapno gaszone i cement. A dawniej jeszcze białka z jaj...i bez cementu:D

Dnia 3.01.2017 o 20:16, mhtyl napisał:

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Jak pytasz w sensie ściny - czy ją wzmocnisz, jeśli ją wyspoinujesz zaprawą cementową - to odpowiedź jest - TAK - wzmocnisz trochę...jeśli zrobisz to solidnie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie, budowlaniec dobrze Panu doradzał – nie trzeba uzupełniać spoin. Jeżeli ściana z cegieł jest w dobrym stanie, to można ją ocieplić styropianem w systemie Knauf Therm http://knauf.pl/systemy/knauf-thermo-p321bpl Do przyklejania płyt ze styropianu polecamy klej Knauf KS 300 http://knauf.pl/produkty/knauf-ks-300 Proszę tylko pamiętać, aby pokryć klejem minimum 40% powierzchni płyty izolacyjnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...