Skocz do zawartości

Ocieplanie starego domu z cegły, murowany na tzw pół cegły. Czy uzupełniać zaprawę przed klejeniem płyt?


Recommended Posts

Napisano
Witajcie. Przymierzam się do ocieplenia jednej ze ścian domu. Dom z cegieł. Ma ok 25lat. Budowany był w technologi tzn na pół cegły (od wewnątrz spoina na zewnątrz cegły brak).
Fugi jeszcze trochę wypłukał deszcz bo zaprawa nie jest zbyt mocna. Pytanie moje jest takie, czy uzupełniać to jakaś zaprawą czy nie ma sensu?
Budowlaniec od ocieplenia powiedział mi że nie ma sensu i teraz klej do styropianu będzie się mocniej trzymał niż po wypełnieniu spoin.
Pytanie co lepsze? Wzmocnić ścianę a osłabić trochę przyczepność kleju?
Nie rzucam tych spoin kielnią tylko wpycham z pacy, nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale na pewno mniej mi spada na ziemię bo rzucać jak tynkarze za bardzo nie umiem...

Poniżej fotki, nie wiem czy to kończyć czy dać sobie spokój. Prozę o poradę

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 7 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W przypadku szczelnie wykonanego systemu ociepleń nie będzie konieczne wypełnianie spoin, ale należy sprawdzać jakośc wykonania podczas trwania prac. Ważne jest zastosowanie wysokiej jakości materiałów izolacyjnych oraz ich prawidłowy montaż.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ja bym wyspoinował - czyli ręcznie uzupełnił - i  tylko szczeliny. I nie jest to taka straszna robota. To wzmocni cegłę lico muru, uszczelni też go, co nie jest bez znaczenia chyba - tylko cementową zaprawą , Spoinuję u siebie pod tyropian i  robię to klejem z dodatkiem piasku i cementu - potem trzeba kilka dni poszprycowac wodą, zeby nie pękało, ale trzyma, jak cholera! . A potem już klejenie na kleju lub piance

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Człowieku o czym ty piszesz i co to znaczy "na pół cegły". Czy chcesz powiedzieć że ten mur jest grubości pół cegły ? czyli ma 12 cm.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Człowieku, czytaj ze zrozumieniem. Chodzi mi o stare budownictwo kiedyś. Sam mur jest grubości ok 40 cm ale jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź i wypełnia tylko połowę spoiny. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Chciałem uzupełnić braki dla wzmocnienia ściany

 

 

Napisano
Dnia 14.12.2016 o 23:57, kukiz18 napisał:

Ale mnie nie chodzi o to czy na takich scianach będzie izolacja mniejsza czy większa. Czy trzeba to zrobić z lepszych materiałów czy gorszych...

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

A ty kolego pisz zrozumiale. Piszesz o ścianie więc z dalszej wypowiedzi wynika, że ściana jest na pół cegły  a fuga jest słaba i wypłukana.

Więc nie pyskuj jeżeli sam niechlujnie piszesz.

Napisano (edytowany)
44 minuty temu, kukiz18 napisał:

 jak widzisz na obrazku zaprawa na zewnętrzną cegłę jest dana tylko na jedną krawędź 

Nie widzę że na obrazku zaprawa jest dana tylko na jedną krawędź i jaką krawędź ?.

 

44 minuty temu, kukiz18 napisał:

. Kiedyś był to sposób na murowanie.

Mówisz że kiedyś był niby taki sposób na murowanie że dawali tej zaprawy na "jedną krawędź". Pierwsze słyszę, możesz to rozwinąć ?, albo podać skąd masz takie durne wiadomości.O.o

 

No więc ściana ma 40 cm więc nie musisz jej wzmacniać i możesz kleić styro jak leci. Coś jeszcze chcesz wiedzieć ?.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane. Wtej chwili jeśli przez jak twierdzisz 25 lat nic się złego się nie działo tzn. nie podciekała woda opadowa do wnętrza budynku ani żaden kawałek ściany licowej się Tobie nie odspoił i nie odpadł od ściany kostrukcyjnej. Spoinowanie obecnie tylko poprawi Twoje samopoczucie ale nic nie będzie miało znaczenia jeśli chodzi o jak mówisz wzmocnienie ściany przed ociepleniem

Gość Razmes
Napisano

Klej do styropianu powinien trzymać się bardzo dobrze cegły i spoin.

Osobiście dla świętego spokoju wypełniłbym solidnie pasek tak około 30-50 cm od fundamentu wzwyż i opaski na około okien, drzwi itp. Klej klejem, fachowcy też zapewne z górnej półki, ale różnie to bywa i niekoniecznie kanał wentylacyjny chciałbym mieć w nowej elewacji...

Napisano

Ja mam dom prawie stuletni i nie było powodu żeby uzupełniać spoiny. Miejscami mur był w gorszymm stanie i te miejsca trzeba było wzmocnić przed ociepleniem. Ale poza tym nie uzupełnialiśmy spoin.

Napisano
Dnia 3.01.2017 o 20:31, janusz13 napisał:

 

Kolego Kukiz 18 nie masz zielonego pojęcia o tym o czym piszesz. Otoż budowlańcy nie żałowali cementu i zaprawy. Tak się muruje ścianę licową na tzw. pustą fugę i jest ona przygotowana pod fugowanie dekoracyjne ,które nigdy nie zostało wykonane.

 

Dopowiem:

Tak się murowało nie tylko pod fugowanie, ale i pod tynkowanie - bo twierdzono może słusznie, że lepiej się będzie trzymał tynk - wtedy nie bylo jeszcze klejów w tynku, tylko wapno gaszone i cement. A dawniej jeszcze białka z jaj...i bez cementu:D

Dnia 3.01.2017 o 20:16, mhtyl napisał:

Pytam w sensie ściany. Czy nie lepiej byłoby fugi wypełnić aby ją wzmocnić. Budowlańcy żałowali cementu. Dość ze jest na pół cegły, to jeszcze słabe i wypłukane.

Jak pytasz w sensie ściny - czy ją wzmocnisz, jeśli ją wyspoinujesz zaprawą cementową - to odpowiedź jest - TAK - wzmocnisz trochę...jeśli zrobisz to solidnie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie, budowlaniec dobrze Panu doradzał – nie trzeba uzupełniać spoin. Jeżeli ściana z cegieł jest w dobrym stanie, to można ją ocieplić styropianem w systemie Knauf Therm http://knauf.pl/systemy/knauf-thermo-p321bpl Do przyklejania płyt ze styropianu polecamy klej Knauf KS 300 http://knauf.pl/produkty/knauf-ks-300 Proszę tylko pamiętać, aby pokryć klejem minimum 40% powierzchni płyty izolacyjnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...