Skocz do zawartości

Okna dachowe - ile szyb?


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Jestem przed zakupem okien dachowych i teraz mam dylemat - dwuszybowe czy trzyszybowe? Czy ktoś może mi powiedzieć, z praktyki, które lepiej się sprawdzają? Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Witam!

Jestem przed zakupem okien dachowych i teraz mam dylemat - dwuszybowe czy trzyszybowe? Czy ktoś może mi powiedzieć, z praktyki, które lepiej się sprawdzają? Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?



Jeżeli ma być energooszczędny to nie montuj okien dachowych...
Napisano
Okna dachowe w żaden sposób nie przesądzają o tym czy dom jest energoszczędny czy też nie.
Moja rada jest taka żebyś kupił okna dwukomorowe (trzyszybowe), to ważne, a jeśli do łazienki to najlepiej laminowane.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

a jeśli do łazienki to najlepiej laminowane.


Chyba raczej co najmniej powlekane poliuretanem. W droższej wersji PVC komorowe.

Koszt okna (najpopularniejsze 78/118) do domu energooszczędnego to wydatek ponad 2 tys, złotych. Droga inwestycja, lepiej na etapie projektu dozbroić poddasze oknami elewacyjnymi (zwiększyć powierzchnię lub ilość).
Do tego jak zawsze najważniejszy jest montaż.
Napisano (edytowany)
Laminowanie znaczy tyle co powlekanie. wink.gif

Cytat

Droga inwestycja, lepiej na etapie projektu dozbroić poddasze oknami elewacyjnymi (zwiększyć powierzchnię lub ilość).


A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif



icon_eek.gif

pewnie tak, żeby zaprojektować dach dwuspadowy icon_razz.gif

Napisano (edytowany)
No i co, a w dwuspadowym to już na pewno nie trzeba okien połaciowych ?.
Po co te dywagacje ?, kolo pisze że chce połaciowe, to na siłę mamy mu projekt zmieniać ?, czy może już istniejący dach ?. tongue.gif

Jak okna dachowe to tylko dwukomorowe, naprawdę warto wydać trochę więcej kasy i mieć okna cieplejsze i bez skroplin, które po czasie powodują gnicie okien. Piszę tę opinię na podstawie własnego doświadczenia, ale oczywiście wiele też zależy od lokalizacji w jakich okna będą "pracować", tzn. temperatury, wentylacja, lokalizacja grzejników itp. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Laminowanie znaczy tyle co powlekanie. wink.gif


A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif


Parterówka z poddaszem użytkowym. A gdy podpiwniczony, to piwnica też użytkowa?
W oknach laminowaną możesz mieć szybę, ramy są powlekane. Tak się powszechnie mawia i nie mieszajmy icon_smile.gif
Załóżmy Polskie okna dachowe z południa Polski.
78/118
Powierzchnia przeszklenia około 0,58m2
Pvc z pakietem 2- komorowym to wydatek 2 tys.
Drewniane z pakietem 2 -komorowym / Uw. około 0,8/ - 2,5 tys.
Przecież to ponad 4 tys. złotych za metr przeszklenia.

Rozumiem, jeżeli ktoś planuje zamontować jedno okno, by doświetlić jakieś konkretne pomieszczenie, którego nie dało sie doświetlić ze ściany.
Ale jeżeli idziemy w energooszczędność to jest to na etapie projektu. Prosta bryła, ustawienie domu.
Nie oszukujmy się. 90% użytkowników forum raczej nie należy do rozrzutnych inwestorów. Dlatego rozmawiamy o oszczędnościach. Ale nauczmy też ludzi, że trzeba o tym pomyśleć zawczasu.
Napisano
Cytat

I wszystkie zastosowane technologie mają ze sobą współgrać. Bowiem jaki sens kupować drogie superenergooszczędne okna, które zmniejszą nam straty ciepła o 5%, jeśli wentylacja bez odzysku ciepła powoduje ich 50%? A kiedy mamy wentylację mechaniczną, kluczowa staje się szczelność budynku. Bo jaki pożytek z doskonałego rekuperatora, jeżeli połowa wymienianego w domu powietrza w ogóle przez niego nie przejdzie?

Dlatego naprawdę energooszczędny dom to zawsze starannie przemyślana całość, nie zaś zlepek przypadkowych rozwiązań.



Cytat z Standardy energetyczne budynków - co to takiego?
Napisano
Cytat

Parterówka z poddaszem użytkowym. A gdy podpiwniczony, to piwnica też użytkowa?

Ale jeżeli idziemy w energooszczędność to jest to na etapie projektu. Prosta bryła, ustawienie domu.



1.Poddasze - może być użytkowe, wtedy to kondygnacja, lub nie użytkowe (strych) i nie jest kondygnacją.
Jest to też istotne dla sposobu ocieplenia.

2. Podpiwniczenie, czyli piwnica pod częścią budynku, o wysokości ponad 1,4m jest zawsze użytkowe - pozostaje tylko kwestia wyliczenia powierzchni.

3. Ustawienie domu na działce, raczej zależy od MPZP, lub WZiZT.

4. Dom może też być z dachem kopertowym i mimo to być nawet pasywnym i z oknami połaciowymi.

Gość Razmes
Napisano
Cytat

4. Dom może też być z dachem kopertowym i mimo to być nawet pasywnym i z oknami połaciowymi.



Może nawet i sam zacznie produkować energię na własne potrzeby ale jakim kosztem.
Przecież tłumaczę. Na etapie projektu ustalmy pewne marzenia, które chcemy zrealizować i ile będą nas kosztować.
Zamontuj 4 większe okna na dachu do domu pasywnego i wydaj na nie 20 tys. złotych. Szalona inwestycja w energooszczędność patrząc z mojego punktu widzenia.

I do autora tematu.Tak. Większa ilość komór/szyb/ cieplejszy pakiet szybowy zwykle poprawia parametry okien. I elewacyjnych, i dachowych. Trzeba tylko sprawdzać parametr dla całego okna, a nie tylko dla pakietu szybowego.
Napisano
Cytat

Przecież tłumaczę.


Może lepiej nie tłumacz, bo komu i po co ?. icon_lol.gif
MarDob nie pytał o projektowanie domu, ale tylko o pakiety szybowe, tylko.
Gość Razmes
Napisano (edytowany)
Cytat

Może lepiej nie tłumacz, bo komu i po co ?. icon_lol.gif
MarDob nie pytał o projektowanie domu, ale tylko o pakiety szybowe, tylko.



MarDob podał mało informacji.

Demo, znamy pojęcie NF 40 i NF15? Czy wikipedię uruchomisz.

Cytat

Okna dachowe w żaden sposób nie przesądzają o tym czy dom jest energoszczędny czy też nie.



Nie przesądzają bezpośrednio. Ale w razie starania się o dofinansowanie na liście będzie więcej niż wymagano.
Ale na co to komu informować, bo nie pytają. Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Zamontuj 4 większe okna na dachu do domu pasywnego i wydaj na nie 20 tys. złotych. Szalona inwestycja w energooszczędność patrząc z mojego punktu widzenia.



Tyle, że to tylko Twój punkt widzenia, bo:

- okna dachowe (połaciowe) mają około 80% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- okna rozwierne ("elewacyjne") mają około 55% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- minimalna powierzchnia w świetle ościeznicy, to 1:8 do powierzchni podłogi oświetlanego pomieszczenia,
- maksymalna (praktyczna - ze względów energooszczędnych) powierzchnia ościeżnicy to około 1:6 powierzchni do podłogi.

Mając te dane, zrób z nich te dodatkowe 20.000zł "dopłaty" do okien połaciowych.

dopisałem:

Cytat

Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?



Te które maja mniejsze "U", bo na energooszczędność budynku, mają wpływ drobne oszczędności, uzyskiwane na wszystkim. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Tyle, że to tylko Twój punkt widzenia, bo:

- okna dachowe (połaciowe) mają około 80% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- okna rozwierne ("elewacyjne") mają około 55% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- minimalna powierzchnia w świetle ościeznicy, to 1:8 do powierzchni podłogi oświetlanego pomieszczenia,
- maksymalna (praktyczna - ze względów energooszczędnych) powierzchnia ościeżnicy to około 1:6 powierzchni do podłogi.

Mając te dane, zrób z nich te dodatkowe 20.000zł "dopłaty" do okien połaciowych.



Wydałbyś te 20 tys. na 4 okna połaciowe?
Napisano
Cytat

Wydałbyś te 20 tys. na 4 okna połaciowe?



Nie - bo jak pisałem wyżej, nie ma takiej potrzeby.
Okna połaciowe, z takim samym U co fasadowe i z takim samym "nasłonecznieniem", nie będą (jeśli już) dużo droższe.
Napisano
Cytat

A tak na marginesie:

Ten dom akurat ma okna dachowe:

tyle, że na drugiej połaci icon_mrgreen.gif


naiwnie liczyłam, że jak Demo nie wyłapał, to mi ujdzie na sucho... ale Ty Brutusie icon_razz.gif blush.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Na ja pierniczę ! , nie dość że oszukuje, to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


Bo Ramzes ma rację.
Napisano
Cytat

Na ja pierniczę ! , nie dość że oszukuje, to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


bo mądrze napisał o tym całościowym spojrzeniu na budowę icon_razz.gif

jak Ty mądrze piszesz też Ci stawiam plusy :tease2:
Napisano (edytowany)
Cytat

bo mądrze napisał o tym całościowym spojrzeniu na budowę icon_razz.gif


Całościowo to on pisze bzdety, a jedyna prawdziwa z tych tzw. mądrych myśli to ta, że nie wszyscy mają dostatecznie dużo kasy. Taka oczywista oczywistość. Ale rozumiem że jak napisane to zaraz ważniejsze i już mądrzej wygląda. icon_lol.gif

Cytat

Bo Ramzes ma rację.


Nie Ramzes tylko Razmes, gamoniu jeden. icon_razz.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Nie Ramzes tylko Razmes, gamoniu jeden. icon_razz.gif


icon_biggrin.gif
Cytat

...to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


Gość Razmes
Napisano
Cytat

Całościowo to on pisze bzdety, a jedyna prawdziwa z tych tzw. mądrych myśli to ta, że nie wszyscy mają dostatecznie dużo kasy. Taka oczywista oczywistość. Ale rozumiem że jak napisane to zaraz ważniejsze i już mądrzej wygląda. icon_lol.gif



Demonku, ja to już nawet nie chcę się wdawać z Tobą w dyskusje. Jeżeli potrafisz, to udowodnij na przykładzie swoje racje.
Kojarzysz mi się z pewnym Panem, co mnie ostatnio przekonywał, ze taki sam styropian 20 cm ma lepszą lambdę od 10cm.
Usłyszał gdzieś raz o współczynniku i nawracał innych. Że niby odkryłeś Amerykę doradzając, że pakiet dwukomorowy jest lepszy od jedno?
Ale spokojnie mogę Ci udowodnić, że porównując dwóch markowych producentów rozmiar pakietu przestaje mieć znaczenie.
Oba okna Uw 0,7/0,71. Jedno czteroszybowe, drugie trzy. I te pierwsze kosztuje prawie dwa razy więcej. Ty byś pewnie i tak kupował 4-szybowe...
Gość arturo72
Napisano
Cytat

a nie ma ?


Nie ma,takie same są.
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...