Skocz do zawartości

Ocieplenie domu wełną mineralną - krok po kroku


Recommended Posts

Napisano
Moim zdaniem jeśli chodzi o wełnę mineralną to isover ma obecnie najlepsze produkty na rynku. Jakbym jeszcze raz docieplenie miał robić to zdecydowanie postawiłbym na produkty tej firmy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Czy wyrównanie ścian przed krokiem pierwszym jest niezbędne/zalecane? Jeżeli tak to czym.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
coś ostatnio czytalam gdzies o markizahc pionowych - podobno dobrze izoluja cieplo w okolicy okien, wiecie cos moze wiecej na ten temat?
  • 1 rok temu...
Napisano
Ja wolałem ocieplić styropianem. Dużo tańszy, praktyczniejszy w czasie przeprowadzania termoizolacji i zdaje się, że bardziej efektywny.
  • 1 rok temu...
Napisano
Bzdury Wasc wygadujesz. Styropian jest znacznie gorszy od welny. Nie tlumi akustycznie, nie oddycha, jest latwopalny i sztuczny. Odrobne nizsza cena kompletnie nie rekompensuje tych wszystkich wad.
Napisano
14 godzin temu, Gość do Olesa napisał:

Styropian jest znacznie gorszy od welny. Nie tlumi akustycznie, nie oddycha, jest latwopalny i sztuczny. Odrobne nizsza cena kompletnie nie rekompensuje tych wszystkich wad.

Ale łatwiej go dać w grubszej warstwie, łatwiej przymocować, jest wiatrochronny (czyli szczelny), nie przesunie się na ścianie, nie osiądzie, jest nienasiąkliwy.

I DLATEGO JEST DYLEMAT - CO LEPSZE?

STYROPIAN CZY WEŁNA?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Jeśli porównać właściwości styropianu i wełny stricte pod kątem właściwości termoizolacyjnych, styropian ma lepszy współczynnik przewodzenia ciepła – jego grafitowa odmiana posiada lambdę nawet 0,031 W/mK, a więc jest lepszym izolatorem. Jeśli chodzi o palność, styropian należy do kategorii E, czyli materiałów samogasnących. Ponadto jest nienasiąkliwy i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Sprawia to, że jest bardzo dobrym materiałem do ocieplania fasad budynków w systemie ETICS. Wełna mineralna sprawdza się natomiast lepiej w termoizolacjach od wewnątrz – drewnianych poddaszy czy budynków szkieletowych, gdzie lepiej zastosować materiał o niskim współczynniku oporu dyfuzyjnego pary wodnej i ze względu na obecność drewna - niepalny. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wbrew obiegowym opiniom styropian nie jest całkowicie szczelny, bo przepuszcza parę wodną (tzw. oddychanie), choć w mniejszym zakresie niż wełna mineralna. Wilgoć nie jest jednak odprowadzana z budynku przez przegrody budowlane, tylko systemem wentylacji.

  • 2 lata temu...
Gość Michał
Napisano
A którą stroną należy przyklejać wełnę do ściny mam Rookwool Frontrock 18 cm. Napisów nie maja żadnych tylko jedna strona jest bardziej twardsza od drugiej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...