Skocz do zawartości

Jak wykonać ogrodzenie?


Recommended Posts

Napisano
Cześć,

Chcę wykonać ogrodzenie, jak na załączonym obrazku.


Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej tak:


więc sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?



Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.
Miało to tę zaletę, że jak mi ciężarówka wjechała centralnie w przęsło, to zerwały się śruby od wąsów, profil wygiął się regularnie i przęsło odpadło w komplecie. Tylko dwie sztachety były uszkodzone, a słupki niemal nie drgnęły. I fundament też ocalał. I wszystko dało się wyprostować, teraz nie ma śladu po kolizji.
2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.
3. Pod furtkę takie jak wszystkie. Może dałbym nieco dłuższe na wszelki wypadek, czyli więcej zagłębione. Czyli u mnie zwykła czarna rura dwucalowa.
4. Zostawiłbym ekipie. Nigdy nie wiadomo co trzeba będzie pod bramą poprowadzić, jakieś kable, dreny, jaka głębokość, zbrojenie itd, itp. Nie twórz okazji do narzekania na poprzedników. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.


masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy
Cytat

2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.


nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.
Napisano
Cytat

masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy

nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.



Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.
Napisano
Takie przęsło trochę będzie ważyć.
Ja zamiast słupków dałbym jakiś solidniejszy (od słupka) dwuteownik stalowy np. 50x100
Dopiero do niego spawać wąsy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.


Czy ktos widzial gdzies systemowe obejmy roznych rozmiarow? Cos takiego, jak to:






Tutaj system tylko pod jeden wymiar - 35x35mm. Koszt kompletu 30 zl (4 obejmy) + slupek 51x51x2400mm 140zl. "ocynk ogniowy, czyszczenie fosforowe, powłokę epoksydową oraz lakier proszkowy.", 20 lat gwarancji przed korozja.

Znalazlem 1 (slownie: jedna) taka oferte w znanych mi internetach. Niestety rygli poziomych pod sztachety nie sprzedaja.

Interesuja mnie tez slupki z nawierconymi juz przed cynkowaniem i lakierowaniem otworami montazowymi pod uchwyty dowolne, np. zwykle stalowe katowniki.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?
Napisano
Cytat

Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?



1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.
Napisano
Cytat

1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.



1. Świdrem glebowym załatwię sprawę - przynajmniej taką nadzieję mam....
2. Nie nie płaskownik - mam możliwość kupienia (nie wiem jak fachowo się to nazywa) "kwadratowych" rur 4cm x 4cm - nada się toto? I właśnie chciałem się upewnić czy przykręcone poprzeczki z takiego samego profilu do słupków nadadzą się do utrzymania sztachet?
3. icon_smile.gif

Z olchy powiadasz. Zapisałem/zapamiętałem.
  • 11 miesiące temu...
Napisano

dobre panelowe na podmurówce najlepiej h=30cm co by psy nie ryły pod spodem

dobre znaczy się nie z castoramy itp.  bo to jest papier nie płot.

Panel drut fi 5mm oczko 50x200 , słupki ze scianką 2mm,  brama pod system panelowy taka jak ogrodzenie, przesuwna czy rozwierna to bez znaczenia.

Napisz skąd jesteś, pomogę namierzyć jakiegoś dobrego dostawcę w okolicy

Napisano

Myślałem jeszcze nad takim rozwiązaniem:

Konkretnie coś takiego: Prz%C4%99s%C5%82oP-1-1024x488.jpg

Czyli bez typowej podmurówki, ale z takimi płytami zamontowanymi do podłoża.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Owszem to też jest dobre rozwiązanie

Napewno jest sztywniejsze i bardziej wytrzymałe niż panele, przy psach będzie na duży +

Będzie też nieco droższe ale raczej bez tragedii, ważne aby nie kierować się tylko ceną .... niech to będzie droższe ale ocynkowane, pozwoli Ci zapomnieć o potrzebie przemalowywania korodujących zakamarków i zacieków z niedomalowanych miejsc.

Wystrzegaj się takich "papierowych" płotów z Casto-marketów bo osiwiejesz z nerwów malując to co sezon :)

Płyta podmurówkowa na ceownikach ( tzw. jednoelementowa) może być stosowana wszędzie, panel palisada , siatka, ... nie ma znaczenia, byle byłoby do czego ceownik przykręcić,

U Ciebie jak znalazł, śmiało zakładać

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Co do płyt zgadzam się, jednak taki typ ogrodzenia ze szpiczastą górą jest dla mnie mało atrakcyjny, a i też średnio bezpieczny jak mamy na działce biegające dzieci, które chcą wszędzie wejść.

Napisano

Akurat jeżeli chodzi o ogrodzenie, to ja polecam postawić na stal ocynkowaną, to samo zresztą w przypadku bramy, ponieważ sprawdzi się zdecydowanie najlepiej pod względem jakości czy trwałości przez lata.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...