Skocz do zawartości

Jak uniknąć mostków akustycznych?


Recommended Posts

Napisano
Chcę położyć izolację akustyczną w postaci wełny na stropie. Z lektury tematu wiem, że trzeba unikać tzw. mostków akustycznych. Muszę jednak puścić przewody z wodą poniżej poziomu wylewki. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?
Napisano
Cytat

Musisz tak dociąć i ułożyć wełnę by znalazła się ona pod i nad rurą.



Ja też podłączam się do pytania, generalnie Panie "GipsKartonITD" nie wiele mi to wyjaśnia, bo ile mi się dobrze wydaje to wełna akustyczna jest w tym wypadku bez sensu. Przez mostki akustyczne traci ona bowiem swoje wszystkie walory i chyba lepiej dać niewygłuszający styropian. Co Pan sądzi?
Napisano (edytowany)
W sytuacji gdy jest wełna/rura/welna nie ma mostka. Rzecz w tym by nie pozostawiać pustych przestrzeni. Wełna izoluje posadzkę od stropu i pełni też rolę "otuliny" rur.
Jeszcze edit być może to rozjasni. Korzystając (w załączniku) z makiety Rigips - ścianki jako przykładu. Np prawa strona to strop, a lewa posadzka i w warstwie izolacji umieszczona rura. Wełnę należy tak dociąć by otulić rurę.

DSC01446.jpg

Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chcę położyć izolację akustyczną w postaci wełny na stropie. Z lektury tematu wiem, że trzeba unikać tzw. mostków akustycznych. Muszę jednak puścić przewody z wodą poniżej poziomu wylewki. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?



Dzień dobry,

oczywiście, jest to typowa i często spotykana sytuacja. Przewód instalacyjny będzie "idealnym" liniowym mostkiem akustycznym, a skro zdecydował się Pan na wełnę akustyczną, szkoda by psuć końcowy efekt. W tej sytuacji są dwa rozwiązania - może zdecydować się Pan na dwie warstwy płyt wełny akustycznej (zapewniona zostanie ciągłość izolacji - brak efektu mostka akustycznego liniowego), bądź kładąc jedną warstwę płyty należy tak dobrać jej grubość, aby możliwe było wycięcie w wełnie tunelu dla przewodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu przewód instalacyjny nie rozdziela podłogi na dwie oddzielne powierzchnie płyt - zapewniona zostaje ciągłość izolacji.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Cytat

Dzień dobry,

oczywiście, jest to typowa i często spotykana sytuacja. Przewód instalacyjny będzie "idealnym" liniowym mostkiem akustycznym, a skro zdecydował się Pan na wełnę akustyczną, szkoda by psuć końcowy efekt. W tej sytuacji są dwa rozwiązania - może zdecydować się Pan na dwie warstwy płyt wełny akustycznej (zapewniona zostanie ciągłość izolacji - brak efektu mostka akustycznego liniowego), bądź kładąc jedną warstwę płyty należy tak dobrać jej grubość, aby możliwe było wycięcie w wełnie tunelu dla przewodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu przewód instalacyjny nie rozdziela podłogi na dwie oddzielne powierzchnie płyt - zapewniona zostaje ciągłość izolacji.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER



Myślę, że wycinanie tunelu dla rury może być dość uciążliwe w wykonaniu, zwłaszcza jeśli kanał taki będzie długi (a tak jest w moim przypadku). Dobrym wyjściem wydaje mi się więc pierwsza opcja z ewentualnym wypełnieniem czymś szczelin, które mogą powstać między wełną a rurą. Myślę jednak, że dobranie odpowiedniej wełny oraz jej dobre jakościowo położenie spowoduje, że nie będzie potrzebne żadne wypełnienie icon_biggrin.gif
Czy możecie polecić mi wełnę do wykonania izolacji akustycznej w tym przypadku? Taką, która będzie dobrze wyciszała i jednocześnie łatwa do dopasowania do rur?
Napisano
Cytat

Czy możecie polecić mi wełnę do wykonania izolacji akustycznej w tym przypadku? Taką, która będzie dobrze wyciszała i jednocześnie łatwa do dopasowania do rur?



Polecam Panu wełny mineralne ISOVER TDPT oraz Stropoterm. Poniżej podaję bezpośrednie linki do tych produktów:
http://www.isover.pl/Nasza-oferta/ISOVER-TDPT
http://www.isover.pl/Nasza-oferta/Stropoterm

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Cytat

Chcę położyć izolację akustyczną w postaci wełny na stropie.



Pytanie kluczowe - dlaczego i przed jakimi "zagrożeniami" dźwiękowymi ma to chronić i od której strony (emisja hałasu) ?

Te wszystkie, opisywane tu "mostki akustyczne liniowe" i pozostałe "zagrożenia" akustyczne, to bez urazy, dyskusja czysto akademicka, o ciężarze "właściwym" na poziomie oddychającej ściany.
Napisano
Cytat

Pytanie kluczowe - dlaczego i przed jakimi "zagrożeniami" dźwiękowymi ma to chronić i od której strony (emisja hałasu) ?

Te wszystkie, opisywane tu "mostki akustyczne liniowe" i pozostałe "zagrożenia" akustyczne, to bez urazy, dyskusja czysto akademicka, o ciężarze "właściwym" na poziomie oddychającej ściany.



Dom położony jest w pobliżu zakładu, do którego często przyjeżdżają duże auta, co wzmaga i tak już spory hałas z ulicy. Jeśli więc kładę wełnę, to oczekuję, że spełni ona swoją rolę. Wolę więc uniknąć błędów przy jej montażu. To logiczne.
Napisano
Zupełny brak logiki, bo emisja hałasu (pierwotna) nie jest pod stropem - no chyba, że strop jest nad wjazdem.

Przy czym chyba chodzi o posadzkę a nie o strop (bo wylewka i rurki pod wylewką).

I znów pytanie - ta posadzka na gruncie ?
Napisano
Cytat

Chcę położyć izolację akustyczną w postaci wełny na stropie.




Cytat

Zupełny brak logiki, bo emisja hałasu (pierwotna) nie jest pod stropem - no chyba, że strop jest nad wjazdem.

Przy czym chyba chodzi o posadzkę a nie o strop (bo wylewka i rurki pod wylewką).

I znów pytanie - ta posadzka na gruncie ?


Wyraźnie i logicznie napisał icon_smile.gif , że chodzi o strop, ale znając życie różne nazwy (w większości nie adekwatne do rzeczy) tu na forum padały, mam na myśli nie poprawne nazewnictwo.
No cóż człek dobrze chce doradzić ale jak ktoś ma swoją wizję świata to trudno go z niej nawrócić.
Napisano
Cytat

Zupełny brak logiki, bo emisja hałasu (pierwotna) nie jest pod stropem - no chyba, że strop jest nad wjazdem.



Zapomniałem wspomnieć, że dodatkowo izolacja ma wyciszyć hałas z góry powodowany w większości przez biegające dzieci. Dolna część domu przeznaczona jest na biuro, natomiast góra jest zamieszkana i dlatego czeka nas remont i kładzenie rur. Zatem to wyciszenie ma również dotyczyć dźwięków z góry. I tak się właśnie zastanawiam, czy przed hałasem z zewnątrz nie lepiej w inny sposób wyizolować pomieszczenia. Pytanie tylko, w jaki sposób?
Napisano
Jeżeli chodzi hałas z zewnątrz, to najlepszym materiałem do jednoczesnej izolacji termicznej i akustycznej jest wełna mineralna. Oczywiście taką izolację najlepiej planować na etapie projektowania, ponieważ wtedy mamy możliwość doboru odpowiedniego rozwiązania dla przyszłego budynku.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Cytat

Jeżeli chodzi hałas z zewnątrz, to najlepszym materiałem do jednoczesnej izolacji termicznej i akustycznej jest wełna mineralna. Oczywiście taką izolację najlepiej planować na etapie projektowania, ponieważ wtedy mamy możliwość doboru odpowiedniego rozwiązania dla przyszłego budynku.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER



Cóż, etap projektowy mamy już dawno za sobą. Dom obecnie można tylko modernizować.
Czytałem jednak, że wełna nie wygłusza wszystkich rodzajów dźwięków. Czy to prawda?
Napisano
Cytat

Cóż, etap projektowy mamy już dawno za sobą. Dom obecnie można tylko modernizować.
Czytałem jednak, że wełna nie wygłusza wszystkich rodzajów dźwięków. Czy to prawda?



Wełna świenie sobie radzi zarówno z dzwiękami powietrznymi oraz uderzeniowymi. Izolacyjność od dźwięków powietrznych dotyczy m.in. ścian działowych, a izolacyjność od dźwięków uderzeniowych dotyczy stropów. Aby uzyskać przegrody o najlepszych izolacyjnościach stosuje się wełny do ścian działowych o najlepszych współczynnikach pochłaniania dźwięku AW. Najlepsze izolacje akustyczne do stropów to wełny szklane – wełna na stropie izoluje przede wszystkim od dźwięków uderzeniowych a podkład podłogowy w postaci wylewki bądź jastrychu od dźwięków powietrznych.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Czyli do kwestii wyciszenia powinienem podejść bardziej kompleksowo z tego co zrozumiałem. Nie wyciszać pojedynczych elementów, tylko całą konstrukcję? Wtedy uzyskam najlepszy efekt icon_smile.gif ?
Napisano
Cytat

Czyli do kwestii wyciszenia powinienem podejść bardziej kompleksowo z tego co zrozumiałem. Nie wyciszać pojedynczych elementów, tylko całą konstrukcję? Wtedy uzyskam najlepszy efekt icon_smile.gif ?



Izolacja jest naprawdę skuteczna jeżeli jest zachowana jej ciągłość, tzn. nie mamy do czynienia z mostkami akustycznymi/termicznymi przerwami w ułożeniu wełny itp. Dlatego zgadza się, zawsze najlepiej podchodzić to tego tematu kompleksowo i z dbałością o szczegóły. Wyciszenie pojedynczego elementu, może nie spełnić oczekiwań inwestora.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Cytat

Fajne zagranie marketingowe - chyba, że przedstawiciel firmy "wełnianej" poda ile konkretnie dB i w jakich częstotliwościach tłumi dana warstwa wełny - łącznie z innymi elementami, np. folią.



Słuszna uwaga. Ewentualnie dobry byłby link do dobrego artykułu albo filmu z porównaniem różnych rozwiązań icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To go wklej... nie bój się.


Chyba źle się zrozumieliśmy. Chodziło o to, by osoba reprezentująca firmę Isover, wypowiadająca się na zadany temat, podała rzetelną informację o poziomie zmniejszenia hałasu - tak jak wspomniał bajbaga - lub zamieściła chociaż wiarygodne źródło takich informacji.

Mam jednak wrażenie, że koniecznie dążycie tutaj do silnej konfrontacji zamiast skupić się na temacie icon_confused.gif
Napisano
niestety ale wartości izolacyjności akustycznej w dB podaje się dla całej przegrody, nie zaś dla samej wełny. Dlatego aby porównać ze sobą poszczególne produkty, należy zestawić przegrody takich o takich samych parametrach. Poniżej podaję link do kompendium wiedzy o prawie budowlanym w zakresie izolacyjności akustycznej, w którym zamieszczone są porównania danych przegród przy użyciu różnych produktów marki Isover.

http://www.isover.pl/content/download/604/..._2013_light.pdf

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER
Napisano
Cytat

Materiał jest bardzo obrazowy i nawet ja, jako osoba zupełnie nie znająca się na temacie izolacji ani termicznej, ani akustycznej ani tym bardziej ogniowej, jestem w stanie z niego skorzystać
Ma jednak jeden mankament - wartość podane w dB dla całych przykładowych przegród, badane były w warunkach laboratoryjnych, nie realnych. Skąd mogę mieć pewność, że zaproponowane rozwiązania sprawdzają się w praktyce? Czy ktoś izolował akustycznie w podobny sposób i może stwierdzić, że jest ok?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

(...) izolacja ma wyciszyć hałas z góry powodowany w większości przez biegające dzieci. Dolna część domu przeznaczona jest na biuro, natomiast góra jest zamieszkana i dlatego czeka nas remont i kładzenie rur. Zatem to wyciszenie ma również dotyczyć dźwięków z góry (...)



Tutaj jeden ze sposób na wyciszenie stropu, czyli tzw. cicha podłoga:
http://www.fermacell.pl/pl/content/fermace...-drewianych.php
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Tutaj jeden ze sposób na wyciszenie stropu, czyli tzw. cicha podłoga:
http://www.fermacell.pl/pl/content/fermace...-drewianych.php



Moim zdaniem trzeba tak zrobić by odizolować się od dzwięków dochodzących przez przegrodę ale i od tych, które powstają przy stukaniu i pukaniu. A tu chyba sama wełna nie pomoże. Chociaż pewno nie zaszkodzi. Jak coś jest grube i ciężkie to powinno izolować ale jak już się po tym skacze to już wtedy słychać. Tak mi się wydaje, że to całe zagadnienie izolacji akustycznej nie sprowadza się tylko do jednego.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Moim zdaniem trzeba tak zrobić by odizolować się od dzwięków dochodzących przez przegrodę ale i od tych, które powstają przy stukaniu i pukaniu. A tu chyba sama wełna nie pomoże. Chociaż pewno nie zaszkodzi. Jak coś jest grube i ciężkie to powinno izolować ale jak już się po tym skacze to już wtedy słychać. Tak mi się wydaje, że to całe zagadnienie izolacji akustycznej nie sprowadza się tylko do jednego.



Izolacja akustyczna to temat bardzie złożony niż "grube i ciężkie". Oczywiście znakomicie się o sprawdza przy drzwiach i przegrodach pionowych bo po nich akurat nikt nie będzie "skakał".

Natomiast nie mogę sobie wyobrazić by izolację stropu przeprowadzić na zasadzie "ciężkie" natomiast na zasadzie "grube" - owszem.

I tu wracamy do wełny mineralnej. Oczywiście podłoga i strop to "układ" bardziej złóżony niż legary i jak najwięcej wełny ale z uwagi na grubość izolacji termicznej w różnego rodzaju przegrodach, warto zadbać by "przy okazji" chroniła również przed "hałasem".
Gość stach
Napisano
I co?...
Jakiś komentarz... czy cóś...

O... jest komentarz...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...