Skocz do zawartości

Porównanie ścian przed dociepleniem i po dociepleniu


Recommended Posts

Napisano
A jaki będzie współczynnik porotherm 44 Si + 5 cm wełny?
Napisano
Cytat

A jaki będzie współczynnik porotherm 44 Si + 5 cm wełny?



Będzie w granicach U=0,2. Tyle że moim zdaniem ocieplanie tak cienką warstwą to pomysł trochę z kosmosu. Radykalnie nie wpłynie na poprawę izolacyjności termicznej, a przecież za robociznę i tak będzie trzeba zapłacić. Dorzuciłbym tam drugie 5 cm. Wyjdzie lekki bunkier, ale nie będzie to raczej uciążliwe, bo warstwa izolacji będzie i tak względnie cienka, więc będzie zbyt szerokiego parapetu zewnętrznego, a okna nie będą głęboko schowane w murze, dzięki temu będzie ciągle słonecznie i dobry widok ;) Rozważ taką opcję, bo ocieplanie Porothermu 44 warstwą tylko 5 cm to naprawdę dziwaczny pomysł. Lepiej już nic nie ocieplać i zostawić te U=0,28... icon_smile.gif A zawsze to kasa z robocizny na ociepleniu w kieszeniu icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Pokazujemy, jak zmienia się wartość współczynnika U dla ścian przed dociepleniem i po dociepleniu. Na przykładzie ścian jednowarstwowych i dwuwarstwowych.



Pełna treść artykułu pod adresem:

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/19747-porownanie-scian-przed-dociepleniem-i-po-dociepleniu



Jakie parametry izolacyjne styropianu przyjęto do obliczeń? Warto pokazać jak zmieni się współczynnik U dla przykładowych ścian przy użyciu płyt styropianowych o różnych deklarowanych współczynnikach przewodzenia ciepła.
Napisano
Cytat

Warto pokazać jak zmieni się współczynnik U dla przykładowych ścian przy użyciu płyt styropianowych o różnych deklarowanych współczynnikach przewodzenia ciepła.



Pewnie, ze warto - a może sam pokażesz - byłby to pierwszy merytoryczny post napisany przez Ciebie.
Dasz radę ?
Napisano
Cytat

Pewnie, ze warto - a może sam pokażesz - byłby to pierwszy merytoryczny post napisany przez Ciebie.
Dasz radę ?



Szanowny Panie bajabago,

W tym wątku autorzy zamieścili porównanie współczynnika U dla ścian przed ociepleniem i po ociepleniu, m.in. styropianem. Ponieważ nie wskazano, poza grubością, jaką odmianę (o jakiej lambdzie deklarowanej) przyjęto do obliczeń, poprosiłam o wskazanie jaka to była odmiana. Zasugerowałam również, aby ewentualnie pokazać, jak odmiana styropianu może wpłynąć na współczynnik U.
Jeśli do obliczeń przyjęto np. styropian o lambdzie 0,032 W/mK, to jakiś forumowicz (np. Pan) mógłby kupić styropian o zdecydowanie gorszej lambdzie, np. 0,045 W/mK i nie uzyskać planowanej izolacyjności cieplnej ściany.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

A jaki będzie współczynnik porotherm 44 Si + 5 cm wełny?



A po cóż ocieplać coś, co już bez docieplenia gwarantuje bardzo przyzwoity współczynnik izolacyjności termicznej? icon_smile.gif Poza tym z tego co kojarzę nie ma już w sprzedaży Porothermu Si 44 - jest trochę cieńszy, ale z bardzo podobnym parametrem izolacji...
Napisano
Docieplać warto, energia cały czas drożeje i tak będzie zawsze. Tylko trzeba to robić rozsądnie. Styropian już w latach siedemdziesiątych został zdyskwalifikowany jako materiał do izolacji termicznej ścian, szczególnie w budownictwie mieszkaniowym.
Styropian jest warstwą nieprzepuszczalną dla wilgoci przenikającej przez ścianę na zewnątrz i powoduje kondensowanie jej na styku ściany i izolacji. Prowadzi to do zagrzybienia ściany i po 20 - 30 latach konieczne będzie wyburzanie budynków. Warstwa ocieplająca MUSI być zrobiona z materiału przepuszczalnego dla wilgoci np. z wełny mineralnej. Nie zapominajmy także o konieczności zastsowania tynku również przepuszczalnego dla wilgoci.
Napisano
Cytat

Docieplać warto, energia cały czas drożeje i tak będzie zawsze. Tylko trzeba to robić rozsądnie. Styropian już w latach siedemdziesiątych został zdyskwalifikowany jako materiał do izolacji termicznej ścian, szczególnie w budownictwie mieszkaniowym.
Styropian jest warstwą nieprzepuszczalną dla wilgoci przenikającej przez ścianę na zewnątrz i powoduje kondensowanie jej na styku ściany i izolacji. Prowadzi to do zagrzybienia ściany i po 20 - 30 latach konieczne będzie wyburzanie budynków. Warstwa ocieplająca MUSI być zrobiona z materiału przepuszczalnego dla wilgoci np. z wełny mineralnej. Nie zapominajmy także o konieczności zastsowania tynku również przepuszczalnego dla wilgoci.


Polecam: "Oddychające" ściany i marketing
Napisano
Cytat

Styropian już w latach siedemdziesiątych został zdyskwalifikowany jako materiał do izolacji termicznej ścian, szczególnie w budownictwie mieszkaniowym.
Styropian jest warstwą nieprzepuszczalną dla wilgoci przenikającej przez ścianę na zewnątrz i powoduje kondensowanie jej na styku ściany i izolacji. Prowadzi to do zagrzybienia ściany i po 20 - 30 latach konieczne będzie wyburzanie budynków.


Jak łatwo policzyć od momentu zdyskwalifikowania styropianu jako izolatora termicznego dla ścian minęło 40 lat.
Możesz wskazać konkretne budynki, a przynajmniej miejscowości gdzie doszło do wyburzeń tak zaizolowanych budynków, czy tylko tak na szybko napisałeś zanim pomyślałeś co piszesz?
Bo to by dużo wyjaśniało. icon_biggrin.gif
Napisano
Odpowiedź dla Franka,
Styropian został wymyślony w latach 1930 w Niemczech i tam jest stosowany do dziś. Gdyby powstawały zagrzybienia, to Niemcy by się dawno wycofali z jego używania, bo by nie został dopuszczony dla budownictwa przez TUEV.
Jak jest schrzanione ocieplenie, to jest zagrzybienie. Jak jest zrobione prawidłowo, to nic się nie dzieje.
Szkoda, że zestawienie nie zawiera wyliczeń dla 20 i 30 cm. styropianu, bowiem gdy cena 1 m3 ocieplenia zasadniczo zbliża sie do m3 ściany opłaca się dokładać więcej ocieplenia.
Gość taki jeden
Napisano
ociepliłem dom wybudowany z pustaka pianowego [skawina,25x25x50 lata 67 70] szczelina, i cegła pełna w 2000 r położyłem 5 cm styropianu, [chciałem odnowić elewację] i to był największy błąd,bo trzeba było położyć ten klej na ścianę bez styropianu ,siatkę putz i gitara/


dlaczego błąd? nigdzie "tzw FACHOWCY od DOCIEPLEŃ' nie pis e trzeba o wiele wcześniej zacząć sezon grzewczy,a jeszcze puźniej kończyć.Niech mi nikt nie wmawia że zaoszczędziłem na opale,bo najpierw były piece kaflowe,potem centralne bez ocieplenia 8 lat i teraz 7 z ociepleniem, masakra w tym roku trzeba było na samym początku września już przepalać [małe dziecko] w lecie duchota, bo nagrzane z nocy ,a nie oddają ciepła przez noc na zewnątrz,nigdy w życiu ,dom taki jak był pustak pianowy i cegła dziękuję
Napisano
Też tak sobie pomyślałem, ale nic nie piszę, bo taki jeden, wyżalił się jako gość, nie chciało mu się zarejestrować i pewnie już tu nie zajrzy ...


Cytat

bo nagrzane z nocy ,a nie oddają ciepła przez noc na zewnątrz



To już wiem, skąd ocieplenie klimatu - niektórzy tak szafują ciepłem, że aż lody podbiegunowe zanikają ... zamiast zrobić mechaniczną wentylację z odzyskiem ciepła ...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
a slyszeliscie cos o markizahc pionowych montowanych od zewnetrznej strony okien? podobno dobrze izoluja uciekajace powietrze w okolicy okien
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

a slyszeliscie cos o markizahc pionowych montowanych od zewnetrznej strony okien? podobno dobrze izoluja uciekajace powietrze w okolicy okien



Mam prośbę o uporządkowanie nadtłoku pytań, które próbuja wydostać się na światło dzienne w postaci słowotoku - jak w cytacie powyżej.

Każdy słyszał o roletach, markizach i innych przesłonach, które ograniczają ucieczkę ciepła na zewnątrz. I w sumie zmierzamy do punktu wyjscia - dodatkowa warstwa izolacji - najlepiej po stronie niższej temperatury - czyli na zewnątrz - zmienia istotnie krzywą temperatury w przegrodzie.

Im skuteczniejsza izolacja, tym warstwa izolacji może być cieńsza, a temperatura drugiej warstwy przegrody jet wyższa i krzywa bardziej "stroma".

Styropian, wełna, pianka poliuretanowa etc.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...