Skocz do zawartości

Kominek rura a czerpnia i inne problemy


Recommended Posts

Napisano
Witam,
niestety nie znam się na tych sprawach dlatego, zwracam się z prośbą do osób które maja wiedzę w tym temacie. Na zdjęciach które przesłałem mam nadzieję ze widać wymiary.
Problem polega na tym ,że wykonawca kominka nie chce obniżyć rury z komina czy to naprawdę w niczym nie będzie przeszkadzało? Co z wentylacją w kominie ma być zamurowana ? Czy ta rura nie będzie przeszkadzała w obniżaniu sufitu ?
Fachowiec od rekuperacji powiedział ze ta rurę należy obniżyć nie powinna być tak blisko czerpni .
Proszę o opinie w tym temacie ,z góry bardzo dziękuję .

Poniżej info od wykonawcy kominka:

przesyłam specyfikację techniczną na krzemianowo wapniowe płyty izolacyjne SuperIsol stosowane do wykonywania izolacji ścian i stropu w zabudowie kominka.
W obudowie kominka temperatura wynosi ok. 150 st.C, więc przy zastosowaniu płyty o gr. 5 cm, temperatura za płytą będzie miała wartości ok. 30 st.C. Należy pamiętać, że także płyta G-K (ognioodporna) na suficie podwieszanym zadziała jako dodatkowa izolacja, zatem temperatury panujące w przestrzeni sufitu podwieszanego będą miały wartości poniżej 30 st.C - brak jakiegokolwiek zagrożenia dla jakichkolwiek instalacji.
Nie ma potrzeby obniżania trójnika przyłączeniowego wkładu kominowego - nie obniży to w żaden sposób temperatury w obudowie kominka, a jedynie wygeneruje niepotrzebne koszty.


Pozdrawiam
przemo
[attachment=20351:kominek_1_forum.jpg]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Te około 150oC w kapie kominka to tak szacunkowo i optymistycznie ma się rozumieć.
Podczas ostrego palenia w kominku powietrznym temperatura w kapie może swobodnie przekroczyć 200oC (w kominku ceramicznym jeszcze więcej).
Między innymi dlatego buduje się komorę dekompresyjną (co najmniej 30cm poniżej stropu) żeby chronić strop przed wpływem wysokich temperatur.
Umieszczenie w tej przestrzeni elementów z plastiku świadczy o co najmniej dużej niefrasobliwości.
Elementy plastikowe (rury) prawdopodobnie wcześniej czy później ulegną zniszczeniu.
O smrodkach dochodzących z wentylacji podczas palenia już nawet nie ma co wspominać.

PS.
Na tych zdjęciach tyle widać że gdyby nie wyobraźnia to...
Napisano
Na podstawie tak skromnych informacji i nieczytelnych zdjęć trudno ocenić czy takie rozwiązanie nie będzie stwarzać problemów. Istotne jest, jak w szczegółach wykonana będzie izolacja kominka, ukształtowanie obudowy i wylotów gorącego powietrza, wentylacja nad rurą spalinową itd.

Odrębna sprawa to zapewnienie dopływu powietrza do spalania jak i wentylacja samego pomieszczenia.
Napisano
Dzien wielkie Jani,za odpowiedz icon_smile.gif Zdjęcia chętnie wyslę na e-maila jeśli zechcesz.Nie do konća wszytko rozumiem ale jedno jest dla mnie pewne , rura od kominka powinna byc obnizona i trzeba pilnie zastanowic sie nad tematem tych plastikowych rur od wentylacji -tak ?
Proszę o odpowiedz

Z góry bardzo dziękuję i zaczynam mieć już wątpliwosci nad sensem kominka w tym miejscu lub w ogole .

Pozdrawiam przemo
Napisano
może na tych zdjęciach będzie coś lepiej widać,nawet nie zdawałem sobie sprawy że to taki wielki problem będzie.Czyli ten co proponuje mi takie rozwiązanie ( osoba która prowadzi firmę z kominkami) najzwyczajniej na świecie chce mnie na minę wsadzić.
Czy Panowie mogą powiedzieć mi co konkretnie powinienem zrobić -jestem na tym etapie ze raczej mogę cos pozmieniać jeszcze tylko co ?

Wdzięczny będę za pomoc

Pozdrawiam
przemo

Temat zrobił się dla mnie bardzo poważny,nie zdawałem sobie sprawy,że mój wykonawca kominka tak żle che to u mnie zorganizować.Nie wiem jakie informacje konkretnie są potrzebne,chętnie wszystko opiszę,pomierzę itd .Proszę tylko o info co mam podać .Czyli to wszytko co mi napisał mój wykonawca -to mijanie się z prawdą ?
Dziękuję z góry za pomoc

Pozdrawiam
przemo

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Przyjmuję się, że optymalna odległość od sufitu, to nie mniej niż 50cm - z różnych powodów.

Miej na szczególnej uwadze, to co napisał Jani

dopisałem:

Ps. Jest także inny wymiar tej sytuacji - dajesz instalatorowi wentylacji argument, do ewentualnego odrzucenia, ewentualnej reklamacji. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Zrobię tak Panowie jak radzicie,tylko potrzebuję konkretnych informacji żebym merytorycznie mógł porozmawiać z moim wykonawcą kominka, ja się na tym nie znam w ogóle dlatego potrzebuję porady i konkretnych argumentów

czyli mam już pierwszy :

1- rura z komina powinna być minimum 50 cm od sufitu ( 50 cm liczone od górnej krawędzi rury rozumiem )
tak to jest przyjęte i kropka rozumiem -to tym bardziej nie rozumiem dlaczego nie chce obniżyć tej rury
czy to jakiś duży koszt ( bo to jego ekipa kominiarzy robiła ) rozumiem,że jakiś problem to jest bo szyby w kominie są u mnie odwrotnie ( wentylacyjny jest od strony wystającej rury ) ale przecież za pierwszym razem też to zrobili.


proszę nadal o pomoc i merytoryczne argumenty

pozdrawiam
przemo


za wentylacje już zapłacone -wiadomo teraz jak będzie z reklamacją :(:(:(

kominek jeszcze nie postawiony i ponoć wentylacja nie ma innej możliwości ( drogi poprowadzenia tej czerpni i innych rur )

Napisano

Nie wygląda to fajnie.
Może jeśli osłonić te przewody grubą warstwą wełny skalnej to przeżyją - ale temperatura do zgaszenia niezła.
Jest taka gęsta wata szklana, co się stosuje w hutniczych piecach - chyba.
Mam taką watą owiniętą rurę idącą z pieca c.o. do komina.
Izoluje świetnie.

Napisano
  Cytat

Czyli ten co proponuje mi takie rozwiązanie ( osoba która prowadzi firmę z kominkami) najzwyczajniej na świecie chce mnie na minę wsadzić.

Rozwiń  

Czy Cię wsadzić na minę? - i tak i nie.
TAK,
bo obstaje przy swoim, a wylot spalin koliduje z wentylacją. Tyle że jeżeli to nie jest komin murowany (jako dymowy) tylko wewnątrz jest wkład ceramiczny, to kształtka do przyłączenia rury dymowej jest zainstalowana/umiejscowiona na tej a nie innej wysokości.
Na marginesie - ten komin jest postawiony w/g projektu, czy to radosna twórczość ekipy która go stawiała?
Chodzi mi o wysokość przyłączenia rury dymowej.
NIE,
bo nie on zawinił. A właściwie nie do końca on zawinił (chyba że i on montowała kanały wentylacyjne, ale zdaje się że wspominasz że robił to kto inny).
Ba, nawet nie do końca zawinił wykonawca WM, bo on zrobił swoje (zakładam że nie tylko tak bo tak było mu wygodnie, ale że jak wspominasz było to jedyne sensowne umiejscowienie).
Zawiniła tak naprawdę komunikacja między tymi dwoma wykonawcami (a może projekt - jeśli uwzględniał WM), a właściwie brak u obu szerszego spojrzenia na całość (w obrębie tej wnęki).
Robota zrobiona, zapłacona... a Ty się bujaj z problemami, bo diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
I fakt że masz kogo ścisnąć za cohones, wcale nie znaczy że to coś da.

Najlepiej by chyba było jak by Ci się udało obu wykonawców ze sobą spiknąć i niech razem ustalą co z tym fantem zrobić.
Może coś da np. wymiana na tym odcinku/ w tym miejscu rur plastikowych na metalowe i dodatkowa (spora) otulina z wełny skalnej, i zamiana podejścia prostego na skośne (45o) co dodatkowo jeszcze zwiększy odległość między rurami obu systemów.
W każdym razie argument że zastosowanie samej płyty izolacyjnej SuperIsol w oparciu o dane z ulotki rozwiąże problem jest mocno naciągany.

Zapałki leżące na lodówce tez są "bezpieczne" przed małymi dziećmi,
... ale do czasu kiedy łepek nauczy się wchodzić na taboret.
Innymi słowy - nie zawsze i w każdych warunkach do końca dni - amen. icon_biggrin.gif


PS.
Tak się zastanawiam... jak w ogóle miała być prawidłowo wykonana komora dekompresyjna przy kominku tak wciśniętym we wnękę?
Otwór pod kratkę wentylacyjną (poco skoro jest WM?) też zdaje się nie uwzględnia podwieszanego/obniżonego sufitu.
Napisano
To pewnie 160-tka.
Wyjścia są dwa:
- kominek to będzie jakiś potwór powyżej 20kW,
- podejście jest długie, a może i z jakimś nadprogramowym kolanem/załamaniem.

Tyle że jeśli to doprowadzenie nie będzie podłączone bezpośrednio do kominka (szczelna zamknięta komora spalania) to może być z tego więcej szkody niż pożytku (WM).
No i ciekawe jak fachman chce "wygasić" temperaturę na tej rurze PVC tak umiejscowionej?
Napisano
Przy wentylacji mechanicznej palenisko powinno spalać w 100% powietrze dostarczone z zewnątrz.
Kratkę wentylacyjną w kominie można zamknąć.
Izolacja zaproponowana przez wykonawcę jest wystarczająca.
Komora depresyjna to wielki kit icon_wink.gif

Mam kilka pytań: czarna rura wychodząca z komina (luźna) do niej ma być podłączone palenisko? jaka jest średnica tej rury? jakie palenisko? jaka jest średnica rury dostarczającej powietrze zewnętrzne? gdzie ona jest?
Napisano
Witam serdecznie ,

Przepraszam za moje krótkie milczenie ,miałem mały wypadek na budowie spadłem z drabiny
ale już powoli wraca do normy .
Postaram się zebrać wszystkie fakty do których dotarłem ,może to coś pomoże jeszcze

Komin ma dwa szyby – wentylacyjny 27 cm x 15 cm , drugi dymny 27 x 27
Lokalizacja kominka według pierwotnego planu uległa zmianie ,dlatego trzeba przebić się poprzez szyb wentylacyjny rura z szybu kominowego .Ta czarna rura ma srednice 180 cm na zdjęciu etykieta z niej .
Rura pomarańczowa natomiast ta która ma doprowadzić powietrze ma 160 cm średnicy .
W środku w szybie kominowym umieszczony jest stal stopowa srebrna ,mam nadzieje ze to tez na zdjęciu widać i że to dobry wkład . na górze na kominie umieszczony jest rotowent i w koło niego wszystko jest zacementowane ( nawet nie wiedziałem ) .

Wszystko to jednak dalej nie zmienia mi sprawy, jeśli chodzi o obniżenie właśnie tej czarnej rury która łączy się z wkładem kominowym i moim zdaniem powinna być obniżona z 50 -70 cm w dół .

Bardzo proszę o pomoc w doborze merytorycznych argumentów które pomogły by zmienić decyzje mojego wykonawcy czego tak naprawdę chciałbym uniknąć

Oczywiście wszelkiego rodzaju zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na e-maila

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano

jeszcze ta etykieta z czarnej grubej stalowej rury.Co do konstrukcji kominka to ponoć to będzie wybudowany wkład ,,solidny'' jak to określił wykonawca
z szamotu ,dalszych szczegółów dalej na razie nie znam bo nie chce mi obniżyć wysokości tej rury. Proszę o poradę drodzy forumowicze.

DSC01446.jpg

Napisano
A bardzo proszę Cię o argumenty do tego zdania
  Cytat

Bardzo proszę o pomoc w doborze merytorycznych argumentów które pomogły by zmienić decyzje mojego wykonawcy czego tak naprawdę chciałbym uniknąć

Rozwiń  


Albo zrobi Pan tak jak chce albo niech Pan pakuje swoje rzeczy i się rozstaniemy z tym że ja zostaje i pieniądze też.


Krótkie uzasadnienie: wykonawca jest jak d u p a od srania od tego aby uwzględniać wolę inwestora. Jeżeli ma wątpliwości to może poprosić na piśmie o jego wyrażenie. Prawda jest jedna wykonawca zawsze robi aby mu było łatwiej. Dlatego miałem 2 razy przykręcane płyty na poddaszu o boazerii 2 razy zdejmowanej tez nie wspomnę. i wielu innych rzeczach.
Napisano
Ten Twój wykonawca informacje dla Ciebie przydatne cedzi/dawkuje jakbyś był gapiem, a nie płatnikiem.

Wybudowanie "solidnego" wkładu kominka to na logikę kominek ceramiczny, a ten przepali ten komin stalowy prawie jak palnik acetylenowy.
Określenie "stal stopowa" nic nie mówi o wkładzie.
Wkłady stalowe są produkowane jako "wkłady nierdzewne" i wkłady żaroodporne".
Każdy z nich jest przeznaczony do innego rodzaju palenisk, a w skrócie różnią się, i to znacznie, zakresem temperatur pracy do jakiej są przystosowane.

PS.
Kanał wentylacyjny przy takim podłączeniu rury dymowej przestaje istnieć, przy WM to nie wadi... ale Czy Twój wykonawca o tym wie?
Nie rozumiem Twoich rozterek z szukaniem argumentów dla wykonawcy że ma zrobić tak jak chcesz. To Ty przecież jesteś płatnikiem, a robota jest od początku źle wykonana.
Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów.
Napisano
Dodam w temacie kominka że mój wykonawca zesrał się aby zainstalować mi drewnianą belkę w kominku. Nie pomogły moje wątpliwości że może to ulec zapaleniu bo mam bardzo dobra Tarnave. Nic za 2 dni belka się zapaliła , uważam że warto było bo co ich opierdolił &(*79em to moje. Od tej pory już co powiedziałem to było święte. Ja mam wylkot z kominka podłączony do komina na wysokości jakieś 170 -180 cm od podłogi jest ok
Napisano
Na marginesie - zaślepione stare wejście do komina było na odpowiedniej wysokości.
Pytałem już wcześniej - ten komin to według projektu, czy radosna twórczość wykonawcy?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ten Twój wykonawca informacje dla Ciebie przydatne cedzi/dawkuje jakbyś był gapiem, a nie płatnikiem.

Wybudowanie "solidnego" wkładu kominka to na logikę kominek ceramiczny, a ten przepali ten komin stalowy prawie jak palnik acetylenowy.
Określenie "stal stopowa" nic nie mówi o wkładzie.
Wkłady stalowe są produkowane jako "wkłady nierdzewne" i wkłady żaroodporne".
Każdy z nich jest przeznaczony do innego rodzaju palenisk, a w skrócie różnią się, i to znacznie, zakresem temperatur pracy do jakiej są przystosowane.

PS.
Kanał wentylacyjny przy takim podłączeniu rury dymowej przestaje istnieć, przy WM to nie wadi... ale Czy Twój wykonawca o tym wie?
Nie rozumiem Twoich rozterek z szukaniem argumentów dla wykonawcy że ma zrobić tak jak chcesz. To Ty przecież jesteś płatnikiem, a robota jest od początku źle wykonana.
Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów.

Rozwiń  


No dokładnie masz 100% racji. A mam pytanie odnośnie rury dymowej bo ja mam rurę nierdzewkę dosyć grubą i się zastanawiam czy to jest ok? Już 10 lat się to pali i na razie jest ok. Z tym ze widziałem kominek podłączony rurą spiro icon_eek.gif to to już hujoza totalna aż strach pomyśleć.

Coś w tym rodzaju Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Może tylko wygląda jak nierdzewka, a to jednak kawał żaroodpornej rury icon_biggrin.gif

Rozwiń  

NO własnie ja mam z inoxowej twardej to mam nadzieje ze to bezpieczne bo sam nabrałem teraz watpliwości icon_confused.gif

  Cytat

Może tylko wygląda jak nierdzewka, a to jednak kawał żaroodpornej rury icon_biggrin.gif

Rozwiń  

No chyba że masz sokoli wzrok i przeczytałeś z tej faktury co lezy na kominku icon_lol.gif
Napisano

Jani , czyli żeby nie zawracać już głowy to fakty są takie :

1-Czarna rura ze stali jest za nisko od sufitu i tyle – najlepiej ją obniżyć o 50-70 cm i po temacie –jeśli będzie bardzo intensywnie palone w kominku to temperatura będzie tam w tej rurze do 800 C
Przyjmuję się, że optymalna odległość od sufitu, to nie mniej niż 50cm - z różnych powodów

2-Płyty o których pisze wykonawca SuperIsol nie zabezpieczą plastikowych rur pod sufitem

3-Obnizyc rurę ,zaizolować bardzo dobrze ( jeden z kolegów wspominał o specjalnej wełnie skalnej do pieców hutniczych )

Czyli jeśli nie obniży tej rury ( czarnej ) to rezygnuje z jego usług –bo jest to zasadne prawda ?

Komin wybudowany był bez żadnego otworu bo potem nie wiedzieliśmy jak to będzie ,więc wykonawca sam zdecydował gdzie wypuszcza ta rurę –szkoda ze tak nisko , tym bardziej ze wie ze będzie obniżony sufit ,wie ze jest rekuperacja –naprawdę nie rozumiem dlaczego ja musze teraz z nim walczyć .
Napisano
  Cytat

3-Obnizyc rurę ,zaizolować bardzo dobrze ( jeden z kolegów wspominał o specjalnej wełnie skalnej do pieców hutniczych )

Rozwiń  
Ale jak ocieplić rurę spalinową icon_eek.gif Przecież ta rura ogrzewa powietrze, szkoda to robić. Ocieplic możesz komorę dekompresyjną nad komora grzewczą i wtedy nic się nie zrobi złego z rurami . Do izolacji kominka ja mam cos takiego
Napisano
  Cytat

jeszcze ta etykieta z czarnej grubej stalowej rury.Co do konstrukcji kominka to ponoć to będzie wybudowany wkład ,,solidny'' jak to określił wykonawca
z szamotu ,dalszych szczegółów dalej na razie nie znam bo nie chce mi obniżyć wysokości tej rury. Proszę o poradę drodzy forumowicze.

Rozwiń  



Jak "solidne" to "super" palenisko icon_confused.gif jeżeli można spytać to za ile jest to "solidne" palenisko???

  Cytat

Do izolacji kominka ja mam cos takiego

Rozwiń  


Zabytkowe ocieplenie kominka icon_confused.gif
Napisano
No może i zabytkowe ale spełnia swoją funkcję juz 10 lat, więc w czym problem i tak nie jest na wierzchu
Napisano
  Cytat

No może i zabytkowe ale spełnia swoją funkcję juz 10 lat, więc w czym problem i tak nie jest na wierzchu

Rozwiń  


Rzadko się zdarza dobrze wykonany kominek z taką izolacją... musi mieć bardzo dobry przepływ powietrza ogrzewanego, a i tak przy przesadnym paleniu można wyczuć wypalający się klej, taśmy alu też się trzymają na miejscu?
Napisano
  Cytat

Rzadko się zdarza dobrze wykonany kominek z taką izolacją... musi mieć bardzo dobry przepływ powietrza ogrzewanego, a i tak przy przesadnym paleniu można wyczuć wypalający się klej, taśmy alu też się trzymają na miejscu?

Rozwiń  

No pewno bo ja na czopuchu mam naciągnięty drut w kratkę i wełna jest tam gdzie powinna, nie mam klejonego na taśmę.
Napisano
przemooo33 - powielę swój wpis, bo adekwatna sytuacja:

Tak sobie czytam, oglądam wklejone obrazki ..., znów czytam ...

Wiesz co - zmień tego wykonawcę na nowszy i bardziej kumaty model - bo moim zdaniem ten wykonawca jest typowym i skrajnym przykładowym przedstawicielem fafofcuf,

Napisano
Obniżenie wlotu do komina to żaden problem. Wystarczy nieco rozkuć ściankę kanału wentylacyjnego, wstawić w trójnik kolanko 45 st, rurę sprowadzić do czopucha, i połączyć kolanem 45 st., wkład kominowy wygląda na przystosowany do gazu a nie wysokotemperaturowych spalin z kominka.
Napisano
Dziękuję wszystkim za informację w mojej sprawie ,przekaże to wszystko mojemu wykonawcy jeśli nie obniży rury pewnie się z nim pożegnam.

Ale teraz druga sprawa, to jakiś koszmar po osadzeniu tego wkładu w szybie komina , rotowentu na gorze okazało się ,że po kilku dniach opadów deszczu
komin jest mokry na dole i wycieka z niego woda .Nic już tego nie rozumiem na gorze jest otwór przecież zabetenowany -skad ta woda nagle ,czy kominiarze którzy osadzali ten wkład popełnili jakiś błąd ? Przedtem jak nie było wkładu ani rotowanta nic nigdy nie było mokre a lało więcej niż teraz.
Normalnie ręce opadają,co za wykonawca czego się dotknie to wszystko schrzani - może ktoś mi powiedzieć dlaczego się tak teraz dzieje ?

z góry dziękuję za pomoc

DSC01446.jpg

Napisano
To faktycznie dziwne, czy roto went to ta nasada ze zdjęcia z postu nr 14? Jeżeli tak to obróbka zaprawą jest niedbale zrobiona i to może być przyczyną zacieków. Powinna być ugłaskana jak poduszeczka wtedy woda spłynie. Inna kwestia czy to czasem nie wada obróbki kominiarskiej.?
Napisano
  Cytat

A moim zdaniem, jak nie było rury, to woda wsiąkała w cegły, a potem odparowywała.
Teraz nie wsiąka - to spływa.

+ zapewne kondensacja, bo warunki sprzyjające.

Rozwiń  

No to też możliwe ale ja i tak bym poprawił te czapkę i po prostu jak się będzie paliło to sie komin przesuszy
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ale teraz druga sprawa, to jakiś koszmar po osadzeniu tego wkładu w szybie komina , rotowentu na gorze okazało się ,że po kilku dniach opadów deszczu
komin jest mokry na dole i wycieka z niego woda .Nic już tego nie rozumiem na gorze jest otwór przecież zabetenowany -skad ta woda nagle...

Rozwiń  

  Cytat

Rozwiń  

Dwa dni temu już nadmieniłem,
  Cytat

Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów.

Rozwiń  

ale nie myślałem że tak szybko pójdzie.

Ten komin jest u góry obsmarkany, a nie wykończony.
Powiedz jeszcze że cegła okładzinowa to dziurawka, i wszystko będzie jasne.


edit:
literówka Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Kto tego 3 latka wpuścił na dach i pozwolił się tak bawić icon_evil.gif

Rozwiń  

Trzeba go było delikatnie zpchnac z dachu
Napisano
Witam serdecznie,

cegła okładzinowa to nie dziurawka -pełna cegła specjalnie na komin na czapę sam kupowałem,czy w jakiś sposób skropliny powinno się odprowadzać -jak i w jaki sposób -czy tylko kolega an-bud mnie ,,wkręca'' .
Co do wykończenia to całkowicie się zgadzam to nie jest wykończenie tylko całkowicie schrzanione ( czy któryś z kolegów mógłby mi podesłać właściwe wykończenie ,pokaże mojemu wykonawcy bo już słów mi brakuje -wszystko czego się dotknie to schrzanione .
Co teraz należałoby zrobić żeby to poprawić , skuć całkiem i na nowo poprawnie wykończyć ?
Żeby tą rurę obniżyć trzeba cały wkład wyciągać z komina ?
Muszę się przygotować na ostateczną rozmowę z moim wykonawcą .proszę o info jeszcze w tej sprawie -i bardzo wszystkim dziękuję za wskazówki i cenne uwagi .

pozdrawiam
przemek
Napisano
  Cytat

(...) czy w jakiś sposób skropliny powinno się odprowadzać -jak i w jaki sposób -czy tylko kolega an-bud mnie ,,wkręca'' .

Rozwiń  

Dlaczego wkręca?
Ten komin stawiał Ci chyba piekarz (bez obrazy dla piekarzy).
Nie masz odprowadzenia skroplin, bo nie masz ociekacza.





A może masz, tylko jak pisze an-bud nie podłączony czy też zaślepiony?



Wykończenie komina wymaga zamontowania porządnej czapy z kapinosem która będzie wysunięta poza rzut samego komina.
Napisano
nie znam się ,dlatego pytam icon_smile.gif nie wiedziałem ,że tam powinny być takie skraplacze .A w mojej historii to jest tak ,że murarze postawili komin , a teraz inny ,,fachowiec'' przy pomocy swojej ekipy kominiarzy -osadził mi w kominie dymnym wkład , to obniżenie rury tak nisko od sufitu też on postanowił,cała czapę też zrobiła jego ekipa - wiem ,że muszę zmienić tego wykonawcę i jego ekipę ale przed tym muszę się dowiedzieć jak to wszystko ma być poprawnie ,żeby mu to wszystko powiedzieć, wiedzę teoretyczną to ma duża tak jak widać po jego odpowiedzi na zarzut wysokości rury .
Dlatego jeszcze raz powtarzam ,że ja się nie znam kompletnie na tej branży i szukam pomocy u fachowców:)

pozdrawiam

mogę prosić o poprawne zdjęcie czapy i rotowenta
Napisano
  Cytat

- wiem ,że muszę zmienić tego wykonawcę i jego ekipę ale przed tym muszę się dowiedzieć jak to wszystko ma być poprawnie ,żeby mu to wszystko powiedzieć,

Rozwiń  


icon_eek.gif jakie powiedzieć ?

On ma to poprawić tak aby było zgodnie ze sztuką - jak powinno być już wiesz.
Teraz tylko wyegzekwować od ćwoka aby naprawił to co spierdzielił - na własny (wykonawcy) koszt.

Nie daj się strzyc jak jeloniowatybaran.
Napisano

  Cytat

Komin ma dwa szyby – wentylacyjny 27 cm x 15 cm , drugi dymny 27 x 27

Rozwiń  



Ładnie naciągnął na takie :???:koszty.... przy okazji zmniejszył nawet porządny komin (rzadko spotykany tak ładny przekrój komina) O wiele by było lepiej zostawiając ten komin w spokoju... i taniej...
Napisano
Ale potem ponoć jak się bedzie paliło w kominku to mogą sie ponoć pojawić tgz ,,wykwity" na kominie dlatego za namową mojego wykonawcy za prawie 3 tys zdecydowałem się na ten wkład .
Też chciałem zostawić komin bez wkładu ,czy to była zła decyzja ?
Napisano
Zła? - dobra?... w każdym razie bezpieczna w kategorii dmuchania na zimne.

Bo:
- komin z cegły żeby był bezpieczny musi być porządnie wybudowany z dbałością o detale (kładzenie zaprawy, uskoki w pionie),
- podczas użytkowania kominek powinien (musi) być opalany drewnem od odpowiedniej wilgotności.

Umieszczenie w kominie ceglanym wkładu (szczególnie ceramicznego) z założenia robi z tego komina produkt bardziej idiotoodporny.

Tyle że:
- wkład powinien być prawidłowo dobrany do rodzaju paleniska,
- powinien być prawidłowo osadzony/umieszczony wewnątrz komina ceglanego (znowu się kłania dbałość wykonawcy o detale).

W obu przypadkach bez zachowania tych zasad komin staje się miną z opóźnionym zapłonem dla użytkownika.

W Twoim przypadku wkład został osadzony na "sztukę", więc sam sobie odpowiedz czy to była dobra, czy zła decyzja.
Wykonanie na pewno pozostawia wiele życzenia.
Ale jak błędy montażowe zostaną usunięte, a wkład stalowy jest odpowiedniego rodzaju stali, to...

będziesz zadowolony, a nie "będzie pan zadowolony" icon_biggrin.gif

Napisano
Komora dekompresyjna jest w naszym kraju przereklamowana. Powinno się ją robić w sytuacjach awaryjnych, takich jak strop drewniany na ten przykład. Plastykowe rurki nad kominkiem można do takiej awarii zaliczyć. Czyli trzeba bezwzględnie obniżyć trójnik przyłączeniowy. To zresztą dość prosta czynność. Z ceramiczną rurą byłoby trudniej.

Komin zamaka bo coś jest nie teges. Dragon nie powinien wpuścić deszczu wylotem komina. Kondensacja to bzdura, bo komin nie używany. Ilość wody pod wyczystką sugeruje zaciekanie np przez złą obróbkę dekarską, czy cegły dziurawki i niechlujne fugi. Komin do kominka używany w miarę poprawnie, nie potrzebuje odskraplaczy, jeśli go zabezpieczymy przed opadami.
Napisano
  Cytat

Ilość wody pod wyczystką sugeruje zaciekanie np przez złą obróbkę dekarską, czy cegły dziurawki i niechlujne fugi.

Rozwiń  

Coś tu nie teges w twoim rozumowaniu.
Bo, że dziurawki i niechlujne fugi mogą doprowadzić do przeciekania to się zgodzę ale nie zgodzę się, że to jest przyczyna wody pod wyczystką. Nawet zła obróbka dekarska tego nie spowoduje bo gdyby tak nawet miało być to od góry do dołu cały komin byłby zalany- znaczy wilgotny. Objawy zlej obróbki wychodzą najprędzej na przejściu komina przez dach.
Kto muruje komin z cegły dziurawki? jedynie do czego można użyć dziurawki klinkierowej do obmurowania komina systemowego z zastrzeżeniem, że ostatnie trzy-cztery ostatnie warstwy musza być z pełnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...