Skocz do zawartości

Jak naprawić zacinający się termoobieg?


Gość gawel

Recommended Posts

Napisano
W życiu działa prawo serii, dotyczy to również sprzętu AGD icon_confused.gif. Ponieważ w kuchni właściwie zmieniłem wszytko po dostawie nowej zmywarki w zeszłym tygodniu posłuszeństwa odmówił piekarnik, a właściwie wentylator termoobiegu stanął dęba. Nie zawsze, ale ma problemy ze startem, trzeba mu pomóc. Tak na marginesie to i oświetlenie padło ale żarówkę kupię nową to akurat nie problem. I teraz mam pytanie jak to naprawić i czy da się? Doczytałem się w internecie, że należy oczyścić oś wentylatora i naoliwić odrobina oleju silnikowego. To akurat nie problem. Z tym że muszę ruszyć kuchenkę a to jest problem. Może macie jakieś inne doświadczenia, chciałbym to zrobić raz na zawsze i mieć spokój w tym akurat temacie. Z góry dzięki!
Napisano
Można spróbować psiknąć WD-40 - ale;
- moim zdaniem to będzie tylko doraźne,
- te łożyska raz zatarte, zacierają się coraz częściej.

Czyli raczej wymiana wentylatora (jak jest dostępny) bo tak czy siak, kuchenkę będziesz musiał wyłuskać z czeluści zabudowy.

Ceny wentylatorów do piekarników nie powalają: http://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pieka...kow,g50327.html

No chyba, że masz jakąś "limitowaną" edycję piekarnika.
Napisano
Ja mam taka kuchnię Ale jaki to model to muszę poszukać w instrukcji w domu.

Cytat

Można spróbować psiknąć WD-40 - ale;
- moim zdaniem to będzie tylko doraźne,
- te łożyska raz zatarte, zacierają się coraz częściej.

Czyli raczej wymiana wentylatora (jak jest dostępny) bo tak czy siak, kuchenkę będziesz musiał wyłuskać z czeluści zabudowy.

Ceny wentylatorów do piekarników nie powalają: http://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pieka...kow,g50327.html

No chyba, że masz jakąś "limitowaną" edycję piekarnika.


Rysiu WD będzie za suche, muszę wygruzić tę kuchenkę i oczyścić wentylator ciekawe czy tam jest łożysko czy buksy i czy jest możliwość podciągnięcia czasami to zmniejsza luz i pomaga. A to że to rozwiązanie nie na zawsze to ja to wiem niestety
Napisano
Gaweł, radziłbym ci kupić biały smar w aerozolu, w jakim leroyu. Oczyścisz łożysko i psikniesz.
Ten smar jest "suchy", mniej łapie syfy. Nie paprze się. Nie kapie. I przyda ci się do skrzypiących szafek, drzwi wejściowych, klapy bagażnika i kolan.

Lub jakiś towot. Byle nie smar grafitowy, bo on zabija łożyska w mgnieniu oka.
Napisano
Gawełku, skorzystaj ze smarowidła ze swojej branży.
Oliwa do broni lub oliwa techniczna do maszyn do szycia (oba produkty produkował(je) Łucznik icon_lol.gif )
Jest też dostępna w sprayu i całkiem nieźle penetruje.
Napisano
Cytat

Gawełku, skorzystaj ze smarowidła ze swojej branży.
Oliwa do broni lub oliwa techniczna do maszyn do szycia (oba produkty produkował(je) Łucznik icon_lol.gif )
Jest też dostępna w sprayu i całkiem nieźle penetruje.


skojarzyło mi się z ..... wazeliną :hahaha2:
Napisano
Dziękuję, czytałem to już z tym ze u mnie wentylator po nagrzaniu nie ma problemów natomiast na zimno stoi z przeproszeniem
Napisano
To tylko oznacza, że "smar" w łożyskach zgęstniał - czyli trzeba go "rozwodnić".
Nie ma jeszcze zatarcia, ale droga ku temu jest otwarta. Bardzo krótka droga.

Cytat

........ na zimno stoi z przeproszeniem



Bo to może kaczor a nie wentylator. icon_lol.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
u mnie to ogolnie byla sytuacja smiechu warta, poniewaz strzelil piorun podczas burzy i zadnemu sprzetowi nic sie nie stalo, poza piekarnikiem ;p ktory poszedl do wywalenia, a mial 25 lat xD

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...