Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Tak mi jeszcze coś "bzyka", że w przypadku kiedy część nagwintowana jest szersza niż nienagwintowana (góra cześć), to rozmiar wiertła musi (powinien) być równy tej średnicy.
Napisano
Cytat

Tak mi jakoś chodzi, że x 0,7 średnicy wkręta -


Chodzi Ci pewnie 0.8 x średnica śruby przy gwintowaniu otworów w metalu icon_rolleyes.gif

A w drewnie...?
Napisano
Cytat

Chodzi Ci pewnie 0.8 x średnica śruby przy gwintowaniu otworów w metalu icon_rolleyes.gif

A w drewnie...?



W drewnie x 0,7 (stała wielkość) , a w metalu do 10mm x 0,8, a powyżej 10mm x 0,85 - przy czym dla metalu jest to pewne uproszczenie, bo zależy to jeszcze od rodzaju gwintu.

Raczej jestem tego pewien - miałem trudne zaliczenie związane z "gwintami" w drewnie i metalu.

Ps. Tylko dodam, że taka była moja wiedza w czasie kiedy w TV świat był czarno-biały z 1 programem icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

W drewnie x 0,7 (stała wielkość) , a w metalu do 10mm x 0,8, a powyżej 10mm x 0,85 - przy czym dla metalu jest to pewne uproszczenie, bo zależy to jeszcze od rodzaju gwintu.


Dla drewna też jest to duże uproszczenie, bo zależy od rodzaju drewna, jego wilgotności, grubości słoja, a także od rodzaju wkrętów (nacięcia prowadzącego i gwintu).
Dla przykładu sezonowany modrzew o wilgotności 15-20%, przy średnicy wkręta 10mm nawiercam wiertłem o grubości 6mm i nie na głębokość wkręta, a tylko 70-80 % głębokości. Takie same wkręty w drewno przesuszone powierzchniowo (z tartaku) wkręcam bez nawiercania. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

porażka
zakrętara nie dała rady, jeszcze 8x80 jaaako tako, ale 8x120 to klops, czym to kręcić Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="zalamka.jpg" border="0">


Czym w takim razie wkręcasz? Wkrętarką do prac wykończeniowych?
U mnie wkręca się wkręty o długości 28cm i średnicy fi10 (10x280) i uważać trzeba tylko na ręce... wkrętarka DeWalt, moment obrotowy 60Nm
Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano
no wiesz, mnie nie stać na zakrętarkę za kafla z górką, mam jakąś chińszczyznę (eurotec) aku 20v więc wydawało mi się, że da radę (moment obr nieznany icon_biggrin.gif ), wierci, kręci, ale tu nie dało rady zalamka.jpg
a mam jeszcze 8x280 do mieczy :hahaha2:

chyba nabędę klucz nasadkowy na torxa i dociągnę ręcznie :scratching:
albo przejdę na same śruby zamkowe lub z gwintsztangi
Napisano
Cytat

Nawierć 6 lub nawet 6,5, a wkręty posmaruj jakimś klejem w miarę "wolnoschnącym" np. PATTEX, Soudal, WIR PUR, albo każdy inny.


A czemu ma służyć smarowanie klejem?
Ja na kolei stosuję olej, nawet przepalony przy wkręcaniu wkrętów w podkłady drewniane (olej pomaga kręceniu, lżej wchodzą a tym samym są konserwowane), wkręty są jednakowej średnicy tylko wiertła używa się różnego w zależności czy podkład z drewna miękkiego czy twardego.
Napisano
Cytat

A czemu ma służyć smarowanie klejem?



Wzmocnieniu - większy (szerszy) otwór "pilotażowy" to (teoretycznie) osłabienie połączenia, a jest ono "konstrukcyjne".
Napisano
Cytat

Wzmocnieniu - większy (szerszy) otwór "pilotażowy" to (teoretycznie) osłabienie połączenia, a jest ono "konstrukcyjne".


Pewna logika w tym rozumowaniu jest, ale aby to miało sens klej musiałby być elastyczny.
Na próbę zrobiłbym otwór taki jaki ma być , nazwijmy go nominalnym i spróbować wkręcać wkręta z użyciem udaru (posmarowawszy go wcześniej olejem), lepsze chyba to będzie i prostsze niż z bawieniem się z klejem.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nawierć 6 lub nawet 6,5, (przy średnicy wkręta łącznie z gwintem 8mm! - dopisek Irbis) a wkręty posmaruj jakimś klejem w miarę "wolnoschnącym" np. PATTEX, Soudal, WIR PUR, albo każdy inny.



Cytat

Pewna logika w tym rozumowaniu jest, ale aby to miało sens klej musiałby być elastyczny.
Na próbę zrobiłbym otwór taki jaki ma być , nazwijmy go nominalnym i spróbować wkręcać wkręta z użyciem udaru (posmarowawszy go wcześniej olejem), lepsze chyba to będzie i prostsze niż z bawieniem się z klejem.


Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".
Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".
Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli.


Czyli jak ma być?
Uważasz, że wkręcanie z użyciem udaru to druciarstwo?
Napisano
Cytat

Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".
Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli.


skoro nie zamierzasz, to po kiego się wp....?
napisz, że to błąd, uzasadnij i tyle, od redakcyjnego specjalisty raczej tego się wymaga, a nie krzywych tekściorów, nic cię nie nauczyło, z tego co było wcześniej?
Napisano
Wkręcanie z udarem spowoduje zerwanie "gwintu" - raczej nie polecam.

Co do "pomocy" kleju - nowe (stare) technologie czasem budzą sprzeciw (zwłaszcza jak się ich nie zna).
Napisano
Cytat

skoro nie zamierzasz, to po kiego się wp....?
napisz, że to błąd, uzasadnij i tyle, od redakcyjnego specjalisty raczej tego się wymaga, a nie krzywych tekściorów, nic cię nie nauczyło, z tego co było wcześniej?


Obawiam się, że to ciebie niczego nie nauczyło, choć przyjdzie czas i na to.
Jak na razie regulamin nie zabrania nazwać druciarstwa druciarstwem. Chcesz korzystać z takich rad - droga wolna.
Ja nie zamierzam pytać ciebie o zgodę na wyrażenie swojego zdania, zdania firmy wykonawczej, która ma na co dzień do czynienia z takim zakresem prac - chyba ci się coś pozajączkowało z tego upału?!

Bajbaga
, trafna uwaga -
Cytat

nowe (stare) technologie czasem budzą sprzeciw (zwłaszcza jak się ich nie zna).


Może wyjaśnisz co miałeś na myśli pisząc powyższe, bo odnoszę zabawne wrażenie, że masz takie doświadczenie w temacie jak ja w produkcji parasolek (no przyznaję - nie znam tej technologii i nie będę przekopywał Googla aby udowodnić co innego ).
Napisano (edytowany)
Cytat

Obawiam się, że to ciebie niczego nie nauczyło, choć przyjdzie czas i na to.
Jak na razie regulamin nie zabrania nazwać druciarstwa druciarstwem. Chcesz korzystać z takich rad - droga wolna.
Ja nie zamierzam pytać ciebie o zgodę na wyrażenie swojego zdania, zdania firmy wykonawczej, która ma na co dzień do czynienia z takim zakresem prac - chyba ci się coś pozajączkowało z tego upału?!
.....


ty naprawdę masz coś nie halo pod deklem, ani nie każę ci pytać o zgodę, nie stwierdziłem, że skorzystam z takich rad, choć jak widzę, nie masz nic ciekawego na "nie", twoje jedyne zdanie na ten temat to druciarstwo
sorry redakcyjny fachowcu - powtórzę - nie takich odpowiedzi oczekuje się od tak namaszczonego, tylko spamujesz; apeluję po raz kolejny - opanuj się i jak czujesz potrzebę pisania, to napisz na temat, takie to ciężkie ? zalamka.jpg Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Pisząc to co napisałem, pisałem do konkretnego odbiorcy, a nie anonima.
On zna warunki w jakich to (takie) połączenie będzie pracowało i potrafi ocenić, czy może dane rozwiązanie zastosować.

Ps. A połączenia wzmacniane klejem i kotwienie, znane i stosowane jest w stolarstwie i ciesielstwie od setek lat - wujek nie jest potrzebny.
Napisano
Cytat

Hmm - pokaż na rysunku gdzie chcesz te kątowniki wykorzystać.
Przy przekrojach jakie planujesz wykorzystać do montażu zaciętych krokwi, mieczy użyłbym wkrętów ciesielskich, do połączenia belek oczepowych i mocowania słupów - gwoździ krokwiaków. Połączenia słupów z belkami poprzecznymi - śruby zamkowe.
Tylko pamiętaj - na tym forum panuje pogląd, że ja się na tym nie znam , a w ogóle to może już kupiłeś tę szopkę w Castoramie?



Nie zamierzałem kupić jak w markecie . ta marketowe są z kontówki cieńszej niż łaty, i pokryte cienką boazerią. wszystko się chwieje.

poniżej wstawiam rysunek.
na czerwono są zaznaczone kątowniki ciesielskie wzmacniane, a na żółto wkręty (bądź gwoździe)

na razie wstawiłem rysunek samego dołu aby nie zadawać na raz zbyt wielu pytań
W temacie które jeden z kolegów przytoczył nie widziałem połączeń na kątowniki , domyślam się że wszystko było łączone na gwoździe bądź wkręty (ale tego na zdjęciach nie widać)

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Wkręcanie z udarem spowoduje zerwanie "gwintu" - raczej nie polecam.


Wkręcając udarem nie zerwiesz gwintu, ale sprawdza się do przy wkrętach dużej średnicy ,no i udar nie taki jak przy młotowiertarkach icon_biggrin.gif niektóre wkrętarki mają funkcje udaru i taki udar w sam raz się nadaje do tych celów.
Kilka razy stosowałem z dobrym skutkiem.

Cytat

na razie wstawiłem rysunek samego dołu aby nie zadawać na raz zbyt wielu pytań
W temacie które jeden z kolegów przytoczył nie widziałem połączeń na kątowniki , domyślam się że wszystko było łączone na gwoździe bądź wkręty (ale tego na zdjęciach nie widać)


Ja bym żadnych blach nie dawał, jak dobrze zatniesz i poskręcasz wkrętami to konstrukcji nic nie ruszy. Pamiętaj że jeszcze dojdą łaty które tez dodatkowo usztywnią całą konstrukcję i elewacja z desek która też jakby nie patrzeć będzie trzymać całość.
Widzę, że jesteś bardzo przewrażliwiony na punkcie wytrzymałości icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Wkręcając udarem nie zerwiesz gwintu, ale sprawdza się do przy wkrętach dużej średnicy ,no i udar nie taki jak przy młotowiertarkach icon_biggrin.gif niektóre wkrętarki mają funkcje udaru i taki udar w sam raz się nadaje do tych celów.
Kilka razy stosowałem z dobrym skutkiem.


Ja bym żadnych blach nie dawał, jak dobrze zatniesz i poskręcasz wkrętami to konstrukcji nic nie ruszy. Pamiętaj że jeszcze dojdą łaty które tez dodatkowo usztywnią całą konstrukcję i elewacja z desek która też jakby nie patrzeć będzie trzymać całość.
Widzę, że jesteś bardzo przewrażliwiony na punkcie wytrzymałości icon_biggrin.gif




zacinał będe tylko krokwie na połączeniu z płatwią (jeśli o to ci chodzi).

tak jak wcześniej pisałem nie budowałem nic takiego wcześniej więc wolę dać więcej niż mniej - dlatego też liczę na wasze podpowiedzi
Napisano
Cytat

na czerwono są zaznaczone kątowniki ciesielskie wzmacniane, a na żółto wkręty (bądź gwoździe)


Obawiam się, że jeśli zrobisz tak jak na rysunku, to całość też będzie mało stabilna,choć przy tej wielkości konstrukcji może spełni swoje zadanie. Ja zrobiłbym to bez użycia zwykłych kątowników. Pisałem wyżej, ale może nie zwróciłeś uwagi:
- połączenie krokwi z oczepem na wkręty ciesielskie, wkręcamy pod kątem prostym do powierzchni krokwi, można ewentualnie zastosować łączniki krokwiowe (odmiana kątownika) ale należy pamiętać że są prawe i lewe.
- połączenie słupa z oczepem gwoździe krokwiaki / wkręty ciesielskie
- połączenie mieczy ze słupem/oczepem na wkręty ciesielskie (wkręcane pod kątem prostym do miecza!)
Napisano (edytowany)
Cytat

Obawiam się, że jeśli zrobisz tak jak na rysunku, to całość też będzie mało stabilna,choć przy tej wielkości konstrukcji może spełni swoje zadanie. Ja zrobiłbym to bez użycia zwykłych kątowników. Pisałem wyżej, ale może nie zwróciłeś uwagi:
- połączenie krokwi z oczepem na wkręty ciesielskie, wkręcamy pod kątem prostym do powierzchni krokwi, można ewentualnie zastosować łączniki krokwiowe (odmiana kątownika) ale należy pamiętać że są prawe i lewe.
- połączenie słupa z oczepem gwoździe krokwiaki / wkręty ciesielskie
- połączenie mieczy ze słupem/oczepem na wkręty ciesielskie (wkręcane pod kątem prostym do miecza!)




czyli tak jak na załączonym rysunku (na niebiesko zaznaczono wkręty ciesielskie, bądź gwoździe)

Czy użycie kątowników, w razie czego usztywniłoby konstrukcję?

I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)????

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

czyli tak jak na załączonym rysunku (na niebiesko zaznaczono wkręty ciesielskie, bądź gwoździe)


Do mieczy raczej tylko wkręty. Nie polecam gwoździ w tym miejscu.

Cytat

Czy użycie kątowników, w razie czego usztywniłoby konstrukcję?


Nie będzie różnicy sztywności przy zastosowaniu łączników krokwiowych / wkrętów

Cytat

I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)????


Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

.....


Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm.


a w tym przypadku?
bo skoro krokiew nie będzie miała najpewniej więcej niż 2,5m, dawać taki przekrój to co najmniej rozpusta :scratching:
Napisano
Cytat

a w tym przypadku?
bo skoro krokiew nie będzie miała najpewniej więcej niż 2,5m, dawać taki przekrój to co najmniej rozpusta :scratching:


Nie ma co się dziwić jeżeli za materiał płaci inwestor.
To jest rozrzutność a nie rozpusta, takie przekroje to co niektórzy nawet na dom nie dawają.
Napisano
Znaczy się Rysiu co? bo po sobocie jakieś ciężko trybie zalamka.jpg
Napisano
Cytat

Ciężka jest i krokiew minimum 16 x 8 musi ten ciężar udźwignąć (?).

Oczywiście dla "tego przypadku". icon_cool.gif


Nie łapie czy piszesz to w formie humorystycznej czy na poważnie, ale krokiew 16X8 cm to daje się pod krycie ciężkie, blacha podchodzi pod krycie lekkie i to dotyczy się (przekroje) domów gdzie rozpiętości krokwi są o wiele większe niż na tej szopce.
Napisano
icon_cool.gif
Pytanie:

Cytat

I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)????



odpowiedź:

Cytat

Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm.




Ps. Wymiary "domu" 3 x 3,5m, dach dwuspadowy.
Napisano
No tak, jak ekspert napisał to tak musi być icon_biggrin.gif szczególnie gdy nie płaci za towar.
Napisano
Cytat

No tak, jak ekspert napisał to tak musi być Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_biggrin.gif" border="0"> szczególnie gdy nie płaci za towar.


Zauważcie, że nie występuję już jako ekspert, a jako zwykły użytkownik!

Za wiele dachów, budowanych zgodnie ze współczesnymi trendami, poprawiałem aby oszczędzać pieniądze inwestora w taki sposób. Różnica wartości rozwiązania alternatywnego (krokwie 12x6) to mniej niż 150 zł.

Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi.
Napisano
Cytat

Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi.



1m2 blachodachówki to około 5kg - połać to około 50kg

Ps. Długość krokwi nie przekroczy 2,5m (tak jak pisał Piratu)
Napisano
Cytat

Zauważcie, że nie występuję już jako ekspert, a jako zwykły użytkownik!

Za wiele dachów, budowanych zgodnie ze współczesnymi trendami, poprawiałem aby oszczędzać pieniądze inwestora w taki sposób. Różnica wartości rozwiązania alternatywnego (krokwie 12x6) to mniej niż 150 zł.

Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi.


Irek , zlituj się, to nie dom. W domu masz rozstaw krokwi coś koło 80-90 cm i długość przekracza przeważnie 5 m przy dachu dwuspadowym (tak uogólniając)a tu piszemy o szopce.
Co to 1m przy takiej szopie? Nawet 1,2 m by wystarczyło.
Napisano
Cytat

Irek , zlituj się, to nie dom. W domu masz rozstaw krokwi coś koło 80-90 cm i długość przekracza przeważnie 5 m przy dachu dwuspadowym (tak uogólniając)a tu piszemy o szopce.
Co to 1m przy takiej szopie? Nawet 1,2 m by wystarczyło.


Tak by się mogło wydawać laikowi.
Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.
Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha).
Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew. Z garażu została spora drewutnia

Napisano
Cytat

.... obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha).



icon_eek.gif

Chyba 1m2 a nie całej połaci


tu całe pokrycie połaci waży tyle, ile w tym przykładzie 1m2.


Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak by się mogło wydawać laikowi.
Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.
Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha).
Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew. Z garażu została spora drewutnia


I tu nie sposób się nie zgodzić, dach jednospadowy, krokwie tak na oko z fotki to coś koło 5 m ,a spadek strzelam około 20 stopni, czyli na taki mały spadek przy ciężkim pokryciu i długości krokwi powinny być zrobione dodatkowe wzmocnienia np. kratownice aby konstrukcja wytrzymała.
A tu (w tym temacie) jest dach dwuspadowy o kącie co najmniej 40 stopni i pokryciu lekkim . Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze.


I to na sucho.
Zalegający śnieg, a na takim pokryciu i przy takim kącie nachylenia o samo zsuwaniu się raczej mowy być nie mogło obciążenie krytyczne mogło osiągnąć i 350-400kg/m2.
Taka drobna różnica.


Cytat

Tak by się mogło wydawać laikowi.
Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.
Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha).
Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew.


Napisano
Cytat

I tu nie sposób się xxx zgodzić, dach jednospadowy, krokwie tak na oko z fotki to coś koło 5 m ,a spadek strzelam około 20 stopni, czyli na taki mały spadek przy ciężkim pokryciu i długości krokwi powinny być zrobione dodatkowe wzmocnienia np. kratownice aby konstrukcja wytrzymała.
A tu (w tym temacie) jest dach dwuspadowy o kącie co najmniej 40 stopni i pokryciu lekkim .


zapewne nie zabrakło, bo się jeszcze, ktoś (he he) czepi

a krokwie 20x10 - baaardzo optymalny przekrój :hahaha2:
chyba niewiele się pomylę, jeżeli w takim przypadku (i wielu innych) optymalnym przekrojem jest to 3:1

czyli w TYM temacie 12x4 moim zdaniem chwatit
Napisano
Cytat

zapewne nie zabrakło, bo się jeszcze, ktoś (he he) czepi


Dodałem brakujące nie icon_biggrin.gif dzięki za cenną uwagę.
Napisano (edytowany)
Cytat

Do mieczy raczej tylko wkręty. Nie polecam gwoździ w tym miejscu.


Nie będzie różnicy sztywności przy zastosowaniu łączników krokwiowych / wkrętów

Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm.



czy do połączenia tych mieczy ze słupkami potrzebne są po dwa wkręty i po dwa z oczepem (czyli cztery na jeden miecz)?
czy pojedyńczo starczy (tak u kogoś widziałem)

chodziło mi raczej o zastosowanie kątowników przy połączeniu słupa z oczepem (dwa kątowniki na jeden słup).
Czy starczy jeden wkręt na połączenie słupa czy po dwa wkręty?(jeżeli nie ma być kątowników)

Czy do połączenia krokwi z oczepem dać wkręt oraz łącznik krokwiowy czy tylko jedna z dwóch.
(Przy dachu w domu krokwie mam dodatkowo połączone z murłatą właśnie kątownikiem i śrubą zamkową z krokwią-tak też chciałem zrobić w opisywanym przypadku)



jeżeli uważacie że ten przekrój to za dużo to jaki proponujecie?
w dachach krytych blachodachówką rzeczywiście krokwie są o mniejszym przekroju, ale nie wiem przy jakim rozstawie. Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

czy do połączenia tych mieczy ze słupkami potrzebne są po dwa wkręty i po dwa z oczepem (czyli cztery na jeden miecz)?
czy pojedyńczo starczy (tak u kogoś widziałem)


Hmm - jeden wkręt przy braku czopa to moim zdaniem za mało.

Cytat

chodziło mi raczej o zastosowanie kątowników przy połączeniu słupa z oczepem (dwa kątowniki na jeden słup).


Słup z oczepem połączyłbym na jednego krokwiaka z max. dwu centymetrowym wycięciem w oczepie na słupek, aby zapobiec jego skręceniu.

Cytat

Czy do połączenia krokwi z oczepem dać wkręt oraz łącznik krokwiowy czy tylko jedna z dwóch.


Albo jeden wkręt, albo dwa łączniki krokwiowe przybite pionowo przy takiej konstrukcji jak na szkicu. Jeśli oczep nie będzie nacięty to dwa wkręty w ograniczony sposób mogą zapobiegać skręceniu słupka.

Cytat

(Przy dachu w domu krokwie mam dodatkowo połączone z murłatą właśnie kątownikiem i śrubą zamkową z krokwią-tak też chciałem zrobić w opisywanym przypadku)


Nie spotkałem jeszcze takiego rozwiązania. Wszystko zależy od ustroju dachu - dwa łączniki krokwiowe załatwiają to samo bez konieczności używania śruby zamkowej. Otwór na śrubę osłabia krokiew, co może mieć znaczenie przy większym wypuszczeniu okapu i braku podparcia końca krokwi.

Cytat

Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_eek.gif" border="0">

Chyba 1m2 a nie całej połaci


Skrót myślowy - 1m2 połaci

Cytat

Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze.


Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego.
Napisano
Cytat

Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego.


Tylko małe ale, pokrycie będzie z blachy i pod znacznym kątem i powierzchnia też mniejsza niż przy domu, czyli wątpię aby śnieg tam zalegał tak aby obciążyć więźbę jak przy pokryciu strzechą.
Napisano
Cytat

Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego.


Cytat

I to na sucho.
Zalegający śnieg, a na takim pokryciu i przy takim kącie nachylenia o samo zsuwaniu się raczej mowy być nie mogło obciążenie krytyczne mogło osiągnąć i 350-400kg/m2.
Taka drobna różnica.


Resztę napisał mhtyl post wyżej


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...