Skocz do zawartości

Jak poradzić sobie z deszczówką?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Dobra Janku zobaczymy co mi w giminie powiedzą, jednak wolę ich info niż od trolla który obraża innych. Panie magistrze fizyki.


:takaemotka:

Pamiętaj że nawiozłeś ziemię na działkę,ona dopiero będzie się zagęszczać osiadać,taka ziemia bardzo szybko łatwo potrafi zamulić drenaż.

Do gminy to odradzam wycieczkę,czasami są strasznie nieprzychylni,jezeli pozwolą to najlepiej mieć to na piśmie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Już jest na piśmie - § 28.2.


§ 28.
2. W razie braku możliwości przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej lub ogólnospławnej, dopuszcza się odprowadzanie wód opadowych na własny teren nieutwardzony, do dołów chłonnych lub do zbiorników retencyjnych.

Cytat

Nie którym na tym forum najlepiej wychodzi obrażanie innych, jak się ktoś z wami nie zgadza. Proszę moda o zamknięcie tematu. Dzisiaj idę do gminy i się dowiem , czy mogę rurę wystawić tak aby woda spływała na ich cześć za płotem, oczywiście rura będzie się kończyła na mojej działce.


Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dla przypomnienia - i zrozumienia:

Cytat

trójkąt gminy ma z boku
z tyłu za garażem ma pas zieleni ze skarpą
i ulicą
nie nie masz wyprowadzać za działkę

masz tylko umożliwić wodzie odejście w pożądanym kierunku
a gdzie ona pójdzie to już jej sprawa
niech się urząd z wodą kłóci



I jeszcze raz:

Cytat

kurna nie wyrobię

pokaż mi kto radził ci wywalać rurę na działkę sąsiada ????
umożliwić swobodny przepływ to nie to samo
rura kończy się na twojej działce 2 ; 3 -5 m od jej końca i dalej płynie sama wspomagana naturalnym ukształtowaniem gruntu
chyba nie masz ochoty na stawianie budowli hydrotechnicznych - bo na to i projekt i opinia środowiskowa i specjalistyczne wymogi.
czyli tama raczej nie wchodzi w grę



Jest to zgodne z przepisami Prawa Budowlanego, Prawa Wodnego, oraz Kodeksu Cywilnego.


Ponieważ WI ma swój tok myślowy, to nie chce mi się cytować poszczególnych zapisów obowiązującego i ogólnie dostępnych zapisów prawa, w tym zakresie (bo i po co ?).

dopisałem:


Ps. Jeśli cokolwiek grozi(?) WI ze strony urzędu, to tylko i ewentualnie z racji § 29 Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Rozmawiałem z sąsiadem , ma zakopane 4 skrzynie po 200 lub 250l nie jest pewny, od domu jakieś 4 metry. Każda skrzynia osobna. Powiedziałem mu , że obawiam się tak małej pojemności skrzyń, że w duży deszcz sie przepełnią. Mówił abym nie słuchał dupereli bo jeszcze nigdy nie było problemem , że się przelało czy coś.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja robiłem drenaż, i wodę odprowadzałem rurami, problem jest tylko z ziemią tak naprawdę. Bo ingerencja w glebę powoduje że niszczymy kapilary które już są wytworzone. Dlatego jak już kopać i mieszać ziemię przy drenażu to ja bym zainwestował w pcvki mają je w ofercie na Płochocińskiej w Warszawie, także możesz zamówić z dostawą do domu od razu, ja tak robiłem bo nie miałem czasu żeby zorganizować sobie jakiś transport. No i oczywiście w zależności od tego jaką masz ziemię i co planujesz działać w ogrodzie to odrazu domieszałbym sporą ilość ziemi z piaskiem pod trawnik:) Jak już zaczynasz prace ziemne to warto zrobić wszystko krok po korku.Żałuję że nie mam zdjęć z zakładania drenażu i trawnika u mnie. Ale robiliśmy to wszystko w mega deszczu i jakoś nikt nie miał głowy do zdjęć. Jakby ktoś potrzebował informacji na temat drenaży, trawników i zakładania ogrodu to polecam pomoc merytoryczną;) ( na praktyczną nie mam niestety czsasu)
Napisano
Polecam rozejrzeć się też za skrzynkami odsączającymi. Zamówiłem je na hydropie bo mieli konkurencyjną cenę. Pytanie tylko na jakim etapie zakładania ogrodu jesteś, bo skrzynki tak samo jak drenaże to duża ingerencja więc część trawnika będzie zlikwidowana (trzeba zakopać rury)
  • 1 rok temu...
Napisano
Odświeżę temat bo mam parę pytań. Jak wspominałem w okresie letnim są normalne opady wody nie ma do ok 1.5m . W czasie suszy pewnie niżej ale nie sprawdzałem.Gdy są ulewy, roztopy tak jak teraz to poziom wody jest na 40cm przy domu a na końcu działki gdzie jest spadek na sztych łopaty.
Według projektu dane gruntowe to
-przydatność gruntów do budowy dobra
-pod warstwą humusu 35cm zalegają gliny
-poziom wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia fundamentów
-nośność gruntu 0,15Mpa
-rzędna terenu 206,40

Chciałem się zapytać o zasady działania drenażu i studni chłonnej.
Studnia na deszczówkę z rynien , co nie wchłonie używać do podlewania roślin.Czytając różne artykuły natknąłem się , że odległość dla studni chłonnej od wód gruntowych musi wynosić minimum 1,5 m. Myślałem, zrobić 2 studnie bez dna wysypane żwirem na spodzie z 3 kręgów betonowych. Tylko z takim poziomem wody u mnie to już same kręgi będą w wodzie a gdzie jeszcze 1,5m . Dobrze myślę ?
Czyli gdybym ją zrobił to wody nie rozsączy a napełni się wodami gruntowymi, tak jak teraz do poziomu kilkudziesięciu cm poniżej gruntu i nic mi ona nie da?

Druga sprawa drenów. Chciałem ok 1m od płotu zakopać rury drenarskie ok 40cm poniżej gruntu( do niczego nie podłączone ), ze spadkiem w stronę końca działki. Czy w mojej sytuacji te dreny tak samo nie napełnią się wodami gruntowymi zamiast wodami opadowymi które przesiąkną podczas opadów ?
Napisano
Każdy drenaż wymaga odprowadzenia wody do zbiornika retencyjnego, cieku wodnego bądź instalacji kanalizacyjne/melioracyjnej. Układanie drenów "bezodpływowych" nie ma sensu nastąpi jedynie namakanie gruntu w najniższym miejscu. Studnie chłonne można traktować jako zbiorniki bezodpływowe jeśli warunki gruntowe nie pozwalają na dostatecznie szybkie wchłanianie wody np.. grunt przepuszczalny na dużej głębokości). Alternatywnym rozwiązaniem jest montaż skrzyń chłonnych o dobranej pojemności do przewidywanego spływu wody z dachu.
Napisano
Czy przy wysokich wodach gruntowych jak u mnie studnia chlonna nie będzie się nimi napełniać od spodu? tego się martwię,ze będzie cały czas pełna ,nawet bez podłączenia do niej rynien czy drenazu.
to, że by nie oddawała dostatecznie wody to zdaje sobie sprawę, ze wtedy musiałbym ja wypompowac , gorzej jak właśnie woda w niej była by non stop z gruntu pod spodem
Napisano
chodzi mi o to,ze jak woda w studni będzie na takim samym poziomie co wody gruntowe to nadal nie mam gdzie odprowadzić wody z rynien bo będzie ona pełna . Źle myślę?
Napisano
Przy bardzo wysokim poziomie wód gruntowych - kilkadziesiąt centymetrów poniżej poziomu terenu - woda rzeczywiście będzie stać w studniach chłonnych. Jednak odprowadzenie do nich wody z rynien może i tak mieć sens.
Studnia nie służy obniżeniu poziomu wody gruntowej, zapewnia jedynie połączenie pomiędzy powierzchnią terenu, a położonymi w głębi wodami gruntowymi. Przydaje się, jeżeli wierzchnie warstwy gruntu są trudno przepuszczalne. Tak jak tu - gliniaste. Woda z rynien odprowadzona bezpośrednio na działkę by na niej stała, wpływając do studzienki połączy się z wodą gruntową. ILe dodatkowej wody będą w stanie wchłonąć głębsze warstwy gruntu, tego nie wiemy.
  • 1 rok temu...
Napisano

Żebyś Ty, Qworumie, poczytał trochę o co chodzi w tym CAŁYM temacie, to podejrzewam, że nie napisałbyś tego, co napisałeś :icon_eek: - a tak zobaczyłeś temat i sobie ot, tak napisałeś... poczytaj i wtedy zabierz głos!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...