Skocz do zawartości

folia czy papa? co wybrac w takiej sytuacji?


Recommended Posts

Witam,

Sytuacja wyglada tak, chce zrobic wiezbe oraz ofoliowanie lub papę, jednak nie jestem w stanie okreslic kiedy bedzie mnie stac na blachę moze byc to za 3msc a moze byc to za ponad poł roku albo dluzej.

Z tego co slyszalam folie można pozostawiac bez obaw na okres ok 3msc bez pokrycia jej blachodachówką, czy to prawda?

Na co sie zdecydowac w mojej sytuacji?

Poddasze bedzie nieuzytkowe, moze kiedys tam zrobi sie jakies pomieszczenie do przechowywania.

Bardzo bym prosiła o podanie jaka folia (jeśli w ogole warto klasc folie w takiej sytuacji) lub jakiej firmy ta papa i jaka konkretnie, nie znam sie na tym zabardzo, wole polecic sie znawców

dziekuje bardzo za pomoc.
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Sytuacja wyglada tak, chce zrobic wiezbe oraz ofoliowanie lub papę, jednak nie jestem w stanie okreslic kiedy bedzie mnie stac na blachę moze byc to za 3msc a moze byc to za ponad poł roku albo dluzej.

Z tego co slyszalam folie można pozostawiac bez obaw na okres ok 3msc bez pokrycia jej blachodachówką, czy to prawda?

Na co sie zdecydowac w mojej sytuacji?

Poddasze bedzie nieuzytkowe, moze kiedys tam zrobi sie jakies pomieszczenie do przechowywania.

Bardzo bym prosiła o podanie jaka folia (jeśli w ogole warto klasc folie w takiej sytuacji) lub jakiej firmy ta papa i jaka konkretnie, nie znam sie na tym zabardzo, wole polecic sie znawców

dziekuje bardzo za pomoc.


Po pierwsze to nie folia tylko membrana.
Jest to dość tanie i szybkie krycie stosując membranę ale warunek to już wiesz max 3 miesiącem, co niektórzy producenci zezwalają nawet do 6 miesięcy bez pokrycia i bez uszczerbku na jakości materiału.
Decydując się na papę jest to lepsze rozwiązanie ale niestety i droższe bo musi być pełne deskowanie dachu. Inaczej pod papę się nie da icon_smile.gifA pokrycie to możesz i nawet po dwóch,trzech latach położyć jeżeli będziesz miała papę.
Teraz sobie policz co wg Ciebie bardziej się opłaca ,znaczy się czy funduszy starczy icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze to nie folia tylko membrana.
Jest to dość tanie i szybkie krycie stosując membranę ale warunek to już wiesz max 3 miesiącem, co niektórzy producenci zezwalają nawet do 6 miesięcy bez pokrycia i bez uszczerbku na jakości materiału.
Decydując się na papę jest to lepsze rozwiązanie ale niestety i droższe bo musi być pełne deskowanie dachu. Inaczej pod papę się nie da icon_smile.gifA pokrycie to możesz i nawet po dwóch,trzech latach położyć jeżeli będziesz miała papę.
Teraz sobie policz co wg Ciebie bardziej się opłaca ,znaczy się czy funduszy starczy icon_biggrin.gif


a moze po prostu kupic jakas najtansza membrane i teraz tylko przykryc tym a jak juz przyjdzie na to ostateczne krycie blacha to wymienic ja na dobrej jakosci?
Link do komentarza
Membrana idzie na krokwie, na to kontrłaty i łaty... będziesz to rwała wszystko?
U Ciebie murzyńskie dzieci pracują że robocizna nic nie kosztuje?

Jeśli już myślisz w tym kierunku, to połóż porządną membraną jak Bóg przykazał i zabezpiecz ją od słońca jakimś w miarę tanim kryciem (plandeką, a nawet geowłókniną).
Tyle że to bardzo doraźne rozwiązanie.

Jednak najtrwalszą "prowizorką" ( choć właściwie tylko jeśli idzie o wygląd) jest deskowanie pełne i papa.
Na tak przygotowanym dachu blachę możesz położyć równie dobrze za trzy miesiące, jak i za trzy lata.
To Twój portfel i Ty widzisz ile jeszcze do dna zostało.
Link do komentarza
Cytat

Membrana idzie na krokwie, na to kontrłaty i łaty... będziesz to rwała wszystko?
U Ciebie murzyńskie dzieci pracują że robocizna nic nie kosztuje?

Jeśli już myślisz w tym kierunku, to połóż porządną membraną jak Bóg przykazał i zabezpiecz ją od słońca jakimś w miarę tanim kryciem (plandeką, a nawet geowłókniną).
Tyle że to bardzo doraźne rozwiązanie.

Jednak najtrwalszą "prowizorką" ( choć właściwie tylko jeśli idzie o wygląd) jest deskowanie pełne i papa.
Na tak przygotowanym dachu blachę możesz położyć równie dobrze za trzy miesiące, jak i za trzy lata.
To Twój portfel i Ty widzisz ile jeszcze do dna zostało.




czy mowisz o papie termozgrzewalnej czy jakiej?
moglbys jeszcze wypowiedziec sie czy papa to w ogole dobry pomysl, jak ewentualnie bedzie na strychu jeśli pokryjemy taka papą, czy w ogole ona przepuszcza powietrze? nie bedzie szło się zadusić?
Link do komentarza
Cytat

czy mowisz o papie termozgrzewalnej czy jakiej?
moglbys jeszcze wypowiedziec sie czy papa to w ogole dobry pomysl, jak ewentualnie bedzie na strychu jeśli pokryjemy taka papą, czy w ogole ona przepuszcza powietrze? nie bedzie szło się zadusić?

Taniej wyjdzie tego typu papa
http://allegro.pl/papa-w-400-tradycyjna-wi...3966603421.html
przybita do desek papiakami na pełnym deskowaniu dachu .
Po okryciu papą dachu, będzie można wykorzystywać poddasze ,wentyluje się je w szczytach ,w kalenicy i przy okapie.
Link do komentarza
A po co papa ma przepuszczać powietrze?
Krycie papą na pełnym deskowaniu to technologia według której trzeba zapewnić osobno wentylację, a w przypadku chęci korzystania z poddasza także izolację termiczną.

A czy papa to dobry pomysł? To po prostu zupełnie inny sposób krycia (wstępnego, ale równie dobrze ostatecznego) niż membrana paroprzepuszczalna i łacenie pod krycie końcowe.
Link do komentarza
Cytat

a moze po prostu kupic jakas najtansza membrane i teraz tylko przykryc tym a jak juz przyjdzie na to ostateczne krycie blacha to wymienic ja na dobrej jakosci?


A czemu sama tak kombinujesz jak koń pod górę? icon_smile.gif Przecież tego i tak sama nie zrobisz, prawda? to może napisz co Ci fachowcy powiedzieli (bo chyba z kimś już na ten temat rozmawiałaś), jakie rozwiązanie zaproponowali to może wtedy będzie łatwiej coś Ci doradzić.
Bo na razie to błądzimy we mgle icon_biggrin.gif

No i może zdradzisz nam przyczynę tego odległego krycia dachu docelowym pokryciem.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Połóż papę 400 x 1200 na osnowie tekturowej. Dużo tańsza i mocniejsza niż papy termo na szkle. Papę przybijaj tylko POD zakładem . Dociśnij kontrłatami przykręcając je na krokwiach(można spód posmarować lepikiem). Trzeba wywinąć papę na kominy ( z 10cm) używając lepiku na zimno (smarujemy papę i komin). Ważne;Żadnego papiaka na wierzchu. Dach PO montażu łat ma być szczelny. Polej zdrowo wodą. Jan
Link do komentarza
Cytat

Jak Cię stać na 600 m2 dachu to powinno Cię stać na dopłatę do krycia papą.


Pewnie, że mnie stać.
A to dlatego, że np. nie kładę folii, która pozornie jest tańsza. Również dlatego, że zamierzam dopłacić po 60 gr do metra kwadratowego papy, którą zaproponował mi Jan, zamiast 10 złotych do np. papy LEMBIT O PLUS MEMBRANA.
A przede wszystkim dlatego, że mam tutaj Was! icon_biggrin.gif

Jak duży zakład, 5 cm wystarczy?
Link do komentarza
Cytat

Dach o nachyleniu 20 st. Poddasze nieużytkowe. Pełne deskowanie. Na to - wg projektu - folia wiatroizolacyjna. Zamienić ją na papę? Jeśli tak, to na konkretnie jaką (interesuje mnie raczej wersja budżetowa)? Czy o czymś powinienem pamiętać? icon_smile.gif


mnie dziwi, że przy takim kącie nachylenia w projekcie jest folia :scratching:

też mam 20 stopni; pełne deskowanie i papa.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

A w promocji zimowej kupię blachodachówkę icon_smile.gif albo dachówkę albo gont... jeszcze pomyślę icon_smile.gif


Jak będziesz myślał, to weź pod uwagę dachówkę kompozytową. Wpadła mi ostatnio w ręce specyfikacja techniczna i jest dość ciekawa: dachówka (taka) nie ulega uszkodzeniom (ponoć można po niej przejechać samochodem i nic!), nie odbarwia się - cały przekrój ma jednolitą barwę, mech i glony to nie problem bo jest gładka (bez porów i wgłębień - nie chłonie wody), jest dwukrotnie lżejsza od dachówki ceramicznej/cementowej, prostota i pewność montażu oraz eksploatacji bez względu na warunki atmosferyczne (wiatr). Montaż polega na przykręceniu wkrętem każdej dachówki. Ciekaw jestem czy ktoś już spotkał się z tym materiałem...?
Link do komentarza
Cytat

Typowy zakład to 10 cm w poziomie i w pionie. Połączenia muszą być sklejone. Najlepsza będzie papa podkładowa termozgrzewalna, modyfikowana SBS na osnowie poliestrowej grubości minimum 3 mm. Pozdrawiam.


Widzę, że różnicie się z Janem co do wyboru papy, jej osnowy... icon_rolleyes.gif
Czy ma jakieś znaczenie kierunek ułożenia wstęgi papy względem okapu (równolegle/prostopadle)?
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

... Uwarunkowane jest to kątem nachylenia połaci.
Do 20% równolegle ,powyżej - prostopadle.


Z tego by wynikało, że Leszek mając 36,4 procent spadku dachu powinien kłaść papę prostopadle do okapu - takie rozwiązanie poleca r-32 i nakazują producenci pap w instrukcjach technicznych... poprawnych politycznie icon_lol.gif

Jeśli Leszek chce przestrzegać owej poprawności... w zasadzie powinien położyć membranę paroprzepuszczalną icon_wink.gif Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ty bez kłótni żyć nie możesz. Odpowiedziałeś o gdz 11 na posta #21 R-ki i całą niedziele zamiast się rozkoszować dniem wolnym to myślałeś jak mu dosrać, no i dosrałeś, odpowiadając na tego samego posta #21.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Ty bez kłótni żyć nie możesz. Odpowiedziałeś o gdz 11 na posta #21 R-ki i całą niedziele zamiast się rozkoszować dniem wolnym to myślałeś jak mu dosrać, no i dosrałeś, odpowiadając na tego samego posta #21.


Myślę, że pomyliłeś wybieg przed budką z piwem ... z forum "budujemydom" - to po pierwsze.
Po drugie: naucz się jednak czytać ze zrozumieniem! r-32 przedstawił swoje zdanie, z którym ja się nie do końca zgadzam i to wyraziłem w poście #22 o godz. 11. Wieczorkiem zaś podsumowałem ten wątek dyskusji - nie odpowiadałem r-32, posłużyłem się tylko jego cytatem, aby było wiadomo czego podsumowanie dotyczy. Co do kłótni, to widzę, że Tobie brakuje niedzielnej zadymy - Twój post nie ma żadnego związku z tematem wątku - jest zwykłą burdą i spamem. Zajrzyj do Albumu u mnie, to może wytropisz co robiłem i gdzie byłem. To by było na tyle.

Zgadzasz się czy nie z tym co napisałem ja, czy r-32 - o tym napisz. Nie pisz co ci się wydaje na mój temat ... chyba, że założysz osobny, temu poświęcony wątek.
Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Należy rozróżnić dwie kwestie a tak dokładniej dwa rodzaje krycia: krycie wstępne i krycie docelowe. Uwagi czy zalecenia producentów pap dotyczą krycia docelowego papą gdy ta papa trzyma się na dachu "własnymi silami", natomiast w kryciu wstępnym trzymana jest kontrłatami co około 90 cm (tak jak rozstaw krokwi). W wykonaniu krycia wstępnego bryty papy montujemy zawsze poziomo. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Przestaniecie się do cholery tarzać w błocie ? To jest forum budowlane - a ocenę opinii zostawcie forumowiczom - jak potrafią czytać to potrafią też myśleć.
Ja kąt mam 35 stopni papę przybitą poziomo. Wyszło odrobinkę mniej materiału, jak by było pionowo to by się naciągnęła pod własnym ciężarem. Ale tak i tak jest dobrze.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Gadzie, z tym naciąganiem papy to chyba żart.


Jak tak dalej będziemy żartować, to inwestorzy wydłużenie papy zaczną uwzględniać przy zakupie materiału :takaemotka:

Cytat

W wykonaniu krycia wstępnego bryty papy montujemy zawsze poziomo.



Cytat

(przy kryciu wstępnym - dop. Strawman)... Zawsze kładę w poziomie.


Sądzę, że moja ironia z postu #22 teraz jest bardziej zrozumiała.
Myślałem, że skłoni do zastanowienia... - wystarczyło napisać:
sorry, miałem na myśli pokrycie dachu wykonane z papy, a nie krycie wstępne papą na deskowaniu
Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Dobra, to napiszcie mi jeszcze czy zamiast tej papy na tekturze W/400/1200 może być taka na welonie szklanym P/64/1200, bo negocjuje ceny materiałów na pokrycie dachu i handlarz proponuje mi tę drugą w cenie 3,90 zł/m2.


Obawiam się, że grubość tej papy to będzie ok. 2mm. Biorąc pod uwagę, że jest to typowa papa podkładowa nie bardzo nadaje się do wykonania wstępnego krycia pod dachówkę... Tak mi się wydaje, ale poczekajmy na zdanie Mistrza Jana i Witand'a - oni pracują z tym materiałem na co dzień.
Link do komentarza
Cytat

Dach PO montażu łat ma być szczelny. Polej zdrowo wodą. Jan


Wybacz Janie głupkowate pytania... icon_mrgreen.gif
No bo zamierzam zakomunikować cieślom/dekarzom, że:
1) Mają pokryć deskowanie papą z przybijaniem dolnego zakładu papiakami, smarowaniem abizolem tegoż zakładu itd.
2) A przed dachówką lać z węża, jak z cebra, po całości (dom - 525m2) przez pół godziny, a w tym czasie ustawić swojego człowieka, który będzie szukał pod spodem przecieków?
3) A tę P/64/1200 olać?


PS. Bardzo bym chciał postawić Tobie Janie i Andrzejowi wielkiego "PLUSA"... na zlocie!
Strawmanowi też. I w ogóle wielu dobrym ludziom. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

1) Mają pokryć deskowanie papą z przybijaniem dolnego zakładu papiakami, smarowaniem abizolem tegoż zakładu itd.


Zła interpretacja! Przybijamy górny brzeg papy, który jest zasłonięty następnym brytem.
Abizol nadaje się do izolacji pionowych ścian budynku a nie do sklejania papy. Jak nie będzie to papa termozgrzewalna to do jej połączenia należy użyć lepiku na zimno (takiej masy do podklejania gontów bitumicznych).
Sprawdzenie szczelności krycia wstępnego jest w interesie dekarza (bo to on udziela gwarancji) a nie inwestora.
Pozdrawiam.
P.S.
Bardzo dziękuję za mile słowa no i za "chęci" icon_wink.gif .
Link do komentarza
Cytat

Zła interpretacja! Przybijamy górny brzeg papy, który jest zasłonięty następnym brytem.
Abizol nadaje się do izolacji pionowych ścian budynku a nie do sklejania papy. Jak nie będzie to papa termozgrzewalna to do jej połączenia należy użyć lepiku na zimno (takiej masy do podklejania gontów bitumicznych).
Sprawdzenie szczelności krycia wstępnego jest w interesie dekarza (bo to on udziela gwarancji) a nie inwestora.
Pozdrawiam.
P.S.
Bardzo dziękuję za mile słowa no i za "chęci" icon_wink.gif .


Nosz ku*wa, będę musiał na ten zlot wziąć przyczepkę, żeby "zlać" Was, jak tę papę. icon_mrgreen.gif
Dzięki, Andrzeju.
Jednak w jednym się z Tobą nie do końca zgodzę: to w moim interesie jest, żeby tak dopilnować roboty, żebym nie musiał się kiedyś droczyć z wykonawcą o naprawę źle wykonanej roboty. Dobry nadzór i zapłata dopiero po rzetelnym odbiorze są najlepszą gwarancją.
Dobra, dobra - wiem, że to samo miałeś na myśli. icon_biggrin.gif

PS. Teraz czuję się w miarę przygotowany do dysputy z dacharzami. icon_wink.gif
Co oczywiście nie zwalnia Was od moich pogłupawych pytań w czasie ich prac. icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Gadzie, z tym naciąganiem papy to chyba żart. .



Mi chodziło o to, że pionowo przy większym kącie łatwiej ją jest rozwinąć i przytrzymać samemu, się sama nie zsunie tak prędko.
Cytat

Na poliestrze jest mocniejsza ale i sporo droższa


tekturowa 65 zł/rolka pet-sbs 97zł/rolka ( 15m) wybór pozostawiam inwestorom.
A tak poza tym - co sądzicie o plastikowych podkładkach do papiaków ?

Bo mi się ich czarny charakter tfu kolor podoba icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Mi chodziło o to, że pionowo przy większym kącie łatwiej ją jest rozwinąć i przytrzymać samemu, się sama nie zsunie tak prędko.


Zsunąć się nie zsunie, szczególnie jak przybita do deskowania... ale nie możesz przybić warstwy która na zakładzie jest "górą" - dociskasz ją w tym miejscu (jak dobrze wyjdzie) kontrłatą. Problem się zaczyna po jakimś czasie, kiedy pasek papy kilkumetrowej długości ciągnie swym ciężarem w dół. Tworzą się fałdy, które pomimo klejenia zakładów są przyczyną nieszczelności, a nimi woda opadowa wnika pod pokrycie. Przy równoległym do okapu układaniu papy nawet jeśli jakaś fałda powstanie (w kierunku pracy sił rozciągających ma on tylko 1m) to woda do góry raczej nie popłynie.

Ta sama sytuacja przy kryciu papą jako pokryciem zasadniczym różni się tym, że kleisz ją na gorąco na całej powierzchni, w kilku warstwach, a nie tylko zakłady.

Co do podkładek, to uniemożliwiają one poprawne sklejenie dwóch warstw papy na zakładach. Zasadą, jaką prezentują profesjonaliści jest unikanie przebijania gwoździami warstwy stanowiącej górę w miejscu zakładu. Gwoździe powinny mocować warstwę znajdującą się na spodzie zakładu. Przerywają one ciągłość pokrycia i miejsca te powinny być "nakryte" wierzchnią warstwą zakładu. Pomiędzy warstwy lepik na zimno bądź zgrzewanie, a na koniec kontrłata. Później można lać, a nawet olać - ryzyko wystąpienia problemów znikome. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Dałem jednak papę na osnowie poliestrowej. Po prostu wziąłem do ręki tekturową i tę. Tektura rwie się i tyle. Poliestrowa, modyfikowana elastomerem SBS, gruba na 4 mm ma ładną rozciągliwość i jest mocna.
Doszedłem więc do wniosku, że oszczędzanie na tym elemencie byłoby skrajną głupotą.

No bo dach mam narażony na mocne podmuchy wiatru, a do tego jest to teren szkód górniczych. Pracujące deski na bank potargałyby nierozciągliwą tekturę. I co potem byłoby z moich oszczędności?

Papę wziąłem taką (PYE PV250 S40 w cenie 8,60 netto za mkw. - zna ktoś tańszą opcję?):


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...