Skocz do zawartości

Czy ocieplać garaż w domu?


Recommended Posts

Cytat

Tak zrobili niestety i nic na to już nie poradzę.
Czyli co , to izolację poziomą co jest wywinąć do dołu a tą co będzie na chudziaku wywinąć na ścianę do góry i po problemie?

Wiesz , może jaki otwór muszę zostawić na bramę?


A jakiej firmy zamawiasz tą bramę garażową,uchylna ,roletowa , segmentowa Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze się nie zastanawiałem , nie patrzyłem jakie są różnice w cenie. Napewno nie roletową.
Uchylna albo segmentowa z dobrymi parametrami cieplnymi.

Wiem że robią na wymiar ale są droższe .
Najlepiej jakbyś wybrał producenta ,typ,wtedy można ustalić ,nawet zadzwonić do firmy zapytać jak przygotować otwór do montażu.
Tu przypadkowa firma zobacz ile wymiarów wchodzi w grę a typów może być sporo .

http://www.oknaeska.pl/index.php/tutorials/bramy-segmentowe

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Właśnie dlatego chcę aby miała wymiar standardowy.
Chyba tanie a dobre bramy Wiśnowskiego są?

Wracając do izolacji , dobrze tam napisałem z tym wywijaniem?

Mam drzwi aluminiowe Wiśniowskiego ładne robią ale te profile delikatne są.
Tu wymiary Wiśniowskiego na samym dole :
http://www.vilglas.eu/pdf/bramy_garazowe_wisniowski.pdf
Dobrze by było najpierw izolację tą na chudziaku wywinąć na ścianę do góry, przykleić do ściany ,dopiero izolację poziomą ,co teraz wisi ,wywinąć do dołu sklejając obie razem .Papę poziomą może będzie trzeba delikatnie podgrzać palnikiem jak bedzie pękać w trakcie wywijania . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 8 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Bedę zamawiał bramę.
Tylko teraz nie wiem jaką zamówić, może doradzicie. Jeżeli zamówię bramę 2.2m to od chudziaka do bramy pozostanie mi jakieś 12cm , jak 2.15m to ok 17cm a jak 2.1m to jakieś 22cm.
Garaż będzie ze spadkiem do bramy, ma ok 6m.Będzie albo sam beton malowany, lub płytki.
Jeżeli będę miał jakieś 12cm do bramy to na początku trzeba wylać ok wylewkę grubości ok 17cm aby przy brami wyszło te 12cm ? ( aby zachować spadek )
Nie mam pojęcia czy którą wvbrać bramę.
Link do komentarza
Cytat

Bedę zamawiał bramę.
Tylko teraz nie wiem jaką zamówić, może doradzicie. Jeżeli zamówię bramę 2.2m to od chudziaka do bramy pozostanie mi jakieś 12cm , jak 2.15m to ok 17cm a jak 2.1m to jakieś 22cm.
Garaż będzie ze spadkiem do bramy, ma ok 6m.Będzie albo sam beton malowany, lub płytki.
Jeżeli będę miał jakieś 12cm do bramy to na początku trzeba wylać ok wylewkę grubości ok 17cm aby przy brami wyszło te 12cm ? ( aby zachować spadek )
Nie mam pojęcia czy którą wvbrać bramę.



Folia na chudziak +10 cm betonu na siatce +2 cm płytka z klejem =12 cm. Wyszło pod bramę 2.2m
A ta brama to wymiar z gumą od dołu.
Link do komentarza
Cytat

Nie mam pojęcia czy z guma. W katalogu Wiśniewski są podane takie wymiary ale nie ma czy z guma czy bez.
Jeżeli będzie malowany beton to trzeba 12 cm, nie za dużo? A z drugiego końca trzeba zrobić wyżej aby był spadek do bramy to tam wyjdzie z 17cm wylewki?


Przecież zawsze możesz nadlać tańszego chudziaka z klina ,po co 17 wylewki .
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
animus mam jeszcze pytanie. Prąd w garażu zrobiony , teraz ma przyjść hydraulik i chcę tynkować go aby zakładali bramę.
Na ściany nie daję od środka styro ,ani na gruncie. Jedynie na sufit. Czy 5cm starczy ? Nad garażem będzie 5cm w podłodze na stropie.
Brama Wiśniowski Unipro , nie mogę znaleźć ile musi być wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem.

Czy nie będzie potem przeszkadzało podczas montażu bramy , że jest styro , chodzi mi o wytrzymałość ? Strop teriva.
Link do komentarza
Cytat

animus mam jeszcze pytanie. Prąd w garażu zrobiony , teraz ma przyjść hydraulik i chcę tynkować go aby zakładali bramę.
Na ściany nie daję od środka styro ,ani na gruncie. Jedynie na sufit. Czy 5cm starczy ? Nad garażem będzie 5cm w podłodze na stropie.
Brama Wiśniowski Unipro , nie mogę znaleźć ile musi być wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem.

Czy nie będzie potem przeszkadzało podczas montażu bramy , że jest styro , chodzi mi o wytrzymałość ? Strop teriva.


Starczy 5 cm ,styropian nie powinien przeszkadzać ale najlepiej skonsultuj u producenta ile zostawić wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem,tych bram jest kilka modeli,wycina się gniazda w styropianie w miejscu montażu przykręca do stropu,nadmiar się wypełnia ,styropian zamontuj na gotowo bez malowania .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Panowie nadal mam dylemat a co gorsza na dniach trzeba kogoś do tynkowania garażu, więc trzeba zdecydować.
Garaż nie będzie ogrzewany do temp powiedzmy 15' ale będzie grzejnik i będzie grzane do ok 5' aby nie zamarzła woda. W garażu będzie zmiękczacz wody , wodomierz.
Dużo czytam i pytam o ocieplenie stropu garażu, na gruncie nie będzie. Parę majstrów mi mówiło aby się zastanowić nad styro w garażu. Skoro ma być utrzymywana temp na plusie to to co mi ucieknie stropem z poddasza to nie będzie musiał grzać grzejnik i odwrotnie, jeżeli dam styro i się od izoluje od garażu to wtedy będzie musiał nadrabiać ten grzejnik. Mówią też o wilgoci w stropie jeżeli z obu stron da się styro, na podłodze poddasza będzie ok 5cm. Kolega ma podobnie, garaż niby nie ogrzewany tzn tylko do 7' , nie odczuwa aby była zimniejsza podłoga na poddaszu w pokoju a styro na suficie nie ma.

Link do komentarza
Cytat

Panowie nadal mam dylemat a co gorsza na dniach trzeba kogoś do tynkowania garażu, więc trzeba zdecydować.
Garaż nie będzie ogrzewany do temp powiedzmy 15' ale będzie grzejnik i będzie grzane do ok 5' aby nie zamarzła woda. W garażu będzie zmiękczacz wody , wodomierz.
Dużo czytam i pytam o ocieplenie stropu garażu, na gruncie nie będzie. Parę majstrów mi mówiło aby się zastanowić nad styro w garażu. Skoro ma być utrzymywana temp na plusie to to co mi ucieknie stropem z poddasza to nie będzie musiał grzać grzejnik i odwrotnie, jeżeli dam styro i się od izoluje od garażu to wtedy będzie musiał nadrabiać ten grzejnik. Mówią też o wilgoci w stropie jeżeli z obu stron da się styro, na podłodze poddasza będzie ok 5cm. Kolega ma podobnie, garaż niby nie ogrzewany tzn tylko do 7' , nie odczuwa aby była zimniejsza podłoga na poddaszu w pokoju a styro na suficie nie ma.


A to twój wybór ,jak położysz styropian na posadzkę w garażu to będziesz musiał go ogrzewać i płacić za to icon_smile.gif

Ja nie mam grzejnika nie dałem się wciągnąć w koszty i stale opłaty. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przecież napisałem , że na posadzkę w garażu nie położę icon_smile.gif
Chodzi o styropian na suficie w garażu , czy dawać czy nie w moim przypadku.

Dawać na suficie w garażu i dawać na ściany garażu od zewnątrz tyle co na mieszkalnym .Jeżeli coś Cię niepokoi to wystaw "wąsy" na 1 grzejnik w części garażowej.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Ja też nie ogrzewam garażu, ale uzdatniacz wody, bojler, odkurzacz centralny i wodomierz mam w niewielkim pomieszczeniu, może 2.5 m2, które jest odizolowane 10 cm styropianu od łazienki. W tym pomieszczeniu zimą temperatura nie spadła poniżej 7*C. Uzdatniacz dla poprawnej pracy potrzebuje minimum 4*C (tak piszą w instrukcji).
Ściany garażu 20 cm styropianu, sufit 20 cm wełny, 2 okna dwuszybowe, drzwi garażowe Hormann, posadzka 0 cm styropianu icon_cool.gif .
Link do komentarza
Mój dom budowany był 3 lata temu. Garaż w bryle budynku, ocieplony na zewnątrz. Wewnątrz domu na całym piętrze 5cm styropianu na podłodze (w tym nad garażem). W garażu na wszelki wypadek zabudowałem grzejnik.
Już po pierwszej zimie zorientowałem się, że jakiekolwiek ogrzewanie garażu, ocieplanie ścian, czy sufitu jest u mnie zbędne. Najniższa temperatura wewnątrz garażu, w trakcie trzech zim to jakieś 6, 7 stopni.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Proponuję wykonanie izolacji pomiędzy garażem a ogrzewanymi pomieszczeniami, wg następujących zasad:
Najważniejsze zasady przy wykonywaniu takich prac:
1. izolacja termiczna powinna znaleźć się od strony chłodniejszej. Mamy tutaj do czynienia z tą samą sytuację jak przy ścianie zewnętrznej – izolacja od strony ciepłej podnosi temperaturę na powierzchni przegrody, ale przy złym doborze materiałów może spowodować kondensacje pod powierzchnią izolacji, a ponadto nie chroni przegród bezpośrednio do niej przylegających.
2. musi być wykonana w sposób ciągły i szczelny na całej powierzchni przegrody. Nie należy wykorzystywać elementów odpadowych, np. pozostałości z izolacji ścian, a mocując elementy izolacyjne pamiętać o ich szczelnym ułożeniu – dla przegrody tej, mimo iż pracuje w łagodniejszych warunkach temperaturowych, wymagania są takie same jak dla elewacji
3. ograniczyć do minimum przebicia izolacji (o ile nie jest to wymagane w ST systemu docieplenia), najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników czyli kołków – każde punktowe przebicie izolacji powoduje bowiem lokalne osłabienie ocieplenia
4. prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej – nie wolno układać izolacji termicznej (szczególnie styropianu) na mokrą ścianę lub tynk, dotyczy to również wykroplenia pary wodnej na tynku w przypadku wykonywania izolacji np. w okresie zimowym przy słabo ogrzewanym budynku na tynku gipsowym
5. czasami występuje potrzeba wykonania izolacji obwodowej na ścianach bocznych, na suficie i podłodze przylegających do izolowanej przegrody. Może to nastąpić gdy zastosujemy izolację o małej grubości ale o znacznym oporze R czyli o dobrej izolacyjności. Może to spowodować przy przegrodach stykających się ze ścianą występowanie tzw. bocznego przenikania ciepła – aby temu zapobiec obwodowo wokół ściany układa się izolacje w celu wydłużenia drogi dla przepływu zimna
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Panie Rzeczniku, na jakiego rodzaju obniżkę kosztów ogrzewania można liczyć przy dociepleniu ściany pomiędzy garażem a pomieszczeniem mieszkalnym? Mi sie wydaje to być trochę sztuką dla sztuki, która nie ma uzasadnienia w kosztach... Przy założeniu, że ściany zewnętrzne garażu są względnie ciepłe (ceramika poryzowana 25, bk), nie powinno być żadnych problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury w domu. Ja przy ścianie z ceramiki poryzowanej mam w zimie w garażu ok. 10 stopni. Zdaję sobie sprawę, że jakieś tam straty ciepła z tego powodu mam, ale czy naprawdę uważa pan, że jest to aż taki koszt, żeby opłacało się dokładać izolację?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Nie chodzi tylko o obniżenie kosztów ogrzewania, ale również o zabezpieczenie budynku przez powstanie ewentualnego zagrzybienia lub pleśni. Koszty ogrzewania wiarygodnie powinny być wyliczone przez audytora dla konkretnego przypadku i nie da się ich podać "z palca". W obliczeniach energetycznych stosuje sie wskaźnik zmniejszający straty ciepła pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi a nieogrzewanymi o 30% w stosunku do ścian zewnętrznych. I to jest nasz "zysk energetyczny". Ale z doświadczenia własnego wiem , że dopóki nie zaizolowałem stropu w takim garażu, podłoga pomieszczenia powyżej była chłodna.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dylatacje lepiej z takiej pianki czy styropianu? Jakiej grubości?

Jak już jesteśmy przy temacie. W pomieszczeniach z ociepleniem daje folie, na to styropian do samych ścian i dopiero na styropianie robię dylatacje. Jak ja przyczepiam do ściany? Bo jak rozwine taka piankowa czy że styropianu to raczej się przewróci. Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Grubość pianki jest standardowa coś około 5 mm (chyba że są grubsze) a styropian spoko wystarczy jak 1 cm.
Aby dylatacja się nie obalała to można ją przybić do ściany gwoździami np papiakami fajnie przy ścianach z bk, a jeżeli masz ściany z ceramiki to można spróbować klejem z pistoletu na ciepło, powinno zdać egzamin.
Link do komentarza
Cytat

Dylatacje daje się na styropianie czy od razu od chudziaka.?


Od styropianu, co by dało gdybyś dał od chudziaka? przecież na chudziaku i tak jest styropian. Dylatacje robisz dla wylewanej posadzki.
Link do komentarza
Cytat

Dylatacje daje się na styropianie czy od razu od chudziaka.?


Styropian czy piankę oddzielającą posadzkę od ścian (dylatacja) nie ma potrzeby mocować ,stawia się przy ścianie na foli przykrywającej chudziaka i przyciska do ściany styropianem zakrywającym całą posadzkę .

To samo w środku posadzki czy w przejściach ,styropian posadzki utrzymuje dylatację w pionie.




Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

mhtyl od styropianu
animus od chudziaka

I jak teraz zrobić ? icon_smile.gif


Od chudziaka musisz dać taśmę co najmniej szer 20 cm, od styro wystarczy 10 cm.
A i jak nawet dasz od chudziaka to i tak bez przybijania czy przyklejenia będzie się ona "kładła" odchodziła od ściany.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

mhtyl od styropianu
animus od chudziaka

I jak teraz zrobić ? icon_smile.gif



Ja dawałem od styropianu, bo był gruby. Warstwy tak:
chudziak;
folia 2 warstwy;
styropian 2 warstwy;
folia.
Taśmy brzegowe umocowałem plastikowymi spinkami, takimi do rur ogrzewania podłogowego. Przebija się taśmę przy dolnym brzegu i można pięknie ja umocować. Dawałem dwie warstwy taśmy standardowej cienkiej po jakieś 5 mm, bo wyszło taniej niż jedna grubsza.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Odświeżę temat.
Z wątku wynika, że lepiej ocieplać ścianę między nieogrzewanym garażem, a pomieszczeniem mieszkalnym.

Mam taką sytuację, nie chciałbym w żaden sposób pomniejszać szerokości garażu dodatkowym ociepleniem (jest wąski). Całość wg projektu będzie postawiona z betonu komórkowego 24-25cm. Garaż graniczy z częścią dzienną, wysunięty jest wzgledem niej o 2,5m do przodu, jedna ściana wspólna na długości 5,5m. Z zewnątrz wszystko ocieplone 15cm styropianem, strop garażu ocieplony, podłoga garazu, bez docieplenia. Dom z użyt. poddaszem. Jak najlepiej wybrnąć z sytuacji?

a) Nie ocieplać wcale dla betonu kom. 500 i szerokości 24cm (U = 0,5).
b) Postawić szerszą ścianę nośną 30cm z betonu kom. 400, wtedy współczynnik U będzie < 0,35, ocieplenie zbędne. Ściana przesunieta na część mieszkalną.
c) Jak punkt a) ale mimo wszystko zastosować cienki styropian np grafitowy 5cm.

Czy jakieś inne lepsze rozwiązanie jest?
Link do komentarza
Skontaktuj się z konstruktorem żeby zaprojektował cieńszą wewnętrzną ścianę nośną z Silki albo poszerzył garaż .

Przeznaczenie
Ściany nośne zewnętrzne i wewnętrzne
Silka E15, Silka E18,
Silka E18S,, Silka E18A, Silka E18A+,
Silka Tempo 15,

Ściany akustyczne Silka E18A, Silka E18A+, Silka Tempo 15,


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Żeby drenaż cały czas funkcjonował prawidłowo, to trzeba zachować kolejność poszczególnych warstw  filtracyjnych, to chroni drenaż  przed zamuleniem.      Nie ma to znaczenia nawet gdyby nie było rur drenarskich a sam tłuczeń zamiast nich, wykorytowanie w wykopie ze spadkiem do studzienki wystarczy, drenaż by funkcjonował.   Jest tylko jeden warunek, woda znajdująca się w tym tłuczniu musi mieć gdzie odpłynąć, czyli potrzebna jest studzienka, odpowiednie spadki  z odpływem poniżej tego drenażu.  Rury drenarskie tylko umożliwiają szybsze odprowadzenie tej wody.   W glinie są żyły żwirowe, którymi woda przemieszcza za się latami bez trudu.  
    • Kamienia nie ma być za dużo pod rurą - bo będzie ona stała pod rurą, chyba że jakoś się przepcha pod tą rurą niżej - ale spadki drenów z zasady mają być niewielkie, żeby woda nie uciekała szybko, a wolno - jak w kanalizacji. Jak masz za dużo kamienia pod spodem, a spadek drenu niewielki (taki ma być) - no to woda będzie tam stała - nie uniesie się w górę do drenu.    Ja robiłem u siebie drenaż - i pilnowałem spadków - centymetr dwa odchyłki to nie problem, ale więcej nie. najpierw podsypkę poziomowałem  (drobna frakcja) potem na to rura - i przykładałem cegłami pełnymi itp. ciężarami - i obsypywałem. najpierw drobnym potem dalej od rury grubszym kruszywem.   
    • Montaż rynien spustowych.     https://youtu.be/zHsAZov0Rs0  
    • Zakładając że kamienia pod rurami jest sporo i nie zamuli się na całej wysokości to chyba jest możliwe że woda z najdalszego kąta przepłynie do najniższego punktu drenażu przez kamień?    Czy ktoś z was robiąc drenaż samemu zwracał uwagę na idealne przestrzeganie spadków żeby gdzieś nie szło do góry?  Ja to robiłem z kolegą który to robił kilka razy i po zasypianiu całości wieczorem wziąłem laser i posprawdzałem w paru miejscach odgrzebując kupki kamyków do góry gołej rury i wyszło mi różnie. Są gdzieniegdzie 4-5 cm górki, nawet doliny też 4 cm i zastanawiam się czy to tak zostawić czy poprawić. Bo chyba to będą miejsca gdzie będzie zbierać się muł którego woda pod górkę nie przepchnie do studni? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...