Skocz do zawartości

Wentylacja - rozprowadzenie kanałów


MrTomo

Recommended Posts

Cytat

Na piętrze będzie pe-flex

4x nawiew fi 75 do anemostatów fi 100

i 1x wywiew w łazience rura spiro fi 150, anemo fi 150

Wyjście wywiew nr 2 rura spiro fi 150 dalej

https://allegro.pl/oferta/trojnik-orlowy-rozgaleznik-portki-yrs-150x100mm-6953131534

- dalej 2 x rura spiro fi 100

rury poprowadź do łazienki i na korytarz.

- dalej na każdej załóż to.

https://allegro.pl/oferta/redukcja-mufowa-zwezka-przejscie-150x100-spiro-7396274925

- dalej zamontuj na końcu tak max. do 1 m rura spiro fi 150.

- dalej zakończ to anemo fi 150.

Link do komentarza
8 godzin temu, animus napisał:

Nie zapaskudziło wymiennika? Wsadzałeś rękę do wnętrza kanałów od strony kuchni.

Wszystki jest ok.

Wymiennik i filtry czyszczone co roku.

Kanał od strony kuchni jest ok.

 

Tak się zastanawiałem ostatnio, po tych kilku latach użytkowania - czy nie spróbować odgrzybiania takiego jak w samochodzie klimy. Profilaktycznie.

Sa takie preparaty, otwiera się puszkę i zostawia w aucie.

Gdybym wsadził to do reku?

Tylko wtedy ogarnąłbym kanały nawiewne, więc również musiałbym wsadzić je do kanałów wywiewnych w kuchni i łazience?

 

Czy roślinki mi w domu nie padną?

Link do komentarza

To raczej takie zabiegi letnią porą i cała rodzina spanie pod namiot.Te nawiewne są bardziej niebezpieczne i o nie trzeba dbać.

yNduKYn.png

drazek_rotacyjnY-WoHLER_ze_szczotka_perl

suche metod czyszczenia przewodów wentylacyjnych

mokre metod czyszczenia przewodów wentylacyjnych: czyszczenie parą, czyszczenie z wykorzystaniem środków chemicznych (w tym dezynfekcja).

Czystość wentylacji - elementy instalacji umożliwiające czyszczenie

 

Już na etapie projektowania instalacji możemy zadbać o sprawne jej czyszczenie w czasie użytkowania. Łatwy dostęp uzyskamy montując pewne elementy:

klapa_rewizyjna_na_kanalach_wentylacyjny

klapy rewizyjne - łatwe czyszczenie kanałów wentylacyjnych okrągłych i prostokątnych.

puszki filtrujące - zapewniają odpowiednia jakość powietrza - zawierają matę filtrującą klasy EU3 lub EU5, która ma za zadanie zatrzymać zanieczyszczenia powietrza, aby nie rozprzestrzeniały się w instalacji wentylacyjnej i nie były nawiewane do pomieszczeń.

kształtki rewizyjne - są to zaślepki z rączką, kolana wyczystne czy kołnierze szybkiego łączenia do okrągłych kanałów wentylacyjnych spiro.

https://www.wentylacyjny.pl/1974-49-234-czyszczenie-wentylacji--przepisy-metody-przeglad-urzadzen.html

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

 

Źródła wydzielania pary wodnej w pomieszczeniu :

Rośliny doniczkowe
7- 15 g na godzinę

Średniej wielkości drzewo
10– 20 g na godzinę

Schnąca bielizna odwirowana
50– 200 g na godzinę

Kąpiel w wannie
ok.1100 g na kąpiel

Kąpiel pod natryskiem
ok.1700 g na kąpiel

Dania szybkie
400– 500 g na godzinę gotowania

Dania obiadowe
45– 900 g na godzinę gotowania

Pieczeń
ok.600 g na godzinę duszenia

Zmywarka do naczyń
ok.200 g na jeden cykl zmywania

Pralka
200–350 g na jeden cykl

Ludzie:

W czasie snu
- 40– 50 g na godzinę

Przebywanie ok. 90 g na godzinę

Prace domowe - 175 g  na godzinę


 

Cytat

Znacie jakiś sposób na uszczelnienie okna?

Jak sąsiad nasmrodzi w kotle, wciska mi to do chaty.

Uszczelki są za grube, nie domknę okna.

Potrzebne coś cieńszego.

Wentylacja mechaniczna  w nadciśnieniu powinna skutecznie przeciwdziałać, poradzić sobie z tym problemem.

Skręć bardziej anemostaty wyciągowe.

A czerpnię masz po której stronie?  

Link do komentarza
52 minuty temu, animus napisał:

A okna jakie masz?

To musisz sprawdzić, którędy wydostaje się powietrze, to ze smrodkiem wchodzi na miejsce tamtego, które ucieka, dom to nie balon.

Ktoredy wychodzi to wiem

Nie mam jeszcze wylazu na strzyszek zamontowanego.

Potem nie bedzie problemu, ale jeszcze z dwa miesiące tak.

No, jak juz ogarne wentylacje, to zaczopuje wyjscie tymczasowo.

Póki co stoi tam drabinka i tylko lekko przytkałem gąbką

 

Link do komentarza
Dnia 22.11.2017 o 20:59, animus napisał:

Płytę g/k możesz wzmocnić,  dając dodatkowo kawałek tej płyty podwójnie, w  miejscu gdzie będzie odwiert robiony.

Możesz też wykorzystać odpady profili  g/k i do nich  przykręcić kołnierz montażowy 

Możesz też dać np. podkładkę z cienkiej płyty OSB, ale będziesz musiał ją przewiercić.

No więc tak zrobiłem.

Męczyłem się dzisiaj kilka godzin na stryszku.

Zmontowałem 4 nawiewy

 

Miejsca gdzie w g/k otwory wzmocniłem kawałkami płyty osb (z odpadków)

 

Podzielę  się fotkami, gdyby ktoś potrzebował

 

Otwory w kołnierzu lekko nafrezowałem wiertłem, bo wkręty nie są z reguły płaskie (ja nie miałem)

i później odstają sporo.

 

 

IMG_20191116_130715.jpg

IMG_20191116_130828.jpg

IMG_20191116_133040.jpg

IMG_20191116_133936.jpg

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

dzięki za podpowiedz :-) będzie to instalacja z rur spiro stalowych własnie podwieszana pod stropem z wiązarów.....

Czyli do łączenia użyje farmerów i na to szara mocna taśma tak ? A jeszcze mi napisz dla pewności rury spiro stalowe warto ocieplić mimo że są w strefie ciepłej ( między stropem z wełny/wiązary a kasetonami ) ? zakupiłem do tego celu wełnę samoprzylepną 2 cm ......

Link do komentarza
2 godziny temu, Robinson Crusoe napisał:

dzięki za podpowiedz :-) będzie to instalacja z rur spiro stalowych własnie podwieszana pod stropem z wiązarów.....

Czyli do łączenia użyje farmerów i na to szara mocna taśma tak ? A jeszcze mi napisz dla pewności rury spiro stalowe warto ocieplić mimo że są w strefie ciepłej ( między stropem z wełny/wiązary a kasetonami ) ? zakupiłem do tego celu wełnę samoprzylepną 2 cm ......

Mogą być "pchełki samowierty" do profili regipsowych, trzeba ocieplić, mogą kondensować, 2 cm wystarczy.

WKRETY-SAMOWIERCACE-PCHELKI-3-5x9-5-OCYN

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

no to zabrałem się za rozprowadzanie wentylacji,  ogólnie idzie sprawnie . Łączenie ze sobą rur sztywnych stalowych to w sumie jak klocki czyli nic trudnego. Najgorzej jednak jest z oklejaniem tych rur wełną samoprzylepną , dla mnie to masakra ale może powoli się wprawie :-)

 

Gdzieś na forum przeczytałem że najlepiej jest na sam koniec jeszcze te rury z wełną owinąć dla pewności folią stretch , ktoś to praktykował ?

Link do komentarza
4 godziny temu, Robinson Crusoe napisał:

to może tylko co jakiś czas zawinąć wokół taką folią tylko w celu bezpieczeństwa żeby wełna nie odpadłą w przyszłośći ?

Przecież jest pełno tanich siatek z włókna szklanego, nawet taka do dociepleń.

Są też spinki klipsy łączenia otuliny.

res_e00ba242ddf12c70ef8f3043a55835f1_450

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Wentylacja już prawie na ukończeniu :-) doradź mi Animus czym uszczelnić rurę która wchodzi do rekuperatora ? tzn chodzi mi o tą końcówkę rury która weszła do środka rekuperatora . Niby wlazła na ścisk ale nie ma tam żadnej uszczelki i tak myślałem żeby czymś od środka rekuperatora  dodatkowo to uszczelnić .

 

I następne pytanie , czy warto własnie tą końcówkę dodatkowo przykręcić w środku do rekuperatora np. taką pchełką ? 

 

wszystkie łączenia rur owijałem oczywiście dokładnie  szarą taśmą :-)

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

mam coś takiego: https://o3ozon.pl/centrala-wentylacyjna-cwp-360200-jon16-przeciwpradowa-p-113.html

 

no i tam nie było żadnych uszczelek, ciężko wchodziło samo kolano już nie mówiąc żeby tam jeszcze uszczelkę zmieścić .

 

nie brałem reku z wyższej półki ponieważ służy on do wentylacji w lokalu usługowym w którym bez przerwy są otwierane drzwi więc nie ma sensu walczyć z utrata ciepła....

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Pytanie do Ciebie Animus, rura od wyrzutni idąc w przestrzeni nieogrzewanej leży na wiązarze, niestety nie mogłem jej podnieść bo nie było miejsca na to , przez to w miejscu styku z wiązarem nie ma izolacji z wełny .  Na wiązar dla wszystkiego położyłem folie izolacyjna żeby bezpośrednio  rura stalowa nie stykała się z nim (folie położyłem po wykonaniu zdjęcia dlatego jej na nim nie widać ).  Dodatkowo pójdzie tam ocieplenie z wełny co na pewno w jakimś stopniu to jeszcze przykryje .... Co o tym sądzisz ? Poniżej zdjęcie:

 

160093545_qqnhxqp.jpg

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To najwyżej będę co jakiś czas kontrolował to miejsce i sprawdzał Czy nie ma tam wilgoci..... folia leży luźno i bez problemu jest tam cyrkulacja powietrza tzn tylko w miejscu gdzie dociska ją rura to jest idealnie przyciśnięta do drewna . W sumie logicznie rzecz biorąc to gdyby była tam wełna to i tak pod naciskiem ciężaru rury została by spłaszczona i nie spełniała już swojej funkcji. postaram się te miejsce jak najlepiej przykryć jeszcze z boków wełną.

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...