Skocz do zawartości

Ile prądu zużywa Wasza pompa ciepła?


Recommended Posts

Witam,
w sieci znalazłem wiele informacji na temat zużycia energii przez pompę ciepła. Każdy opisuje to na swój sposób.
Jedni twierdzą, że zużywają bardzo mało inni, że stanowczo z dużo.
Bardzo proszę o konkrety. Planuję budowę domu 160 m2, kubatura około 1000 m3.
Może ktoś z Was ma już zainstalowaną pompę w budynku o podobnej wielkości.
Link do komentarza
Dla naszych 150m to ca 7300kWh rocznie ( CO i CWU ) przy PC wysokotemperaturowej i zasilaniu od 45-60*C.
22*C utrzymywane wewnatrz... na razie taryfa G11 ale najprawdopodomniej zmienie na G12W
W nowym domu i PC LT kWh powinno byc o wiele mniej icon_smile.gif
Ale tak jak napisal Bam Bam... od obliczen mozesz zaczac... my akurat zbytnio nie liczylismy icon_rolleyes.gif
A kazdy dom jest inny...

icon_smile.gif Edytowano przez Värmepumpsägare (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
mogę podać moje dane - i podam w kwestii zużycia, ale odniesienie tego do wielkości/kubatury to błąd - trzeba patrzeć raczej na grubości ociepleń, rodzaj wentylacji itd.
mój dom jest z poddaszem użytkowym(po podłogach 150m2), podpiwniczony(75m2)
piwnica ściany:15cm, dom ściany 20cm, dach 15cm między krokwiami+15cm na suficie. wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła. Projektowe obciążenie cieplne wyszło w okolicy 5,5kW. Do tego doliczyłe, 0,25kw/osobe na potrzeby CWU. PC dla parametrów pracy 0/35 (podłogówka) ma 7,6kW, czyli jest zapas - minione trzy lata pokazały że dla -21C było go około 2h icon_biggrin.gif (tzn PC pracowała przez 22h non stop i stąd te 2 godziny zapasu)
Rocznie PC zużywa około 5000kwh, z tego około 70% w taniej taryfie (mam prąd dwu-strefowy, bo zwyczajnie jest taniej w skali całego roku). Z tego około 4000kwh przypada na tzw okres grzewczy 1.10-31.03 a pozostały 1000kwh to od 1.04 do 30.09. Nazbiera się, bo np teraz PC mi w nocy pracuje przy aktualnie panujących temperaturach na zewnątrz...

Aha, w domu utrzymuje 22,5-23C
Link do komentarza
Zapraszamy do zapoznania się z kalkulatorem przewidywanych kosztów ogrzewania domu:
http://www.sofath.pl/kalkulator/
Przy określeniu danych wyjściowych (m.in. ogrzewana powierzchnia, oczekiwana temperatura), kalkulator wyliczy przewidywane zapotrzebowanie na ciepło oraz koszty ogrzewania domu za pomocą pomp ciepła Sofath oraz dla porównania także dla innych systemów grzewczych. Na stronie znajdzie Pan również opinie użytkowników pomp ciepła: http://www.sofath.pl/opinie_klientow/
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Ja mam 250m2 ogrzewanej podłogi plus ciepła woda. W sezonie, który zwykle u mnie trwa od połowy września do połowy kwietnia (7 m-cy) zużywa ok. 7000 kwh, w sezonie letnim na c.w.u. to już grosiki. Dom ocieplony 15 styropian i 25 cm wełna poddasze.
Nie wiem czy mało czy dużo, ale podobno eko groszku zużyłabym ok. 5t, więc kwotowo podobnie a jestem i tak mega zadowolona, że nie mam składu i syfu w kotłowni, chodzenia z popiołem i bawienia się w Kopciuszka.
Dla mnie to rzecz warta niemal każdych pieniędzy.
Link do komentarza
Cytat

Ja mam 250m2 ogrzewanej podłogi plus ciepła woda. W sezonie, który zwykle u mnie trwa od połowy września do połowy kwietnia (7 m-cy) zużywa ok. 7000 kwh, w sezonie letnim na c.w.u. to już grosiki. Dom ocieplony 15 styropian i 25 cm wełna poddasze.
Nie wiem czy mało czy dużo, ale podobno eko groszku zużyłabym ok. 5t, więc kwotowo podobnie a jestem i tak mega zadowolona, że nie mam składu i syfu w kotłowni, chodzenia z popiołem i bawienia się w Kopciuszka.
Dla mnie to rzecz warta niemal każdych pieniędzy.



Nasi klienci płacą mniej więcej 1500-2500 zł za cały rok przy domach 120-250 m2, oczywiście dom domu nie jest równy icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Też jestem ciekaw. Chcę kupić taką pompę do budynku 200m2. Może ktos ma dom o podobnej wielkości i może mi powiedzieć ile będzie kosztować ogrzewanie, faktycznie za rok nie przekroczę 2 tys? Póki co robię rozeznanie w temacie, bo niewiele na ten temat wiem. Szukam dobrej firmy, która by mi taką pompę sprzedała. Mam na oku Emer Serwis, ciągle brakuje mi tylko czasu zeby iść do nich i osobiście wypytać co i jak. Może tu na forum ktoś mi coś poradzi.
Link do komentarza
Cytat

Koszt ogrzewania pompą ciepła, 200m2 budynku to od 800 do 5.000zł - w zależnosci od ocieplenia budynku.

.. i czy okna sa zamknięte icon_mrgreen.gif
oj Rysiu ale dowaliłeś hahah ale wiem o co chodzi spoko
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Choć post jest ju z na forum jakiś czas to dopiero teraz go znalazłem.
Niestety jestem posiadaczem nieszczęsnej pompy Vitocal 200s (10,6 kWh). Dom ok 160m2 parter + poddasze, dobrze docieplony (ściany 20 cm, poddasze 15+5cm). Pompę odłączyłem po 2 miesiącach użytkowania i kilku wizytach serwisanta z Viessmann, raporcie termowizyjnym itp.
Nie wiem dla kogo przeznaczony jest ten produkt, ale na pewno nie dla kogoś kto chce ograniczyć koszty związane z ogrzewaniem. Według moich doświadczeń z okresu listopad 2012 - styczeń 2013 to eksploatacja tego urządzenia jest o wiele bardziej kosztowna niż ogrzewanie kotłem kondensacyjnym.

Link do kalkulatora który podał prazio@tlen.pl tylko mnie rozśmieszył. Widać, że zrobiony na potrzeby marketingowe. Wystarczy spojrzeć na wykresy i temperaturę wewnątrz budynku (18,8 stopni). Do tego według tych wykresów temperatura ostatniej zimy nie spadała poniżej -10 stopni.
Podsumowując to opłacalność zakupu i użytkowania Vitocal 200S jest wprost proporcjonalna do rzetelności tego kalkulatora.

VITOCAL 200S - NIE POLECAM, A WRĘCZ PRZESTRZEGAM.

PS. Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do decyzji czy kupić tą pompę i mimo wszystko chciałby się dowiedzieć więcej o jej użytkowaniu, chętnie odpowiem na każde pytanie.

PS2. Nie zwykłem być hejterem, ale po wyrzuceniu w błoto jakiś 30 tys. zł wkurzają mnie posty gloryfikujące pompy ciepła typu split.
Link do komentarza
Cytat

Choć post jest ju z na forum jakiś czas to dopiero teraz go znalazłem.
Niestety jestem posiadaczem nieszczęsnej pompy Vitocal 200s (10,6 kWh). Dom ok 160m2 parter + poddasze, dobrze docieplony (ściany 20 cm, poddasze 15+5cm). Pompę odłączyłem po 2 miesiącach użytkowania i kilku wizytach serwisanta z Viessmann, raporcie termowizyjnym itp.
Nie wiem dla kogo przeznaczony jest ten produkt, ale na pewno nie dla kogoś kto chce ograniczyć koszty związane z ogrzewaniem. Według moich doświadczeń z okresu listopad 2012 - styczeń 2013 to eksploatacja tego urządzenia jest o wiele bardziej kosztowna niż ogrzewanie kotłem kondensacyjnym.

Link do kalkulatora który podał prazio@tlen.pl tylko mnie rozśmieszył. Widać, że zrobiony na potrzeby marketingowe. Wystarczy spojrzeć na wykresy i temperaturę wewnątrz budynku (18,8 stopni). Do tego według tych wykresów temperatura ostatniej zimy nie spadała poniżej -10 stopni.
Podsumowując to opłacalność zakupu i użytkowania Vitocal 200S jest wprost proporcjonalna do rzetelności tego kalkulatora.

VITOCAL 200S - NIE POLECAM, A WRĘCZ PRZESTRZEGAM.

PS. Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do decyzji czy kupić tą pompę i mimo wszystko chciałby się dowiedzieć więcej o jej użytkowaniu, chętnie odpowiem na każde pytanie.

PS2. Nie zwykłem być hejterem, ale po wyrzuceniu w błoto jakiś 30 tys. zł wkurzają mnie posty gloryfikujące pompy ciepła typu split.




ja bardzo proszę o szczególy.....
z moich doświadczeń i nie tylko moich wynika, ze sama PC (jeśli oczywiście jest dobrze dobrana) nie ma większego znaczenia - tzn nie ma znaczenia kto ją wyprodukował
Kluczem jest dobrze dobrane(wyliczone!) i wykonane DZ i GZ (to takie ogólne stwierdzenie, wiadomo że PC p-w to nie dotyczy)
tylko tyle i aż tyle....
i pewnie niepotrzebnie odradzasz akurat ten konretny produkt - bo diabeł tkwi w szczegółach i w twoim przypadku..... - zresztą sam napisz jak to wygląda w twoim przypadku.... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zawsze powtarzam, że pompa ciepła nie dla idiotów - zwłaszcza instalatorów - a zwłaszcza powietrzna pompa ciepła.

Czepiłeś się pompy ciepła, a to nie jej wina, że instalowała (dobierała) ją istota jednobitowa.

Goń i miej pretensje do debilnego instalatora.

Wyrywkowy koszt eksploatacji powietrznej PCi, w najzimniejszych miesiącach, nie przesądza o całorocznym koszcie eksploatacyjnym.

I ostatnia sprawa, skoro nie byłeś zadowolony z wyniku, trzeba było wystąpić do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową - zwłaszcza jeśli ten "wynik" nie był zgodny z zapewnieniem sprzedawcy (instalatora) i (lub) danymi z prospektów.

Ta konkretna pompa ciepła jest niezłym urządzeniem, a główna jej wadą, to jest zbyt wysoka cena.
Link do komentarza
Cytat

Nie zwykłem być hejterem, ale po wyrzuceniu w błoto jakiś 30 tys. zł wkurzają mnie posty gloryfikujące pompy ciepła typu split.



Wiesz... jest duuuuuzo zadowolonych uzytkownikow... nie wiem czy akurat tej ale jest ich duzo roznych producentow.
Jezeli PC nie jest felerna... dobrze dobrana do zapotrzebowan domu... i poprawnie zainstalowana to nie powinno
byc problemu...
Aczkolwiek o akurat tej PC nic nie wiem...
Ale nie pisz ze wszystkie PC typu split sa be
Link do komentarza
stomka: może nie koniecznie pod potrzeby marketingowe. Zwróć uwagę na temperatury jakie są osiągane w tym budynku. Nie należy zapominać, że jest to domek modelowy. To co mnie zaszokowało to praca na poczet klimatyzacji.

Dla produktów firmy Viessmann znalazłem jeszcze inne rozwiązanie. Podobno rewelacyjne i tylko oni mają takie rozwiązanie w powietrznych pompach ciepła - Vitocal 300A. - przynajmniej nie znalazłem info u konkurencji
http://i-ogrzewanie.pl/pompy_ciepla/powiet...wewnetrzna.html
To co ja uważam za rewelacyjne to płynna modulacja.
Ma ktoś doświadczenie z tym urządzeniem? Edytowano przez prazio@tlen.pl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
U mnie całą instalację wykonywała firma będąca autoryzowanym partnerem Viessmanna i z tego co wiem to jej właściciel jest w tej branży od wielu lat. Co więcej jest to osoba zrzeszona w PKTSGGiK (jest w zarządzie tej organizacji) i nie podejrzewałbym jej o "jednobitowość". Po trzech miesiącach od uruchomienia instalacji odwiedził mnie ponoć jakiś największy fachowiec od pomp ciepła w Viessmann i niestety również nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób to urządzenie miało by być oszczędniejsze od ogrzewania gazem. Przedstawiłem wtedy również szczegółowe zestawienie kosztów związanych z ogrzewaniem(bardzo podobne do tego które podlinkował prazio@tlen.pl). Serwisant nie bardzo wiedział co powiedzieć tak aby nie przyznać, ze nie jest to dobry produkt. Według danych jakie mu pokazałem wyliczył, że w moim przypadku użytkowanie takiej pompy zaczęło by być opłacalne przy temperaturach powyżej ok 7 stopni ciepła. Przy takiej temperaturze zużycie gazu jest na tyle niewielkie, że nikt nie rozważałby nawet inwestycji wartej ok 30 tys. aby zaoszczędzić miesięcznie 30 zł.
Fakt nie powinienem pisać o wszystkich pompach typu split bo posiadam tylko jedną, a moja wiedza w zakresie instalatorstwa nie jest tak duża żeby korespondencyjnie oceniać innych producentów i ich produkty. Nie mniej jednak mam ten jeden konkretny produkt, zainstalowany przez autoryzowaną firmę, uruchomiony przez serwis Viessmann i po kilku interwencjach "mądrych głów" w końcu i tak okazuje się, że Vitocal 200S jest mówiąc kolokwialnie "do dupy".
Na prawdę uważam wydane 30 tys. za wyrzucone w błoto. Jeżeli ktoś z instalatorów twierdzi inaczej i może byłby zainteresowany odkupieniem ode mnie tego urządzenia to chętnie odsprzedam choćby jednostkę zewnętrzną... a może i obydwie jeżeli dało by się tak zmodyfikować moją instalację aby jednostkę wewnętrzną zastąpić urządzeniem które sterowało by kotłem Vitodens 222-W. Edytowano przez stomka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
nie pisze pan nic o parametrach domu (zapotrzebowanie na ciepło) - o tym czy są grzejniki czy podłogówka - ale jestem gotów sie założyć że są grzejniki.
Jestem pewien, że ta pompa nie jest zła, tylko każe się jej pracować w warunkach w których ona pracować nie lubi (i zużywa przez to więcej prądu) - mam tutaj na myśli oczywiście temperatury "grzejnikowe"

mimo ze nie jestem ekspertem, to nigdy nie zaproponowałbym PC p-w do domu z instalacją grzejnikową gdybym miał gaz
Link do komentarza
Cytat

.... jej właściciel jest w tej branży od wielu lat. Co więcej jest to osoba zrzeszona w PKTSGGiK (jest w zarządzie tej organizacji) i nie podejrzewałbym jej o "jednobitowość".



A jednak - PCi nie dla idiotów - jak "zna się" na gazie, to nie znaczy wcale że rozumie zasady instalacji PCi.
Niestety ta firma bazuje na swoich instalatorach gazowych, którzy w większości przypadków "nie czują tematu" - stąd sp...nie dość dobrej marki PCi, co jest dość powszechną praktyką.


Cytat

....nigdy nie zaproponowałbym PC p-w do domu z instalacją grzejnikową gdybym miał gaz



No ale Ty nie jesteś jednobitowcem i nie zarabiasz na instalacji PCi - więcej niż zarobiłbyś na instalacji ogrzewania gazowego.
Jest to niestety typowa bolączka, akurat tej firmy - można powiedzieć, że to ich chleb powszedni.


Ps. A do odbytu jest nie PCi tylko debilny pseudoinstalator.
A Ty powinieneś dochodzić zwrotu całej wydanej kasy od firmy - jest to realne jeśli od daty zakupu nie minęło więcej niż 24 miesiące.
Mam nadzieję, że tego kotła gazowego nie instalowali (będą instalowali) ci sami debilni "fachowcy", z tej samej "świetlistej" firmy.
Link do komentarza
No cóż Adigg celnie odgadłeś, że w domu są głównie grzejniki. Są dwa obiegi: podłogówka ok 15-20% a pozostałe to grzejniki. Temperatura ustawiona jest na 21 stopni.
Nie podaję parametrów domu bo nie dysponuję nimi w pracy. Mogę zajrzeć do dokumentów jakie mam w domu.

Co do instalacji gazowej to była ona zaprojektowana i wykonana razem z instalacja PC przez jedną firmę. To miało razem super funkcjonować. Efekt jest taki, że odłączyłem jednostkę zewnętrzną od instalacji w dniu kiedy zużyła ona w ciągu 24 godzin ok 150 kWh.

Ok, jestem w stanie przyznać rację że może jest to produkt dobry tylko nie dla mnie, ok od dawna jestem zdania że zostałem zrobiony w konia. Teraz pytanie tylko co z tym zrobić. Bajbaga z jakiego tytułu myślisz, że mógłbym dochodzić zwrotu kasy?

Ja byłbym gotów odsprzedać komuś tą pompę i faktycznie dołożyć tylko sterowanie automatyką kotła, zaworów itp. Czy ktoś byłby zainteresowany taką przebudową kotłowni i odkupieniem pompy (prawie nieużywana ale i tak po jakiejś super promocyjnej cenie)?
Link do komentarza
Chwilunia - równolegle masz zainstalowane ogrzewanie gazowe i PCi?

Jeśli tak, to tym bardziej debil nie instalator "spinał" to w całość.

A tak na marginesie, tak duże zużycie energii elektrycznej, mimo wszystko sugeruje, że cały czas pracują grzałki elektryczne - zupełnie niepotrzebnie, to tylko kwestia właściwego ustawienia programatora.

Powiem tak, ta PCi, nawet na kaloryferach, powinna zabezpieczyć w około 80% potrzeby tego domu, na energię potrzebną do ogrzewania pomieszczeń i CWU, przy średnim COP około 3. Gaz powinien "chodzić" tylko w najzimniejsze dni, kiedy COP PCi spadnie poniżej 2.
W takim układzie (2 źródła ciepła) grzałki powinny być bezwzględnie wyłączone (jak to sprawdzić napisano w instrukcji obsługi, strona 51).
Link do komentarza
Tak mam w jednej instalacji Vitocal 200S i Vitodens 222W (o ile nie pomyliłem modelu kotła).

Przy temperaturze ok -10 pompa może i zabezpieczyła 80% zapotrzebowania na ciepło bo zużycie gazu było niewielkie (chyba ok 3m).... na ale przy jakich kosztach energii elektrycznej?!

Nie jestem pewien czy mój model posiada taką grzałkę (chyba nie wszystkie miały), ale sprawdzę za jakaś godzinę.

Takie było założenie, że głównie głównie pompa będzie zabezpieczać zapotrzebowanie na ciepło, a w najzimniejsze dni (początkowo twierdzono że w dni poniżej -15 stopni) będzie się uruchamiał kocioł gazowy. Niestety później (3 miesiące po instalacji) tą graniczną temperaturę zweryfikowano na +7 stopni..... Bez komentarza.

Link do komentarza
Założenie dobre, a nawet bardzo dobre.
Zabrakło jednak instalatora który nie jest jednobitowcem.

Ta PCi ma sprężarkę o mocy około 3kW, to nawet przy założeniu, że PCi pracowała 24 godziny bez przerwy, masz zużycie około 75kWh (wliczam wentylator).


Ps. te (minimum) 80% i COP około 3, to średnia dla całego roku.

dopisałem:

Teoretycznie sprężarka może pracować z maksymalna mocą do 5,8kW, ale to przy -15 stopniach i nie w cyklu ciągłym, bo automatycznie "zaskakują" grzałki szczytowe nie dopuszczając do skracania żywotności sprężarki. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
stomka, twój fahujchowiec wsadził Cię na minę, a dokładnie na grzałę.
Jaki jest typ połączeń neuronowych w jego mózgu to już wiemy. Co bardziej przerażające (dla branży PCi) to podobny typ połączeń mózgowych "bossa"? od Wieśka.
Jak napisał bajbaga, założenia słuszne - wykonanie fatalne "poparte" niekompletną wiedzą.
Już sam fakt że nie uprzedzono Cię, że przy współpracy pompy ciepła z ogrzewaniem grzejnikowym będzie ona pracowała ze znacznie wyższym obciążeniem, co przełoży się na spadek COP, a więc i wyższe rachunki za energię świadczy o rzetelności wykonawcy.
Wykonawcy/instalatora zapewne złotoustego, który chciał, i sprzedał Ci produkt za konkretne pieniądze kierując się li tylko swoim interesem, Twój mając w głębokim "poważaniu".

Na pocieszenie powiem Ci, że nie jesteś jedynym, który odnotował zatrważające zużycie prądu po uruchomieniu pompy ciepła, właśnie ze względu na pracę ciągłą grzałki.
Podobne przypadki do Twojego były już nie raz opisywanie na różnego typach forach.
Link do komentarza
Tyle ze nie negujmy moze jednoznacznie PC w kombinacji z grzejnikami...
Zalezy troszke od rodzaju grzejnikow jak i PC wybranej...
Jak kiedys patrzylem na PC Viessmana to parametry doopy nie urywaly...
Moze ta akurat by byla OK dla typowej podlogowki...
Jest masa przykladow PC ktore wspolpracuja z grzejnikami... moze w PL to rzadkosc ale
nie jest tak ze sie tego nie stosuje.


A to ze ustawienia PC, dobranie jak i instalacja pozostawiaja wiele do rzyczenia nie jednokrotnie to tez prawda...
Ale i ztad sie biara mity miejskie o wlasnine PC jako kosmicznych wynalazkach dla specialnie zainteresowanych...

icon_smile.gif
Link do komentarza
Tu nie idzie o całkowite negowanie współpracy PCi z układem grzejnikowym, a raczej o rzetelność informacji odnośnie osiąganych wyników tej współpracy.
Wszyscy? wiemy że dla dla tradycyjnego układu grzejnikowego pompa ciepła będzie zawsze miała pod górkę ze względu na parametry temperaturowe zasilania.
Ale wiadomo też że można grzejniki przystosować/przeliczyć do współpracy z pompą ciepła żeby przybliżyć jej parametry temperaturowe pracy do optymalnych, czyli niskotemperaturowego zasilania GZ
Link do komentarza
Czy jest możliwość żebym tej grzałki nie miał w swojej pompie? Niestety nigdzie nie znajduję w sterowaniu informacji jakoby taka grzałka była, nie mówiąc już o jej wyłączeniu. Ewentualnie czy jest możliwość żeby taka grzałka była w jakiś sposób ukryta w menu Vitotronic'a?

To, że mój fachowiec zrobił mnie w "jajo" to wiem od prawie roku i nie omieszkałem mu o tym powiedzieć.
Link do komentarza
Gdyby była podłogówka po całości - to pewnie wszystko by zagrało - wystarczałyby pewnie sama PCI p-w
a tak instalacja do bani, koszty bardzo duże poniesionie - i pozostaje tylko kwestia jak wyglądała umowa z firmą - co jest na piśmie....
dla takiego domu (20cm ściany + 20cm dach) pewnie trzeba w okolicy 8-9kW

Vamperspumpsagare - nie neguję tego, ale kolega zupełnie nie był świadom konsekwencji...
ja osobiście - montowanie instalacji jak u kolegi (podłogówka+grzejniki) systemu PC+kocioł gazowy uważam za naciąganie na kasę, a dodatkowo obiecywanie, że gaz będzie się włączać przy -15C to naciąganie....
dla -0/55C ta PC osiąga trochę powyżej 8kW, więc spokojnie powinna dać radę...
dla -5/55C ma 7kW - więc też jeszcze powinno być ok....
w teorii - jeszcze zależy jak to jest spięte....

Cytat

Czy jest możliwość żebym tej grzałki nie miał w swojej pompie? Niestety nigdzie nie znajduję w sterowaniu informacji jakoby taka grzałka była, nie mówiąc już o jej wyłączeniu. Ewentualnie czy jest możliwość żeby taka grzałka była w jakiś sposób ukryta w menu Vitotronic'a?

To, że mój fachowiec zrobił mnie w "jajo" to wiem od prawie roku i nie omieszkałem mu o tym powiedzieć.



właśnie myślę...dla -15C/55 pobór mocy to 3,91 )COP=1,2 czyli prawie grzałka)
3,91x24=93,84kwh
studiuję właśnie DTR
http://www.viessmann.com/web/poland/PDF-90...pdf?OpenElement
i na szybko nie widzę nic o grzałce....
ale skoro wzięło ci przez 24h 150kwh, to nie ma innej opcji jak grzałki....

ze strony podanej przez bajbage
Cytat

Dla nowych budynków pompa ciepła nie ma możliwości współpracy z innym źródłem ciepła, ma wbudowaną grzałkę elektryczną 3-stopniową celem pokrycia zapotrzebowania ciepła szczytowego (dostepne moce 3;6;9 kW), a także jest pompą rewersyjna czyli może pracować w trybie chłodzenia.
Dla domów modernizaowanych pompa ciepła nie posiada wbudowanej grzałki elektr., nie jest pompą rewersyjna, posiada jednak możliwosć sterowania dodatkowym źródłem ciepła np. kotłem
Grzałki są uruchamiane w/g temp. zasilania układu grzewczego nie zaś w/g temp. zewntrz. Pompa ciepła daje sygnał do uruchomienia zewnętrznego źródła ciepła.



Cytat

Czy jest możliwość żebym tej grzałki nie miał w swojej pompie? Niestety nigdzie nie znajduję w sterowaniu informacji jakoby taka grzałka była, nie mówiąc już o jej wyłączeniu. Ewentualnie czy jest możliwość żeby taka grzałka była w jakiś sposób ukryta w menu Vitotronic'a?

To, że mój fachowiec zrobił mnie w "jajo" to wiem od prawie roku i nie omieszkałem mu o tym powiedzieć.



coś kiedyś czytałem, że nie można jej wyłączyć z menu sterowania - jedyne co można zrobić, to fizycznie odłączyć kabelek...ale nie jestem pewny na 100% czy dobrze pamiętam Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tu nie idzie o całkowite negowanie współpracy PCi z układem grzejnikowym, a raczej o rzetelność informacji odnośnie osiąganych wyników tej współpracy.
Wszyscy? wiemy że dla dla tradycyjnego układu grzejnikowego pompa ciepła będzie zawsze miała pod górkę ze względu na parametry temperaturowe zasilania.
Ale wiadomo też że można grzejniki przystosować/przeliczyć do współpracy z pompą ciepła żeby przybliżyć jej parametry temperaturowe pracy do optymalnych, czyli niskotemperaturowego zasilania GZ



Zgadza sie... LT sa tym jak sie nazywaja... i zamiast 35*C praca przy 55*C bedzie spora roznica...

DSC01446.jpg

Edytowano przez Värmepumpsägare (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dla zainteresowanych podaję moje parametry, chociaż ostrzegam, że dom mam bardzo nietypowy. Dom drewniany w konstrukcji szachulcowej (mur pruski), powierzchnia 215 m2, salon z ogromną antresolą (cała ściana przeszklona), ogrzewanie wyłącznie podłogowe (góra i dół), brak rekuperacji (jeszcze), podłogi betonowe + żywica. Temp. ustawiona na 21C (tylko w pokoju gościnnym ok. 12C przez większość czasu).

Nie potrafię powiedzieć ile pochłonęło samo ogrzewanie, ale za prąd w ostatnim sezonie (październik-marzec) zapłaciłem w sumie 3200 zł (czyli to wszystkie opłaty za dom, bo wszystko mam na prąd).

Oczywiście koledzy mają rację, jeśli decydujemy się na PC - najpierw zróbmy kalkulacje - i zapłaćmy za obliczenia! Wg mnie z ogrzewaniem PC jest jak z innymi rzeczami - chcemy zainwestować bardzo mało i się chwalić naokoło jaki do deal życia zrobiliśmy. A rzeczywistość jest taka, że - jeśli ktoś się na tym nie zna - musi zainwestować, żeby potem móc korzystać z dobrodziejstw posiadania PC. Ja polecam gorąco, chociaż rozgryzałem temat dość długo. I jak najbardziej martwiłem się kosztami. Nie mam bramy garażowej, ładnego ogrodzenia i rekuperacji. Ale mam nie najtańszą PC, która sprawdza się doskonale. Coś za coś. Z tym, że o wiele łatwiej potem uzbierać na bramę, ogrodzenie, itp. niż na wymianę całego systemu ogrzewania w domu...

Ps. dom jest projektem indywidualnym (naszym) więc już na etapie projektowania myśleliśmy o wszystkim... no ale to już klasyczna dyskusja : indywidualny, czy gotowy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...