Skocz do zawartości

Sciana trójwarstwowa


Recommended Posts

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.
Link do komentarza
Tak, jeśli chcesz uzyskać potwierdzanie że ten typ ściany jaki wybrałeś nie nie spełnia nawet dzisiejszych norm przenikalności cieplnej... to masz rację.
"U" takiej ściany w zależności od zastosowanego styropianu będzie się wahać w przedziale 0,32-0,36W/mK, więc kombinuj dale.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.


Co Ty chcesz budować? Dom czy jakiś garaż czy warsztat. Jeżeli dom to nie widzę powodu aby się martwić,bo jaki materiał użyć to będziesz miał w projekcie,a jak masz już projekt to zapewne masz te dane.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?
Link do komentarza
Cytat

Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?


Uważam,że nie ma sensu ładować pieniędzy w porotherm bo jak zapewne wiesz jest to ceramika poryzowana tzw ciepła i dawać taki pustak w ścianę 3W. W tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia czy ma spoiny pionowe czy nie bo ten problem załatwi ocieplenie (konkretne ocieplenie a nie 5 cm icon_smile.gif ) oraz warstwa elewacyjna.
Link do komentarza
Cytat

Uważam,że nie ma sensu ładować pieniędzy w porotherm bo jak zapewne wiesz jest to ceramika poryzowana tzw ciepła i dawać taki pustak w ścianę 3W. W tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia czy ma spoiny pionowe czy nie bo ten problem załatwi ocieplenie (konkretne ocieplenie a nie 5 cm icon_smile.gif ) oraz warstwa elewacyjna.



Ja to w sumie pisałem w kontekście ściany 2W, bo 3W uważam za lekkie dziwactwo icon_smile.gif Ale co do spoin to się do końca nie zgodzę - w każdym przypadku lepiej mieć ich po prostu jak najmniej icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.




Cytat

Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?




Cytat

Ja to w sumie pisałem w kontekście ściany 2W, bo 3W uważam za lekkie dziwactwo icon_smile.gif Ale co do spoin to się do końca nie zgodzę - w każdym przypadku lepiej mieć ich po prostu jak najmniej icon_smile.gif


Odpowiadałeś na pytanie z tematu a w temacie jest o ścianie 3W a ja wróżka nie jestem i nie wiem co komu po głowie chodzi icon_biggrin.gif Ściana 3W to nie żadne dziwactwo ,ale tu nie miejsce pisać historii . Spoiny maja znaczenie przy ścianie 1W ,natomiast przy 2W czy3W już nie maja takiego wpływu na efekt końcowy,ale też uważam,że lepiej jakby ich nie było bo to skraca budowę.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Porotherm to "ciepła ceramika" ale w wersji pustaków przeznaczonych na ściany jednowarstwowe. Te cieńsze, przeznaczone na ściany z ociepleniem (1- lub 2-warstwowe) nie mają z tamtymi wiele wspólnego poza nazwą. Współczynniki U dla ścian z porothermu 25 cm są podobne jak dla ścian ze zwykłych pustaków ceramicznych.
Link do komentarza
Cytat

Porotherm to "ciepła ceramika" ale w wersji pustaków przeznaczonych na ściany jednowarstwowe. Te cieńsze, przeznaczone na ściany z ociepleniem (1- lub 2-warstwowe) nie mają z tamtymi wiele wspólnego poza nazwą. Współczynniki U dla ścian z porothermu 25 cm są podobne jak dla ścian ze zwykłych pustaków ceramicznych.



A po co miałoby być lepsze, skoro ściana i tak jest do docieplania? W budownictwie każda zmiana jakiegoś parametru ma odbicie przy innym parametrze. Odnosząc to do pustaków ceramicznych - zwróć uwagę, że ta "ciepła" ceramika ma kompletnie inny system drążeń, niż pustaki na ściany dwuwarstwowe. A to dlatego, żeby jak najlepiej izolować akustycznie. W Porothermie 25 cm drążenia są bardziej prostokątne, co poprawia izolacyjność akustyczną. Pustaki 25 cm mają też masę całkowitą bardo zbliżoną do pustaków 44 cm... Nie zgodzę się jednak, że pustaki na ściany jednowarstwowe łączy z tymi dwuwarstwowymi tylko nazwa. Sam materiał jest przecież taki sam, różnice są głównie w jego obróbce.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Styropian jako materiał o wysokim wsp. oporu dyfuzyjnego raczej nie nadaje się dla ścian 3-warstwowych.




Wełna lepiej się sprawdzi z uwzględnieniem wentylacji warstwy izolacji czyli szczelina wentylacyjna. A na sam koniec elewacja. Silikat lub ceramika/klinkier - tu chyba nie ma punktu spornego a jedynie gust i portfel.

Przykład elewacji - nawet laik przyzna, że efekt powala na kolana.

Proszę w filtrze w ostatnim wierszu wybrać domy. Zwrotnie dostaniemy rozwiązania fugowe i bezfugowe z galerii vandersanden.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...