Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
toldipol

Sciana trójwarstwowa

Recommended Posts

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, jeśli chcesz uzyskać potwierdzanie że ten typ ściany jaki wybrałeś nie nie spełnia nawet dzisiejszych norm przenikalności cieplnej... to masz rację.
"U" takiej ściany w zależności od zastosowanego styropianu będzie się wahać w przedziale 0,32-0,36W/mK, więc kombinuj dale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.


Co Ty chcesz budować? Dom czy jakiś garaż czy warsztat. Jeżeli dom to nie widzę powodu aby się martwić,bo jaki materiał użyć to będziesz miał w projekcie,a jak masz już projekt to zapewne masz te dane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?


Uważam,że nie ma sensu ładować pieniędzy w porotherm bo jak zapewne wiesz jest to ceramika poryzowana tzw ciepła i dawać taki pustak w ścianę 3W. W tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia czy ma spoiny pionowe czy nie bo ten problem załatwi ocieplenie (konkretne ocieplenie a nie 5 cm icon_smile.gif ) oraz warstwa elewacyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Uważam,że nie ma sensu ładować pieniędzy w porotherm bo jak zapewne wiesz jest to ceramika poryzowana tzw ciepła i dawać taki pustak w ścianę 3W. W tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia czy ma spoiny pionowe czy nie bo ten problem załatwi ocieplenie (konkretne ocieplenie a nie 5 cm icon_smile.gif ) oraz warstwa elewacyjna.



Ja to w sumie pisałem w kontekście ściany 2W, bo 3W uważam za lekkie dziwactwo icon_smile.gif Ale co do spoin to się do końca nie zgodzę - w każdym przypadku lepiej mieć ich po prostu jak najmniej icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam Co sądzicie o ścianach zewnętrznych:
max po długości (19cm), w środek styropian np 5cm i znowu max po długości - grubość ściany wychodzi wtedy 43cm
Czy jest na forum osoba, która mogłaby mi podać przenikalność cieplną takiej ściany?
Z góry wielkie dzięki.




Cytat

Poza tym dlaczego akurat max? Ze względu na cenę? Ale to jest przecież materiał z którym jest najwięcej roboty i babrania się... Bierz normalny Porotherm w systemie pióro-wpust - odpadnie ci spoinowanie pionowe, mnóstwo pracy i czasu. Ściana trójwarstwowa w takiej konfiguracji będzie raczej marna... Taki materiał o którym mówię jest w większości projektów budowlanych, więc może nie ma jednak sensu kombinować?




Cytat

Ja to w sumie pisałem w kontekście ściany 2W, bo 3W uważam za lekkie dziwactwo icon_smile.gif Ale co do spoin to się do końca nie zgodzę - w każdym przypadku lepiej mieć ich po prostu jak najmniej icon_smile.gif


Odpowiadałeś na pytanie z tematu a w temacie jest o ścianie 3W a ja wróżka nie jestem i nie wiem co komu po głowie chodzi icon_biggrin.gif Ściana 3W to nie żadne dziwactwo ,ale tu nie miejsce pisać historii . Spoiny maja znaczenie przy ścianie 1W ,natomiast przy 2W czy3W już nie maja takiego wpływu na efekt końcowy,ale też uważam,że lepiej jakby ich nie było bo to skraca budowę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Porotherm to "ciepła ceramika" ale w wersji pustaków przeznaczonych na ściany jednowarstwowe. Te cieńsze, przeznaczone na ściany z ociepleniem (1- lub 2-warstwowe) nie mają z tamtymi wiele wspólnego poza nazwą. Współczynniki U dla ścian z porothermu 25 cm są podobne jak dla ścian ze zwykłych pustaków ceramicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Porotherm to "ciepła ceramika" ale w wersji pustaków przeznaczonych na ściany jednowarstwowe. Te cieńsze, przeznaczone na ściany z ociepleniem (1- lub 2-warstwowe) nie mają z tamtymi wiele wspólnego poza nazwą. Współczynniki U dla ścian z porothermu 25 cm są podobne jak dla ścian ze zwykłych pustaków ceramicznych.



A po co miałoby być lepsze, skoro ściana i tak jest do docieplania? W budownictwie każda zmiana jakiegoś parametru ma odbicie przy innym parametrze. Odnosząc to do pustaków ceramicznych - zwróć uwagę, że ta "ciepła" ceramika ma kompletnie inny system drążeń, niż pustaki na ściany dwuwarstwowe. A to dlatego, żeby jak najlepiej izolować akustycznie. W Porothermie 25 cm drążenia są bardziej prostokątne, co poprawia izolacyjność akustyczną. Pustaki 25 cm mają też masę całkowitą bardo zbliżoną do pustaków 44 cm... Nie zgodzę się jednak, że pustaki na ściany jednowarstwowe łączy z tymi dwuwarstwowymi tylko nazwa. Sam materiał jest przecież taki sam, różnice są głównie w jego obróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Styropian jako materiał o wysokim wsp. oporu dyfuzyjnego raczej nie nadaje się dla ścian 3-warstwowych.




Wełna lepiej się sprawdzi z uwzględnieniem wentylacji warstwy izolacji czyli szczelina wentylacyjna. A na sam koniec elewacja. Silikat lub ceramika/klinkier - tu chyba nie ma punktu spornego a jedynie gust i portfel.

Przykład elewacji - nawet laik przyzna, że efekt powala na kolana.

Proszę w filtrze w ostatnim wierszu wybrać domy. Zwrotnie dostaniemy rozwiązania fugowe i bezfugowe z galerii vandersanden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...