Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Cytat

Wiosna juz za oknami, czy ktos ruszyl z robota, ja walcze o przyłącza, dla zainteresowanych, znalazlam ciekawe zapisy dot. rekompensaty ze poniesione koszty wybudowanych wodociagow icon_smile.gif) kliknij na llink icon_smile.gif

http://www.rp.pl/artykul/193329.html


Witamy
Wiosnę widać!!! U nas na budowie w poniedziałek zalewamy wieniec pod murłatę , za tydzięń wchodzą dachowcy.
Mamy wyceny na okna ,no i tak : na profilu Veka lub Brugman Arte , okucia Roto j,ednostronny złoty dąb (barwiony w masie)
opcja 1:15 okien na p. Veka 8900 z mont. , w tym łukowe (1900),
lub opcja 2:15 okien na p. Brugman Arte 8240 ( w tym łukowe 1740) z mont., brama Wiśniowski 3000 z 2 pilotami i mont. icon_eek.gif to raczej niedrogo jak czytałem wcześniejsze posty icon_eek.gif
Link do komentarza
Część Wszystkim!
My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.
Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Część Wszystkim!
My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.
Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku.
[attachment=4467:Obraz_027.jpg]


uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? icon_eek.gif
Link do komentarza
Cytat

uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? icon_eek.gif



Mogę sobie na coś takiego pozwolić bo moja działka znajduję się daleko od miasta i praktyczne nikt tam się nie kręci . Mam tylko jednego sąsiada który ma na wszystko oko za dnia i w nocy . Na takim uboczu nie przejedzie żaden samochód tak aby go nie zauważyć lub nie usłyszeć. Ewentualnym złodziejom nie kalkulowałoby się do mnie przyjeżdżać. Tylko żebym nie wykrakał icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Umiejscowienie wodomierza wydaję sie być oczywiste-kotłownia. Po co wpuszczać osobę spisującą stan do naszej łazienki ??
Ja tego problemu nie miałem, mam wodomierz w studzience na zewnątrz.



Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł .
Link do komentarza
Cytat

Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł .



u mnie wodę podłączał zakład gminny i wodomierz założyli w kotłowni, zaraz za głównym zaworem. Mam 2 wodomierze (1 do podlewania ogrodu - nie płaci się wtedy za ścieki) i zastanawiam się czy w takim przypadku u Ciebie w studzience będą 2 wodomierze? Wodę podłączali mi pół roku temu.
Link do komentarza
Witam,

My dopiero przymierzamy się do budowy Naszej Agatki z garażem jednostanowiskowym dlatego chcielibyśmy się zapytać kogoś kto budował swój dom z Porotherm 25 P+W oraz Ytong 24cm ile zużył bloczków do postawienia swojego domu?

Wiem, że w projekcie jest Ytong 36,5cm więc czy musieliście wprowadzic jakieś zmiany w projekcie aby wykonać ściany z wyżej wymienionych bloczków?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź
Link do komentarza
Polyana, Faktycznie przejrzałem całe Forum i znalazłem post uzytkownika Agatka i Sebastian, ktorzy napisali, ze zakupili 2480 szt. Porotherm 25 P+W icon_smile.gif

Czy uważacie że jest sens płacić za Porotherm Wienerberger ok. 1 zł wiecej za sztuke czy lepiej kupić jego odpowiednik typu Poroton lub Leier?

Pytam inwestorów, którzy wykonali swoje domy z wyzej wymienionych materiałów,

Pozdrawiam
Link do komentarza
Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa


Link do komentarza
Cytat

Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa



"Ściana zewnętrzna nośna z dociepleniem lub wewnętrzna nośna." - ze strony producenta 25P+W. Twój pustak jest tylko 5 cm grubszy, ale nie oznacza to, że 25 to mało bo można dac 15 cm styropianu.
Link do komentarza
Już chyba wiem co biega icon_smile.gif Chodzi o to, że komory w 25 są ustawione w poprzek do zewnętrzej ściany cegły a w 30 jest wzdłużnie.
Natomiast nie sądzę, żeby to miało wpływ aż taki jak napisali Beata i Andrzej. Wydaje mi się to kolejnym mitem gdzieś wymyślonym i puszczonym w świat.
Docieplając śnianę styropianem np. 12 cm. starannie zagradzamy drogę dziadkowi mrozowi, więc nie ma prawa przebić się przez tą warstwę do cegły.
Link do komentarza
Witam.
Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku?
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam.
Link do komentarza
o i to już lepsze pytanie. Ceny kształtują się bardzo różnie. Ja wydałem sporo ale są tacy co wydali mniej lub mało.
Ja za stan surowy z dachem na gotowo (okna dachowe, rynny, obróbki blach.) z ociepleniem fundamentów styrodurem wydałem 185 tyś. Następnie wydałem prawie 22 tyś. na okna i bramę garażową. A następnie instalacje, tynki wylewki i samo wykańczanie to wychodzi koszmarną kase, zależy oczywiście czego używa sie do wykańczania.
Link do komentarza
Moje są wysokie, ale wiem, że inny budowali za zdecydowanie mniej.
Ja na materiałach nie oszczędzałem, na całą budowę kupowałem tylko i wyłącznie cement "jedynkę" a można użyć "dwójki" lub jeszcze tańszego z przesypowni. Mogłem położyć na dach blachę a nie dachówkę, mogłem kupić okna jakieś tam za 9 tyś. a ja na same okna wydałem 18,5 tyś.
Więc sam widzisz, że można wybudować za mniejszą kase.
Całość u mnie wyjdzie sporo, koszty podniosły się o rekuperator, pompę ciepła.
Link do komentarza
Dokładnie. Koszty budowy zależą w głównej mierze od użytych materiałów, ale także trochę od cen wykonawców. Nam wyszło pewnie z 60 tys. mniej niż agata_i_sebastian ale przede wszystkim bez garażu, za to z piwnicą, ściana z suporexu, okna też 18,5 tys, ale bez rekuperatora i innych bajerów... icon_wink.gif
Link do komentarza
Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam



Za ten zakres robót ( w tym piwnica pod całością), ściana z gazobetonu w ubiegłym sezonie daliśmy połowę tego, co żąda ta Twoja firma. Wiadomo, że z cegły byłoby trochę drożej
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam


Witam
Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam
Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu
Pozdrawiam



Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy.
Link do komentarza
Cytat

Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy.


Czapi a z której strony stolicy się budujecie? My mamy od południa 100km do Warszawy.
Cena jaką ostatnio usłyszałam za stan surowy (parterówki z kominami, bez więźby) wynosiła odpowiednio do metrażu - 100zł/m2 domu. Z tym, że jest to cena podana przez osobę pracującą na czarno z uwzględnieniem 1 pomocnika. Firma wzięłaby odpowiednio więcej.
Link do komentarza
No ja tak na południowy wschód-w kierunku Lublina.Dwa lata temu jedna ekipa proponowała po 5tys za kondygnację,ale wszystkie inne elementy(schody,kominy) wyceniali osobno,ale jak -tego nie wiem.Dlatego szukałam ekipy,która zrobiłaby wszystko -razem z dachem,ale mało takich.Najczęsciej robią mury,kominy i koniec.Ekipa do dachu-znajomy męża(ale bez ulgi dla nas) wycenił razem z ich materiałami i robocizną na 25tys.(deski do czoła,blachodachówka).Wydaje mi się,ze to bardzo tanio.
Link do komentarza
U mnie stan surowy otwarty domu 175 tys (potoherm 30, dachówka sirius RUUPCERAMIAKa), okna 16 tys (promocja w październiku za te same okna miałem zapłacić 20 tys) tynki obliczono na 17 tys. Elektryki i systemów zabezpieczeń i hydrauliki nie będę podawał bo robiona po znajomości i trochę może wycudowana.
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku?
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam.



My jesteśmy obecnie na etapie tynków, do tej pory łącznie z elektryką Agatka kosztowała nas około 92000 w tym 10000 okna.
Link do komentarza
Mnie stan surowy otawarty ( w tym okna połaciowe Velux) wyniósł ok. 170 tys. Budowałem z Silki 24 cm, dachówka Robena, kominy na gotowo. Co prawda buduję we Wrocławiu i robocizna kosztowała mnie ok. 62 tys. i z tego co wiem to normalna cena u nas. Ja rozpocząłem budowę we wrześniu i trafiłem na dobre ceny materiałów, bo już można zauważyć podwyżki ( cenę podniosła już Xella, podrożała również dachówka Rupp Ceramiki). Sprzedawca w hurtowni powiedział, że ok 1 rok wcześniej zapłaciłbym 1/3 lub 1/2 więcej za materiały. (więc chyba mnie sie udało). Radzę się spieszyc z budową bo mozna jeszcze kupic materiały z zimy po dobrych cenach.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Faktycznie zima jak narazie nie chce puścić więc pewnie na budowach nic sie nie dzieje,

Dlatego chciałbym zapytac czy moze ktos kto ma zamiar zaczynac budowe w tym sezonie robił wycene materiału?
Chodzi mi o Porotherm i Thermopor, Dostałem cene z firmy budowlanej na Porotherm 5,45 zł za sztuke plus 1000zł transport z rozładunkiem przy zamowieniu 2480 szt. oraz Thermopor 4,05zł za sztuke plus 1000zł przy takiej samej ilości,
Transport z rozładunkiem do miejscowości Radom,

Czy uwazacie ze sa to ceny jeszcze zimowe i beda powoli rosły gdy zacznie sie sezon zimowy?
Czy warto płacić prawie 1,50zł wiecej od sztuki za Porothorm? Jak każdy pewnie wie różnią się one współczynnikiem przenikania ciepła, tylko czy przy ociepleniu styropianem 15 lub 20 cm czy naprawde warto?

Pozdrawiam i zycze powodzenia w nadchodzącym sezonie budowlanym
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...