Skocz do zawartości

Odpływ wody z pralki


Gość mortensen

Recommended Posts

Gość mortensen
Napisano
Witam, mam pytanie do fachowców, otóż w mojej łazience woda z płukania pralki wlewa się do wanny. Kilkakrotnie już szlauf wypadał z wanny albo był odwieszany w konsekwencji woda zamiast lądować w wannie wylewała się na posadzkę. Jest to uciążliwy problem tym bardziej że pode mną są sąsiedzi. Proszę o radę jak można rozwiązać odprowadzenie wody w moim przypadku. Podaję zdjęcia dla ułatwienia.
Gość stach
Napisano
W syfonach zlewozmywakowych są dołączone króćce, wstawiane pomiędzy zlewem a komorą syfonu, w których występuje odgałęzienie do odprowadzenia wody ze zmywarki. Możliwe, że takie coś można dostać luzem w sklepie hydraulicznym... Trzeba zwrócić uwagę na średnice rurek. Takie coś wystarczy zamontować pod umywalką i założyć wąż od pralki.
Może da się dobrać jakiś syfon, może zlewozmywakowy, w którym jest taki króciec pralkowo-zmywarkowy, pasujący do odpływowego otworu w umywalce...
Swoją drogą, gdybym prezentował swoją łazienkę, trochę bym ją wycziścił icon_rolleyes.gif
Napisano
a skąd wiecie jakim kalibrem jest realizowany odpływ z umywalki?
może za tym parawanem stoi jakaś potężna prala, a ciśnienie w wężu dochodzi do iluś tam psi, stąd wywala rurę z wanny?
skoro sąsiedzi to blok, skoro blok to może pion jest tylko do wanny/umywalki i moze nie przyjąć wody z pralki bez "bufora wannowego"?

tak se gdybam
Gość mortensen
Napisano
Dziękuję za szybką odpowiedź, za porady i uwagi icon_smile.gif. A czy wstawienie rury od pralki do syfonu umywalki nie spowoduje wybijania wody do umywalki? Jakiego rodzaju to podłączenie do syfonu? I jeszcze jedno pytanie czy podłączenie rury od pralki do odpływu wody z wanny ( widocznych na zdjęciach ) byłoby dobrym rozwiązaniem? Jakich części wtedy użyć?
Napisano
możesz mieć te same problemy co przy syfonie umywalki, musiałbyś wiedzieć jaki kaliber ma pion i jak są podłączone do niego wanna i umywalka, zbieg niefortunnych okoliczności może spowodować wybicie (np wszyscy korzystają z łazienki, dużo wody idzie pionem itp)

a zresztą - wybija Ci czasami w wannie woda? "siorbie" w jej syfonie?

ewentualnie b. dłuuuugo schodzi?
Napisano (edytowany)
Cytat

a skąd wiecie jakim kalibrem jest realizowany odpływ z umywalki?
może za tym parawanem stoi jakaś potężna prala, a ciśnienie w wężu dochodzi do iluś tam psi, stąd wywala rurę z wanny?
skoro sąsiedzi to blok, skoro blok to może pion jest tylko do wanny/umywalki i moze nie przyjąć wody z pralki bez "bufora wannowego"?

tak se gdybam


Przepraszam, ale gadasz głupoty.... (nie powiem dosadniej bo nie wiem na ile się zbijasz a na ile tak myślisz:) )
Tak jak poprzednicy znajdź w markecie syfon do zlewu z podłączeniem do pralki. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

możesz mieć te same problemy co przy syfonie umywalki,.....



Przy czym pojemność wanny jest większa od pojemności pralki, a przy umywalce - odwrotnie.

Tylko po co tyle zachodu ?

Obciążyć czymś końcówkę wylotu wody z pralki, lub "zapiąć" ją jakimś klipsem. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dziękuję za szybką odpowiedź, za porady i uwagi icon_smile.gif. A czy wstawienie rury od pralki do syfonu umywalki nie spowoduje wybijania wody do umywalki? Jakiego rodzaju to podłączenie do syfonu? I jeszcze jedno pytanie czy podłączenie rury od pralki do odpływu wody z wanny ( widocznych na zdjęciach ) byłoby dobrym rozwiązaniem? Jakich części wtedy użyć?


Podłączenia rury odpływowej do syfonu wannowego nie stosuje się własnie z powodu wyssania wszystkiej wody z syfonu . Zajrzyj na stronę www.nokaut.pl/dom-i-ogród/produkt-viega-syfon.html i znajdziesz tam za 14 zeta syfon rurowy z możliwością podłączenia węża od pralki. Jednak to o czym pisali wcześniej koledzy to znaczy małe przekroje rur kanalizacyjnych i tak może powodować wysysanie wody z niżej położonego syfonu wannowego na skutek powstałego podciśnienia. Ja ten problem rozwiązuję stosując napowietrznik automatyczny.
Napisano
Zaraz z tym pionem to nie lekka przesada? Rurka od umywalki ma zapewne 50 mm, rurka od pralki to pewnie calówka, lub 1 i 1/4 cala więc przekrój rury od umywalki jest 2 razy większy. Jednorazowy wyrzut wody z pralki to kilka, kilkanaście litrów bo cały cykl to ok 50 litrów. Jakim cudem rurka o średnicy 50 mm nie odbierze takiej ilości wody?
Napisano (edytowany)
Cytat

Zaraz z tym pionem to nie lekka przesada? Rurka od umywalki ma zapewne 50 mm, rurka od pralki to pewnie calówka, lub 1 i 1/4 cala więc przekrój rury od umywalki jest 2 razy większy. Jednorazowy wyrzut wody z pralki to kilka, kilkanaście litrów bo cały cykl to ok 50 litrów. Jakim cudem rurka o średnicy 50 mm nie odbierze takiej ilości wody?


a tego to nie wiemy, jak i intensywności korzystania z pionu reszty świata Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Bo zapchana rurka, albo syfon ?



Ale nie rozważamy tutaj sytuacji gdy coś jest niesprawne tylko gdy działa poprawnie. Jak rurka bądź syfon się zapcha to i przy myciu zębów woda wypłynie czasami na podłogę.
Napisano
Ja to bym wziął obejmę, przewiercił dwie dziurki na brzegu wanny, przytwierdził węża do wanny obejmą i po problemie.
Dwie śrubki z nakrętkami chyba w domu znajdziesz...
Napisano
Cytat

Stasiu, może ujście pralki powinno być mobilne?
czyli coś na wcisk?



A po co? Bo to bywa tak: Pralka trochę popracuje, amortyzatory się wyrobią i zacznie "jeździć" po łazience. Bo one (te pralki) po pewnym czasie chcą od nas uciekać.
Więc solidnie zamocowany wąż przytrzyma to bydlę, niczym łańcuch krowę i będziemy mieć pewność, że nie polizie w szkodę. Nie trzeba będzie stawiać strażnika, ani przynosić pustaków, żeby ją obciążyć... Same zalety!
Napisano
Cytat

Ma już rozkute, pod wanną i dostęp (widoczny) do przelewu. icon_biggrin.gif


I tutaj sam sobie przeczysz gdyż rozkuty to ma dostęp do syfonu . Wróć do zamieszczonego przez siebie produktu i zwróć uwagę że króciec podłączeniowy do rury od pralki jest nieco poniżej podłączenia przelewu wanny w więc mniej więcej na wysokości dołu górnej płytki obudowy wanny.
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Aby nie zakładać nowego tematu pozwalam sobie odświeżyć ten tutaj.
Chciałbym zapytać o kwestię podłączenia węża odpływowego pralki. Otóż sytuacja wygląda tak, że posiadam wyprowadzoną w ścianie rurę od instalacji kanalizacyjnej. Znalazłem taki oto syfon:
https://www.youtube.com/watch?v=hyJHRGQAaf4
Dobrałem również uszczelkę - przejściówkę taką jak na filmie, konkretnie jest to 50/32. Mój dylemat dotyczący tego rozwiązania polega na tym, że wydaje się ono dość nietrwałe i nie ma pewności, że podczas pracy wąż nie wyskoczy razem z syfonem z rury w ścianie a pilnowanie podczas każdego prania byłoby dość uciążliwe. Równie dobrze można by było bezpośrednio wtykać sam wąż w rurę odpływową. Może jakieś inne propozycje ? Edytowano przez Huey (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Aby nie zakładać nowego tematu pozwalam sobie odświeżyć ten tutaj.
Chciałbym zapytać o kwestię podłączenia węża odpływowego pralki. Otóż sytuacja wygląda tak, że posiadam wyprowadzoną w ścianie rurę od instalacji kanalizacyjnej. Znalazłem taki oto syfon:
https://www.youtube.com/watch?v=hyJHRGQAaf4
Dobrałem również uszczelkę - przejściówkę taką jak na filmie, konkretnie jest to 50/32. Mój dylemat dotyczący tego rozwiązania polega na tym, że wydaje się ono dość nietrwałe i nie ma pewności, że podczas pracy wąż nie wyskoczy razem z syfonem z rury w ścianie a pilnowanie podczas każdego prania byłoby dość uciążliwe. Równie dobrze można by było bezpośrednio wtykać sam wąż w rurę odpływową. Może jakieś inne propozycje ?


Twoje obawy są na wyrost. Zrób tak jak pokazane na filmie a będzie dobrze. Jedynie co to możesz, to tej rozetki nie dawać, wtedy rura od syfonu wejdzie trochę głębiej.
Albo jak uważasz, że to za liche to proponuję syfon podtynkowy.Wkładanie rury od pralki bezpośrednio do rury spustowej nie polecam, no chyba że lubisz smrodek z szamba icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Znalazłem taki oto syfon:



Mam taki sam na wsi. Oswoiłem bestię, zapoznałem z wężem i się polubili. Wąż nigdzie nie ucieka, pilnować ich nie trzeba, być może nawet, że od czasu do czasu zeżrą mi wspólnie jakąś skarpetkę, bo czasami nie idzie się doliczyć, ale niech tam...

A w domu mam schowany, podtynkowy. Też spokojnie.
Napisano
Cytat

Aby nie zakładać nowego tematu pozwalam sobie odświeżyć ten tutaj.
Chciałbym zapytać o kwestię podłączenia węża odpływowego pralki. Otóż sytuacja wygląda tak, że posiadam wyprowadzoną w ścianie rurę od instalacji kanalizacyjnej. Znalazłem taki oto syfon:
https://www.youtube.com/watch?v=hyJHRGQAaf4
Dobrałem również uszczelkę - przejściówkę taką jak na filmie, konkretnie jest to 50/32. Mój dylemat dotyczący tego rozwiązania polega na tym, że wydaje się ono dość nietrwałe i nie ma pewności, że podczas pracy wąż nie wyskoczy razem z syfonem z rury w ścianie a pilnowanie podczas każdego prania byłoby dość uciążliwe. Równie dobrze można by było bezpośrednio wtykać sam wąż w rurę odpływową. Może jakieś inne propozycje ?



i pamiętaj aby spływ był na odpowiedniej wysokości. Miałem kiedyś taką akcję ze mi pralka nie chciała wylewać wody bo za nisko był spływ.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...