Skocz do zawartości

Pompa ciepła + kominek z płaszczem


Recommended Posts

Napisano
Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki
Napisano
Jesteś człowiekiem malej wiary. Dobrze dobrana PCi nie będzie potrzebowała wsparcia w "największe mrozy".
A jeśli już to wystarczy prosty, normalny kominek, ewentualnie z rozprowadzeniem ogrzanego powietrza.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki



takich instalacji się nie praktykuje - chyba że sie inwestor uprze....bo jest to niepotrzebna komplikacja układu i dodatkowe koszty
Sama PC bez problemu da rade, kominek jak już faktycznie musi być, to zwykły - jako awaryjne źródlo ciepła
nie piszesz nic o szczegółach instalacji, kluczową sprawą jest tutaj czy sama podłogówka, czy instalacja mieszana.
Trzeba mieć świadomość, że pompy ciepła najlepiej współpracują z sama podgłogówką....pracują wtedy najekonomiczniej
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Rozwiązanie ze wspomaganiem ogrzewania pompą ciepła ma jedynie sens przy zamontowaniu pompy typu powietrze-woda. Jednak oba źródła ciepła nie mogą pracować równocześnie w tym samym obiegu - zupełnie inne temperatury zasilania. W takiej konfiguracji instalacje należy rozdzielić - podłogówka z pompy a grzejniki z kominka.



przyznam że też jestem zaskoczony....
Napisano
W całym domu mam już podłogówkę.A pompę ciepła muszę podłączyć z kominkiem bo już mam kominek.Muszę wiedzieć jak to spiąć bo co instalator to inna opinia.Czy pompa ma ładować bufor czy odrazu zbiornik na wodę a później podłogówkę.I czy zawór mieszający musi być przy rozdzielaczach.Może ma ktoś taką instalację potrzebował bym jakiś schemat.Z góry dziękuje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W całym domu mam już podłogówkę.A pompę ciepła muszę podłączyć z kominkiem bo już mam kominek.Muszę wiedzieć jak to spiąć bo co instalator to inna opinia.Czy pompa ma ładować bufor czy odrazu zbiornik na wodę a później podłogówkę.I czy zawór mieszający musi być przy rozdzielaczach.Może ma ktoś taką instalację potrzebował bym jakiś schemat.Z góry dziękuje



kolega ma coś podobnego - początkowo grzał prądem + kominek z płaszczem - całość spięta przez bufor oczywiście. Od początku planował włączenie do całości PC. Teraz używa tylko PC - zresztą w kominku pali tak samo często jak ja, czyli 3 razy w roku icon_razz.gif
jeśli chodzi o CWU, to nie ma problemu wrzucić zawór 3D lub 4D (w zależności od potrzeby)
CWU nie puszcza się przez bufor, bo wtedy musisz tam stale utrzymywać wyższą temperaturę co generuje niepotrzebne straty i PC pracuje z mniejszym COP (na CO potrzebujesz 30-35C, CWU>40)
Napisano
Cytat

Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki

dlaczego ludzie sobie tak komplikują proste rzeczy?
Napisano (edytowany)
Jeśli już koniecznie chcesz podłączyć ten kominek do Althermy i musisz icon_smile.gif, to masz kilka możliwości.
Jeśli nie masz bufora, to:
1. dla c.o. możesz wykorzystać wymiennik płytowy na zasilaniu,
2. dla cwu dokupić EKSOLHW + płytkę do sterowania temperaturą

jeśli chcesz bufor to możesz:
1. Zakupić prosty bufor, czyli "garnek z dziurami". ładujesz go równolegle z kominka i Althermy, przy czym pomiędzy kominkiem w układzie otwartym musisz wstawić wymiennik płytowy
2. Zakupić bufor z wężownicą i Altherma ładuje wtedy bufor bezpośrednio, a kominek ładuje go przez wężownicę
Za buforem musisz mieć dodatkową pompę c.o. i zawór mieszający ręczny lub sterowany automatycznie z jakiegoś sterownika. niestety niezależnie od Althermy
Przy buforze cwu tak samo ładujesz poprzez EKSOLHW + płytka
zawór 3dr cwu jest zawsze przed buforem
pzdr Edytowano przez karbon (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja generalnie odradzam zawsze łączenie kominka z płaszczem z pompą ciepła. Podnosi to koszty instalacji (zarówno kominka jak i PC) a z doświadczenia naszych byłych klientów, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie wiem, że po 1-2 sezonach entuzjazm palenia w kominku opada do zera icon_wink.gif.
Napisano
Cytat

Ja generalnie odradzam zawsze łączenie kominka z płaszczem z pompą ciepła. Podnosi to koszty instalacji (zarówno kominka jak i PC) a z doświadczenia naszych byłych klientów, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie wiem, że po 1-2 sezonach entuzjazm palenia w kominku opada do zera icon_wink.gif.


Nie we wszystkich przypadkach, ale masz rację... w zdecydowanej większości przypadków tak się właśnie kończy icon_smile.gif
Inna sprawa, co to za bufor o pojemności 200l (0,2m3)?
"Buforek" o takiej pojemności dla kominka z PW to będzie taki "trochę większy czajnik" do zagotowania.
Napisano
Z moich doświadczeń wynika że bez żadnego problemu można włączyć kominek z płaszczem bez żadnego bufora, oczywiście przy 100% podłogówki. Przy grzejnikach bym się nie odważył.
Podłogówka "łyka" wszystko co się jej poda, w rozsądnych granicach rzecz jasna.

Problemem jest tylko sterowanie, a to praktycznie eliminuje taki układ jaki ja stosowałem (wymaga indywidualnie napisanego programu do konkretnej instalacji).

Przy standardowej pompie większości producentów pozostaje ten nieszczęsny dodatkowy baniak w kotłowni i nieszczęsne mieszacze...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z moich doświadczeń wynika że bez żadnego problemu można włączyć kominek z płaszczem bez żadnego bufora, oczywiście przy 100% podłogówki. Przy grzejnikach bym się nie odważył.
Podłogówka "łyka" wszystko co się jej poda, w rozsądnych granicach rzecz jasna.

Problemem jest tylko sterowanie, a to praktycznie eliminuje taki układ jaki ja stosowałem (wymaga indywidualnie napisanego programu do konkretnej instalacji).

Przy standardowej pompie większości producentów pozostaje ten nieszczęsny dodatkowy baniak w kotłowni i nieszczęsne mieszacze...



Bufor chroni podłogówkę przed zbyt wysokim parametrem kominka, więc przy kominku z płaszczem wodnym jest wymagany. Potwierdzi Ci to większość producentów i instalatorów
Napisano
Cytat

Bufor chroni podłogówkę przed zbyt wysokim parametrem kominka, więc przy kominku z płaszczem wodnym jest wymagany. Potwierdzi Ci to większość producentów i instalatorów


Tak, potwierdzą wszyscy bo chronią swoją d...
I mają rację, bo nie wiedzą kto będzie instalował, czy ktoś rozsądny, mniej rozsądny czy techniczny debil. prawda?

Tak podchodzą do sprawy wszyscy wielcy producenci, dając do pompy ciepła i podłogówki bufor i do tego mieszacz, nie będę mówić żebyś sprawdził bo dobrze wiesz o tym.

Pisałem o moich obserwacjach, i są one takie jak moje wnioski: wcale nie trzeba stosować bufora przy pompie ciepła z kominkiem z płaszczem bo przy sensownie wykonanej instalacji nie grozi przekroczenie dopuszczalnej temperatury zasilania.
A zanim zbliży się zasilanie do na przykład 50*C, to użytkownik się ugotuje i przestanie dokładać do kominka lub będzie musiał otworzyć wszystkie okna i drzwi...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...