DJMazi Napisano 10 lutego 2013 Udostępnij #1 Napisano 10 lutego 2013 Witam nazywam się Łukasz czytam forum od kilku dni i już co nie co się dowiedziałem. Wraz z przyszłą żoną planujemy budowę domu w 2014 roku na wiosnę, jeśli nie będzie komplikacji. Link Projektu odbicie lustrzane : http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...-zurawkach.html Proszę was o opinie na temat tego projektu ja wstępnie już piszę jakie zmiany bym chciał wprowadzić choć nie ma ich dużo gdyż projekt jest naprawdę fajny. Dodam że działkę mam ok 30 arów i nie muszę zwracać uwagi na brak miejsca. Zmiany Nie wiem co ze ścianami debatuję o tym z kilkoma murarzami i każdy ma odmienne zdanie ;( co zrobić : Czy tak jak w projekcie budować ściany z YTONG 24 cm, styropian 20 cm Czy dać YTONG 36 cm, bez styropianu Co myślicie ? może ktoś coś doradzi ? Większy garaż poszerzenie o 49cm ze względu na to że mało w nim miejsca co wiadomo poszerzy dom do 12m likwidacja środkowego okna w garażu. W kotłowni za garażem chcemy dodać drzwi wyjściowe na ogród. Jeśli chodzi o poddasze to dodać balkon tak jak na tym foto z innego projektu. Zastanawiamy się nad pomysłami z waszej strony co waszym zdaniem należy w projekcie poprawić. Aktualnie jesteśmy w trakcie załatwiania geodety który dzieli działkę i od razu będzie załatwiał pozwolenia na budowę. W temacie budowy domu jestem laikiem ale cały czas czytam i się uczę. Planujemy w domu wstawić system solarów do ciepłej wody i w całośći dać ogrzewanie podłogowe. Nie mam pojęcia na jakie koszty mam się szykować ale na pewno nie będzie tanio. Na dziś prowadzę rozmowy z 3 firmami które dostały spis materiałów i rzuty projektu i mają mi wycenić SSO SSZ Wykończenia w domu i całość mam kolegę który mi się tym zajmie i zrobi to dobrze. Jeśli chodzi o elektrykę i hydraulikę też fachowców posiadam. Myślę że każda wasza pomoc i porady będą przez nas mocno omawiane i liczę na to że się miło spędzi kilka lat w temacie. Wiem że jest już ok 10 rodzin w Polsce które chcą budować ten projekt i mam nadzieje że dołączą do dyskusji. Wydatki jakie będą może ktoś coś wiem już w tym temacie ? Pozdrawiamy Łukasz I Magda Link do komentarza
tosia Napisano 11 lutego 2013 Udostępnij #2 Napisano 11 lutego 2013 witam, domek całkiem przyjemny co do powiększenia garażu jak najbardziej za, co do drzwi z kotłowni na ogród też dobry pomysł, balkon hmm myślę że zbyteczny koszt, ale każdy ma prawo mieć własne zdanie. Jeżeli chodzi o ogrzewanie podłogowe w całym domu są różne opinie ja u siebie podłogówkę mam na dole, góra grzejniki - całkiem nieźle się to sprawdza. Solary - zrezygnowaliśmy, raz na dwa, trzy dni przepalimy w piecu i mamy ciepłą wodę a koszt nieduży, no tylko roboty więcej niż przy solarach Życzę powodzenia i wytrwałości w realizacji planów No i czekam na ciąg dalszy.... Link do komentarza
DJMazi Napisano 11 lutego 2013 Autor Udostępnij #3 Napisano 11 lutego 2013 (edytowany) Hey tosia Fajnie że napisałaś każda opinia się liczy.Ja faktycznie zastanawiam się nad balkonem bo w najbliższej przyszłości będę miał sąsiadów.Co do podłogówki podsunęłaś mi dobrą radę bo na dobrą sprawę po co na poddaszu się pakować w koszty, i myślę że rozwiązanie jakieś optymalnie się wymyśli Dziś spotkam się z geodetą który zrobi wstępne wyliczenia.Proces mam długi i monotonny bo czeka mnie dzielenie 1 działki na 4.Po czym na 3 działkach muszę załatwić dokumentacje budowlaną przy okazji ktoś kto kupi działkę to będzie już miał all gotowe ;)Z tymi solarami to każdy ma swoją opinię ja uważam że energooszczędność w domu to podstawa i co mogę dostać od naszej wspaniałej ziemi muszę to wykorzystać.Decyzja do solarów to jeszcze nie dziś więc zobaczymy choć dużo ludzi na te systemy narzeka.Jeszcze innym rozwiązaniem jakie mi się nasuwa to kominek i płaszcz wodny i podgrzewanie pokoi od kominka.To dobre i praktycznie rozwiązanie.Nic pisać proszę co myślicie ;)Praktycznie zdecydowałem już YTONG 36,5 cm pozwoli mi to na wstepne nie ocieplanie domu styropianem jak w projekcie.Dodam i tak zamiast styropianu poleci wata mineralna 5cm. przy tej grubości idealna termoizolacja. Edytowano 11 lutego 2013 przez DJMazi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
marcin.a Napisano 12 lutego 2013 Udostępnij #4 Napisano 12 lutego 2013 Cześć,Ja w swoim projekcie też zrezygnowałem z balkonu - mam tylko drzwi balkonowe z balustradą.Co do ogrzewania podłogowego to kłade również na poddaszu (niższe koszty eksploatacji) - nie ma różnicy w kosztach o ile nie inwestujesz w instalację z miedzi.Co do instalacji w układzie z kominkiem z płaszczem to wiem że niektórzy forumowicze mają i sobie chwalą - ja jednak poszedłem w stronę kominka z DGP (jeśli potrzebuję szybko dogrzać pomieszczenia) i podłogówki z pieca gaz (jako docelowe ogrzewanie).Ze swojej strony moge doradzić w temacie podziału Twojej działki żebyś na tych 3 działkach które idą na sprzedaz załatwił tylko warunki zabudowy i to wszystko - inwestorzy są marudni, nie pakuj się w projekty. Link do komentarza
DJMazi Napisano 12 lutego 2013 Autor Udostępnij #5 Napisano 12 lutego 2013 Hey Marcin twój temat też z chęcią pośledzę i coś doradzę jeśli będzie taka potrzeba :0Dzięki za wypowiedz jeszcze trochę czasu minie zanim będę myślał o ogrzewaniu i wtedy zapadnie decyzja co do podłogówki na poddaszu.Wczoraj geodeta połapał sobie punkty na działce i teraz do piątku zrobi wstępną propozycje podziału.Z 1 dużej działki będą 4 w tym jedna moja jedna zostanie rodziców i 2 na sprzedaż.Tak jeśli chodzi o te 2 to załatwię warunki zabudowy tylko wczoraj już właśnie z nim rozmawiałem. To i tak dużo dla tego co kupi działkę biorąc pod uwagę to że jest ona uzbrojona i nie ma dużych odległości do podłączenia kanalizacji , wody i prądu. Ja planuję kupić piec zasypowy z możliwością palenia też normalnym węglem są już takie piece i wiem że dobrze się sprawują, w razie braku prądu itd nie ma problemów z ocieplaniem domu.Co do kominka będę robił na 100% więc warto chyba już doinwestować i zrobić podgrzewanie wody i pokoi. Przyjdzie jesień i zawsze można rozpalić w kominku zamiast od razu w piecu. Link do komentarza
marcin.a Napisano 12 lutego 2013 Udostępnij #6 Napisano 12 lutego 2013 A latem też będziesz palił w kominku żeby mieć ciepłą wodę?Znajomi mają kominek z DGP i jesienią nie puszczają ogrzewania na grzejniki - kominek spokojnie wystarcza - przed spaniem wrzucą 3-4 polana i do rana układ trzym,a ciepło (oczywiście nie maksymalne ale pokoje się nie wychładzają) Link do komentarza
DJMazi Napisano 12 lutego 2013 Autor Udostępnij #7 Napisano 12 lutego 2013 Właśnie co do wody latem to nie wiem jak rozwiązać sprawę wiadomo że będzie potrzebna i to codziennie.Palić też w piecu codziennie mi się nie uśmiecha.Bojler na wodę i grzałkę leci zaś dużo prądu.Hmm . SOLARY ale czy warto ?To jest ważny temat w jakim mam nadzieje mi pomożecie. Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 lutego 2013 Udostępnij #8 Napisano 12 lutego 2013 Cytat Właśnie co do wody latem to nie wiem jak rozwiązać sprawę wiadomo że będzie potrzebna i to codziennie.Palić też w piecu codziennie mi się nie uśmiecha. Powietrzna pompa ciepła do CWU - koszt od 4.000zł Link do komentarza
DJMazi Napisano 12 lutego 2013 Autor Udostępnij #9 Napisano 12 lutego 2013 (edytowany) bajbaga a może masz już taką pompę może coś polecisz jakie koszty mogę liczyć na pompę resztę potrzebnych do niej rzeczy ?Znalazłem coś takiego :http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.htmlI tak zastanawiam się nad :Kocioł na węgiel drewno + eko groszek http://www.kotly-marciniak.isnet.pl/index.php?slab=kwg-rBadz http://www.sklep-witkowski.pl/c-1_20/p-66/36-kw-ekwrapsSolary http://allegro.pl/zestaw-kolektory-slonecz...2952218163.htmlKominek w domu z DGPi pompa ciepła ta co w linku http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...wu38.html"]http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.htmlMyślę że takim zestawem można już sobie poradzić Zastanawiam się ile energii całość pociągnie.To wszystko jest do obliczenia ale to nie dziś.Co myślicie ? Edytowano 12 lutego 2013 przez DJMazi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 12 lutego 2013 Udostępnij #10 Napisano 12 lutego 2013 Co do murowania to dowiedz się od ekipy ile by kosztowało murowanie z ociepleniem, porównaj opcje i wybierz Aczkolwiek osobiście chyba bym się skłaniał bardziej ku 36cm - masz o jedną robotę mniej - a ocieplić zawsze zdążysz ( za te 10-15 lat ;) ) Link do komentarza
marcin.a Napisano 13 lutego 2013 Udostępnij #11 Napisano 13 lutego 2013 Co do PC do CWU to policz sobie koszt podgrzania m3 w tradycyjnym układzie (piec i tak musisz kupić), skalkuluj zużycie miesięczne CW i zobacz po ilu latach Ci sie ta PC zwróci.Zużywając średnio około 5m3 CW (3 osoby) licząc koszt podgrzania m3 na 6PLN (strzelam - jeśli przesadzam to proszę mnie poprawiac) masz koszt 30PLN miesięcznie tj. 360 rocznie - czyli taka pompa zwroci sie po 10 latach (zakładając że zużyje 0 kW - a tak nie będzie bo zasilanie musi być) Link do komentarza
SRX Napisano 13 lutego 2013 Udostępnij #12 Napisano 13 lutego 2013 Cześć. Ładny domeczek, powodzenia w budowie! Link do komentarza
solange63 Napisano 13 lutego 2013 Udostępnij #13 Napisano 13 lutego 2013 Osobiscie uwazam, ze balkon to niepotrzebna strata pieniedzy, mostek termiczny i rzecz z ktorej malo sie korzysta. Dla mnie duzym minusem jest brak pokoju na parterze, ale wszystkie niedogodnosci z tym zwiazane, pewnie macie juz przeanalizowane, skoro wybraliscie ten projekt.Zrezygnowalabym tez z wiekszosci okien dachowych.Poza tym, domek bardzo sympatyczny Pozdrawiam i zycze powodzenia. Link do komentarza
DJMazi Napisano 13 lutego 2013 Autor Udostępnij #14 Napisano 13 lutego 2013 Cytat Osobiscie uwazam, ze balkon to niepotrzebna strata pieniedzy, mostek termiczny i rzecz z ktorej malo sie korzysta. Dla mnie duzym minusem jest brak pokoju na parterze, ale wszystkie niedogodnosci z tym zwiazane, pewnie macie juz przeanalizowane, skoro wybraliscie ten projekt.Zrezygnowalabym tez z wiekszosci okien dachowych.Poza tym, domek bardzo sympatyczny Pozdrawiam i zycze powodzenia. Hey witam !Co do balkonu to jeszcze dyskusja się pojawi na odpowiednim etapie.Pokój na dole też o tym myślałem ale w tym projekcie nie ma już gdzie a nie chciał bym go zmieniać.(chyba że jakieś pomysły)Dla czego likwidował byś okna dachowe ? Link do komentarza
solange63 Napisano 13 lutego 2013 Udostępnij #15 Napisano 13 lutego 2013 Cytat Dla czego likwidował byś okna dachowe ? bo wiecej z nich szkody, jak pozytku. latem nagrzewaja pomieszczenia, zima zalega snieg, wiec i tak nie masz dostepu swiatla (otworzyc tez sie nie da za bardzo), nie maja tak dobrych parametrow cieplnych co zwykle okna. no i na koniec (kobieca uwaga) syfia sie o wiele bardziej. Link do komentarza
tosia Napisano 14 lutego 2013 Udostępnij #16 Napisano 14 lutego 2013 Cytat bo wiecej z nich szkody, jak pozytku. latem nagrzewaja pomieszczenia, zima zalega snieg, wiec i tak nie masz dostepu swiatla (otworzyc tez sie nie da za bardzo), nie maja tak dobrych parametrow cieplnych co zwykle okna. no i na koniec (kobieca uwaga) syfia sie o wiele bardziej. no co prawda to prawda jak to ładnie nazwałaś syfią się niemiłosiernie, ale z drugiej strony bynajmniej u mnie nie wyobrażam sobie żeby było tylko jedno okno na ścianie szczytowej - ciemnica straszna - a nie widzę innego rozwiązania niż okno dachowe Link do komentarza
solange63 Napisano 14 lutego 2013 Udostępnij #17 Napisano 14 lutego 2013 Cytat no co prawda to prawda jak to ładnie nazwałaś syfią się niemiłosiernie, ale z drugiej strony bynajmniej u mnie nie wyobrażam sobie żeby było tylko jedno okno na ścianie szczytowej - ciemnica straszna - a nie widzę innego rozwiązania niż okno dachowe czasem nie da sie tego uniknac, ale jesli mozna to ograniczylabym do minimum (akurat mowiac o tym projekcie). Link do komentarza
DJMazi Napisano 14 lutego 2013 Autor Udostępnij #18 Napisano 14 lutego 2013 (edytowany) Na dobrą sprawę prześledziłem temat i stwierdzam że jest możliwość nie wstawiania 3 okien. http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/new...f7488fb4b/3/288Pozycje 3,4,7 mają okna w ścianach ale czy to wystarczy.Bo co do pralni i łazienki nie wyobrażam sobie tych pomieszczeń bez okna. Edytowano 14 lutego 2013 przez DJMazi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
tosia Napisano 14 lutego 2013 Udostępnij #19 Napisano 14 lutego 2013 jeżeli zostawisz odpowiedni rozstaw między krokwiami to zawsze można potem ściągnąć dochówki i wstawić okno. Ja tak u siebie robiłam ponieważ w pomieszczeniu nad garażem zrobiłam córce pokój i pomimo dwóch okien na ścianie szczytowej pokój w dalszym ciągu był ciemny. Nie wiem czy wynikało to z wielkości pomieszczenia (ok 30m2) czy z wielkości okien (100x100) Link do komentarza
solange63 Napisano 14 lutego 2013 Udostępnij #20 Napisano 14 lutego 2013 Jesli chodzi o ten projekt, to poszlabym raczej w powiekszenie zaprojektowanych okien szczytowych w pokojach. z reszta, te pomieszczenia nie sa duze, wiec mysle, ze z doswietleniem nie bedzie problemu.W lazience i pralni zostawilabym dachowe.To sa moje subiektywne odczucia i oczywiscie nie musicie sie nimi kierowac. Z reszta nauczona doswiadczeniem, posiadania mieszkania na poddaszu, juz nigdy nie chce mieszkac pod skosami, ale nie sadze by moje zdanie mialo wplyw na zmiane projektu na dom parterowy lub pietrowy Link do komentarza
Browar Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #21 Napisano 18 lutego 2013 (edytowany) WitamTrafiłem na ten wątek poprzez forum archona.Również przymierzam się do tego projektu, więc pozwolę sobie dodać kilka uwag od siebie.Po 1 myślę, że warto zainteresować się wersją termo, albo przynajmniej zwiększyć grubość izolacji posadzek i poddasza - jak w wersji termo. Rozważ również dobrze czy jednak nie pójść w ścianę 2 warstwową. Ja np rozważam zmianę materiału na porotherm + 20 cm docieplenia. Dostawiając dobre okna (współczynniki 0,8, 0,7) i mocując je zlicowane z murem, można ładnie zajechać na nie styropianem i uniknąć mostków liniowych. W obecnej chwili takie zestawienie to mój faworyt ale zobaczymy jak to wyjdzie z kosztami wykonania. Zawsze później koszty użytkowania budynku będą niższe.Po 2 w kwestii balkonu. Długo szukałem projektu który byłby ładny ale posiadał prostą konstrukcję, tzn nie miał balkonów, lukarn, tarasików itd. To są miejsca potencjalnych problemów. Trzeba dużej uwagi i dbałości przy wykonaniu. Ale zawsze mostek termiczny może się zdarzyć, lub coś może przeciekać. A i tak mając taras pewnie balkon będzie tylko kolejną powierzchnią do sprzątania. 3 Okna połaciowe. Jak zależy ci ogólnie na energooszczędnym budynku to tnij okna dachowe. Jak już wcześniej zostało wspomniane standardowe okna mają słabsze parametry termiczne. Dobre okno dachowe o niskim współczynniku przenikania ciepła jest dosyć drogie. Taniej wyjdzie powiększenie okien w ścianach i rezygnacja z połaciowych tam gdzie się da. Ja np. rezygnuje z 2 szt. Łącze pralnie z łacienką i zostawiam jedno okno, oraz wywalam jedno z pokoju z podwójnymi drzwiami balkonowymi. 4 Co i CWU. To zależy jakie masz chęci i możliwości. Według mnie kominek z płaszczem wodnym to dobry pomysł, pod warunkiem, że możesz grzać wodę np piecem gazowym. Ja stawiam na piec gazowy 2f kondensacyjny jako podstwę + kominek z płaszczem. Zastanawiam się jeszcze nad pozostawieniem małego śmieciucha na paliwo stałe. Aha jeszcze w kwestii ogrzewania. Przemyśl dobrze rozwiązania i określ temperaturę w której czujesz się komfortowo. Ważne jest też źródło ciepła, czy to piec czy to gaz. Zastosowanie ogrzewania podłogowego powoduje, że czujesz komfort przy niższej temperaturze pomieszczenia niż przy samych grzejnikach właśnie dzięki temu że podłoga jest "ciepła". Ale jeśli nie jesteś ciepłolubny i do normalnego funkcjonowania wystarczy ci powiedzmy 19 stopni, a grzejesz piecem gazowym z automatyką to zastosuj podłogówkę w całym domu. Przy niższej temperaturze użytkowej jeśli powiedzmy zrobisz ją tylko na dole, to tam będziesz miał komfort, ale góra może być nie dogrzana. 5 Pokój na dole. Ja planuję na obecnym etapie likwidację garażu i adaptację go duży pokój z przeznaczeniem na małe biuro. Garaż nie jest mi nie zbędny. Pozatym w tym projekcie bardzo fajnie i łatwo można w miejscu garażu zrobić właśnie pokój, a garaż dokleić z boku. No to na tą chwilę chyba wszystko.Pozdrawiam... i życzę powodzenia przy realizacji Edytowano 18 lutego 2013 przez Browar (zobacz historię edycji) Link do komentarza
DJMazi Napisano 18 lutego 2013 Autor Udostępnij #22 Napisano 18 lutego 2013 Cytat WitamTrafiłem na ten wątek poprzez forum archona.Również przymierzam się do tego projektu, więc pozwolę sobie dodać kilka uwag od siebie.Po 1 myślę, że warto zainteresować się wersją termo, albo przynajmniej zwiększyć grubość izolacji posadzek i poddasza - jak w wersji termo. Rozważ również dobrze czy jednak nie pójść w ścianę 2 warstwową. Ja np rozważam zmianę materiału na porotherm + 20 cm docieplenia. Dostawiając dobre okna (współczynniki 0,8, 0,7) i mocując je zlicowane z murem, można ładnie zajechać na nie styropianem i uniknąć mostków liniowych. W obecnej chwili takie zestawienie to mój faworyt ale zobaczymy jak to wyjdzie z kosztami wykonania. Zawsze później koszty użytkowania budynku będą niższe.Po 2 w kwestii balkonu. Długo szukałem projektu który byłby ładny ale posiadał prostą konstrukcję, tzn nie miał balkonów, lukarn, tarasików itd. To są miejsca potencjalnych problemów. Trzeba dużej uwagi i dbałości przy wykonaniu. Ale zawsze mostek termiczny może się zdarzyć, lub coś może przeciekać. A i tak mając taras pewnie balkon będzie tylko kolejną powierzchnią do sprzątania. 3 Okna połaciowe. Jak zależy ci ogólnie na energooszczędnym budynku to tnij okna dachowe. Jak już wcześniej zostało wspomniane standardowe okna mają słabsze parametry termiczne. Dobre okno dachowe o niskim współczynniku przenikania ciepła jest dosyć drogie. Taniej wyjdzie powiększenie okien w ścianach i rezygnacja z połaciowych tam gdzie się da. Ja np. rezygnuje z 2 szt. Łącze pralnie z łacienką i zostawiam jedno okno, oraz wywalam jedno z pokoju z podwójnymi drzwiami balkonowymi. 4 Co i CWU. To zależy jakie masz chęci i możliwości. Według mnie kominek z płaszczem wodnym to dobry pomysł, pod warunkiem, że możesz grzać wodę np piecem gazowym. Ja stawiam na piec gazowy 2f kondensacyjny jako podstwę + kominek z płaszczem. Zastanawiam się jeszcze nad pozostawieniem małego śmieciucha na paliwo stałe. Aha jeszcze w kwestii ogrzewania. Przemyśl dobrze rozwiązania i określ temperaturę w której czujesz się komfortowo. Ważne jest też źródło ciepła, czy to piec czy to gaz. Zastosowanie ogrzewania podłogowego powoduje, że czujesz komfort przy niższej temperaturze pomieszczenia niż przy samych grzejnikach właśnie dzięki temu że podłoga jest "ciepła". Ale jeśli nie jesteś ciepłolubny i do normalnego funkcjonowania wystarczy ci powiedzmy 19 stopni, a grzejesz piecem gazowym z automatyką to zastosuj podłogówkę w całym domu. Przy niższej temperaturze użytkowej jeśli powiedzmy zrobisz ją tylko na dole, to tam będziesz miał komfort, ale góra może być nie dogrzana. 5 Pokój na dole. Ja planuję na obecnym etapie likwidację garażu i adaptację go duży pokój z przeznaczeniem na małe biuro. Garaż nie jest mi nie zbędny. Pozatym w tym projekcie bardzo fajnie i łatwo można w miejscu garażu zrobić właśnie pokój, a garaż dokleić z boku. No to na tą chwilę chyba wszystko.Pozdrawiam... i życzę powodzenia przy realizacji Siemka Browar witam specjalnie dałem tam link po to by rozkręcić temat.Co do wersji Termo to na 100% taką kupię.Ściany na dziś zmiany poszły w :Ściany zew porotherm: 25 PW kl. 15 + 20 CM Styropian ale jeszcze nie wiem jaki :(Ściany działkowe : Ytong PP4/0,6 60x20x11,5Jeśli chodzi o okna to dachowe zostawię tylko 2 Pralnia + Łazienka Firma ?? Nie wiem chyba Farko 3 warstwowe.Dam większe okna na poddaszu najprawdopodobniej PCV Drutek 3 szyby i na dole to samo (IGLO ENERGY Uw = 0,6 W/(m2K) )Jeśli chodzi o balkon odpuszczamy sobie nie ma sensu i faktycznie po co ma mi ciepło przez nie uciekać.Nie mam u siebie gazu więc zostaje tylko Kocioł z Zasobnikiem na Miał Węgiel Drewno ITD jako główne grzanie w domu.Dodam że podłogówka na dole góra Grzejniki wyboru puki co nie wybraliśmy jakie.W kominku będę palił raczej rzadko no chyba że mi się spodoba.Jeśli chodzi o temperaturę lubię ciepło więc 20 st to min w domu.Nie wiem jaka decyzja zapadnie ale chyba tak jak wcześniej pisałem powiększenie garażu i kotłowni. Muszę gdzieś majsterkować.Cały czas do systemu grzewczego zastanawiam się czy dodać pompę ciepła nie stać mnie pewnie będzie na pompy za 20 tys itd więc dobrym rozwiązaniem będzie do kotłowni wstawić : http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.htmlNo i solary nad tym też się zastanawiam nie jest to duży wydatek w całej inwestycji a ciepłą wodę muszę mieć.Co myślisz ?? Link do komentarza
Browar Napisano 19 lutego 2013 Udostępnij #23 Napisano 19 lutego 2013 Witam...Wydaje mi się, że wybrałeś rozsądne rozwiązanie w kwestii materiałów. Montując wspomniane okna pamiętaj o montażu warstwowym i może pomyśl nad osadzeniem parapetów na ciepłym profilu. Dla niektórych to czary mary i powiedzą ci żebyś puknął się w głowę, jednak moim zdaniem na wynik całości składają się właśnie takie szczegóły. W kwestii ogrzewania to też zależy od tego jaki masz budżet. Wiadomo że mając ograniczony budżet (mniej lub bardziej) wszystkiego na raz zrobić się nie da.Nie mam doświadczenia z powietrznymi pompami ciepła więc trudno mi coś w tym temacie powiedzieć. Pamiętaj jednak że z oszczędnościami w tych wszystkich systemach bywa różnie. Wszystko zależy od odpowiednio dobranych urządzeń i ich ustawienia. To chyba najtrudniejszy element - zaprojektowanie wydajnej instalacji z zastosowaniem odpowiednich urządzeń za rozsądne pieniądze, które zwrócą się w jakimś realnym czasie. Bo po co ci instalacja na którą wydasz ileś tam tysięcy a zwrot z inwestycji będziesz miał po 20 latach. Pamiętaj jeszcze, że takie systemy zużywają prąd, co niekiedy jest pomijane w wyliczeniach oszczędności Mam za to pewne doświadczenie z gruntowymi pompami ciepła działającymi jako wspomaganie ogrzewania gazowego oraz solarami na obiektach o dużej kubaturze (szkoły). Tutaj inwestycje przynosiły realne oszczędności w użytkowaniu na poziomie od 20 do 30 % całkowitych kosztów. (przy uwzględnieniu całkowitych kosztów obsługi, prądu, przeglądów i serwisów urządzeń). Ale tu ukłon w stronę instalatora który taką instalację zaprojektował. Czasem o takiego bywa trudno. Jednak w takich obiektach profil zużycia energii jest trochę inny niż domu...Ty planujesz i tak ogrzewać dom paliwem stałym, którego koszt jest niższy niż gazu więc możesz sobie pozwolić na wyższą temperaturę przy niższym nakładzie finansowym. Pozostaje kwestia wygody użytkowania cw w okresie kiedy nie ma potrzeby ogrzewania budynku. Szczerze to w tej chwili nie wiem na co bym postawił. Solar wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, ale nie wiem jak się sprawuje późną wiosną i wczesną jesienią kiedy słońca mało a palić jeszcze nie trzeba. Pompa z kolei nadaje się do wspomagania podgrzewania wody, jako samo urządzenie do jej przygotowania raczej będzie nie efektywna. Chyba bez rady dobrego instalatora się nie obejdzie.Ja u siebie jak wspomniałem cw planuje uzyskać z kotła gazowego, więc temat grzania wody mnie nie dotyczy.W większej mierze chciałbym się skupić na obniżeniu kosztów ogrzewania budynku bo to zużywa najwięcej energii. 1 krok to wspomaganie poprzez kominek z płaszczem wodnym i oczywiście podłogówka w całym domu aby obniżyć temp. użytkową. A jak budżet pozwoli to rozważam również rekuperator z gwc. Wszystko jak to się mówi wyjdzie w praniu.A tym czasem pozdrawiam... Link do komentarza
solange63 Napisano 19 lutego 2013 Udostępnij #24 Napisano 19 lutego 2013 Cytat Solar wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, ale nie wiem jak się sprawuje późną wiosną i wczesną jesienią kiedy słońca mało a palić jeszcze nie trzeba. Pompa z kolei nadaje się do wspomagania podgrzewania wody, jako samo urządzenie do jej przygotowania raczej będzie nie efektywna. Chyba bez rady dobrego instalatora się nie obejdzie. pozwole sie nie zgodzic. powietrzna pompa ciepla swietnie nadaje sie do samodzielnego przygotowania CWU, uwazam, ze lepiej niz solary. bylo o tym duzo na forum, wystarczy poczytac. Cytat A jak budżet pozwoli to rozważam również rekuperator z gwc. Wszystko jak to się mówi wyjdzie w praniu. To akurat powinienes rozwazyc w fazie projektowej. majac reku, nie trzeba murowac kominow wentylacyjnych, czyli potencjalny wydatek, staje sie nizszy (pomniejszony o koszty kominow). Link do komentarza
Browar Napisano 19 lutego 2013 Udostępnij #25 Napisano 19 lutego 2013 Oczywiście każdy ma swoje zdanie tym wartościowsze im bardziej poparte jest doświadczeniem. Ja jak wspomniałem z powietrzną pompą ciepła nie mam żadnego dlatego to tylko i wyłącznie opinia niczym nie poparta. Nie szukałem korzystniejszego rozwiązania, bo zwyczajnie nie jest mi ono potrzebne. W kwestii reku, to przerzucę to jednak do fazy wykonawstwa. Z uwagi na planowany termin realizacji nie celowe jest teraz kalkulowanie czy budżet pozwoli czy nie. W przeciągu roku ceny mogą się znacznie zmienić. A kominów wentylacyjnych można się pozbyć na etapie budowy. Pozdrawiam... Link do komentarza
DJMazi Napisano 19 lutego 2013 Autor Udostępnij #26 Napisano 19 lutego 2013 Siemka browar i jak wystartowałeś z pracami ? Link do komentarza
Browar Napisano 20 lutego 2013 Udostępnij #27 Napisano 20 lutego 2013 Oj ja to jestem za przeproszeniem w czarnej du**pie jeszcze. Oczekuje na warunki zabudowy. Liczyłem że uda się wystartować wczesną jesienią ze stanem surowym, ale ten termin wydaje się być coraz bardziej odległy. Link do komentarza
DJMazi Napisano 20 lutego 2013 Autor Udostępnij #28 Napisano 20 lutego 2013 (edytowany) browar czy liczyłeś jakie koszty cię czekają ?Dostałem ofertę od nie znanej mi firmy nie znam jej nie rozmawialiśmy telefonicznie ale taką wiadomość otrzymałem :Wykonanie ław fundamętowych czyli przygotowanie podsypki (chudy beton) wykonanie zbrojenia ułożenie ,wylanie betonu cena 3tyśściany fundamętowe wymurowanie wraz z izolacją pionową i poziomą czas wykonania fundamętów to 6dni roboczych jeżeli dopisze pogoda cena 6tyś.Ściany parteru (polecam ytong 36,5 energo nie ma potrzeby dociplenia ) cena wykonania ścian parteru wraz ze stropem i sciankami działowymi 9tyssciany nad stropem czyli ściany kolankowe,szczyty, kominy na gotowo 6tys24 TYSjeżeli chodzi o dach to ceny są rózne konstrukcja dachowa 40zł M2pokrycie dachowe błacho-dachówka 30złm2 dachówkaceramiczna lub betonowa 40 do 45zł za m2 Edytowano 20 lutego 2013 przez DJMazi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Browar Napisano 21 lutego 2013 Udostępnij #29 Napisano 21 lutego 2013 (edytowany) Witam...Dokładnych kosztów budowy nie liczyłem, ponieważ na tym etapie jest to bez celowe. Nie mam jeszcze przemyślanych wszystkich rozwiązań, które chcę zastosować. I taka sytuacja potrwa do czasu zakupu projektu. Mam pewien z góry określony budżet w którym będę musiał się zmieścić. Jak na coś pójdzie więcej to na czymś trzeba będzie zaoszczędzić. Budżet planowałem na podstawie wstępnie przygotowanych wycen przez lokalne firmy. Za stan surowy nazwijmy to pół zamknięty (fundamenty, izolacje, ocieplenie, rozprowadzenie kanalizacji w poziomie 0, doprowadzenie rury wodnej, kabla energetycznego, drenaż opaskowy, ściany zewnętrzne, strop, dach - konstrukcja + pokrycie, 3 okna dachowe, kominy, ślepe posadzki z dociepleniem, ścianki działowe, wylewki ganku i tarasu) średnio cena wychodzi 170 tyś robota + wskazany prze zemnie materiał (zgodnie z zestawieniem materiałów od wersji normalnej, + dodatkowe ocieplenie i zmianę na porotherm) na normalną umowę, z fakturami i 5 letnią gwarancją. I teraz w zależności od tego jak uda się wynegocjować cenę za ten zakres w momencie rozpoczęcia budowy (w zależności od tego kiedy uda się rozpocząć, jak będą się kształtowały ceny materiałów, robocizny, czy zdecyduje się samemu kupować materiały i negocjować tylko cenę robocizny, czy z fakturą czy bez, itd) okaże się ile środków pozostanie na wykończenie domu. Tu zaznaczę że większość prac będę w stanie wykonać samodzielnie więc liczyć się będzie materiał i zdrowy rozsądek aby zachować przyzwoity stosunek ceny do jakości i wyglądu. Ale przy kobiecie to trudne zadanie Edytowano 21 lutego 2013 przez Browar (zobacz historię edycji) Link do komentarza
solange63 Napisano 21 lutego 2013 Udostępnij #30 Napisano 21 lutego 2013 Cytat Ale przy kobiecie to trudne zadanie hehe... taaaak, bo jak nie ma na kogo zwalic... to wychodzi, ze u mnie ja jestem facetem moj maz wymyslal balkoniki, wykusze, pieterka, ogrody zimowe i co tam jest jeszcze zbedne, a przedraza koszty budowy i eksploatacji. ja mu systematycznie wybijalam dziwne pomysly z glowy i bedziemy miec nowoczesna stodolke Link do komentarza
robertoFZ Napisano 21 lutego 2013 Udostępnij #31 Napisano 21 lutego 2013 Witam,my również zakupiliśmy dziś żurawki termo planujemy powiększyć kotłownię kosztem łazienki ( zostaje jedynie wc) i chyba powiększymy salon i kuchnię poprzez przesunięcie ściany zewnętrznej o około 0,5 m. Likwidujemy również okno dachowe w sypialni i robimy drzwi do kotłowni. szukamy ekipy do stanu surowego Link do komentarza
DJMazi Napisano 21 lutego 2013 Autor Udostępnij #32 Napisano 21 lutego 2013 (edytowany) Widzę że jest nas coraz więcej ;) fajnie tak ma być mam nadzieje że każdy z nas będzie pisał o swoich rozwiązaniach co do żurawki.(170 tyś robota + wskazany prze zemnie materiał)To ładna cena nie powiem. Za taką kwotę ostatnio kolega wybudował się projekt : http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...d-figowcem.htmlWprowadził kilka drobnych zmian. Za tą cene ma Fundamenty,ściany,dach,okna. ocieplenie strychu kominy w sumie SSZBez dzwi wejściowych.Ale na fundamenty dawał styropian a ja chcę styrodul.Odwodnić chcę fundamenty jak to się nazywa opaska ?Teraz go czekają instalacje i tynkowanie + ocieplenie bo robił z porotherm: 25 PW kl. 15Więc styro z 20 cm musi dać.Ja bardzo bym chciał ominac dawanie styro takiej dużej warstwy.Nadal nie wiem czy BK czy PorothermChoć ostatnio czytam o BK (termalica) zrobić warstwę 36,5 cm i nie trzeba ocieplać a parametry ma takie same prawie co ytong.A jeśli nawet to dać styropian 5tke i by grało.Czekam na wycenę materiałów z jednej w sumie pierwszej hurtowni gdzie dziś byłem.Zobaczymy jakie ceny mi zaproponują.RobertoFZA już masz jakieś koszty ekipy ktoś ci coś już liczył ? Edytowano 1 marca 2013 przez Redakcja (zobacz historię edycji) Link do komentarza
RadianKutno Napisano 22 lutego 2013 Udostępnij #33 Napisano 22 lutego 2013 Witam Również zakupiłem projekt tego domu, właśnie siedzę i czekam na kuriera W tym roku atakuje tylko fundament na następna wiosnę resztę ściany Solbet 24/ 400 albo 600 ( tu sie zastanawiam lepsze zastosowanie cieplne ma 400 i chyba tu zostanę ponieważ dach będzie z blacho dachówki nie będzie masakryczni ciężki wiec chyba 600 odpadnie kwesta podjęcia decyzji styropian 15 wg mnie najbardziej optymalne rozwiązanie )DJ MAZI nie możesz dać pustaka bez styropianu ani 5, nie spełni Ci to warunków przenikalności ściany przenikalność rosy wynosi 8 wiec i tak będziesz miał wilgoć, przy samym bloczku bez docieplenia to już w ogóle nie ma mowy chyba, że lubisz grzybki wilgoć itp. Link do komentarza
DJMazi Napisano 22 lutego 2013 Autor Udostępnij #34 Napisano 22 lutego 2013 ja sobie ten porotherm chyba podaruje i zrobię z (termalica bądz ytonga) nie wiem tylko jakie rozwiązanie czy np 24 + 15 styro jak w projekcie czy np 36,5 bez docieplania.Wiem właśnie że pustak i tak trzeba docieplić i porotherm cały czas idzie na dalszy plan.Siostra która się budowała mówi :Pamiętaj na fundamentach i ścianach nie oszczędzaj bo to inwestycja w ciepły dom.I całkowicie to popieram zrobię tak żeby mieć ciepły dom i bez grzybów wilgoci itd.Oszczędzić można na wykończeniowce całość można zrobić etapami Link do komentarza
Browar Napisano 22 lutego 2013 Udostępnij #35 Napisano 22 lutego 2013 (edytowany) Solange hehe dobrze, że trzymasz męża na wodzy :PU mnie było odwrotnie, kwestia wyboru projektu nadałaby się na długą opowiastkę. Ale w skrócie pierwotnie moja 2 połówka wybrała projekt który posiadał 2 balokony, wykusz, nad nim lukarnę z balkonem i lukarnę. Nie powiem projekt bardzo mi się podobał, ale te dodatki były nie praktyczne. Wstępnie zdecydowaliśmy się na niego pod warunkiem wycięcia tego i owego. Jak zrobiłem wizualizację bez balkonów to już nam się przestał podobać i trzeba było szukać czegoś innego. Bo wielu różnych "akcjach" ostatecznie wybraliśmy właśnie żurawki.Ps zgodnie z treścią innych wątków. Życzę wszystkiego dobrego i powodzenia W innych kwestiach.Nie chce się tu wymądrzać bo fachowiec ze mnie żaden, ale...Każdy chyba ma dylemat nad tym jaki materiał zastosować. Materiał i technologie dobieram na podstawie doświadczenia kolegów którzy budowali i budują, a także możliwości lokalnych wykonawców. Chętnie budowałbym systemowo jak w projekcie ale na lokalnym rynku nie mam żadnego polecanego wykonawcy, któremu mógłbym zaufać. Budują albo z gazobetonu albo z ceramiki. A ściąganie firmy z "daleka" zwiększa koszty. Ja stawiam na ceramikę ze względu na dobrą dostępność lokalnie oraz doświadczenie wykonawców, a także z błahego powodu - mniejszej nasiąkliwości materiału. A to ma kluczowe znaczenie przy rozkładaniu wykończenia budynku w czasie - pozostawienie ścian zewnętrznych bez wykończenia. Tu nawiązuje do innego elementu który przemawia ogólnie za technologią ściany 2 warstwowej i w moim przypadku za ceramiką - kwestii możliwości wykonania części prac samodzielnie. Docieplenie i elewację jestem w stanie wykonać we własnym zakresie w późniejszym czasie, a co za tym idzie rozłożyć koszty w czasie. Dodatkowo według mnie łatwiej jest poprawnie osadzić stolarkę okienną i drzwiową, zapobiegając liniowym mostom termicznym, przy grubym styropianie można też ładnie wykonać ciepłe parapety zewnętrzne itd. I Mazi siostra ma rację. Popieram to stwierdzenie w 100%Aha zwróć uwagę, że wersja termo to ytong 24 + 20 cm styropian co daje grubość muru 44 + elewacja, tynki, grubość kleju itd. Sumarycznie będzie jeszcze więcej. Zobacz czy ten termalic 36,5 da ci podobne parametry, czy też będziesz musiał go docieplić. Pozdrawiam... Edytowano 22 lutego 2013 przez Browar (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 lutego 2013 Udostępnij #36 Napisano 22 lutego 2013 Ytong to materiał paroprzepuszczalny. "Zamknięcie" go styropianem nie jest najlepszym rozwiazaniem. Link do komentarza
DJMazi Napisano 22 lutego 2013 Autor Udostępnij #37 Napisano 22 lutego 2013 W samym projekcie mamy :Konstrukcja oraz propozycje materiałowezastosowane w projekcie- ściany zewnętrzne: bloczek z betonu komórkowego YTONG 24 cm, styropian 20 cm, tynkChyba ten co projektował wie co robi ?Może się w głowie poprzewracać. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 lutego 2013 Udostępnij #38 Napisano 22 lutego 2013 Cytat Ytong to materiał paroprzepuszczalny. "Zamknięcie" go styropianem nie jest najlepszym rozwiazaniem. Mówisz zapewne o ytongu 36,5 i grubszym oraz energo bo to bk tzw ciepły.A On ma 24 to jest bk konstrukcyjny tzw zimny. Link do komentarza
DJMazi Napisano 22 lutego 2013 Autor Udostępnij #39 Napisano 22 lutego 2013 Czyli zrozumiałem 24 dajemy styro i nie ma problemów a z 36,5 nic już nie trzeba ?A Jak bym do 36,5 dał styro co będzie ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 lutego 2013 Udostępnij #40 Napisano 23 lutego 2013 Cytat Czyli zrozumiałem 24 dajemy styro i nie ma problemów a z 36,5 nic już nie trzeba ?A Jak bym do 36,5 dał styro co będzie ? Ytong 36,5 jest przeznaczony na ściany 1W i nie ma sensu dawać styro bo jest on droższy od 24 a po drugie nie wiadomo co będzie gdy jak to napisał bajbaga zamkniemy go styro. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 lutego 2013 Udostępnij #41 Napisano 23 lutego 2013 Każdy Ytong jest paroprzepuszczalny, nawet PP 24, opis „fabryczny”: Cytat BLOCZKI YTONG PP4/0,6 S GR. 20,0 CMOpis produktuMur dwuwarstwowyNajpopularniejszym obecnie rozwiązaniem ściany zewnętrznej jest mur dwuwarstwowy ocieplony bezspoinowym systemem ociepleń. Zbudowany jest on z warstwy konstrukcyjnej oraz warstwy izolacji termicznej. Do budowy ścian dwuwarstwowych można użyć bloczków z betonu komórkowego YTONG.Ściany dwuwarstwowe najczęściej ociepla się jedną z metod bezspoinowego systemu ociepleń. Przy takim systemie należy zwrócić uwagę na parametry przenikania pary wodnej przez ścianę. Najlepszą izolację muru stanowi warstwa izolacyjna z materiału o małym oporze dyfuzyjnym (np. wełna mineralna), który nie ograniczy swobodnego przepływu pary wodnej przez ścianę. Aby dla całej ściany uzyskać pożądany współczynnik przenikalności cieplnej należy dobrać odpowiednią grubość izolacji termicznej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 lutego 2013 Udostępnij #42 Napisano 24 lutego 2013 Cytat Każdy Ytong jest paroprzepuszczalny, nawet PP 24, opis „fabryczny”: Każdy bk jest paro przepuszczalny ,wynika to z jego budowy tak uściślając ale ocieplając mur z pustaków 24 styropianem zrobisz więcej pożytku niż szkody aniżeli przy murze z pustaka 36,5 i grubszym i go ocieplając styropianem. Link do komentarza
Browar Napisano 24 lutego 2013 Udostępnij #43 Napisano 24 lutego 2013 Ja tu bym się bardziej martwił kwestią nasiąkliwości materiału. Jak po sezonie powiedzmy jesień, zima, wiosna kiedy materiał naciągnie wilgoci przykryje się go styropianem to mogą być problemy. Trzeba albo podsuszyć latem, albo zabezpieczyć ściany przed bezpośrednim moknięciem itd. Mówiono mi również, że można tak kleić styropian na placki, żeby została dylatacja. I wtedy od dołu i od góry zostawia się szczeliny dylatacyjne na sezon grzewczy, żeby nadmiar wilgoci odparował. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości. Każdy budowlaniec ma swoje patenty A co do paro przepuszczalności to o czym my tu mówimy. Ta kwestia nie zależy tylko od tego czy materiał przykryjemy styropianem czy wełną. Istotne tu są rodzaje tynków wewnętrznych a także sposób wykończenia ściany ot choćby rodzaj farby. Bo co z tego że ściana parę przepuszcza, jak farba na niej nie przepuści pary "do ściany". Link do komentarza
kulczi Napisano 24 lutego 2013 Udostępnij #44 Napisano 24 lutego 2013 Witajcie,przyłączamy się do dyskusji Mamy już projekt, jesteśmy w trakcie zbierania dokumentacji do pozwolenia na budowę i (jak dobrze pójdzie!) chcemy zacząć z początkiem maja. Wkrótce chcemy ruszyć z przygotowywaniem działki, zwożeniem materiałów itp itd. Jeśli chodzi o nasze zmiany:1. pozbywamy się okien w garażu i kotłowni a drzwi do kotłowni przenosimy na ścianę z tarasem2. rezygnujemy z kominka (chyba jesteśmy w mniejszości;)3. poszerzamy garaż o 0,5m4. ogrzewanie paliwem stałym - ekogroszek + boiler na wodę w lecie (prawdopodobnie, do dyskusji temat)5. zastanawialiśmy się nad prefabrykantami - keramzytem (zależy nam na czasie), ale ostatecznie chyba zostaniemy przy porothermie (dryfix)To tyle co na razie wiemy (chyba, że ktoś tego nie zweryfikuje;). Zapoznamy się jeszcze dziś dokładniej z Waszymi spostrzeżeniami i może uda się nam "dorzucić coś od siebie". Link do komentarza
DJMazi Napisano 24 lutego 2013 Autor Udostępnij #45 Napisano 24 lutego 2013 Cytat Witajcie,przyłączamy się do dyskusji Mamy już projekt, jesteśmy w trakcie zbierania dokumentacji do pozwolenia na budowę i (jak dobrze pójdzie!) chcemy zacząć z początkiem maja. Wkrótce chcemy ruszyć z przygotowywaniem działki, zwożeniem materiałów itp itd. Jeśli chodzi o nasze zmiany:1. pozbywamy się okien w garażu i kotłowni a drzwi do kotłowni przenosimy na ścianę z tarasem2. rezygnujemy z kominka (chyba jesteśmy w mniejszości;)3. poszerzamy garaż o 0,5m4. ogrzewanie paliwem stałym - ekogroszek + boiler na wodę w lecie (prawdopodobnie, do dyskusji temat)5. zastanawialiśmy się nad prefabrykantami - keramzytem (zależy nam na czasie), ale ostatecznie chyba zostaniemy przy porothermie (dryfix)To tyle co na razie wiemy (chyba, że ktoś tego nie zweryfikuje;). Zapoznamy się jeszcze dziś dokładniej z Waszymi spostrzeżeniami i może uda się nam "dorzucić coś od siebie". kulczi co do okna w kotłowni nie wiem czy to dobre rozwiązanie też dam drzwi w kotłowni ale okno zostawiam wentylacja kotłownia nr 1 !Choć ja planuję wentylacje mechaniczną to okno w kotłowni musi być takie moje zdanie.No kominek każdy robi jak uważa ja planuję go podpiąć do podłogówki i np wiosna i jesień śmiało można palić ;)Powiększenie ściany o 0,5 m robię tak samo bardzo dobry pomysł gdzieś trzeba trzymać graty ja np robię sobie moje miejsce majsterkowicza Choć okno jedno zostawiam trochę światła musi być a nie sama ściana Co do ścian jak już pisałem zostaję przy BK 24 kl 600 + 20 CM Styro najlepsza opcja ostatnio wujek zabrał mnie na budowę z pustaka czerwony piękny 24 cm mówi do mnie Łukasz masz tu wkrętarkę kołki proszę zawiesić mi szafkę ;)Ok luz robi się napiszę krótko dramat taki kruchy materiał nie do mnie do domu.Oczywiście są specjalne kołki itd ale to mnie nie przekonuje, po za tym na BK robisz tynki bezpośrednio i małą warstwę a nie to co w porotherm gruba warstwa itd to samo instalacje mnie to przekonuje BK i tyle.Przypominam każdy decyduje indywidualnie i robi jak mu się podoba. Link do komentarza
BIGL Napisano 24 lutego 2013 Udostępnij #46 Napisano 24 lutego 2013 Cytat Ja tu bym się bardziej martwił kwestią nasiąkliwości materiału. Jak po sezonie powiedzmy jesień, zima, wiosna kiedy materiał naciągnie wilgoci przykryje się go styropianem to mogą być problemy. Trzeba albo podsuszyć latem, albo zabezpieczyć ściany przed bezpośrednim moknięciem itd. Mówiono mi również, że można tak kleić styropian na placki, żeby została dylatacja. I wtedy od dołu i od góry zostawia się szczeliny dylatacyjne na sezon grzewczy, żeby nadmiar wilgoci odparował. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości. Każdy budowlaniec ma swoje patenty A co do paro przepuszczalności to o czym my tu mówimy. Ta kwestia nie zależy tylko od tego czy materiał przykryjemy styropianem czy wełną. Istotne tu są rodzaje tynków wewnętrznych a także sposób wykończenia ściany ot choćby rodzaj farby. Bo co z tego że ściana parę przepuszcza, jak farba na niej nie przepuści pary "do ściany". Klejenie styropianu na placki i zostawianie szczelin dylatacyjnych od góry do dołu zmniejszy skuteczność samej izolacji. Ja bym się skupil bardziej na dobrej wentylacji wewnąrz budynku. W kotłowni profilaktycznie zrobiłem wentylację grawitacyjną (reszta mech.) i to było warunkiem pozytywnego przejścia przeglądu kominiarskiego . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 lutego 2013 Udostępnij #47 Napisano 24 lutego 2013 Cytat W kotłowni profilaktycznie zrobiłem wentylację grawitacyjną (reszta mech.) i to było warunkiem pozytywnego przejścia przeglądu kominiarskiego . Bo przepisy zabraniają w kotłowni montować wentylacje inna aniżeli grawitacyjną . Link do komentarza
DJMazi Napisano 25 lutego 2013 Autor Udostępnij #48 Napisano 25 lutego 2013 To już wiemy że wentylacja w kotłowni musi być hehe Gra i co dalej ?? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 lutego 2013 Udostępnij #49 Napisano 25 lutego 2013 Cytat To już wiemy że wentylacja w kotłowni musi być hehe Gra i co dalej ?? A co dalej? Dom budować! I na bieżąco zdawać relacja z placu budowy Link do komentarza
DJMazi Napisano 25 lutego 2013 Autor Udostępnij #50 Napisano 25 lutego 2013 Cytat Wraz z przyszłą żoną planujemy budowę domu w 2014 roku na wiosnę, jeśli nie będzie komplikacji. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się