Skocz do zawartości

Dom w żurawkach TERMO (archon)


DJMazi

Recommended Posts

Witam nazywam się Łukasz czytam forum od kilku dni i już co nie co się dowiedziałem.
Wraz z przyszłą żoną planujemy budowę domu w 2014 roku na wiosnę, jeśli nie będzie komplikacji.
Link Projektu odbicie lustrzane : http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...-zurawkach.html

Brak obrazka
290.jpg

Proszę was o opinie na temat tego projektu ja wstępnie już piszę jakie zmiany bym chciał wprowadzić choć nie ma ich dużo gdyż projekt jest naprawdę fajny.
Dodam że działkę mam ok 30 arów i nie muszę zwracać uwagi na brak miejsca.

Zmiany

Nie wiem co ze ścianami debatuję o tym z kilkoma murarzami i każdy ma odmienne zdanie ;( co zrobić :
Czy tak jak w projekcie budować ściany z YTONG 24 cm, styropian 20 cm
Czy dać YTONG 36 cm, bez styropianu

Co myślicie ? może ktoś coś doradzi ?

Większy garaż poszerzenie o 49cm ze względu na to że mało w nim miejsca co wiadomo poszerzy dom do 12m likwidacja środkowego okna w garażu.
W kotłowni za garażem chcemy dodać drzwi wyjściowe na ogród.
Jeśli chodzi o poddasze to dodać balkon tak jak na tym foto z innego projektu.

a8366523dfa697ffm.jpg

Zastanawiamy się nad pomysłami z waszej strony co waszym zdaniem należy w projekcie poprawić.

Aktualnie jesteśmy w trakcie załatwiania geodety który dzieli działkę i od razu będzie załatwiał pozwolenia na budowę.
W temacie budowy domu jestem laikiem ale cały czas czytam i się uczę.
Planujemy w domu wstawić system solarów do ciepłej wody i w całośći dać ogrzewanie podłogowe.
Nie mam pojęcia na jakie koszty mam się szykować ale na pewno nie będzie tanio.
Na dziś prowadzę rozmowy z 3 firmami które dostały spis materiałów i rzuty projektu i mają mi wycenić SSO SSZ
Wykończenia w domu i całość mam kolegę który mi się tym zajmie i zrobi to dobrze.
Jeśli chodzi o elektrykę i hydraulikę też fachowców posiadam.

Myślę że każda wasza pomoc i porady będą przez nas mocno omawiane i liczę na to że się miło spędzi kilka lat w temacie.
Wiem że jest już ok 10 rodzin w Polsce które chcą budować ten projekt i mam nadzieje że dołączą do dyskusji.
Wydatki jakie będą może ktoś coś wiem już w tym temacie ?

Pozdrawiamy Łukasz I Magda

Link do komentarza
witam, domek całkiem przyjemny icon_smile.gif
co do powiększenia garażu jak najbardziej za, co do drzwi z kotłowni na ogród też dobry pomysł, balkon hmm myślę że zbyteczny koszt, ale każdy ma prawo mieć własne zdanie. Jeżeli chodzi o ogrzewanie podłogowe w całym domu są różne opinie ja u siebie podłogówkę mam na dole, góra grzejniki - całkiem nieźle się to sprawdza. Solary - zrezygnowaliśmy, raz na dwa, trzy dni przepalimy w piecu i mamy ciepłą wodę a koszt nieduży, no tylko roboty więcej niż przy solarach icon_razz.gif
Życzę powodzenia i wytrwałości w realizacji planów icon_smile.gif No i czekam na ciąg dalszy....
Link do komentarza
Hey tosia icon_smile.gif
Fajnie że napisałaś każda opinia się liczy.
Ja faktycznie zastanawiam się nad balkonem bo w najbliższej przyszłości będę miał sąsiadów.
Co do podłogówki podsunęłaś mi dobrą radę bo na dobrą sprawę po co na poddaszu się pakować w koszty, i myślę że rozwiązanie jakieś optymalnie się wymyśli icon_smile.gif
Dziś spotkam się z geodetą który zrobi wstępne wyliczenia.
Proces mam długi i monotonny bo czeka mnie dzielenie 1 działki na 4.
Po czym na 3 działkach muszę załatwić dokumentacje budowlaną przy okazji ktoś kto kupi działkę to będzie już miał all gotowe ;)
Z tymi solarami to każdy ma swoją opinię ja uważam że energooszczędność w domu to podstawa i co mogę dostać od naszej wspaniałej ziemi muszę to wykorzystać.
Decyzja do solarów to jeszcze nie dziś więc zobaczymy choć dużo ludzi na te systemy narzeka.
Jeszcze innym rozwiązaniem jakie mi się nasuwa to kominek i płaszcz wodny i podgrzewanie pokoi od kominka.
To dobre i praktycznie rozwiązanie.
Nic pisać proszę co myślicie ;)
Praktycznie zdecydowałem już YTONG 36,5 cm pozwoli mi to na wstepne nie ocieplanie domu styropianem jak w projekcie.
Dodam i tak zamiast styropianu poleci wata mineralna 5cm. przy tej grubości idealna termoizolacja. Edytowano przez DJMazi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cześć,

Ja w swoim projekcie też zrezygnowałem z balkonu - mam tylko drzwi balkonowe z balustradą.
Co do ogrzewania podłogowego to kłade również na poddaszu (niższe koszty eksploatacji) - nie ma różnicy w kosztach o ile nie inwestujesz w instalację z miedzi.
Co do instalacji w układzie z kominkiem z płaszczem to wiem że niektórzy forumowicze mają i sobie chwalą - ja jednak poszedłem w stronę kominka z DGP (jeśli potrzebuję szybko dogrzać pomieszczenia) i podłogówki z pieca gaz (jako docelowe ogrzewanie).
Ze swojej strony moge doradzić w temacie podziału Twojej działki żebyś na tych 3 działkach które idą na sprzedaz załatwił tylko warunki zabudowy i to wszystko - inwestorzy są marudni, nie pakuj się w projekty.
Link do komentarza
Hey Marcin twój temat też z chęcią pośledzę i coś doradzę jeśli będzie taka potrzeba :0
Dzięki za wypowiedz jeszcze trochę czasu minie zanim będę myślał o ogrzewaniu i wtedy zapadnie decyzja co do podłogówki na poddaszu.
Wczoraj geodeta połapał sobie punkty na działce i teraz do piątku zrobi wstępną propozycje podziału.
Z 1 dużej działki będą 4 w tym jedna moja jedna zostanie rodziców i 2 na sprzedaż.
Tak jeśli chodzi o te 2 to załatwię warunki zabudowy tylko wczoraj już właśnie z nim rozmawiałem. To i tak dużo dla tego co kupi działkę biorąc pod uwagę to że jest ona uzbrojona i nie ma dużych odległości do podłączenia kanalizacji , wody i prądu.
Ja planuję kupić piec zasypowy z możliwością palenia też normalnym węglem są już takie piece i wiem że dobrze się sprawują, w razie braku prądu itd nie ma problemów z ocieplaniem domu.
Co do kominka będę robił na 100% więc warto chyba już doinwestować i zrobić podgrzewanie wody i pokoi. Przyjdzie jesień i zawsze można rozpalić w kominku zamiast od razu w piecu.
Link do komentarza
A latem też będziesz palił w kominku żeby mieć ciepłą wodę?
Znajomi mają kominek z DGP i jesienią nie puszczają ogrzewania na grzejniki - kominek spokojnie wystarcza - przed spaniem wrzucą 3-4 polana i do rana układ trzym,a ciepło (oczywiście nie maksymalne ale pokoje się nie wychładzają)
Link do komentarza
Właśnie co do wody latem to nie wiem jak rozwiązać sprawę wiadomo że będzie potrzebna i to codziennie.
Palić też w piecu codziennie mi się nie uśmiecha.
Bojler na wodę i grzałkę leci zaś dużo prądu.
Hmm . SOLARY ale czy warto ?
To jest ważny temat w jakim mam nadzieje mi pomożecie.
Link do komentarza
bajbaga a może masz już taką pompę może coś polecisz jakie koszty mogę liczyć na pompę resztę potrzebnych do niej rzeczy ?
Znalazłem coś takiego :
http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.html

I tak zastanawiam się nad :
Kocioł na węgiel drewno + eko groszek http://www.kotly-marciniak.isnet.pl/index.php?slab=kwg-r
Badz http://www.sklep-witkowski.pl/c-1_20/p-66/36-kw-ekwraps
Solary http://allegro.pl/zestaw-kolektory-slonecz...2952218163.html
Kominek w domu z DGP
i pompa ciepła ta co w linku http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...wu38.html"]http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.html

Myślę że takim zestawem można już sobie poradzić icon_smile.gif
Zastanawiam się ile energii całość pociągnie.
To wszystko jest do obliczenia ale to nie dziś.
Co myślicie ? Edytowano przez DJMazi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Co do PC do CWU to policz sobie koszt podgrzania m3 w tradycyjnym układzie (piec i tak musisz kupić), skalkuluj zużycie miesięczne CW i zobacz po ilu latach Ci sie ta PC zwróci.
Zużywając średnio około 5m3 CW (3 osoby) licząc koszt podgrzania m3 na 6PLN (strzelam - jeśli przesadzam to proszę mnie poprawiac) masz koszt 30PLN miesięcznie tj. 360 rocznie - czyli taka pompa zwroci sie po 10 latach (zakładając że zużyje 0 kW - a tak nie będzie bo zasilanie musi być)
Link do komentarza
Osobiscie uwazam, ze balkon to niepotrzebna strata pieniedzy, mostek termiczny i rzecz z ktorej malo sie korzysta.

Dla mnie duzym minusem jest brak pokoju na parterze, ale wszystkie niedogodnosci z tym zwiazane, pewnie macie juz przeanalizowane, skoro wybraliscie ten projekt.

Zrezygnowalabym tez z wiekszosci okien dachowych.

Poza tym, domek bardzo sympatyczny icon_smile.gif

Pozdrawiam i zycze powodzenia.
Link do komentarza
Cytat

Osobiscie uwazam, ze balkon to niepotrzebna strata pieniedzy, mostek termiczny i rzecz z ktorej malo sie korzysta.

Dla mnie duzym minusem jest brak pokoju na parterze, ale wszystkie niedogodnosci z tym zwiazane, pewnie macie juz przeanalizowane, skoro wybraliscie ten projekt.

Zrezygnowalabym tez z wiekszosci okien dachowych.

Poza tym, domek bardzo sympatyczny icon_smile.gif

Pozdrawiam i zycze powodzenia.



Hey witam icon_smile.gif !
Co do balkonu to jeszcze dyskusja się pojawi na odpowiednim etapie.
Pokój na dole też o tym myślałem ale w tym projekcie nie ma już gdzie a nie chciał bym go zmieniać.(chyba że jakieś pomysły)
Dla czego likwidował byś okna dachowe ?
Link do komentarza
Cytat

Dla czego likwidował byś okna dachowe ?



bo wiecej z nich szkody, jak pozytku. latem nagrzewaja pomieszczenia, zima zalega snieg, wiec i tak nie masz dostepu swiatla (otworzyc tez sie nie da za bardzo), nie maja tak dobrych parametrow cieplnych co zwykle okna. no i na koniec (kobieca uwaga) syfia sie o wiele bardziej.
Link do komentarza
Cytat

bo wiecej z nich szkody, jak pozytku. latem nagrzewaja pomieszczenia, zima zalega snieg, wiec i tak nie masz dostepu swiatla (otworzyc tez sie nie da za bardzo), nie maja tak dobrych parametrow cieplnych co zwykle okna. no i na koniec (kobieca uwaga) syfia sie o wiele bardziej.


no co prawda to prawda jak to ładnie nazwałaś syfią się niemiłosiernie, ale z drugiej strony bynajmniej u mnie nie wyobrażam sobie żeby było tylko jedno okno na ścianie szczytowej - ciemnica straszna - a nie widzę innego rozwiązania niż okno dachowe icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

no co prawda to prawda jak to ładnie nazwałaś syfią się niemiłosiernie, ale z drugiej strony bynajmniej u mnie nie wyobrażam sobie żeby było tylko jedno okno na ścianie szczytowej - ciemnica straszna - a nie widzę innego rozwiązania niż okno dachowe icon_confused.gif



czasem nie da sie tego uniknac, ale jesli mozna to ograniczylabym do minimum (akurat mowiac o tym projekcie).
Link do komentarza
jeżeli zostawisz odpowiedni rozstaw między krokwiami to zawsze można potem ściągnąć dochówki i wstawić okno. Ja tak u siebie robiłam ponieważ w pomieszczeniu nad garażem zrobiłam córce pokój i pomimo dwóch okien na ścianie szczytowej pokój w dalszym ciągu był ciemny. Nie wiem czy wynikało to z wielkości pomieszczenia (ok 30m2) czy z wielkości okien (100x100)
Link do komentarza
Jesli chodzi o ten projekt, to poszlabym raczej w powiekszenie zaprojektowanych okien szczytowych w pokojach. z reszta, te pomieszczenia nie sa duze, wiec mysle, ze z doswietleniem nie bedzie problemu.

W lazience i pralni zostawilabym dachowe.

To sa moje subiektywne odczucia i oczywiscie nie musicie sie nimi kierowac. Z reszta nauczona doswiadczeniem, posiadania mieszkania na poddaszu, juz nigdy nie chce mieszkac pod skosami, ale nie sadze by moje zdanie mialo wplyw na zmiane projektu na dom parterowy lub pietrowy icon_wink.gif
Link do komentarza
Witam
Trafiłem na ten wątek poprzez forum archona.
Również przymierzam się do tego projektu, więc pozwolę sobie dodać kilka uwag od siebie.

Po 1 myślę, że warto zainteresować się wersją termo, albo przynajmniej zwiększyć grubość izolacji posadzek i poddasza - jak w wersji termo. Rozważ również dobrze czy jednak nie pójść w ścianę 2 warstwową. Ja np rozważam zmianę materiału na porotherm + 20 cm docieplenia. Dostawiając dobre okna (współczynniki 0,8, 0,7) i mocując je zlicowane z murem, można ładnie zajechać na nie styropianem i uniknąć mostków liniowych. W obecnej chwili takie zestawienie to mój faworyt ale zobaczymy jak to wyjdzie z kosztami wykonania. Zawsze później koszty użytkowania budynku będą niższe.

Po 2 w kwestii balkonu. Długo szukałem projektu który byłby ładny ale posiadał prostą konstrukcję, tzn nie miał balkonów, lukarn, tarasików itd. To są miejsca potencjalnych problemów. Trzeba dużej uwagi i dbałości przy wykonaniu. Ale zawsze mostek termiczny może się zdarzyć, lub coś może przeciekać. A i tak mając taras pewnie balkon będzie tylko kolejną powierzchnią do sprzątania.

3 Okna połaciowe. Jak zależy ci ogólnie na energooszczędnym budynku to tnij okna dachowe. Jak już wcześniej zostało wspomniane standardowe okna mają słabsze parametry termiczne. Dobre okno dachowe o niskim współczynniku przenikania ciepła jest dosyć drogie. Taniej wyjdzie powiększenie okien w ścianach i rezygnacja z połaciowych tam gdzie się da. Ja np. rezygnuje z 2 szt. Łącze pralnie z łacienką i zostawiam jedno okno, oraz wywalam jedno z pokoju z podwójnymi drzwiami balkonowymi.

4 Co i CWU. To zależy jakie masz chęci i możliwości. Według mnie kominek z płaszczem wodnym to dobry pomysł, pod warunkiem, że możesz grzać wodę np piecem gazowym. Ja stawiam na piec gazowy 2f kondensacyjny jako podstwę + kominek z płaszczem. Zastanawiam się jeszcze nad pozostawieniem małego śmieciucha na paliwo stałe.

Aha jeszcze w kwestii ogrzewania. Przemyśl dobrze rozwiązania i określ temperaturę w której czujesz się komfortowo. Ważne jest też źródło ciepła, czy to piec czy to gaz. Zastosowanie ogrzewania podłogowego powoduje, że czujesz komfort przy niższej temperaturze pomieszczenia niż przy samych grzejnikach właśnie dzięki temu że podłoga jest "ciepła". Ale jeśli nie jesteś ciepłolubny i do normalnego funkcjonowania wystarczy ci powiedzmy 19 stopni, a grzejesz piecem gazowym z automatyką to zastosuj podłogówkę w całym domu. Przy niższej temperaturze użytkowej jeśli powiedzmy zrobisz ją tylko na dole, to tam będziesz miał komfort, ale góra może być nie dogrzana.

5 Pokój na dole. Ja planuję na obecnym etapie likwidację garażu i adaptację go duży pokój z przeznaczeniem na małe biuro. Garaż nie jest mi nie zbędny. Pozatym w tym projekcie bardzo fajnie i łatwo można w miejscu garażu zrobić właśnie pokój, a garaż dokleić z boku.

No to na tą chwilę chyba wszystko.

Pozdrawiam... i życzę powodzenia przy realizacji Edytowano przez Browar (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam
Trafiłem na ten wątek poprzez forum archona.
Również przymierzam się do tego projektu, więc pozwolę sobie dodać kilka uwag od siebie.

Po 1 myślę, że warto zainteresować się wersją termo, albo przynajmniej zwiększyć grubość izolacji posadzek i poddasza - jak w wersji termo. Rozważ również dobrze czy jednak nie pójść w ścianę 2 warstwową. Ja np rozważam zmianę materiału na porotherm + 20 cm docieplenia. Dostawiając dobre okna (współczynniki 0,8, 0,7) i mocując je zlicowane z murem, można ładnie zajechać na nie styropianem i uniknąć mostków liniowych. W obecnej chwili takie zestawienie to mój faworyt ale zobaczymy jak to wyjdzie z kosztami wykonania. Zawsze później koszty użytkowania budynku będą niższe.

Po 2 w kwestii balkonu. Długo szukałem projektu który byłby ładny ale posiadał prostą konstrukcję, tzn nie miał balkonów, lukarn, tarasików itd. To są miejsca potencjalnych problemów. Trzeba dużej uwagi i dbałości przy wykonaniu. Ale zawsze mostek termiczny może się zdarzyć, lub coś może przeciekać. A i tak mając taras pewnie balkon będzie tylko kolejną powierzchnią do sprzątania.

3 Okna połaciowe. Jak zależy ci ogólnie na energooszczędnym budynku to tnij okna dachowe. Jak już wcześniej zostało wspomniane standardowe okna mają słabsze parametry termiczne. Dobre okno dachowe o niskim współczynniku przenikania ciepła jest dosyć drogie. Taniej wyjdzie powiększenie okien w ścianach i rezygnacja z połaciowych tam gdzie się da. Ja np. rezygnuje z 2 szt. Łącze pralnie z łacienką i zostawiam jedno okno, oraz wywalam jedno z pokoju z podwójnymi drzwiami balkonowymi.

4 Co i CWU. To zależy jakie masz chęci i możliwości. Według mnie kominek z płaszczem wodnym to dobry pomysł, pod warunkiem, że możesz grzać wodę np piecem gazowym. Ja stawiam na piec gazowy 2f kondensacyjny jako podstwę + kominek z płaszczem. Zastanawiam się jeszcze nad pozostawieniem małego śmieciucha na paliwo stałe.

Aha jeszcze w kwestii ogrzewania. Przemyśl dobrze rozwiązania i określ temperaturę w której czujesz się komfortowo. Ważne jest też źródło ciepła, czy to piec czy to gaz. Zastosowanie ogrzewania podłogowego powoduje, że czujesz komfort przy niższej temperaturze pomieszczenia niż przy samych grzejnikach właśnie dzięki temu że podłoga jest "ciepła". Ale jeśli nie jesteś ciepłolubny i do normalnego funkcjonowania wystarczy ci powiedzmy 19 stopni, a grzejesz piecem gazowym z automatyką to zastosuj podłogówkę w całym domu. Przy niższej temperaturze użytkowej jeśli powiedzmy zrobisz ją tylko na dole, to tam będziesz miał komfort, ale góra może być nie dogrzana.

5 Pokój na dole. Ja planuję na obecnym etapie likwidację garażu i adaptację go duży pokój z przeznaczeniem na małe biuro. Garaż nie jest mi nie zbędny. Pozatym w tym projekcie bardzo fajnie i łatwo można w miejscu garażu zrobić właśnie pokój, a garaż dokleić z boku.

No to na tą chwilę chyba wszystko.

Pozdrawiam... i życzę powodzenia przy realizacji



Siemka Browar witam specjalnie dałem tam link po to by rozkręcić temat.

Co do wersji Termo to na 100% taką kupię.
Ściany na dziś zmiany poszły w :
Ściany zew porotherm: 25 PW kl. 15 + 20 CM Styropian ale jeszcze nie wiem jaki :(
Ściany działkowe : Ytong PP4/0,6 60x20x11,5
Jeśli chodzi o okna to dachowe zostawię tylko 2 Pralnia + Łazienka Firma ?? Nie wiem chyba Farko 3 warstwowe.
Dam większe okna na poddaszu najprawdopodobniej PCV Drutek 3 szyby i na dole to samo (IGLO ENERGY Uw = 0,6 W/(m2K) )

Jeśli chodzi o balkon odpuszczamy sobie nie ma sensu i faktycznie po co ma mi ciepło przez nie uciekać.

Nie mam u siebie gazu więc zostaje tylko Kocioł z Zasobnikiem na Miał Węgiel Drewno ITD jako główne grzanie w domu.
Dodam że podłogówka na dole góra Grzejniki wyboru puki co nie wybraliśmy jakie.

W kominku będę palił raczej rzadko no chyba że mi się spodoba.

Jeśli chodzi o temperaturę lubię ciepło więc 20 st to min w domu.

Nie wiem jaka decyzja zapadnie ale chyba tak jak wcześniej pisałem powiększenie garażu i kotłowni. Muszę gdzieś majsterkować.

Cały czas do systemu grzewczego zastanawiam się czy dodać pompę ciepła nie stać mnie pewnie będzie na pompy za 20 tys itd więc dobrym rozwiązaniem będzie do kotłowni wstawić
: http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/...pla-pcwu38.html

No i solary nad tym też się zastanawiam nie jest to duży wydatek w całej inwestycji a ciepłą wodę muszę mieć.

Co myślisz ??
Link do komentarza
Witam...

Wydaje mi się, że wybrałeś rozsądne rozwiązanie w kwestii materiałów. Montując wspomniane okna pamiętaj o montażu warstwowym i może pomyśl nad osadzeniem parapetów na ciepłym profilu. Dla niektórych to czary mary i powiedzą ci żebyś puknął się w głowę, jednak moim zdaniem na wynik całości składają się właśnie takie szczegóły.

W kwestii ogrzewania to też zależy od tego jaki masz budżet. Wiadomo że mając ograniczony budżet (mniej lub bardziej) wszystkiego na raz zrobić się nie da.
Nie mam doświadczenia z powietrznymi pompami ciepła więc trudno mi coś w tym temacie powiedzieć.
Pamiętaj jednak że z oszczędnościami w tych wszystkich systemach bywa różnie. Wszystko zależy od odpowiednio dobranych urządzeń i ich ustawienia. To chyba najtrudniejszy element - zaprojektowanie wydajnej instalacji z zastosowaniem odpowiednich urządzeń za rozsądne pieniądze, które zwrócą się w jakimś realnym czasie. Bo po co ci instalacja na którą wydasz ileś tam tysięcy a zwrot z inwestycji będziesz miał po 20 latach. Pamiętaj jeszcze, że takie systemy zużywają prąd, co niekiedy jest pomijane w wyliczeniach oszczędności icon_smile.gif

Mam za to pewne doświadczenie z gruntowymi pompami ciepła działającymi jako wspomaganie ogrzewania gazowego oraz solarami na obiektach o dużej kubaturze (szkoły). Tutaj inwestycje przynosiły realne oszczędności w użytkowaniu na poziomie od 20 do 30 % całkowitych kosztów. (przy uwzględnieniu całkowitych kosztów obsługi, prądu, przeglądów i serwisów urządzeń). Ale tu ukłon w stronę instalatora który taką instalację zaprojektował. Czasem o takiego bywa trudno. Jednak w takich obiektach profil zużycia energii jest trochę inny niż domu...

Ty planujesz i tak ogrzewać dom paliwem stałym, którego koszt jest niższy niż gazu więc możesz sobie pozwolić na wyższą temperaturę przy niższym nakładzie finansowym. Pozostaje kwestia wygody użytkowania cw w okresie kiedy nie ma potrzeby ogrzewania budynku. Szczerze to w tej chwili nie wiem na co bym postawił. Solar wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, ale nie wiem jak się sprawuje późną wiosną i wczesną jesienią kiedy słońca mało a palić jeszcze nie trzeba. Pompa z kolei nadaje się do wspomagania podgrzewania wody, jako samo urządzenie do jej przygotowania raczej będzie nie efektywna. Chyba bez rady dobrego instalatora się nie obejdzie.

Ja u siebie jak wspomniałem cw planuje uzyskać z kotła gazowego, więc temat grzania wody mnie nie dotyczy.W większej mierze chciałbym się skupić na obniżeniu kosztów ogrzewania budynku bo to zużywa najwięcej energii. 1 krok to wspomaganie poprzez kominek z płaszczem wodnym i oczywiście podłogówka w całym domu aby obniżyć temp. użytkową. A jak budżet pozwoli to rozważam również rekuperator z gwc. Wszystko jak to się mówi wyjdzie w praniu.

A tym czasem pozdrawiam...
Link do komentarza
Cytat

Solar wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, ale nie wiem jak się sprawuje późną wiosną i wczesną jesienią kiedy słońca mało a palić jeszcze nie trzeba. Pompa z kolei nadaje się do wspomagania podgrzewania wody, jako samo urządzenie do jej przygotowania raczej będzie nie efektywna. Chyba bez rady dobrego instalatora się nie obejdzie.



pozwole sie nie zgodzic. powietrzna pompa ciepla swietnie nadaje sie do samodzielnego przygotowania CWU, uwazam, ze lepiej niz solary. bylo o tym duzo na forum, wystarczy poczytac.

Cytat

A jak budżet pozwoli to rozważam również rekuperator z gwc. Wszystko jak to się mówi wyjdzie w praniu.



To akurat powinienes rozwazyc w fazie projektowej. majac reku, nie trzeba murowac kominow wentylacyjnych, czyli potencjalny wydatek, staje sie nizszy (pomniejszony o koszty kominow).
Link do komentarza
Oczywiście każdy ma swoje zdanie tym wartościowsze im bardziej poparte jest doświadczeniem. Ja jak wspomniałem z powietrzną pompą ciepła nie mam żadnego dlatego to tylko i wyłącznie opinia niczym nie poparta. icon_smile.gif Nie szukałem korzystniejszego rozwiązania, bo zwyczajnie nie jest mi ono potrzebne.

W kwestii reku, to przerzucę to jednak do fazy wykonawstwa. Z uwagi na planowany termin realizacji nie celowe jest teraz kalkulowanie czy budżet pozwoli czy nie. W przeciągu roku ceny mogą się znacznie zmienić. A kominów wentylacyjnych można się pozbyć na etapie budowy.

Pozdrawiam...
Link do komentarza
browar czy liczyłeś jakie koszty cię czekają ?
Dostałem ofertę od nie znanej mi firmy nie znam jej nie rozmawialiśmy telefonicznie ale taką wiadomość otrzymałem :

Wykonanie ław fundamętowych czyli przygotowanie podsypki (chudy beton) wykonanie zbrojenia ułożenie ,wylanie betonu cena 3tyś
ściany fundamętowe wymurowanie wraz z izolacją pionową i poziomą czas wykonania fundamętów to 6dni roboczych jeżeli dopisze pogoda cena 6tyś.
Ściany parteru (polecam ytong 36,5 energo nie ma potrzeby dociplenia )
cena wykonania ścian parteru wraz ze stropem i sciankami działowymi 9tys
sciany nad stropem czyli ściany kolankowe,szczyty, kominy na gotowo 6tys

24 TYS

jeżeli chodzi o dach to ceny są rózne konstrukcja dachowa 40zł M2
pokrycie dachowe błacho-dachówka 30złm2 dachówkaceramiczna lub betonowa 40 do 45zł za m2 Edytowano przez DJMazi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam...
Dokładnych kosztów budowy nie liczyłem, ponieważ na tym etapie jest to bez celowe. Nie mam jeszcze przemyślanych wszystkich rozwiązań, które chcę zastosować. I taka sytuacja potrwa do czasu zakupu projektu. Mam pewien z góry określony budżet w którym będę musiał się zmieścić. Jak na coś pójdzie więcej to na czymś trzeba będzie zaoszczędzić. Budżet planowałem na podstawie wstępnie przygotowanych wycen przez lokalne firmy. Za stan surowy nazwijmy to pół zamknięty (fundamenty, izolacje, ocieplenie, rozprowadzenie kanalizacji w poziomie 0, doprowadzenie rury wodnej, kabla energetycznego, drenaż opaskowy, ściany zewnętrzne, strop, dach - konstrukcja + pokrycie, 3 okna dachowe, kominy, ślepe posadzki z dociepleniem, ścianki działowe, wylewki ganku i tarasu) średnio cena wychodzi 170 tyś robota + wskazany prze zemnie materiał (zgodnie z zestawieniem materiałów od wersji normalnej, + dodatkowe ocieplenie i zmianę na porotherm) na normalną umowę, z fakturami i 5 letnią gwarancją. I teraz w zależności od tego jak uda się wynegocjować cenę za ten zakres w momencie rozpoczęcia budowy (w zależności od tego kiedy uda się rozpocząć, jak będą się kształtowały ceny materiałów, robocizny, czy zdecyduje się samemu kupować materiały i negocjować tylko cenę robocizny, czy z fakturą czy bez, itd) okaże się ile środków pozostanie na wykończenie domu. Tu zaznaczę że większość prac będę w stanie wykonać samodzielnie więc liczyć się będzie materiał i zdrowy rozsądek aby zachować przyzwoity stosunek ceny do jakości i wyglądu. Ale przy kobiecie to trudne zadanie icon_smile.gif Edytowano przez Browar (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ale przy kobiecie to trudne zadanie icon_smile.gif



hehe... taaaak, bo jak nie ma na kogo zwalic... icon_wink.gif

to wychodzi, ze u mnie ja jestem facetem icon_rolleyes.gif moj maz wymyslal balkoniki, wykusze, pieterka, ogrody zimowe i co tam jest jeszcze zbedne, a przedraza koszty budowy i eksploatacji. ja mu systematycznie wybijalam dziwne pomysly z glowy i bedziemy miec nowoczesna stodolke icon_wink.gif
Link do komentarza
Witam,
my również zakupiliśmy dziś żurawki termo icon_biggrin.gif planujemy powiększyć kotłownię kosztem łazienki ( zostaje jedynie wc) i chyba powiększymy salon i kuchnię poprzez przesunięcie ściany zewnętrznej o około 0,5 m. Likwidujemy również okno dachowe w sypialni i robimy drzwi do kotłowni. szukamy ekipy do stanu surowego icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Widzę że jest nas coraz więcej ;) fajnie tak ma być mam nadzieje że każdy z nas będzie pisał o swoich rozwiązaniach co do żurawki.
(170 tyś robota + wskazany prze zemnie materiał)
To ładna cena nie powiem. Za taką kwotę ostatnio kolega wybudował się projekt : http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...d-figowcem.html
Wprowadził kilka drobnych zmian. Za tą cene ma Fundamenty,ściany,dach,okna. ocieplenie strychu kominy w sumie SSZ
Bez dzwi wejściowych.
Ale na fundamenty dawał styropian a ja chcę styrodul.
Odwodnić chcę fundamenty jak to się nazywa opaska ?

Teraz go czekają instalacje i tynkowanie + ocieplenie bo robił z porotherm: 25 PW kl. 15
Więc styro z 20 cm musi dać.
Ja bardzo bym chciał ominac dawanie styro takiej dużej warstwy.
Nadal nie wiem czy BK czy Porotherm
Choć ostatnio czytam o BK (termalica) zrobić warstwę 36,5 cm i nie trzeba ocieplać a parametry ma takie same prawie co ytong.
A jeśli nawet to dać styropian 5tke i by grało.
Czekam na wycenę materiałów z jednej w sumie pierwszej hurtowni gdzie dziś byłem.
Zobaczymy jakie ceny mi zaproponują.


RobertoFZ
A już masz jakieś koszty ekipy ktoś ci coś już liczył ? Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam

Również zakupiłem projekt tego domu, właśnie siedzę i czekam na kuriera icon_biggrin.gif

W tym roku atakuje tylko fundament

na następna wiosnę resztę ściany Solbet 24/ 400 albo 600 ( tu sie zastanawiam lepsze zastosowanie cieplne ma 400 i chyba tu zostanę ponieważ dach będzie z blacho dachówki nie będzie masakryczni ciężki wiec chyba 600 odpadnie kwesta podjęcia decyzji styropian 15 wg mnie najbardziej optymalne rozwiązanie )







DJ MAZI nie możesz dać pustaka bez styropianu ani 5, nie spełni Ci to warunków przenikalności ściany przenikalność rosy wynosi 8 wiec i tak będziesz miał wilgoć, przy samym bloczku bez docieplenia to już w ogóle nie ma mowy chyba, że lubisz grzybki wilgoć itp.
Link do komentarza
ja sobie ten porotherm chyba podaruje i zrobię z (termalica bądz ytonga) nie wiem tylko jakie rozwiązanie czy np 24 + 15 styro jak w projekcie czy np 36,5 bez docieplania.
Wiem właśnie że pustak i tak trzeba docieplić i porotherm cały czas idzie na dalszy plan.

Siostra która się budowała mówi :
Pamiętaj na fundamentach i ścianach nie oszczędzaj bo to inwestycja w ciepły dom.
I całkowicie to popieram zrobię tak żeby mieć ciepły dom i bez grzybów wilgoci itd.
Oszczędzić można na wykończeniowce całość można zrobić etapami icon_smile.gif
Link do komentarza
Solange hehe dobrze, że trzymasz męża na wodzy :P

U mnie było odwrotnie, kwestia wyboru projektu nadałaby się na długą opowiastkę. Ale w skrócie pierwotnie moja 2 połówka wybrała projekt który posiadał 2 balokony, wykusz, nad nim lukarnę z balkonem i lukarnę. Nie powiem projekt bardzo mi się podobał, ale te dodatki były nie praktyczne. Wstępnie zdecydowaliśmy się na niego pod warunkiem wycięcia tego i owego. Jak zrobiłem wizualizację bez balkonów to już nam się przestał podobać i trzeba było szukać czegoś innego. Bo wielu różnych "akcjach" ostatecznie wybraliśmy właśnie żurawki.

Ps zgodnie z treścią innych wątków. Życzę wszystkiego dobrego i powodzenia icon_smile.gif

W innych kwestiach.
Nie chce się tu wymądrzać bo fachowiec ze mnie żaden, ale...

Każdy chyba ma dylemat nad tym jaki materiał zastosować.

Materiał i technologie dobieram na podstawie doświadczenia kolegów którzy budowali i budują, a także możliwości lokalnych wykonawców. Chętnie budowałbym systemowo jak w projekcie ale na lokalnym rynku nie mam żadnego polecanego wykonawcy, któremu mógłbym zaufać. Budują albo z gazobetonu albo z ceramiki. A ściąganie firmy z "daleka" zwiększa koszty. Ja stawiam na ceramikę ze względu na dobrą dostępność lokalnie oraz doświadczenie wykonawców, a także z błahego powodu - mniejszej nasiąkliwości materiału. A to ma kluczowe znaczenie przy rozkładaniu wykończenia budynku w czasie - pozostawienie ścian zewnętrznych bez wykończenia. Tu nawiązuje do innego elementu który przemawia ogólnie za technologią ściany 2 warstwowej i w moim przypadku za ceramiką - kwestii możliwości wykonania części prac samodzielnie. Docieplenie i elewację jestem w stanie wykonać we własnym zakresie w późniejszym czasie, a co za tym idzie rozłożyć koszty w czasie. Dodatkowo według mnie łatwiej jest poprawnie osadzić stolarkę okienną i drzwiową, zapobiegając liniowym mostom termicznym, przy grubym styropianie można też ładnie wykonać ciepłe parapety zewnętrzne itd.

I Mazi siostra ma rację. Popieram to stwierdzenie w 100%
Aha zwróć uwagę, że wersja termo to ytong 24 + 20 cm styropian co daje grubość muru 44 + elewacja, tynki, grubość kleju itd. Sumarycznie będzie jeszcze więcej. Zobacz czy ten termalic 36,5 da ci podobne parametry, czy też będziesz musiał go docieplić.

Pozdrawiam... Edytowano przez Browar (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ytong to materiał paroprzepuszczalny. "Zamknięcie" go styropianem nie jest najlepszym rozwiazaniem.


Mówisz zapewne o ytongu 36,5 i grubszym oraz energo bo to bk tzw ciepły.
A On ma 24 to jest bk konstrukcyjny tzw zimny.
Link do komentarza
Cytat

Czyli zrozumiałem 24 dajemy styro i nie ma problemów a z 36,5 nic już nie trzeba ?
A Jak bym do 36,5 dał styro co będzie ?


Ytong 36,5 jest przeznaczony na ściany 1W i nie ma sensu dawać styro bo jest on droższy od 24 a po drugie nie wiadomo co będzie gdy jak to napisał bajbaga zamkniemy go styro.
Link do komentarza
Każdy Ytong jest paroprzepuszczalny, nawet PP 24, opis „fabryczny”:

Cytat

BLOCZKI YTONG PP4/0,6 S GR. 20,0 CM
Opis produktu

Mur dwuwarstwowy

Najpopularniejszym obecnie rozwiązaniem ściany zewnętrznej jest mur dwuwarstwowy ocieplony bezspoinowym systemem ociepleń. Zbudowany jest on z warstwy konstrukcyjnej oraz warstwy izolacji termicznej. Do budowy ścian dwuwarstwowych można użyć bloczków z betonu komórkowego YTONG.

Ściany dwuwarstwowe najczęściej ociepla się jedną z metod bezspoinowego systemu ociepleń. Przy takim systemie należy zwrócić uwagę na parametry przenikania pary wodnej przez ścianę. Najlepszą izolację muru stanowi warstwa izolacyjna z materiału o małym oporze dyfuzyjnym (np. wełna mineralna), który nie ograniczy swobodnego przepływu pary wodnej przez ścianę. Aby dla całej ściany uzyskać pożądany współczynnik przenikalności cieplnej należy dobrać odpowiednią grubość izolacji termicznej.

Link do komentarza
Cytat

Każdy Ytong jest paroprzepuszczalny, nawet PP 24, opis „fabryczny”:


Każdy bk jest paro przepuszczalny ,wynika to z jego budowy tak uściślając ale ocieplając mur z pustaków 24 styropianem zrobisz więcej pożytku niż szkody aniżeli przy murze z pustaka 36,5 i grubszym i go ocieplając styropianem.
Link do komentarza
Ja tu bym się bardziej martwił kwestią nasiąkliwości materiału. Jak po sezonie powiedzmy jesień, zima, wiosna kiedy materiał naciągnie wilgoci przykryje się go styropianem to mogą być problemy. Trzeba albo podsuszyć latem, albo zabezpieczyć ściany przed bezpośrednim moknięciem itd. Mówiono mi również, że można tak kleić styropian na placki, żeby została dylatacja. I wtedy od dołu i od góry zostawia się szczeliny dylatacyjne na sezon grzewczy, żeby nadmiar wilgoci odparował. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości. Każdy budowlaniec ma swoje patenty icon_smile.gif

A co do paro przepuszczalności to o czym my tu mówimy. Ta kwestia nie zależy tylko od tego czy materiał przykryjemy styropianem czy wełną. Istotne tu są rodzaje tynków wewnętrznych a także sposób wykończenia ściany ot choćby rodzaj farby. Bo co z tego że ściana parę przepuszcza, jak farba na niej nie przepuści pary "do ściany".
Link do komentarza
Witajcie,

przyłączamy się do dyskusji icon_smile.gif Mamy już projekt, jesteśmy w trakcie zbierania dokumentacji do pozwolenia na budowę i (jak dobrze pójdzie!) chcemy zacząć z początkiem maja. Wkrótce chcemy ruszyć z przygotowywaniem działki, zwożeniem materiałów itp itd.

Jeśli chodzi o nasze zmiany:
1. pozbywamy się okien w garażu i kotłowni a drzwi do kotłowni przenosimy na ścianę z tarasem
2. rezygnujemy z kominka (chyba jesteśmy w mniejszości;)
3. poszerzamy garaż o 0,5m
4. ogrzewanie paliwem stałym - ekogroszek + boiler na wodę w lecie (prawdopodobnie, do dyskusji temat)
5. zastanawialiśmy się nad prefabrykantami - keramzytem (zależy nam na czasie), ale ostatecznie chyba zostaniemy przy porothermie (dryfix)

To tyle co na razie wiemy (chyba, że ktoś tego nie zweryfikuje;). Zapoznamy się jeszcze dziś dokładniej z Waszymi spostrzeżeniami i może uda się nam "dorzucić coś od siebie".


Link do komentarza
Cytat

Witajcie,

przyłączamy się do dyskusji icon_smile.gif Mamy już projekt, jesteśmy w trakcie zbierania dokumentacji do pozwolenia na budowę i (jak dobrze pójdzie!) chcemy zacząć z początkiem maja. Wkrótce chcemy ruszyć z przygotowywaniem działki, zwożeniem materiałów itp itd.

Jeśli chodzi o nasze zmiany:
1. pozbywamy się okien w garażu i kotłowni a drzwi do kotłowni przenosimy na ścianę z tarasem
2. rezygnujemy z kominka (chyba jesteśmy w mniejszości;)
3. poszerzamy garaż o 0,5m
4. ogrzewanie paliwem stałym - ekogroszek + boiler na wodę w lecie (prawdopodobnie, do dyskusji temat)
5. zastanawialiśmy się nad prefabrykantami - keramzytem (zależy nam na czasie), ale ostatecznie chyba zostaniemy przy porothermie (dryfix)

To tyle co na razie wiemy (chyba, że ktoś tego nie zweryfikuje;). Zapoznamy się jeszcze dziś dokładniej z Waszymi spostrzeżeniami i może uda się nam "dorzucić coś od siebie".




kulczi co do okna w kotłowni nie wiem czy to dobre rozwiązanie też dam drzwi w kotłowni ale okno zostawiam wentylacja kotłownia nr 1 !
Choć ja planuję wentylacje mechaniczną to okno w kotłowni musi być takie moje zdanie.
No kominek każdy robi jak uważa ja planuję go podpiąć do podłogówki i np wiosna i jesień śmiało można palić ;)
Powiększenie ściany o 0,5 m robię tak samo bardzo dobry pomysł gdzieś trzeba trzymać graty icon_biggrin.gif ja np robię sobie moje miejsce majsterkowicza icon_smile.gif Choć okno jedno zostawiam trochę światła musi być a nie sama ściana icon_biggrin.gif
Co do ścian jak już pisałem zostaję przy BK 24 kl 600 + 20 CM Styro najlepsza opcja icon_smile.gif
ostatnio wujek zabrał mnie na budowę z pustaka czerwony piękny icon_smile.gif 24 cm mówi do mnie Łukasz masz tu wkrętarkę kołki proszę zawiesić mi szafkę ;)
Ok luz robi się napiszę krótko dramat taki kruchy materiał nie do mnie do domu.
Oczywiście są specjalne kołki itd ale to mnie nie przekonuje, po za tym na BK robisz tynki bezpośrednio i małą warstwę a nie to co w porotherm gruba warstwa itd to samo instalacje mnie to przekonuje BK i tyle.
Przypominam każdy decyduje indywidualnie i robi jak mu się podoba.

Link do komentarza
Cytat

Ja tu bym się bardziej martwił kwestią nasiąkliwości materiału. Jak po sezonie powiedzmy jesień, zima, wiosna kiedy materiał naciągnie wilgoci przykryje się go styropianem to mogą być problemy. Trzeba albo podsuszyć latem, albo zabezpieczyć ściany przed bezpośrednim moknięciem itd. Mówiono mi również, że można tak kleić styropian na placki, żeby została dylatacja. I wtedy od dołu i od góry zostawia się szczeliny dylatacyjne na sezon grzewczy, żeby nadmiar wilgoci odparował. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości. Każdy budowlaniec ma swoje patenty icon_smile.gif

A co do paro przepuszczalności to o czym my tu mówimy. Ta kwestia nie zależy tylko od tego czy materiał przykryjemy styropianem czy wełną. Istotne tu są rodzaje tynków wewnętrznych a także sposób wykończenia ściany ot choćby rodzaj farby. Bo co z tego że ściana parę przepuszcza, jak farba na niej nie przepuści pary "do ściany".


Klejenie styropianu na placki i zostawianie szczelin dylatacyjnych od góry do dołu zmniejszy skuteczność samej izolacji. Ja bym się skupil bardziej na dobrej wentylacji wewnąrz budynku. W kotłowni profilaktycznie zrobiłem wentylację grawitacyjną (reszta mech.) i to było warunkiem pozytywnego przejścia przeglądu kominiarskiego icon_biggrin.gif .
Link do komentarza
Cytat

W kotłowni profilaktycznie zrobiłem wentylację grawitacyjną (reszta mech.) i to było warunkiem pozytywnego przejścia przeglądu kominiarskiego icon_biggrin.gif .


Bo przepisy zabraniają w kotłowni montować wentylacje inna aniżeli grawitacyjną .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...