Skocz do zawartości

Drewniana podłoga - jaka?


kociord

Recommended Posts

Napisano
Pomału będziemy przystępować do remontu w domu. Jednym z założeń jest wymiana podłogi. Decyzja padła na podłogę drewnianą. Co do tego nie mamy wątpliwości. Kwestią otwartą pozostaje jednak, na co dokładnie się zdecydować, czym się sugerować? Jak wygląda sprawa z ofertą w Warszawie? To ostatnie również mnie interesuje. Wszelka pomoc mile widziana.
Napisano
Cytat

Pomału będziemy przystępować do remontu w domu. Jednym z założeń jest wymiana podłogi. Decyzja padła na podłogę drewnianą. Co do tego nie mamy wątpliwości. Kwestią otwartą pozostaje jednak, na co dokładnie się zdecydować, czym się sugerować? Jak wygląda sprawa z ofertą w Warszawie? To ostatnie również mnie interesuje. Wszelka pomoc mile widziana.




Ja tez jestem zainteresowany tematem.

Czy ktoś ma sosnową podłogę ( zwykła deska podłogowa z felcem) dostępną w marketach budowlanych ? jak się to sprawuje itd.
Napisano
Cytat

Pomału będziemy przystępować do remontu w domu. Jednym z założeń jest wymiana podłogi. Decyzja padła na podłogę drewnianą. Co do tego nie mamy wątpliwości. Kwestią otwartą pozostaje jednak, na co dokładnie się zdecydować, czym się sugerować? Jak wygląda sprawa z ofertą w Warszawie? To ostatnie również mnie interesuje. Wszelka pomoc mile widziana.



no tu chyba liczy się tylko kasa. Dobra, ładna podłoga - kosztuje.
Napisano
Cytat

Pomału będziemy przystępować do remontu w domu. Jednym z założeń jest wymiana podłogi. Decyzja padła na podłogę drewnianą. Co do tego nie mamy wątpliwości. Kwestią otwartą pozostaje jednak, na co dokładnie się zdecydować, czym się sugerować? Jak wygląda sprawa z ofertą w Warszawie? To ostatnie również mnie interesuje. Wszelka pomoc mile widziana.


Czy podłogę chcesz zakładać sam czy zlecić to firmie?Bo pytasz o ofertę ale jaką ,czy właśnie o dobrą firmę czy o materiał gdzie i jaki kupić.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czy podłogę chcesz zakładać sam czy zlecić to firmie?Bo pytasz o ofertę ale jaką ,czy właśnie o dobrą firmę czy o materiał gdzie i jaki kupić.



Właściwie, to chodzi o jedno i drugie. Sam tego nie chcę kłaść i chociaż jeden znajomy oferował się z pomocą, ale wolę jednak, żeby to zrobiła profesjonalna ekipa.
Napisano
Cytat

Właściwie, to chodzi o jedno i drugie. Sam tego nie chcę kłaść i chociaż jeden znajomy oferował się z pomocą, ale wolę jednak, żeby to zrobiła profesjonalna ekipa.


Z firm które sprzedawaja podłogi i montują to znam "Fachowca" ale nie gwarantuje jakości wykonaniu usługi bo w każdym rejonie jest inna ekipa montażystów. I może być ,że w miejscowości X montują wzorowo a z miejscowości Y już tak sobie. Ale tak na pocieszenie to na ta usługę firma udziela gwarancji,wiec uważam że nie ma co się bać.
W okolicy Warszawy jest jeden ich sklep,znajdziesz adres w necie.
Napisano
Przede wszystkim podajcie budżet jaki posiadacie na zakup podłogi,od tego uzależniony będzie gatunek drewna. Po drugie na mój gust najładniej będzie prezentował się dąb- jest piękny i dodaje ciepła,,uroku w całym domu.
Napisano
Podłącze się. Zastanawiam sie jaki rodzaj podlogi zrobic w nowym mieszkaniu, myslalem o panelach ale podobno warto dolozyc troche i zrobic podloge z desek podlogowych. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Napisano
Witam

Ja mam zamiar zrobić na piętrze w domu podłogi drewniane. Dom z bala, więc góra podłoga tylko drewno. Z drugiej strony panel można szybko wymienić jak się znudzi za X lat. To tanie dosyć i wygodne rozwiązanie. Widziałem tez piękne panele wyglądały jak drewno. I chyba skłonię się ku panelom. Tu zamieściłem drewniana podłogę ale myślę że dobry panel wyglądałby podobnie.

Pozdrawiam

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Podłącze się. Zastanawiam sie jaki rodzaj podlogi zrobic w nowym mieszkaniu, myslalem o panelach ale podobno warto dolozyc troche i zrobic podloge z desek podlogowych. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?



Ja zamiast paneli podłogowych wybrał bym litą deskę z modrzewia syberyjski, sosny, albo świerku. Na pewno taka podłoga będzie bardziej wytrzymała bo wykonana z litego drewna, nie sklejki. System montażu na pióro/wpust, czyli dokładnie jak przy panelach. Deski lite są gotowym produktem i nie wymagają cyklinowania po ułożeniu. Po montażu wystarczy pokryć je olejem do wewnątrz. Koszty są większe od paneli to prawda, lecz efekt dużo lepszy. Deski ze świerku skandynawskiego, czy sosny o przekroju 24x146mm (136mm) to koszt rzędu 56 br m2. Modrzew syberyjski 98 m2.
Napisano
Cytat

Deski lite są gotowym produktem i nie wymagają cyklinowania po ułożeniu. Po montażu wystarczy pokryć je olejem do wewnątrz. Koszty są większe od paneli to prawda, lecz efekt dużo lepszy.


Może krótko żyje na tej ziemi ale jeszcze nie widziałem aby po położeniu podłogi z litej deski nie cyklinować. Jakieś cuda prawisz.
Napisano
Cytat

Ja zamiast paneli podłogowych wybrał bym litą deskę z modrzewia syberyjski, sosny, albo świerku. Na pewno taka podłoga będzie bardziej wytrzymała bo wykonana z litego drewna, nie sklejki. System montażu na pióro/wpust, czyli dokładnie jak przy panelach. Deski lite są gotowym produktem i nie wymagają cyklinowania po ułożeniu. Po montażu wystarczy pokryć je olejem do wewnątrz. Koszty są większe od paneli to prawda, lecz efekt dużo lepszy. Deski ze świerku skandynawskiego, czy sosny o przekroju 24x146mm (136mm) to koszt rzędu 56 br m2. Modrzew syberyjski 98 m2.




Co sądzisz o sosnowych deskach podłogowych, na pióro wpust dostępnych w marketach budowlanych ? Widziałem w cenie 35 zł za m2. Domyślam się, że nie jest to produkt jakościowy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przede wszystkim podajcie budżet jaki posiadacie na zakup podłogi,od tego uzależniony będzie gatunek drewna. Po drugie na mój gust najładniej będzie prezentował się dąb- jest piękny i dodaje ciepła,,uroku w całym domu.


Mówisz tu chyba o parkiecie dębowym bo jakoś nigdy nie spotkałem icon_eek.gif się z podłogą z deski dębowej, a chyba mowa w tym poście o podłodze z desek.
Napisano
Cytat

Mówisz tu chyba o parkiecie dębowym bo jakoś nigdy nie spotkałem icon_eek.gif się z podłogą z deski dębowej, a chyba mowa w tym poście o podłodze z desek.



Bywa i dębowa, ale ile kosztuje... a jeszcze inwestor potrafi sobie zażyczyć szerokość deski 28 cm -
kosmos!


Cytat

... System montażu na pióro/wpust, czyli dokładnie jak przy panelach...



To w Polsce jeszcze montuje się panele na pióro wpust???

Cytat

... Tu zamieściłem drewniana podłogę ale myślę że dobry panel wyglądałby podobnie...



Ta drewniana podłoga, to albo produkcja przemysłowa z odpadów, albo... panele!!!

Chcesz zobaczyć podłogę drewnianą po 30 latach użytkowania?
Napisano
Cytat

Bywa i dębowa, ale ile kosztuje... a jeszcze inwestor potrafi sobie zażyczyć szerokość deski 28 cm -
kosmos!




To w Polsce jeszcze montuje się panele na pióro wpust???



Ta drewniana podłoga, to albo produkcja przemysłowa z odpadów, albo... panele!!!

Chcesz zobaczyć podłogę drewnianą po 30 latach użytkowania?
https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=15539

Przepraszam za puszczanie w koło tego samego zdjęcia, ale zdżaźniło mnie to zdjęcie panela podłogowego (obojętnie drewnianego czy papierowego icon_wink.gif


Mam kolegę ,który kupił prawie stuletni dom w Niemczech blisko Szczecina. Osoba która remontowała mu ten budynek namówiła go do pozostawienia i wycyklinowania istniejących podłóg. I to był strzał w dziesiątkę gdyż deski są w doskonałym stanie .W tej chwili nie wyobraża sobie by mógł mieć inne podłogi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
panele są sztuczne, bez porównania do naturalnego drewna. a z wymianą wcale nie jest tak prosto jak się wydaje - zawsze jest to kłopot z którym wiąże się przestawianie mebli itp. w rozsądnych cenach jest deska barlinecka - szczególnie dąb w pięknych odcieniach.
Napisano
Laminat bardzo dobrze sprawdzi się również jako podłoga do łazienki,opinie forumowiczów na ten temat są dosyć zgodne,w większości pozytywne. A co do samej podłogi w całym domu,to zastanowiłbym się nad drewnem naturalnym.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Laminat bardzo dobrze sprawdzi się również jako podłoga do łazienki,opinie forumowiczów na ten temat są dosyć zgodne,w większości pozytywne. A co do samej podłogi w całym domu,to zastanowiłbym się nad drewnem naturalnym.


Nie wiem gdzie te opinie że laminat dobrze się sprawdzi w łazience?? Przecież takie panele od razu puchną od wody!
Napisano
Cytat

Czym się sugerować? Atestami, klasą ścieralności produktów, oczywiście także ich kolorem, opiniami na temat producentów. No i ważne jest też czy ma się w domu zwierzęta. Jeśli tak - to odradzam jasne drewno, bo kłaki będzie widać. Znalazłem ostatnio fajny program o wyborze podłogi: http://www.openfinance.tv/350/podloga_-_po..._na_dlugie_lata

Pomocy przy podjęciu decyzji.


Sam sobie zadajesz pytanie czy co?bo zaraz udzielasz porady icon_smile.gif I jeszcze potem wołasz o pomoc?
Co do kłaków to zapewniam Cie ,ze na ciemnej podłodze widać je dopiero a nie na jasnej,zresztą jak nie posprzątasz to na każdej będzie widać brud.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Na ciemnej podłodze niestety dużo bardziej widać kurz. Tak czy siak odradzam laminat bo jak się zniszczy to można co najwyżej wymienić lepiej trochę dołożyć i mieć drewno.
Napisano
Też uważam, że lepiej dołożyć trochę i zainwestować w podłogę drewnianą, wydatek jeden ale na długie lata, z panelami nie wiadomo co się stanie nawet w krótkim czasie.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Owszem drewniana podłoga jest droższa od laminatów ale jest trwalsza i po paru latach można ją wycyklinować. Po za tym oprócz litych desek są też warstwowe, których układanie jest tańsze bo nie wymaga cyklinowania i lakierowania.
Napisano
Standardowe panele bym też odradzał - albo podłoga drewniana albo podłoga bambusowa. Ja korzystam z tej drugiej, głównie przez sporo niższą cenę - można znaleźć za 150 zł. Nie wiem jak teraz się ceny kształtują. Jakby ktoś chciał to mogę polecić sprzedawcę/importera.
Napisano
Cytat

Standardowe panele bym też odradzał - albo podłoga drewniana albo podłoga bambusowa. Ja korzystam z tej drugiej, głównie przez sporo niższą cenę - można znaleźć za 150 zł. Nie wiem jak teraz się ceny kształtują. Jakby ktoś chciał to mogę polecić sprzedawcę/importera.


Bambus fajna sprawa tylko ciekawi mnie jak z trwałością bo będąc w kilku salonach to widziałem rysy na pokazowych fragmentach a te jak wiadomo leżą w zasięgu ręki to co dopiero będzie się działo jak zacznie się po tym chodzić, wycyklinować się raczej tego nie da jak drewno a cena niewiele niższa niż dobrego parkietu tym niemniej niektóre wzory są bardzo ładne. Jeszcze pozostaje parkiet przemysłowy który układany na mijankę tez wg mnie wygląda całkiem fajnie.
Napisano
Cytat

Standardowe panele bym też odradzał - albo podłoga drewniana albo podłoga bambusowa. Ja korzystam z tej drugiej, głównie przez sporo niższą cenę - można znaleźć za 150 zł. Nie wiem jak teraz się ceny kształtują. Jakby ktoś chciał to mogę polecić sprzedawcę/importera.


Jak masz takie durnoty wypisywać to lepiej wcale nie pisz.
Piszesz,że panele standardowe byś odradzał,a jakie są nie standardowe?150 zł jak uważasz ,że to jest tanio to :bezradny: a jeszcze powiedz sporo niższa cena (ta 150 zł) jest w porównaniu z podłoga drewnianą czy z panelami standardowymi?
Co do stosowania paneli,podłogi drewnianej czy innej jest tyle napisane i umotywowane dobrze,że Twój wpis nosi miano chęci zareklamowania aniżeli porady.
Napisano
Cytat

Bambus fajna sprawa tylko ciekawi mnie jak z trwałością bo będąc w kilku salonach to widziałem rysy na pokazowych fragmentach a te jak wiadomo leżą w zasięgu ręki to co dopiero będzie się działo jak zacznie się po tym chodzić, wycyklinować się raczej tego nie da jak drewno ............



A niby dlaczego nie można cyklinować ? Bambus skręcany można cyklinować tak jak deski drewniane lite, a ten "warstwowy" tyle samo co "warstwowe" drewniane".

Porysowany nie jest bambus, tylko powłoka (lakier) tak samo jak na każdej innej powierzchni - w tym drewnianej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Pierwsze słyszę aby bambus był tańszy niż standardowe panele,coś jest chyb anie tak. To jaką położymy, czy drewno egzotyczne czy też panele laminowane,to kwestia nie tylko stylu,ale w dużej mierze budżetu jaki posiadamy na ten cel.
Napisano
według mnie bardzo fajnie prezentują się podłogi z drewna egzotycznego np. wenge albo tek, kolejnym plusem takiego materiału jest odporność na wilgoć oraz uszkodzenia mechaniczne, niestety mi najbardziej przeszkadza dosyć wysoka cena
Napisano
Cytat

według mnie bardzo fajnie prezentują się podłogi z drewna egzotycznego np. wenge albo tek, kolejnym plusem takiego materiału jest odporność na wilgoć oraz uszkodzenia mechaniczne, niestety mi najbardziej przeszkadza dosyć wysoka cena



Teak i marbau nie musi być bardzo drogi radzę po prostu poszukać wśród desek warstwowych.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Coraz częściej spotykam też pozytywne opinie na temat paneli laminowanych,czy możecie się do tego odnieść? Podobno są dobrym materiałem na podłogę,nawet w łazience,ponieważ nie ma obawy o ich zawilgocenie czy zabrudzenie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jeśli podłoga drewniana to tylko z litych desek, wytrzymalsze i lepsze w użytkowaniu. Panele to tanie rozwiązanie na krótki okres.


Tak,tak a świstak siedzi i zawija i się zwija z takich mądrości.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Od kiedy sobie zamiast paneli zmęczonych życiem i poprzednim właścicielem wstawiłem piękny dębowy parkiecik od Kuhn, to wszystkim polecam dąb. To nie przypadek, że kosztuje tyle ile kosztuje, jest bardzo trwały a opcja wycyklinowania po paru latach pomaga mu wytrwać kilka pokoneń. U mnie na razie testuje dwa plus wyjątkowo energetycznego bernardyna, ale trzyma się królewsko :D
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Od kiedy sobie zamiast paneli zmęczonych życiem i poprzednim właścicielem wstawiłem piękny dębowy parkiecik od Kuhn, to wszystkim polecam dąb.



Sporo też zależy od lakieru jakiego użyto do wykończenia. Ja w mieszkaniu mam dębowy parkiet, który położony został przez poprzedniego właściciela na krótko przed sprzedażą mieszkania. Niestety użyty lakier jest dość miernej jakości i bardzo szybko zmatowiał w miejscach najczęściej używanych. Oczywiście można go przecyklinować, ale żeby robić to co kilka lat to spore koszty i straszny bałagan w mieszkaniu. Dlatego uważam że jak już inwestujemy w dąb to nie warto oszczędzać na lakierze.
Napisano
Dąb to chyba najlepsze drewno jeżeli chodzi o jakość,ale i zarazem kruche,podatne za zadrapania więc trzeba uważać i zadbać o jego odpowiednią pielęgnację. Do kuchni mimo wszystko dałbym płytki zamiast parkietu.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zgadza się,obojętnie czy będzie to sosna czy dąb- o drewniana podłogę z deski naturalnej trzeba po prostu dbać aby móc cieszyć się jej dobrą jakością przez lata,nie zapominajmy o tym.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zgadza się,obojętnie czy będzie to sosna czy dąb- o drewniana podłogę z deski naturalnej trzeba po prostu dbać aby móc cieszyć się jej dobrą jakością przez lata,nie zapominajmy o tym.


Tam, na zdjęciu u góry, ta podłoga ponad 30 letnia - to podłoga sosnowa? Tak mi się wydaje z odległości. A wniosek jest taki - jak dbasz, tak masz icon_smile.gif
Napisano
Świetnie, że zdecydowaliście się na drewno - jest ponadczasowe, ekologiczne, a do tego przetrwa z Wami wiele dekad (w razi czego cyklinowanie itp.). CO do drewna, to chyba nie ma trwalszego i bardziej efektownego materiału od drewna egzotycznego - no ale to niestety wiąże się z wysokimi kosztami. U nas na podłogach jest drewno teakowe i wszyscy goście są zachwyceni i pytają co to za gatunek. A do tego konserwacja - marzenie (głównie dlatego, że jej niemal nie potrzeba;).
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Racja,nie ma trwalszego i piękniejszego materiału,jeśli tylko bezie odpowiednie zaimpregnowana. Ostatnio do łask wraca znowu podłoga sosnowa,co o niej sądzicie?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Też niedawno mieliśmy ten problem. Po długich poszukiwaniach i wielu rozterkach (podłoga drewniana czy panele, a może gres, kupić w jakimś hipermarkecie budowalnym czy zamówić w firmie, kłaść samemu czy zlaleść fachowaca) padło na firmę, która się zajmie wszystkim od początku do końca. Podłogę (drewnianą) zamówiliśmy w firmie Kuhn i przyznam, że nieźle wybraliśmy.

Napisano
Patrząc na skalę twardości wybranych drewna wg Brinella: Klon (29 MPa), Dąb i Buk (po 34), Grab (36), Jesion (41), a egzotyczna Jatoba ... 73 ! Wiadomo, że twardość to nie wszystko, jednak fakt, że drewno to jest dwa razy twardsze od naszych gatunków daje do myślenia. Prezentuje się też wybornie :-)


Napisano
Ten jest super, genialnie się prezentuje! Sam bym taki chciał. Na pewno też łatwo się go czyści i pasuje do większość wnętrz, ale raczej do tcyh bardziej przestrzennych. Sam bym wybrał ten, bo zachwyca od pierwszego wejrzenia ;)
Napisano
Cytat

Patrząc na skalę twardości wybranych drewna wg Brinella: Klon (29 MPa), Dąb i Buk (po 34), Grab (36), Jesion (41), a egzotyczna Jatoba ... 73 !



Bambus skręcany jest jeszcze twardszy (w tej skali, około 110)
Napisano
A moje pytanie odnośnie drewnianych podłóg jest takie: czy jeśli decyduję się na panele, takie, jakie spotyka się w marketach budowlanych, to dobrze jest je właśnie w takim markecie zakupić, czy może poszukać jakiejś konkretnej firmy, albo zgłosić się do producenta? Jakoś mam obawę, że może marketowe panele mogą być uszkodzone, a potem będzie problem z reklamacją?
Napisano
Cytat

czy jeśli decyduję się na panele, takie, jakie spotyka się w marketach budowlanych, to dobrze jest je właśnie w takim markecie zakupić, czy może poszukać jakiejś konkretnej firmy, albo zgłosić się do producenta?


Do producenta? Producenci raczej nie sprzedają swego produktu na sztuki/paczki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny. Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...