Skocz do zawartości

Recommended Posts

I teraz, tak jak zawsze, można trafić na wyrób doskonały i na śmieć budowlany. Jesienią kupowałem papę podkładową 3mm na osnowie. Pierwsza partia była doskonała. W hurtowni, w której się zaopatruję, zmienili w międzyczasie dostawcę i drugą partię kupiłem innego producenta - papa TESKOBIT V60S30 firmy TES - okazało się że grubość 3mm to ona miała ale tylko w nazwie. W rzeczywistości od 1 do 3mm, a więc powinni ją oznakować symbolem V60S10-30 icon_wink.gif
Odważny manager musi zarządzać tą fabryczką - w naszych czasach wypuścić na rynek taki bubel...
Link do komentarza
Cytat

...TESKOBIT...



Jak sama nazwa wskazuje jest to "test dla kobit" icon_rolleyes.gif icon_cool.gif
A tak poważnie najprawdopodobniej była to partia testowa z uruchomienia linii technologicznej. Takie niepełnowartościowe materiały są sprzedawane pracownikom firmy i nie powinny znaleźć w legalnej sprzedaży. Wynika z tego, że Twoja hurtownia Cię oszukała albo sama została oszukana. icon_confused.gif
Pozdrawiam icon_wink.gif .
Link do komentarza
Trzeba przyznać uczciwie, że przyjęli zwrot bez żadnego problemu, ale zanim zareagowałem część została wyrobiona...

Można powiedzieć - zmień hurtownię, ale nie mam już wielkiego wyboru, bo poprzednia np. dopisała sobie jedną WZ-kę na kilka palet Porothermu... nigdy bym nie wpadł, że ktokolwiek może się do czegoś takiego posunąć, gdyby nie data 1.09 - a wtedy byłem na drugim końcu Polski, bo córka zaczynała rok szkolny - budowa była zamknięta. Podpis odbiorcy na WZ-ce podrobiony. Co zrobiła hurtownia? Ano, przysłała mi pracownika, który po przeliczeniu porothermu w murze stwierdził z wyrzutem, że ilość się zgadza z WZ-kami... (spory budynek i łącznie poszło kilkadziesiąt palet!).
Link do komentarza
Ja mam zaprzyjaźnionych ludzi, z którymi od wielu lat współpracuję. Ja im oddawałem materiał, który omyłkowo dostarczyli bez pokwitowania a były to miedziane elementy orynnowania, oni mi pomogli w trudnych momentach. Nikomu nawet do głowy nie przyszło aby kogoś oszukać. Współpracujemy w oparciu o pełne zaufanie i to jest podstawa sukcesu. Pozdrawiam icon_wink.gif .
Link do komentarza
W przypadku działalności na jakimś określonym rozsądnie obszarze jak najbardziej się zgodzę.
Niestety działam praktycznie w całej Europie z przyległościami i tak niewiele mam problemów za granicą
- a jeśli już to z określeniem czego potrzebuję, bo co kraj to inna nazwa :-)
Spotkałem się z tym, że wystarczyło dać wizytówkę i brałem towar na kilkaset funtów (akurat miałem tylko euro).
W moich rodzinnych stronach też nie mam problemów bo znam się z większością hurtowników jeszcze z czasów kiedy zakładali interes. Nowy dom i siedzibę firmy buduję jednak w drugim końcu Polski - w Polsce B i potrafią mnie tu czasem zaszokować
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Zazwyczaj, jeżeli klient decyduje się na wykorzystanie płyt OSB przy budowie domu jednorodzinnego to wybiera OSB-3. Płyty te są najbardziej powszechne i praktycznie dostępne "od ręki" bez potrzeby kupowania ich w ilościach paletowych. Istnieje kilka rodzajów płyt OSB. Płyty OSB-2 nie są odporne na działanie wilgoci i mogą czasem ulegać pęcznieniu w przypadku bezpośredniego narażenia ich na kontakt z wodą. W związku z tym przeznaczone są raczej do wykorzystania w miejscach suchych. OSB-3 to typowe płyty konstrukcyjne. Odporność na działanie m.in. wilgoci zawartej w powietrzu sprawia, że OSB-3 stosuje się głównie do budowy domów szkieletowych. Wysokie parametry techniczne sprawiają, że płyty zapewniają wytrzymałość i sztywność całej konstrukcji budynku. Jeżeli chodzi o płyty OSB-4 to podobnie jak OSB-3 stosowane są w budownictwie, jednak głównie w miejscach gdzie jest potrzeba zastosowania płyt nośnych o podwyższonych obciążeniach mechanicznych, a także podwyższonej wilgocioodporności zewnętrznej i wewnętrznej.

Różnice w wyglądzie płyt OSB-3 wynikają zazwyczaj od producenta. Niektóre są "ładniejsze", a inne "brzydsze" jednak parametry techniczne są takie same. Bez problemu można odróżnić natomiast płyty MFP, od płyt OSB ponieważ te pierwsze mają znacznie drobniejszy wiór i przez to ich wygląd odbiega od OSB. Klienci decydują się zarówno na zakup płyt MFP jak i OSB i nie można stwierdzać, że jedna płyta jest lepsza, a inna gorsza. Najlepiej przed zakupem zawsze skonsultować się z wykonawcami lub też sprawdzić, która płyta wpisana jest w projekcie. Dzięki temu można uniknąć późniejszego zamieszania ;)
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Przy okazji zapytam.

Czy tak powinna wyglądać szczelina wentylacyjna w kalenicy, przy pełnym deskowaniu (osb)?


Płyty trochę krzywo przycięte. Nie wiem jaką funkcję będzie pełnić szczelina?

Jeśli dach będzie ocieplany to na krokwiach powinna być ułożona folia paroprzepuszczalna, a poszycie z płyt OSB montowane na kontrłatach. Brak folii może spowodować zawilgocenie wełny (śnieg nawiewany pod szczelinę wentylacyjną) jak też jej wydmuchiwanie jak i praktycznie brak kontroli ciągłości pustki wentylacyjnej - wełna może miejscami dotykać do spodu poszycia. Sytuację można uratować mocując do boków krokwi wiatroizolację odsuniętą ok. 3 cm od deskowania.
Link do komentarza
Miontaz folii nie ma żadnego wpływu na zawilgocenie wełny. To czy wełna będzie dotykać do płyt OSB to kwestia kultury montażu. Wełn y się nie upycha a układa. Wracając do meritum szczelina w kalenicy jest OK natomiast zakończenie wykonania pokrycia już nie. Szczelina powinna być przesłonięta paskiem foli lub papy mocowanym na kontrlatach. Powinne być nabite wsporniki a nanich łata kalenicowa. Na łacie kalenicowej powinna być zamontowana taśma pod gąsiory i przyklejona do blachodachówki. Mówiąc krótko dach musi b yhć wykonany tak jak pod dachówkę bo blachodachówka to imitacja dachówki. Pod gąsiorem ani przy okapie nie należy montować żadnych uszczelek z gąbki. Przy okapie grzebień lub kratka z grzebieniem. Twoi wykonawcy mają trochę nieuporządkowaną wiedzę. Wiedzieli, że gdzieś dzwonią tylko nie wiedzieli, w którym kościele. Oczywiście można to porawić demontując gąsior. Należy pamiętać aby umożliwić wlot powietrza pod płyty OSB w okolicach okapu. POzdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Twoi wykonawcy mają trochę nieuporządkowaną wiedzę. Wiedzieli, że gdzieś dzwonią tylko nie wiedzieli, w którym kościele. Oczywiście można to porawić demontując gąsior. Należy pamiętać aby umożliwić wlot powietrza pod płyty OSB w okolicach okapu. POzdrawiam.




Ta część dachu nie będzie ocieplana - jest to stryszek. Płyty z papą montowałem sam. Monterzy blachy (trapezowej , bo taka jest zamontowana) nie spotkali się jeszcze z pełnym deskowaniem pod blachę. icon_confused.gif więc więcej nie trzeba pisać. Dziękuje za info. pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Skoro mowa o remoncie łazienki to zaproponuję film z montażu syfonu wannowego   Jeżeli ktoś rezygnuje z wanny na rzecz brodzika, to film z montażu odpływu brodzikowego SLIM Ø90 z silikonową membranę SLIM+ powinien być idealnym źródłem wiedzy.  
    • Z zasady lepiej jest aby kocioł działał w sposób ciągły, lecz z odpowiednio niską mocą. Przy tym ustawiamy mu niską temperaturę wody w obiegu. Przy prawidłowo wykonanej podłogówce nie powinno by raczej potrzebne więcej niż 40°C na zasilaniu.  
    • Więc lepiej żeby chodził kocioł non stop czy z przerwami? Jak będzie chodzil non stop nie będą wyższe rachunki za gaz? Nie mamy czujnika zewnętrznego więc i krzywej grzewczej nie da się wytworzyć. Rachunki porównywane do domów sąsiadów które są większe a płacą połowę mniej . Ja trzeci rok tu mieszkam i rachunki wzrosły tak jak napisałam o 300 zł po wizycie ostatniego serwisanta
    • Dobra rada. U mnie zrobione wcześniej na tynku gipsowym, wciąż wyłaziła wilgoć w innych pomieszczenia. Niekoniecznie powiązanych bezpośrednio z łazienką (bardziej z kabiną prysznicową) ale i tak wilgoć maszerowała w różne strony. Musiałem skuć do gołego pustaka, tynk cementowo-wapienny, solidna izolacja - i mam spokój.   Gips na ścianach w łazience, szczególnie w strefach mokrych -  sprawdza się słabiutko.
    • W samym fakcie, że kocioł pracuje bez przerwy nie ma niczego złego. Wręcz przeciwnie, to jest właśnie tryb pożądany, bo wtedy unikamy strat związanych z rozruchem kotła.  To myślenie "na chłopski rozum", że wyższa moc jest lepsza, bo kocioł pracuje krócej, jest błędne. Przecież wytworzy tyle samo ciepła pracując z niższą mocą, ale przez dłuższy czas. Najprostszy sposób żeby osiągnąć komfortowe warunki i ekonomiczną pracę to ustawienie jak najniższej temperatury zasilania, przy której temperatura we wnętrzach nam odpowiada. Przecież tak działa sterowanie zgodnie z krzywą grzewczą. Zaś gdy nie mamy odpowiedniej automatyki, to trzeba to robić ręcznie - np. zwykle kocioł pracuje podgrzewając wodę do 40°C, jej temperaturę podnosimy zaś ręcznie przy dłużej trwających mrozach.  Natomiast nie znając dokładnie sytuacji na miejscu nie sposób powiedzie czy serwisant ustawił coś z sensem, czy wręcz przeciwnie. Ponadto w rachunkach trzeba porównywa nie kwoty, lecz zużycie gazu w ciągu sezonu, przez kolejne zimy lub inne porównywalne okresy w tym samym domu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...