waycha Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 17 grudnia 2012 WitamW trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i żeby w tej warstwie zamontować okno. Twierdzą, że zlikwiduje się w ten sposób mostki termiczne na połączeniu okno-mur.Załączam zdjęcie jak ja sobie wyobrażam taki montaż. Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.pozdr Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 17 grudnia 2012 Typowy montaż w warstwie ocieplenie to przede wszystkim wysunięcie okna przed lico muru.Tylko czy będzie to miało sens (ekonomiczny) przy w sumie tak cienkiej warstwie izolacji zewnętrznej... raczej wątpię. Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 17 grudnia 2012 właśnie o to mi chodzi że chcę okno zamontować licując go z murem. Czy to źle?Czy 14 cm izolacji to mało?Dodam że mur wykonany jest z gazobetonu.Jeśli chodzi o docieplenie styrodurem to koszt jest niewielki przy całości budowy wyklejenie glifu to koszt 120 złTakim montażem chcę wyeliminować skraplanie się pary wodnej na styku okno mur od strony pomieszczenia co zapobiegnie zawilgoceniu piany montażowej i utracie jej izolacyjności. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 17 grudnia 2012 Cytat WitamW trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i.........Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.pozdr Montaż zupełnie bez sensu. Warstwę XPS doskonale zastępuje pianka montażowa, a styropian zewnętrzny wystarczy wysunąć na ościeznicę okna - rama powinna być zlicowana z zewnętrzną powierzchnią ściany.Pozdrawiam Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #5 Napisano 17 grudnia 2012 Tak zgadza się można styropian wysunąć na ramę. W takim bądź razie trzeba będzie zastosować jakąś piane rozprężna miedzy styropianem a rama okna bo warstwa kleju którym przykleja się styropian utworzy szczelinę. A taka Piana rozprężna tania nie jest.Co z glifem okiennym jak go wykończyć od wewnątrz jeśli pozbędziemy się XPS. Tak żeby zlikwidować możliwość wkroplenia się pary wodnej w narożniku. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #6 Napisano 17 grudnia 2012 Dla zapobiegnięcia przemarzania stosuje się montaż warstwowy ze szczególnym uwzględnieniem paroizolacji.Są już nawet na rynku taśmy samorozprężne o budowie trójwarstwowej.Glif zewnętrzny tez najlepiej uszczelnić taśmą rozprężną.O jakim kleju Ty mówisz? Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 17 grudnia 2012 Chciałbym wiedzieć czy montaż zaprezentowany prze zemnie jest błędny czy można go wykonać w taki sposób.Generalnie chodzi o koszty. Jak już pisałem koszt wyklejenia glifu to 120 zł a uzyskujemy jednolita warstwę na całej grubości muru.Od zewnątrz kleimy 2 cm styro na piane i nie potrzebujemy taśmy rozprężnej.Według mnie zastosowałem w miarę ciepły montaż ograniczający przemarzanie i skraplanie się pary.Podobno przy zastosowaniu ocieplenia z xps w otworze okiennym zmniejsza straty ciepła. Murarze twierdzili ze widzieli duża różnice na zdjęciach z kamery termowizyjnej z zastosowaniem ocieplenia i bez. Cytat O jakim kleju Ty mówisz? O kleju którym klei się styropian do ściany. Między styro a ścianą jest szczelina ok 8-10 mm w zależności od równości ściny a jak się okno licuje ze ściana to wysunięty styropian nie będzie dolegał do ramy okna stąd u mnie na rys te 2 cm styropianu klejone pianą. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #8 Napisano 17 grudnia 2012 Masz prawo tak uważać, choć rozumujesz blednie.Problemem jest ciśnienie pary wodnej której zwykła pianka w żaden sposób nie zatrzyma.Bez szczelnego połączenia okna z murem wszelkie wynalazki nie maja najmniejszego sensu, bo i tak będzie dochodziło do infiltracji i przemarzania połączenia.A wyklejenie ościeża od wewnątrz zjawisku dyfuzji nie zapobiegnie.A'propos, styropianu o jakiej lambdzie chcesz użyć skoro uważasz że 14cm to grube ocieplenie? Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 17 grudnia 2012 Nie twierdze że 14 cm to grube docieplenie.Myślę że 14 cm ocieplenia 0,039 ewentualnie 0,035 to optymalna wartość w stosunku do ceny. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #10 Napisano 17 grudnia 2012 Optymalna to pojęcie względne w zależności od standardu w jakim chcesz postawić domek.Jakie okna, jaka izolacja dachu, jaki rodzaj wentylacji, i wreszcie jaki typ/rodzaj ogrzewania przewidujesz.Ale odeszliśmy trochę od tematu osadzenia okna. Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 17 grudnia 2012 To fakt troszkę odeszliśmy od tematu: ale skoro już pytasz to po kolei:Dach: Folia paroprzepuszczalna 135 , wełna mineralna 15 cm 0,039, wełna mineralna 5 cm 0,035, karton-gips razy 2.Okna: Profil VEKA 90mm grubości z klinem docieplającym pakiet 3 szybowy U dla całego okna to 0,9.Wentylacja: grawitacyjna kuchnia i łazienka wentylatory.ogrzewanie: podłogówka w całym domu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #12 Napisano 17 grudnia 2012 Cytat Dach: Folia paroprzepuszczalna 135 , wełna mineralna 15 cm 0,039, wełna mineralna 5 cm 0,035, karton-gips razy 2.+ koniecznie przed płytami folia paroizolacyjna !Wentylacja: grawitacyjna kuchnia i łazienka wentylatory.To jest typowa wentylacja mechaniczna wywiewna, a nie grawitacyjna. Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #13 Napisano 17 grudnia 2012 TAAAKKK zapomniałem o folii. Oczywiście jest zapomniałem napisać w zestawieniu. Wentylacja w pomieszczeniach typu pokoje i salon jest grawitacyjnie a w kuchni i łazience będą zamontowane wentylatoryWracamy do tematu okna bo trochę odeszliśmy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #14 Napisano 17 grudnia 2012 Cytat Wentylacja w pomieszczeniach typu pokoje i salon jest grawitacyjnie a w kuchni i łazience będą zamontowane wentylatory Uwierz - to jest wentylacja mechaniczna wywiewna Link do komentarza
waycha Napisano 17 grudnia 2012 Autor Udostępnij #15 Napisano 17 grudnia 2012 Cytat Uwierz - to jest wentylacja mechaniczna wywiewna OK wierzę na słowo Link do komentarza
finlandia Napisano 17 grudnia 2012 Udostępnij #16 Napisano 17 grudnia 2012 Nie wiem skąd ostatnio tak często pojawiają się takie pomysły? Wg wszelkich instrukcji luz montażowy jest za duży. Bo dziura wypełniona styropianem czy też styrodurem nie jest ścianą i mocowanie okna do muru jest takie sobie. Jeśli uzyjesz dłuższych dybli - tak by jednak złapały sciany, to ich trzymanie będzie takie sobie. Podobnie z kotwami 0 im bardziej wygięte tym ich trzymanie jest słabsze.Także - od strony mechanicznej - taki sposob montażu jest wadliwy. A co Ci po "ciepłym" murze, jak całość się będzie ruszała dość mocno i piana z czasem się "Zrusza" i nie będzie szczelna. Poza tym - to już zaczyna być paranoiczny strach przed mostkami termicznymi. Dobrze wstawione okno nie ma prawa tak wychładzać muru, by mogła się na nim wykraplać wilgoć. Link do komentarza
waycha Napisano 18 grudnia 2012 Autor Udostępnij #17 Napisano 18 grudnia 2012 Pomysł pomysłem nieważne skąd. Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 grudnia 2012 Udostępnij #18 Napisano 18 grudnia 2012 Cytat Pomysł pomysłem nieważne skąd. Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem. Generalnie ja osobiście wole posiłkowac się sprawdzonymi roziwiązaniami - np. System i3 Tremco Illbruck, Soudal.Link do 3i na portalu okiennym, Osoba z tego portalu zabierała u nas czasem głos.A tu masz zdjęcia z montażu i przekroje Na portalu oknaidrzwib2b.pl wypowiedź speca z OknoPlusA tutaj film - montaż bazuje na produktach SOUDAL- porównaj, czy chcesz zrobić tak samo Link do komentarza
waycha Napisano 18 grudnia 2012 Autor Udostępnij #19 Napisano 18 grudnia 2012 Zasięgnąłem języka i oto moje spostrzeżenia.Okno jest dość ciężkie bo to będzie Veka 90mm 3 szyby więc faktycznie montaż w warstwie styroduru nie jest dobrym pomysłem.Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy.Zastosuje taśmy paroszczelną i paroprzepuszczalną. Od zewnętrznej strony obrobię okno styropianem.Od wewnętrznej też Jakieś uwagi? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 grudnia 2012 Udostępnij #20 Napisano 18 grudnia 2012 Cytat .......Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy. To chyba daleko posunięta nadinterpretacja zjawisk fizyki Współpracuję obecnie z reklamodawcą Stahlton - prezentowali u nas tą grupę produktów, która pozwala na ciepły montaż różnych elementów konstrukcyjnych w warstwie ocieplenia bez utraty izolacyjności termicznej przegrody. Coś wybierzesz z pewnością.Namawiam też do zapoznania się z materiałem filmowym. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się