Skocz do zawartości

Komin ocieplony styropianem


Dell

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

No jak reaguje ?
Produktami spalania składników drewna są ocet drzewny, aceton, fenole, metanol, kwas octowy oraz kwas mrówkowy.


Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .

Cytat

Wiem, nie tylko ze słyszenia, że styropianu ze względu na klasę palności i odporność temperaturową nie stosuje się do izolowania kominów,
podobnie jak wełny mineralnej do izolowania fundamentów... ale to już inna bajka


Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiem, nie tylko ze słyszenia, że styropianu ze względu na klasę palności i odporność temperaturową nie stosuje się do izolowania kominów,



Ludzie w rozpaczy wszystkiego się łapią ,niech jeszcze obuduje boazerią drewnianą .

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,1...d_Warszawa.html

Cytat

Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .



Produkowałeś kondensat z węgla ? icon_eek.gif to gratuluję . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Demo ale Ty jesteś upierdliwy,krytykujesz innych a tylko Twoja opcja rozwiązania jest jedyna i słuszna. Wyhamuj troszeczkę.
Co do mojej wypowiedzi o słyszeniu to nie usłyszałem tego pod budką z piwem i tak jak napisałem znam gościa i jestem jego słów pewny że to prawda. Co do krytykowania innych to każdy ma prawo ale też ma prawo udzielać rad i ewentualnie polemizować na temat tych rad a Ty kolego wszystkich ,no oprócz rybniczaka traktujesz z góry.


Wiesz kolego tak sobie czasami coś napiszę i nie sądzę że występują w tym znamiona przestepstwa , które Ty określasz "traktowaniem z góry " czy też " upierdliwości " , ale jeśli tak to odbierasz to znaczy że posiadasz mocno wyostrzony zmysł cenzorski . Po prostu przetestowałem osobiście te materiały i wiem o czym piszę i nikt mi nie powie że wkład kominowy który trzeba co kilka lat wymieniać jest jakimś rozwiązaniem , bo nim nie jest . Chyba też dlatego w nowych domach opalanych węglem , nawet końcówkę wylotu komina robi się ceramiczną .
Natomiast do informacji w rodzaju " słyszałem" , nawet nie pochodzących spod budki z piwem , podchodzę z należną jej rezerwą .
Napisano
Cytat

Wiesz kolego tak sobie czasami coś napiszę i nie sądzę że występują w tym znamiona przestepstwa , które Ty określasz "traktowaniem z góry " czy też " upierdliwości " , ale jeśli tak to odbierasz to znaczy że posiadasz mocno wyostrzony zmysł cenzorski . Po prostu przetestowałem osobiście te materiały i wiem o czym piszę i nikt mi nie powie że wkład kominowy który trzeba co kilka lat wymieniać jest jakimś rozwiązaniem , bo nim nie jest . Chyba też dlatego w nowych domach opalanych węglem , nawet końcówkę wylotu komina robi się ceramiczną .
Natomiast do informacji w rodzaju " słyszałem" , nawet nie pochodzących spod budki z piwem , podchodzę z należną jej rezerwą .


Nie neguje Twoich rad ,ale nie podoba mi się podważanie rad innych w takich sposób jak to uczyniłeś w tamtym poście. Każdy radzi aby było jak najlepiej i radzi w dobrej wierze podpierając się swoimi doświadczeniami. Tak,że osobiście nie mam nic do Twoich doświadczeń bo nie byłem i nie widziałem ale to nie powód abym podważał czy uważał ,że piszesz bzdury lub nieprawdę - prawda? icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .



Jak nie jak tak. Przeca taki kondensat to kwas siarkowy.

Cytat

Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę .



Styropian do materiałów łatwo zapalnych nie należy, tak więc nie ma przeszkód, aby go do takich celów zastosować – zwłaszcza współczesny styropian.
Także jego odporność na ewentualne destrukcyjne działanie kondensatu (czy to ze spalanego drewna, czy węgla) jest bezsprzeczna.
Jedynie co może mu „zagrozić”, to smoła.

Przepisy dopuszczają takie zastosowanie styropianu.
Napisano
Cytat

Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę .


Prawdopodobnie można... w końcu wolność Tomku w swoim domku.
Osobiście bym tego nie zrobił i nikomu nie polecił. Sygnując wpis swoim nickiem w jakimś stopniu biorę odpowiedzialność za swoje słowa lub jak kto woli za treść w nim zawartą.
Zważ jeszcze na jedna sprawę. Kominy systemowe izolowane ze względu na swoją konstrukcje będą osiągały zupełnie inne temperatury na zewnątrz obudowy niż komin murowany, tym bardziej że na obecna chwilę pracuje on bez wkładu dymowego, a co do tego czy wkład będzie włożony Dell nie podjął na obecną chwile decyzji.
Napisano
W pewnym sensie, sprowokowany wpisem przedpiszącego.

Nie bardzo znam uwarunkowania, ale gdybym z jakiś powodów musiał docieplać komin styropianem, raczej nie miałbym oporów.
Ale, uprzednio uzupełniłbym ewentualne ubytki w spoinach (jak otynkowany skułbym tynk), otynkował i „zatopił” w tynku siatkę metalową, styropian kleiłbym na całej powierzchni (nie na placki), a na to znów tynk.
Napisano
Nie słyszałem o przeciwwskazaniach do ocieplania stropu w miejscu, przez które "przechodzi" komin styropianem. W związku z tym, że w takim miejscu styro może stykać się z kominem to na większej powierzchni też nie powinno być z tym problemu, gdy komin jest szczelny.
Napisano (edytowany)
Temat naprawdę się rozrósł, ale to dobrze bo myślę, że nie tylko ja mam tego typu problemy.

Co sądzicie o rozwiązaniu, w którym dokonałbym zaciągnięcia siatki i kleju na całej powierzchni styropianu tak aby szczelnie zaizolować położony styropian. Dodatkowo wykonałbym opierzenia z blachy wokół komina w dwóch miejscach, tj. przy podłodze i pod samym dachem (tak jak na rysunku).
Nawet w razie ewentualnego zapłonu, który myślę, że mimo wszystko jest mało prawdopodobny komin nie miałby bezpośredniego kontaktu z podłogą czy stropem.
Nad wkładem cały czas się zastanawiam...

DSC01446.jpg

Edytowano przez Dell (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie słyszałem o przeciwwskazaniach do ocieplania stropu w miejscu, przez które "przechodzi" komin styropianem. W związku z tym, że w takim miejscu styro może stykać się z kominem to na większej powierzchni też nie powinno być z tym problemu, gdy komin jest szczelny.


Słowo klucz - szczelny.

Cytat z innego forum
Cytat

Czytając temat - mam wrażenie , że istnieją 2 rodzaje przepisów BHP czy też p.pożarowych. Na budowach państwowych styropian na kominie dymnym jest zabroniony.
W razie pożaru on się topi, choć się nie pali. Jest trudniejszy do ugaszenia, że o późniejszym zapachu w całym domu nie wspomnę. Natomiast na prywatnej budowie, takie przepisy już nie obowiązują


Od siebie dodam, że przyczyną takiego pożaru może być rozszczelnienie komina, które choć nie występuje nagminnie zawsze może się zdarzyć.
Zastąpienie styropianu wełną da poczucie bezpieczeństwa i spokoju ducha... a ten jak wiadomo bezcenny icon_biggrin.gif

Kolejną kwestią jest, choć może nie doczytałem, to czy komin jest wymurowany na pełną cegłę czy na pół, bo i takie rzeczy się zdarzają.
W przypadku komina wybudowanego na "pół cegły" nie jest zachowana minimalna odległość wewnętrznej ścianki od materiałów łatwopalnych, która nie może być mniejsza niż 16cm

Napisano (edytowany)
Cytat

Słowo klucz - szczelny.
Cytat z innego forum



Jest jeszcze możliwość rozszczelnienia kotła ,woda z kotła kapie w opał i woda odparowuje w komin gnojąc go.Czy nie dopuszczasz wody do instalacji CO?

Cytat

Temat naprawdę się rozrósł, ale to dobrze bo myślę, że nie tylko ja mam tego typu problemy.

Co sądzicie o rozwiązaniu, w którym dokonałbym zaciągnięcia siatki i kleju na całej powierzchni styropianu tak aby szczelnie zaizolować położony styropian. Dodatkowo wykonałbym opierzenia z blachy wokół komina w dwóch miejscach, tj. przy podłodze i pod samym dachem (tak jak na rysunku).
Nawet w razie ewentualnego zapłonu, który myślę, że mimo wszystko jest mało prawdopodobny komin nie miałby bezpośredniego kontaktu z podłogą czy stropem.
Nad wkładem cały czas się zastanawiam...


Blacha b.dobrze przewodzi ciepło . icon_smile.gif
A przepustów przez syrop i wyżej nie możesz obłożyć wełną? widzę że uparłeś się na ten styropian . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dell,
Może opisałbyś dokładniej gdzie cieknie, jak cieknie (bo ja widzę tylko "problem z cieknącym kominem")
jak wygląda to co cieknie?
--
Bo tak gonimy jak kot w koło ogona a każdy widzi coś innego oczyma wyobraźni.
Masz jakieś zdjęcia?
Zaprosiłeś jakiegoś fachowca coby popatrzył?
--
Komin to z pozory błaha a tak naprawdę bardzo ważna rzecz. Mogą ci się w nim zapalić sadze, powstanie wielka temperatura a przy jakiejś nieszczelności ten styropian ci się wytopi albo nie daj Boże zapali.


Napisano
Cytat

Kolejną kwestią jest, choć może nie doczytałem, to czy komin jest wymurowany na pełną cegłę czy na pół, bo i takie rzeczy się zdarzają.



Komin jest wymurowany na cegłę.

Cytat

Dell,
Może opisałbyś dokładniej gdzie cieknie, jak cieknie (bo ja widzę tylko "problem z cieknącym kominem")
jak wygląda to co cieknie?
--



Zacieki robią się od górnej części komina. Przedstawiłem to mniej, więcej na obrazku gdyż nie zdjąłem jeszcze tego styropianu.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Zacieki są dookoła komina czy tylko z jednej strony?
Jak wygląda to ponad dachem?
Nie jest przypadkiem tak, że sadze wylatujące z komina osadzają Ci się na dachu
i z deszczem spływają na komin?
--
A jak masz zrobioną obróbkę? Masz zaciętą w komin?
Przyglądałeś się tam od góry w miejscu przejścia komina nad dach?
--
Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zacieki są dookoła komina czy tylko z jednej strony?
Jak wygląda to ponad dachem?
Nie jest przypadkiem tak, że sadze wylatujące z komina osadzają Ci się na dachu
i z deszczem spływają na komin?
--
A jak masz zrobioną obróbkę? Masz zaciętą w komin?
Przyglądałeś się tam od góry w miejscu przejścia komina nad dach?
--



Zacieki są głównie z jednej strony komina, tzn. od strony kanału dymnego.
Ponad dachem znajduje się część komina postawiona z klinkieru. Jest ona czysta.
Nie ma możliwości żeby sadze wylatujące z komina spływały z dachu na komin, gdyż komin znajduje się w najwyższym punkcie dachu (jest to dach dwuspadzisty).
--
Nie mam za bardzo możliwości aby się temu przyjrzeć od strony dachu, gdyż dach jest dwuspadzisty i dość stromy, dojście do komina jest wysoce utrudnione.
Samo opierzenie zostało wykonane przy użyciu blachy.

Załączam zdjęcie poglądowe. Nie jest to mój dom ale komin jest umieszczony w taki sam sposób jak na załączonym obrazku.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...