Skocz do zawartości

Papa termozgrzewalna


Recommended Posts

  • 3 lata temu...
  • 8 miesiące temu...
Witam, czy opłaca się kupować papy termozgrzewalne w supermarkecie? W Bricomarche jest papa termozgrzewalna technonicol V60 S42H Eco, grubość 4,2mm. Cena jest niska, bo 5,09zł za m2.
Mój budynek gospodarczy jest na pełnym deskowaniu, leży na nim zwykła papa tekturowa jarocin, ale oczywiście przecieka. I brałem też pod uwagę położenie drugiej tektury na niej...
Link do komentarza
Cytat

Witam, czy opłaca się kupować papy termozgrzewalne w supermarkecie? W Bricomarche jest papa termozgrzewalna technonicol V60 S42H Eco, grubość 4,2mm. Cena jest niska, bo 5,09zł za m2.
Mój budynek gospodarczy jest na pełnym deskowaniu, leży na nim zwykła papa tekturowa jarocin, ale oczywiście przecieka. I brałem też pod uwagę położenie drugiej tektury na niej...



To nie chodzi o miejsce zakupu ale o rodzaj papy dedykowanej do konkretnego rozwiązania. Musi to być papa wierzchniego krycia. Skoro dotychczasowa papa przecieka, już wiesz, że rozwiązania tymczasowe nie działają.

Nowoczesne papy wierzchniego krycia spełnia zadanie przez długie lata ale prawdopodobnie poprzednie pokrycie trzeba zmodyfikować hydroizolacją bezspoinową z dodatkiem sbs, i dopiero potem położyć warstwę kontaktową i przykleić nową papę. W poprzednim pokryciu pęknięcia i szczeliny trzeba zaszpachlować odpowiednią szpachlą, która będzie również elastyczna a nawet zbrojona.
W innym przypadku wszystko trzeba zerwać i pokryć od nowa.

Ostatecznie - chyba najtaniej - przesmarowac izolacją bezspoinową a potem zabezpieczyć jeszcze dodatkowo farbą anty UV. Nowoczesne środki nie są przewidziane na reakcję ze smołą. Zwróć na to uwagę w instrukcji.

Link do komentarza
Cytat

To nie chodzi o miejsce zakupu ale o rodzaj papy dedykowanej do konkretnego rozwiązania. Musi to być papa wierzchniego krycia. Skoro dotychczasowa papa przecieka, już wiesz, że rozwiązania tymczasowe nie działają.

Nowoczesne papy wierzchniego krycia spełnia zadanie przez długie lata ale prawdopodobnie poprzednie pokrycie trzeba zmodyfikować hydroizolacją bezspoinową z dodatkiem sbs, i dopiero potem położyć warstwę kontaktową i przykleić nową papę. W poprzednim pokryciu pęknięcia i szczeliny trzeba zaszpachlować odpowiednią szpachlą, która będzie również elastyczna a nawet zbrojona.
W innym przypadku wszystko trzeba zerwać i pokryć od nowa.

Ostatecznie - chyba najtaniej - przesmarowac izolacją bezspoinową a potem zabezpieczyć jeszcze dodatkowo farbą anty UV. Nowoczesne środki nie są przewidziane na reakcję ze smołą. Zwróć na to uwagę w instrukcji.





Czyli na przykład przesmarować nierówności dysperbitem, a po wyschnięciu kłaść papę termozgrzewalną?
Link do komentarza
Cytat

Nierówności należy ściąć. Jan



Dokładnie, jak Jan radzi i wszelkie rysy zaszpachlować. Ja robiłem to szpachlą z dodatkiem włókien - super mostkuje. Proszę zerknąć czy to dyspersja wodna czy rozpuszczalnikowa. Te rozpuszczalnikowe nie nadają się na stare papy smołowe i styropian.

Dysperbit - tak - proponuję produkty na wodzie. Niektóre można kłaść nawet na wilgotny dach.
Proszę też odróżnić produkty, które mogą stanowić samodzielne powłoki bezspoinowe od tych, które służą do przyklejania pap.

"Po wyschnięciu Dysperbit tworzy czarną, jednorodną, elastyczną powłokę o gumopodobnych właściwościach, odporną na długotrwałe działanie wody." Generalnie może być izolacją nawet bez papy termozgzrewalnej. Można potem dodatkowo pomalować farbą alu do pokryć dachowych. Wtedy mamy gwarancję, ze powłoka bedzie odporna na UV i posłuży dłużej.
Zamiast farby odpornej na UV można zastosowac na sama górę IZOFOL DACH - folia dachowa w płynie

Najtaniej wyjdzie sam dysperbit.

Do przyklejania pap służy LEPIK (od lepienia icon_smile.gif ) - najlepiej na zimno

Dla pewności można zadziałać tym produktem - można nim nawet smarować styropian. Dysperbit DB lub DN
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie, jak Jan radzi i wszelkie rysy zaszpachlować. Ja robiłem to szpachlą z dodatkiem włókien - super mostkuje. Proszę zerknąć czy to dyspersja wodna czy rozpuszczalnikowa. Te rozpuszczalnikowe nie nadają się na stare papy smołowe i styropian.

Dysperbit - tak - proponuję produkty na wodzie. Niektóre można kłaść nawet na wilgotny dach.
Proszę też odróżnić produkty, które mogą stanowić samodzielne powłoki bezspoinowe od tych, które służą do przyklejania pap.

"Po wyschnięciu Dysperbit tworzy czarną, jednorodną, elastyczną powłokę o gumopodobnych właściwościach, odporną na długotrwałe działanie wody." Generalnie może być izolacją nawet bez papy termozgzrewalnej. Można potem dodatkowo pomalować farbą alu do pokryć dachowych. Wtedy mamy gwarancję, ze powłoka bedzie odporna na UV i posłuży dłużej.
Zamiast farby odpornej na UV można zastosowac na sama górę IZOFOL DACH - folia dachowa w płynie

Najtaniej wyjdzie sam dysperbit.

Do przyklejania pap służy LEPIK (od lepienia icon_smile.gif ) - najlepiej na zimno

Dla pewności można zadziałać tym produktem - można nim nawet smarować styropian. Dysperbit DB lub DN




mam około 100m2 dachu na budynku gospodarczym, więc koszty będą dość słuszne...
Link do komentarza
Cytat

mam około 100m2 dachu na budynku gospodarczym, więc koszty będą dość słuszne...




Mam podobną sytuację na wiacie - papax2 na deskowaniu. Problem jest taki, że te deski pracują i potrafia przerwać jedną warstę izolacji po zimie i sezonowaniu śniegu na dachu. A jeżeli to jest papa, która miała lezec 10 lat a leży 40 - sam rozumiesz.

Proponuję zrobić rekonensans - ostrożnie - poreperowac ubytki papy szpachlą a potem przesmarować 2x w odstępach czasowych wskazanych przez producenta.

Dydperbit x2 lub inna izolacja bezspoinowa - ja proponuję coś na wodzie a nie na rozpuszczalniku.

Dyspermit M - 20 kg za 60 PLN - pokryjesz tym w jednej warstwie około 15-18 m2 czyli 5 kubełków po 20 kg - 300 PLN w jednej wartswie
Szpachla roofix 5 kg do reperacji po przecięciu pęcherzy itd. 86 zł za 5 kg - tu proponuję minimum 3 opakowania czyli 264 PLN bo wydajność jest 0,9 kg/m2/mm. Moze się okazać, że 15 kg wystarczy ale to sie dowiesz po fakcie.

W jednej warstwie masz 300+264 ale proponuję 2 warstwy izolacji bezspoinowej czyli 600+260 = 864. Jak na 100 m2 nie jest tak tragicznie.

+ szczotka dekarska
+ szpachelka wąska i szeroka metalowa.
Załóżmy 900 PLN na styk.

I teraz rozważ alternatywę - papa wierzchniego krycia na lepiku ale wtedy koszty x2 lub 3 (głownie zależne od ceny papy)

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Witam, znalazłem artykuł dotyczący produktów znanej marki. Służą one do renowacji pokrycia dachowego na dachu płaskim. W większości przypadków to będzie papa wielokrotnie uszkodzona i dużo zacieków w miejscu obróbek blacharskich na murkach ogniowych i wokół kominów.

Proponuję się z tym zapoznać i potraktować poglądowo.

Pozdrawiam
Aleksander

Link do komentarza
Cytat

cały dach wysmarować masą?
teraz muszę poczekać na pogodę, bo zimno i pada...



Pęknięcia i rysy oraz styk ze ścianą oraz kosze uszczelnić, jeśli jest potrzeba po rekonesansie, masą szpachlową a potem przesmarować całość odpowiednią masą

Rodzaje mas podawałem w poprzednich mailach. Niektóre z nich mogą doraźnie stanowić samodzielną powłokę. Jeśli planujesz w przyszłości połoźyć papę wierzchniego krycia, będziesz takie podłoże będzie dobre do kolejnych działań.

http://www.izohan.pl/pl/zastosowania/produkt/izohan_izobud_wb/
a tu karta i instrukcja
http://www.izohan.pl/media/KKT_IZOHAN_IZOB...v.1_R86dgeV.pdf
produkt jest bezrozpuszczalnikowy dlatego można go (na 99,9 procent) nakładać na stare papy smołowe. W celu gruntowania można rozcieńczać woda 1:1. Resztę proponuję doczytać w karcie produktu. Są tam stosowne zalecenia producenta.

Podłoże wcześniej naprawić i może być suche lub wilgotne także te ulewy trzeba przeczekać, przy okazji będzie wiadomo, gdzie ewentualnie cieknie. Oby nigdzie. icon_razz.gif
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Dnia 30.04.2012 o 13:44, andrzej83x napisał:

Chciałbym położyć na dachu warstwę papy termozgrzewalnej. Obecna papa jest już stara, jednak niechciałbym jej zrywać. Mam jednak mały problem bo zauważyłem wybrzuszenia. Co z tym zrobić ?

Ja zrobiłem tak:

Pęcherze przeciąłem na krzyż, odgiąłem (miałem wcześniej zwykłą  papę na lepiku) dałem troszkę lepiku i przykleiłem. Tam gdzie było zbyt grubo (bo dach był ileś tam razy naprawiany) - po prostu zrobiłem dziurę, zeby odpowietrzyc. jesli nie dało się wyrównac w te sposób jakiegoś wzgórka czy wałka - po prostu ściąłem "do lica" . Wgłębienia wyrównałem lepikiem na gorąco. Potem dokładnie zamiotłem, zaimpregnowałem całość fabrycznym gruntem - taki rzadki lepik na zimno - wałkiem. On też spenetrował starą papę.

Na koniec położyłem nową papę zgrzewalną, z tym , że dość mocną ją traktowalem palnikiem, tak, że lepik spływał przed wałkiem papy, i wtedy go rozwijałem (fajnie robić we dwóch, ale niestety byłem sam) (znaczy ojciec staruszek siedział obok, zeby zgasić palnik, jak bym padł) :icon_biggrin:. Trzeba uważać, by ogień topił lepik z papy, ale nie za głeboko - bo zniszczysz papę. Ale z drugiej strony, jeśli jest w sam raz, to ten lepik dobrze klei nową warstwę do starej, minimalizuje ilość nowych pęcherzy i wyrównuje drobne nierówności. Ważne jest dokładnie potem wklejać tą nową warstwę- najlepiej wałkiem na kiju. Aha - najlepsza temperatura to tak miedzy 20 - 25 st na polu. Wtedy dobrze się przykleja (schnie) -- jak jest duże słońce, jest gorzej. I wygodnie jest we dwóch aktywnych .

Konsultowałem w miedzyczasie z ekspertem firmy i powiedzial, że właśnie super ważne jest to 'topienie" papy w lepiku, a nie, a czasem to robią, zbyt słabe roztapianie warstwy lepiku w papie!!!

Są firmy, gdzie jest pokazane video, jak to robić. Ja robiłem 1 raz w życiu - 120 m2 - i 5 lat jest OK.  

No i ważne jest kupienie poprostu dobrej, grubej papy zgrzewalnej. Właśnie taką kupiłem.

Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Mam pytanie bo u mnie  dach ma  4 lata i rosną mchy. To jest zdjęcie od strony zachodniej.  dom nie stoi w lesie ale w okolicy rosną modrzewie okolo 5-7m od sciany. Co zrobić z tym problemem. patrzyłem u sąsiadów papa szara posypka dach ma  10 lat widac mały meszek ale nie jest tego dużo. U mnie rosnie glownie na kolorowej posypce czarna nie jest  obrośnięta.

 

 

20190811_102500.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...