Skocz do zawartości

Drzwi zewnętrzne dębowe czy meranti?


Recommended Posts

Napisano
Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.
Napisano
Cytat

Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.


Nie widzę tu chętnych do odpowiedzi...
Szkoda, bo całkiem fajne to forum:).
Nie wiem co to za producent - jeśli w tej samej cenie, to:
- albo to drzwi robione na sklejce
- albo meranti jest tanie i dlatego w tej samej cenie co sosna..
Jeśli nie masz możliwości pomacania ich drewna, wbicia paznokcia.. to.. sam nie wiem:)

A co Ci się bardziej podoba w usłojeniu? Bo u mnie sosnę wybierają Ci co szukają ceny i CI, którzy lubią jej sloje i gladkość..
Napisano
Cytat

Nie widzę tu chętnych do odpowiedzi...
Szkoda, bo całkiem fajne to forum:).
Nie wiem co to za producent - jeśli w tej samej cenie, to:
- albo to drzwi robione na sklejce
- albo meranti jest tanie i dlatego w tej samej cenie co sosna..
Jeśli nie masz możliwości pomacania ich drewna, wbicia paznokcia.. to.. sam nie wiem:)

A co Ci się bardziej podoba w usłojeniu? Bo u mnie sosnę wybierają Ci co szukają ceny i CI, którzy lubią jej sloje i gladkość..




Producentem jest firma Firma Korzekwa

Miałeś styczność może z drzwiami tej firmy?

Meranti jest cenie sosny. nie wiem tylko jaka jest cena sosny w tej firmie icon_smile.gif




Napisano (edytowany)
Cytat

Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.


Widzę ze nikt to może ja .
Kiedyś miałem robić okna z meranti więc się trochę interesowałem i też dziwiło mnie że bodaj Urzędowski trzaskał okna z sosny i meranti w tej samej cenie , alle ostatecznie zrezygnowałem ,bo okazało się ze odmian meranti jest sporo te pospolite mają małą twardość 300 kg/m3 i są tanie a są takie że dochodzi do 1050 kg/m3 ale drewno drogie .

Meranti ma mniejszą kurczliwość od sosony nie pracuje tak, a obróbka obu gatunków jest raczej łatwa.

Dąb to bardzo dobre twarde drewno 750 kg/m3 , jednak obróbka nie jest łatwa . Ktoś kto nie potrafi odpowiednio wysuszyć drewna , następnie pokleić poukładać słojami żeby zrównoważyć naprężenia i polakierować to niech się za to nie bierze potem są problemy.
Ostatecznie "zrobiłem" drzwi z dębu jak chcesz frotę wstawię drzwi są już ponad 10 lat nic się nie dzieje ale sam materiał kosztował wtedy na nie 4 tysiaki . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Widzę ze nikt to może ja .
Kiedyś miałem robić okna z meranti więc się trochę interesowałem i też dziwiło mnie że bodaj Urzędowski trzaskał okna z sosny i meranti w tej samej cenie , alle ostatecznie zrezygnowałem ,bo okazało się ze odmian meranti jest sporo te pospolite mają małą twardość 300 kg/m3 i są tanie a są takie że dochodzi do 1050 kg/m3 ale drewno drogie .

Meranti ma mniejszą kurczliwość od sosony nie pracuje tak, a obróbka obu gatunków jest raczej łatwa.

Dąb to bardzo dobre twarde drewno 750 kg/m3 , jednak obróbka nie jest łatwa . Ktoś kto nie potrafi odpowiednio wysuszyć drewna , następnie pokleić poukładać słojami żeby zrównoważyć naprężenia i polakierować to niech się za to nie bierze potem są problemy.
Ostatecznie "zrobiłem" drzwi z dębu jak chcesz frotę wstawię drzwi są już ponad 10 lat nic się nie dzieje ale sam materiał kosztował wtedy na nie 4 tysiaki .



Pewnie że chce dawaj fotę


Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak było u Ciebie??????


Ja mam wiatrołap i lekko czasami się oszroni przy -20* , w wiatrołapie +12/15*C ,tak będzie u ciebie się robić u moich znajomych w pewnym momencie uniemożliwiło to otwarcie zamka sople wisiały ,jak wstawili drugie drzwi to dopiero pomogło. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Niestety trochę przykurzone, leje deszcz i jest pochmurno ale co mogłem to zrobiłem.


Brak obrazka



To teraz rozumem czemu chciałeś się pochwalić icon_smile.gif - piękne drzwi.

Jaki rodzaj lakieru był położony na drzwi pamiętasz może?



Napisano (edytowany)
Cytat

To teraz rozumem czemu chciałeś się pochwalić - piękne drzwi.

Jaki rodzaj lakieru był położony na drzwi pamiętasz może?



Zaraz tam chwalić , tak pamiętam trzy warstwy uretanowo-alkidowego lakieru Tikkurili 400_300_b5a49ab8-97f5-4e9f-932a-fa677741a8cc.png + Podkład z UV. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
ja z doświadczenia.....
Kupiłem stalowe - pod kolor okien - "złoty dąb" w okleinie
I chyba takie proponuję.
Drewniane czy to meranti czy dąb - jak nie będą w przedsionku zadaszonym - na słońcu długotrwałym stracą urok i kolor.
Pewne jak w banku.
Może i te moje też by urok straciły.
Ale osłonięte od wiatru, śniegu i słońca - to chyba bez różnicy jakie wybierzesz....
Najlepiej z zamkami dobrymi i z montażem w cenie - ja tak wybrałem
Nie żałuję do dzisiaj
Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Meranti o gęstości 450kg/m3 może być na drzwi zewnętrzne czy nie?



To twardość sosny więc jak nie masz dzieci i będziesz ostrożny przy wnoszeniu czegokolwiek do i z domu to możesz robić.
A co z wiatrołapem? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dębowe drzwi zewnętrzne będą nieco droższe, ale co za tym idzie również solidniejsze i ładniej się prezentują, więc stawiałbym właśnie na nie. Popatrz jeszcze w sklepach internetowych, u nas są teraz fajne promocje na drzwi zewnętrzne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...