Skocz do zawartości

Drzwi zewnętrzne dębowe czy meranti?


Recommended Posts

Napisano
Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.
Napisano
Cytat

Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.


Nie widzę tu chętnych do odpowiedzi...
Szkoda, bo całkiem fajne to forum:).
Nie wiem co to za producent - jeśli w tej samej cenie, to:
- albo to drzwi robione na sklejce
- albo meranti jest tanie i dlatego w tej samej cenie co sosna..
Jeśli nie masz możliwości pomacania ich drewna, wbicia paznokcia.. to.. sam nie wiem:)

A co Ci się bardziej podoba w usłojeniu? Bo u mnie sosnę wybierają Ci co szukają ceny i CI, którzy lubią jej sloje i gladkość..
Napisano
Cytat

Nie widzę tu chętnych do odpowiedzi...
Szkoda, bo całkiem fajne to forum:).
Nie wiem co to za producent - jeśli w tej samej cenie, to:
- albo to drzwi robione na sklejce
- albo meranti jest tanie i dlatego w tej samej cenie co sosna..
Jeśli nie masz możliwości pomacania ich drewna, wbicia paznokcia.. to.. sam nie wiem:)

A co Ci się bardziej podoba w usłojeniu? Bo u mnie sosnę wybierają Ci co szukają ceny i CI, którzy lubią jej sloje i gladkość..




Producentem jest firma Firma Korzekwa

Miałeś styczność może z drzwiami tej firmy?

Meranti jest cenie sosny. nie wiem tylko jaka jest cena sosny w tej firmie icon_smile.gif




Napisano (edytowany)
Cytat

Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć jak jest różnica między Meranti a drewnem dębowym i które jest lepsze na drzwi zewnętrzne.

Producent ma w ofercie jedno i drugie ale poleca Meranti.

Jeżeli chodzi o cenę to Meranti jest sporo tańsze.

Producent sprzedaje drzwi z meranti i sosnowe w tej samej cenie.


Widzę ze nikt to może ja .
Kiedyś miałem robić okna z meranti więc się trochę interesowałem i też dziwiło mnie że bodaj Urzędowski trzaskał okna z sosny i meranti w tej samej cenie , alle ostatecznie zrezygnowałem ,bo okazało się ze odmian meranti jest sporo te pospolite mają małą twardość 300 kg/m3 i są tanie a są takie że dochodzi do 1050 kg/m3 ale drewno drogie .

Meranti ma mniejszą kurczliwość od sosony nie pracuje tak, a obróbka obu gatunków jest raczej łatwa.

Dąb to bardzo dobre twarde drewno 750 kg/m3 , jednak obróbka nie jest łatwa . Ktoś kto nie potrafi odpowiednio wysuszyć drewna , następnie pokleić poukładać słojami żeby zrównoważyć naprężenia i polakierować to niech się za to nie bierze potem są problemy.
Ostatecznie "zrobiłem" drzwi z dębu jak chcesz frotę wstawię drzwi są już ponad 10 lat nic się nie dzieje ale sam materiał kosztował wtedy na nie 4 tysiaki . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Widzę ze nikt to może ja .
Kiedyś miałem robić okna z meranti więc się trochę interesowałem i też dziwiło mnie że bodaj Urzędowski trzaskał okna z sosny i meranti w tej samej cenie , alle ostatecznie zrezygnowałem ,bo okazało się ze odmian meranti jest sporo te pospolite mają małą twardość 300 kg/m3 i są tanie a są takie że dochodzi do 1050 kg/m3 ale drewno drogie .

Meranti ma mniejszą kurczliwość od sosony nie pracuje tak, a obróbka obu gatunków jest raczej łatwa.

Dąb to bardzo dobre twarde drewno 750 kg/m3 , jednak obróbka nie jest łatwa . Ktoś kto nie potrafi odpowiednio wysuszyć drewna , następnie pokleić poukładać słojami żeby zrównoważyć naprężenia i polakierować to niech się za to nie bierze potem są problemy.
Ostatecznie "zrobiłem" drzwi z dębu jak chcesz frotę wstawię drzwi są już ponad 10 lat nic się nie dzieje ale sam materiał kosztował wtedy na nie 4 tysiaki .



Pewnie że chce dawaj fotę


Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak było u Ciebie??????


Ja mam wiatrołap i lekko czasami się oszroni przy -20* , w wiatrołapie +12/15*C ,tak będzie u ciebie się robić u moich znajomych w pewnym momencie uniemożliwiło to otwarcie zamka sople wisiały ,jak wstawili drugie drzwi to dopiero pomogło. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Niestety trochę przykurzone, leje deszcz i jest pochmurno ale co mogłem to zrobiłem.


Brak obrazka



To teraz rozumem czemu chciałeś się pochwalić icon_smile.gif - piękne drzwi.

Jaki rodzaj lakieru był położony na drzwi pamiętasz może?



Napisano (edytowany)
Cytat

To teraz rozumem czemu chciałeś się pochwalić - piękne drzwi.

Jaki rodzaj lakieru był położony na drzwi pamiętasz może?



Zaraz tam chwalić , tak pamiętam trzy warstwy uretanowo-alkidowego lakieru Tikkurili 400_300_b5a49ab8-97f5-4e9f-932a-fa677741a8cc.png + Podkład z UV. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
ja z doświadczenia.....
Kupiłem stalowe - pod kolor okien - "złoty dąb" w okleinie
I chyba takie proponuję.
Drewniane czy to meranti czy dąb - jak nie będą w przedsionku zadaszonym - na słońcu długotrwałym stracą urok i kolor.
Pewne jak w banku.
Może i te moje też by urok straciły.
Ale osłonięte od wiatru, śniegu i słońca - to chyba bez różnicy jakie wybierzesz....
Najlepiej z zamkami dobrymi i z montażem w cenie - ja tak wybrałem
Nie żałuję do dzisiaj
Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Meranti o gęstości 450kg/m3 może być na drzwi zewnętrzne czy nie?



To twardość sosny więc jak nie masz dzieci i będziesz ostrożny przy wnoszeniu czegokolwiek do i z domu to możesz robić.
A co z wiatrołapem? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dębowe drzwi zewnętrzne będą nieco droższe, ale co za tym idzie również solidniejsze i ładniej się prezentują, więc stawiałbym właśnie na nie. Popatrz jeszcze w sklepach internetowych, u nas są teraz fajne promocje na drzwi zewnętrzne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...