Skocz do zawartości

Pokrycia dachowe: ceramiczne czy cementowe?


Recommended Posts

Gość Łukasz
Napisano
Decydujaca może być też wytrzymałość więźby. Masa m2 dachówki cementowej to max 45 kg, ceramiczna może ważyć nawet 75 kg /1m2..
Napisano (edytowany)
Cytat

Decydujaca może być też wytrzymałość więźby. Masa m2 dachówki cementowej to max 45 kg, ceramiczna może ważyć nawet 75 kg /1m2..


Ceramiczna też może ważyć i 40 kg /1m2

Dachówka ceramiczna/ 40-75kg/m2
Dachówka cementowa/ 40-55kg/m2

Niby taka lekka słoma a waga :

Strzecha/ 70kg/m2

Gonty bitumiczne/ 8-15kg/m2
Blachy dachowe/ 2-10kg/m2
Papa/ 1-5kg/m2
Płyty faliste bitumiczne/ 3-4kg/m2
http://www.dobrebudowanie.pl/pokrycia-dach...informacje.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość macio
Napisano

Ja jeszcze dodam od siebie, że mam dachówkę ceramiczną montowaną na pokryciu o niskim spadzie (18 stopni). Nie ma z tym problemu przy dachówkach o dużym formacie. Przy pełnym deskowaniu można tę dachówkę kłaść nawet przy kącie 15 st. Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni. Natomiast przy dużym spadzie można po prostu zrezygnować z krycia wstępnego i zastosować membranę dachową, co jest tańszym rozwiązaniem i mocno przyspiesza całą budowę.

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, Gość macio napisał:

Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni.

Po niekąt jest to prawda. Dlaczego? Nie dlatego że jest nieszczelna bo jak pisałeś przy małym spadku robi sie pełne deskowanie i problem z przeciekami z głowy. Problem przy małych spadkach dachu leży w konstrukcji więźby. Musi ona być bardziej wzmocniona niż przy dużym kącie dachu z powodu że dachówka ceramiczna należy do pokrycia ciężkiego.

Napisano
16 godzin temu, Gość macio napisał:

Ja jeszcze dodam od siebie, że mam dachówkę ceramiczną montowaną na pokryciu o niskim spadzie (18 stopni). Nie ma z tym problemu przy dachówkach o dużym formacie. Przy pełnym deskowaniu można tę dachówkę kłaść nawet przy kącie 15 st. Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni. Natomiast przy dużym spadzie można po prostu zrezygnować z krycia wstępnego i zastosować membranę dachową, co jest tańszym rozwiązaniem i mocno przyspiesza całą budowę.

Z Krakowa do Wrocławia też da się pojechać przez Lublin. Pytanie tylko po co?

  • 4 tygodnie temu...
Gość czolgista
Napisano

Nie projektuje się domów o spadkach połaci dachu na poziomie 15 stopni. Inwestor musiałby się chyba na coś takiego uprzeć... :D Dachówka ceramiczna to zbyt drogie i piękne rozwiązanie, żeby nie było jej potem widać na dachu :) W moim przypadku jest wykonane pełne deskowanie pod dachówkę, ale spadek połaci mam na poziomie 22 stopni. I tak mało, ale nie było uż większego sensu przeprojektowywać konstrukcji, bo funkcjonalnie nic by nam to nie dało.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Obie technologie ciągle się rozwijają. Ceramika ma większą tradycję ale cementowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Patrząc na cały proces produkcji to jednak u mnie cementowa wygrała. I ma jeszcze jedną zaletę. Cementowa dachówka jest po prostu równa. Z ceramikami bywa czasami różnie.

Napisano

Chodzę i patrzę na dachy w moim mieście. Wszystkie pokryte ceramika z glazurą wyglądają po 10-15 latach jak nowe. Miasto na Śląsku , w zimie lepiej okien nie otwierać. Jak będzie z betonem ? Pewnie łażenie z karcherem po dachu co kilka lat, żeby to jakoś wyglądało.

  • 1 miesiąc temu...
Gość Noting
Napisano

Moim zdaniem ceramika to bardziej sensowne rozwiązanie, chociaż niekoniecznie w wersji glazurowanej - z uwagi na bardzo duży połysk, który mi się po prostu nie podoba. Są opcje, żeby to obejść, np. dachówkami z matowioną angobą. Beton jest materiałem naturalnie porowatym i nie ma moim zdaniem opcji, żeby po kilku latach użytkowania nie zaczął on porowacieć, a stąd już prosta droga do łapania brudu i zarastania...

  • 1 rok temu...
Gość Krzysztof
Napisano
Witam.Ile za położenie dachówki ceramicznej,za m2? Czy cena 50zł nie jest za dużo?chodzi o samą dachówkę.Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Teraz są dostępne blachy, które z daleka przypominają nacięta tabliczkę czekolady. Taka kombinacja blachy płaskie, blachodachówki i blachy trapezowej. Jest w czym wybierać. Tutaj na forum doradza również Ekspert Blachy Pruszyński i "częstuje" nas zdjęciami nowych produktów i filmami. Zerknij bez zobowiązań, a może zmienisz plany. Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Gont bitumiczne mają wiele zalet. Trwałość dobrej papy modyfikowanej SBS a wygląd dachówki. Kolory, cieniowanie etc. Mamy pełne deskowanie, lekką konstrukcję dachową, szybki w miarę montaż i oczywiście trwałość pokrycia. Można znaleźć tez opinię, że takie pokrycie przy odrobinie dekarskiego zacięcia można ułożyc samemu i nie trzeba dźwigać rolek papy :). Załączam kilka zdjęć dachów krytych gontem Katepal.  Własność STEMA.

 

Nr 11 ROCKY niebieski.JPG

Nr 16 Rocky miedziano-brązowe.jpg

Nr 17 Rocky szare.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...