Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Pokrycia dachowe: ceramiczne czy cementowe?


Recommended Posts

Dla początkującego inwestora dach to pokrycie - ileż emocji wzbudza wybór materiału (dachówka, blacha, może gonty?) i koloru (szary, ceglasty?). Decyzja jest ważna, bo wpływa na wygląd całego budynku.

 

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/14655-pokrycia-dachowe-ceramiczne-czy-cementowe

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Decydujaca może być też wytrzymałość więźby. Masa m2 dachówki cementowej to max 45 kg, ceramiczna może ważyć nawet 75 kg /1m2..


Ceramiczna też może ważyć i 40 kg /1m2

Dachówka ceramiczna/ 40-75kg/m2
Dachówka cementowa/ 40-55kg/m2

Niby taka lekka słoma a waga :

Strzecha/ 70kg/m2

Gonty bitumiczne/ 8-15kg/m2
Blachy dachowe/ 2-10kg/m2
Papa/ 1-5kg/m2
Płyty faliste bitumiczne/ 3-4kg/m2
http://www.dobrebudowanie.pl/pokrycia-dach...informacje.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość macio

Ja jeszcze dodam od siebie, że mam dachówkę ceramiczną montowaną na pokryciu o niskim spadzie (18 stopni). Nie ma z tym problemu przy dachówkach o dużym formacie. Przy pełnym deskowaniu można tę dachówkę kłaść nawet przy kącie 15 st. Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni. Natomiast przy dużym spadzie można po prostu zrezygnować z krycia wstępnego i zastosować membranę dachową, co jest tańszym rozwiązaniem i mocno przyspiesza całą budowę.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
2 godziny temu, Gość macio napisał:

Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni.

Po niekąt jest to prawda. Dlaczego? Nie dlatego że jest nieszczelna bo jak pisałeś przy małym spadku robi sie pełne deskowanie i problem z przeciekami z głowy. Problem przy małych spadkach dachu leży w konstrukcji więźby. Musi ona być bardziej wzmocniona niż przy dużym kącie dachu z powodu że dachówka ceramiczna należy do pokrycia ciężkiego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Gość macio napisał:

Ja jeszcze dodam od siebie, że mam dachówkę ceramiczną montowaną na pokryciu o niskim spadzie (18 stopni). Nie ma z tym problemu przy dachówkach o dużym formacie. Przy pełnym deskowaniu można tę dachówkę kłaść nawet przy kącie 15 st. Nie jest więc prawdą, że ceramiką kryje się dachy o spadach od 30 do 60 stopni. Natomiast przy dużym spadzie można po prostu zrezygnować z krycia wstępnego i zastosować membranę dachową, co jest tańszym rozwiązaniem i mocno przyspiesza całą budowę.

Z Krakowa do Wrocławia też da się pojechać przez Lublin. Pytanie tylko po co?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
Gość czolgista

Nie projektuje się domów o spadkach połaci dachu na poziomie 15 stopni. Inwestor musiałby się chyba na coś takiego uprzeć... :D Dachówka ceramiczna to zbyt drogie i piękne rozwiązanie, żeby nie było jej potem widać na dachu :) W moim przypadku jest wykonane pełne deskowanie pod dachówkę, ale spadek połaci mam na poziomie 22 stopni. I tak mało, ale nie było uż większego sensu przeprojektowywać konstrukcji, bo funkcjonalnie nic by nam to nie dało.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Obie technologie ciągle się rozwijają. Ceramika ma większą tradycję ale cementowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Patrząc na cały proces produkcji to jednak u mnie cementowa wygrała. I ma jeszcze jedną zaletę. Cementowa dachówka jest po prostu równa. Z ceramikami bywa czasami różnie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzę i patrzę na dachy w moim mieście. Wszystkie pokryte ceramika z glazurą wyglądają po 10-15 latach jak nowe. Miasto na Śląsku , w zimie lepiej okien nie otwierać. Jak będzie z betonem ? Pewnie łażenie z karcherem po dachu co kilka lat, żeby to jakoś wyglądało.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Gość Noting

Moim zdaniem ceramika to bardziej sensowne rozwiązanie, chociaż niekoniecznie w wersji glazurowanej - z uwagi na bardzo duży połysk, który mi się po prostu nie podoba. Są opcje, żeby to obejść, np. dachówkami z matowioną angobą. Beton jest materiałem naturalnie porowatym i nie ma moim zdaniem opcji, żeby po kilku latach użytkowania nie zaczął on porowacieć, a stąd już prosta droga do łapania brudu i zarastania...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba wybierać świadomie. Dachówki glazurowane mogą się podobać lub nie, ale to że trudniej osadzają się na niej zanieczyszczenia pozostaje faktem.

Dachówki cementowe są z zewnątrz malowane, co czyni ich powierzchnię znacznie gładszą niż w przypadku surowego betonu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...
  • 2 tygodnie temu...

Teraz są dostępne blachy, które z daleka przypominają nacięta tabliczkę czekolady. Taka kombinacja blachy płaskie, blachodachówki i blachy trapezowej. Jest w czym wybierać. Tutaj na forum doradza również Ekspert Blachy Pruszyński i "częstuje" nas zdjęciami nowych produktów i filmami. Zerknij bez zobowiązań, a może zmienisz plany. Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Dnia 20.11.2020 o 13:15, Savit napisał:

Przy wykończeniu mojego dachu korzystałem z blachy trapezowej. Lepsza inwestycja na lata. Myślę że też powinnaś sie zastanowić.
W okolicy Wrocławia mamy dobry sklep - https://polskiecentrumdachowe.pl/ gdzie znajdziesz wszystko co potrzebne do wykończenia dachu.


A co sądzicie o goncie na dachu? Jest to trwały element czy bardziej wykorzystywany dla dodania elegancji dla domu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gont bitumiczne mają wiele zalet. Trwałość dobrej papy modyfikowanej SBS a wygląd dachówki. Kolory, cieniowanie etc. Mamy pełne deskowanie, lekką konstrukcję dachową, szybki w miarę montaż i oczywiście trwałość pokrycia. Można znaleźć tez opinię, że takie pokrycie przy odrobinie dekarskiego zacięcia można ułożyc samemu i nie trzeba dźwigać rolek papy :). Załączam kilka zdjęć dachów krytych gontem Katepal.  Własność STEMA.

 

Nr 11 ROCKY niebieski.JPG

Nr 16 Rocky miedziano-brązowe.jpg

Nr 17 Rocky szare.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Jestem właścicielem działki położonej w atrakcyjnym miejscu nad jeziorem. Gmina jest na etapie zmiany MPZP i przyjmowania wniosków. Według aktualnego MPZP dopuszcza się budowę małych domków wypoczynkowych. Wraz z innymi właścicielami wnioskujemy o możliwość zabudowy jednorodzinnej. Słabo znam się na temacie, stąd mój post. Chodzi mi o Wasze porady, co uwzględnić i jak argumentować wnioski, aby pozwolić sobie na większą dowolność niż narzucona dotychczas i nie borykać się różnymi przeszkodami przy budowie. O co warto zadbać na tym etapie? Proszę o wasze sugestie, uwagi. Dodatkowo nieprzekraczalna linia zabudowy (100 m od jeziora) przecina działkę w połowie. Da się jakoś temat ugryźć, aby zyskać trochę "pola"? W załącznikach część aktualnego planu.
    • Są to 2 pomieszczenia przedpokój i kuchnia połączone oba po ~4m2. Największe pęknięcie jest na łączeniu gdzie kiedyś były drzwi, teraz jest odrobinę poszerzone. Zaznaczylem je na zdjeciu. Dylatacji nie było robionych w ogóle.  Pytanie co z tym teraz zrobić?  Czy po nacieciu pęknięć i uzupełnieniem odpowiednim środkiem żywica dałaby radę? Fachowiec poleca rezygnację z żywicy i zrobienie kafelków.  I w razie czego lepiej żywice poliuretanową czy epoksydową?  
    • Dzień dobry,   wygląda to tak, jakby nie było dylatacji i pęknięcie poszło od narożnika ściany. Czy pomieszczenie ma kształt litery "L" i czy została zrobiona dylatacja? Jeżeli nie ma dylatacji obwodowych to może pękać dalej. Jeśli dylatacje są, ale ich nie widać na zdjęciu, to jeśli wylewka się trzyma, pęknięcie należy skleić żywicą z laminatem a potem naciąć dylatację w odpowiednim miejscu. Jeśli to jest pomieszczenie w kształcie L to bez dylatacji w tym miejscu będzie pękać.   Dokładne wykonanie laminatu, krok po kroku, można zobaczyć na filmie o naprawie posadzki i aplikacji żywicy w garażu a samą pracę wykonać np. przy pomocy żywicy weber.tec EP 10 oraz maty z włókna szklanego.  https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywica-epoksydowa-w-garazu-na-istniejacej-posadzce-betonowej    
    • Co byś polecił do wypełnienia nacięć szlifierką? Czy wszystkie powstałe pęknięcia nacinać? Fachowiec mówi, że będzie to widać. Nawet takie małe u innego klienta stały się widoczne mimo wyrównania. Te pęknięcia są o sporych zakrętach to powinien po pęknięciu iść czy mniej więcej w linii prostej?
    • Witam, W tym roku postanowiłem postawić altanę, pracę będę wykonywał we własnym zakresie, proszę o konsultację czy w założeniach nie ma błędów. Altana ma stać na 6 słupach 10x10 cm, o wysokości 2,15m w rozstawie 3,2 m oraz 2,6m + 2,6m. Dach dwuspadowy kąt 30st. Płatwie stropowe 6x16 cm spięte ze sobą nad słupami takimi samymi deskami. Zastrzały 6x12 cm o długości 50 cm. Płatew kalenicowa 6x16 cm podparta w 3 miejscach. Krokwie 6x12 cm w rozstawie 1m, łaty 2,5x5 cm w rozstawie 45 cm. Dach kryty onduliną wystający 40 cm poza obrys słupów z każdej strony. Wszystko poza łatami będzie wykonane z drewna KVH, połączenia będą wykonane na wkręty ciesielskie w systemie, najprawdopodobniej dmx. Będę wdzięczny za fachową poradę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...