MrTomo Napisano 10 marca 2012 Udostępnij #1 Napisano 10 marca 2012 Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk. Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?Czekam na jakieś opinie. Link do komentarza
Jacek ZS Napisano 14 listopada 2013 Udostępnij #2 Napisano 14 listopada 2013 Czy wykonałeś to ocieplenie? Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 listopada 2013 Udostępnij #3 Napisano 14 listopada 2013 mam nadzieję, że nie Link do komentarza
MrTomo Napisano 14 listopada 2013 Autor Udostępnij #4 Napisano 14 listopada 2013 Cytat mam nadzieję, że nie A to dlaczego?Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób. Będzie tam tylko tynk perlitowy. Link do komentarza
Jacek ZS Napisano 15 listopada 2013 Udostępnij #5 Napisano 15 listopada 2013 Dobra decyzja. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 listopada 2013 Udostępnij #6 Napisano 15 listopada 2013 Cytat Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm. Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny. Link do komentarza
MrTomo Napisano 15 listopada 2013 Autor Udostępnij #7 Napisano 15 listopada 2013 Cytat Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny. Czyli lepsza od zwykłego tynku cementowo-wapiennego. A możesz zdradzić jak to przeliczasz? Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 listopada 2013 Udostępnij #8 Napisano 15 listopada 2013 z współczynnika lambda danego materiału. Link do komentarza
MrTomo Napisano 15 listopada 2013 Autor Udostępnij #9 Napisano 15 listopada 2013 Cytat z współczynnika lambda danego materiału. Tak właśnie myślałem To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.Dla mnie cała masa zalet.Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.Dla mnie masa zalet. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #10 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Tak właśnie myślałem To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną. Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność Link do komentarza
MrTomo Napisano 16 listopada 2013 Autor Udostępnij #11 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Dobra decyzja. To znaczy - która ? Cytat Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #12 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory. Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ? Link do komentarza
MrTomo Napisano 16 listopada 2013 Autor Udostępnij #13 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ? A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym Cytat Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ? Pianką mam ocieplony zbiornik cwu... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #14 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną. Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #15 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo". Cytat A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC? W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt). Link do komentarza
MrTomo Napisano 16 listopada 2013 Autor Udostępnij #16 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę? Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.Źle myślę? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #17 Napisano 16 listopada 2013 Dobrze kombinujesz.Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.Tyle w kwestii parametrów samej izolacji Link do komentarza
atyp1 Napisano 2 lipca 2016 Udostępnij #18 Napisano 2 lipca 2016 7 cm tynku to idiotyzm. W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.Adam Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 lipca 2016 Udostępnij #19 Napisano 6 lipca 2016 Cytat W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt). Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną. Cytat 7 cm tynku to idiotyzm. W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.Adam Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne. Link do komentarza
nokia Napisano 25 sierpnia 2016 Udostępnij #20 Napisano 25 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat A to dlaczego?Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób. Będzie tam tylko tynk perlitowy. A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO. Edytowano 25 sierpnia 2016 przez nokia (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 sierpnia 2016 Udostępnij #21 Napisano 26 sierpnia 2016 Cytat A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO. Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 września 2016 Udostępnij #22 Napisano 7 września 2016 Cytat Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł Fakt, że temat się ciągnął, ale nie wykluczone, że ktoś z podobnym dylematem znajdzie tu rozwiązanie. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się