Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
MrTomo

Ocieplenie wbrew trendom...?

Recommended Posts

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.
Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf

Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?
Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.
Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.

Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.
Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk.
Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?

Czekam na jakieś opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mam nadzieję, że nie unsure.gif


A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.



Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.


Czyli lepsza od zwykłego tynku cementowo-wapiennego.

A możesz zdradzić jak to przeliczasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

z współczynnika lambda danego materiału.


Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.
Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.
Dla mnie cała masa zalet.
Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?
Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.

Dla mnie masa zalet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.



icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?



Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dobra decyzja.


To znaczy - która ?

Cytat

icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?

Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność



Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.




Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?


A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.

I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.

Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym icon_mrgreen.gif



Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?


Pianką mam ocieplony zbiornik cwu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.


Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif



Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo".

Cytat

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?



W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?


Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.
Źle myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dobrze kombinujesz.
Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.
Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.
Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,
z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.
Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
Tyle w kwestii parametrów samej izolacji icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).



Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną.

Cytat

7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam



Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.



A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.
Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.


Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • Chyba nie miał Pan nigdy do czynienia z podłogami żywicznymi. Wylewki żywiczne wykorzystuje się nawet w przemyśle, więc ich odporność jest na prawdę duża. Chodzić można po nich w czym się podoba - wylewki powinno zabezpieczać się lakierami odpornymi na zarysowania. Odkształcać się nie odkształcają.    Z powodzeniem wykorzytywać je można na ogrzewanie podłogowe. Podłoga żywiczna to zaledwie 2mm wykończenia, ciepło nie jest zatrzymywane grubą warstwą żywicy, bo wszystkie wykończenia są cienkowarstwowe. Do wnętrz wykorzystuje się żywice bezpieczne dla zdrowia i dedykowane do pomieszczeń na stały pobyt ludzi, więc nie wiem skąd Pana wnioski na ten temat.
    • właśnie chyba wczoraj miałem wyjściowy kolory fatalny - bruk - prawie grób - nawet w kolorniku napasku nie macie takiego brzydkiego koloru... od razu  zmieniłem na ocean - ładnie - jak będzie więcej opcji (odcieni) - to super Czcionka bardziej czytelna i elegantsza - lepiej też post wygląda odnośnie wierszy Toolbar też bardziej estetyczny, niż przedtem  Mnie sie podobają  ogólnie zmiany w tym zakresie    Brakuje mi ciągle wchodzenia na temat na ostatnie posty, a nie na wcześniejsze strony - to wkurza 
    • Otóż to! Tak w ogóle, to króluzłoty, widzę, że Ty tak tylko teoretycznie teoretyzujesz - bo praktycznie ... Zdradź nam po co Ci tą piwnica, po co 300 metrów, jakie "stadko" schronisz w tym domu... To OTÓŻ TO skierowane było do wypowiedzi mhtyla!
    • Nt szczelności to sobie pewnie porozmawiaie z uroborosem    Natomiast jeśli idzie o inne parametry (poza ceną), to kwestią pewnie będzie też wymiar ok 2.4 m szerokości i skompilowania z tego pomieszczeń. Wysokość 2.7m też jest nie najwygodniejsza, bo trzeba zmieścić warstwy podłogi, ale da się wytrzymać. Natomias polaczyć kilka kontenerow w sensowną całość nie jest proste. No i te ściany wewnątrz - jak je wykończyć, żeby się na metalu nie skraplała rownież w srodku para. No bo przecieżto nie będzie 1 kontener ze ścianami stalowymi od zewnątrz - tylko kilka więc i wewnątrz te ścianki będą, a ponieważ stanowią konstrukcję (chyba, bo też nie wiem, czy one wszystkie są tak samo konstruowane) - więc nie da się ich calkowicie usunąć. Choć tu się nie upieram - być może to nie jest problem - z parą i konstrukcją.   Jest jeszcze jedno zastrzeżenie - ale nie wiem, czy miarodajne. W stosunku do żelbetu były zastrzeżenia odnośnie - chyba tak to sie nazywało -  prądów błądzących, ktore miały nie być pozytywne dla zdrowia. Nośnikiem dla tych prądów miało być zbrojenie. Tu jest pełno blachy - ale może wystarczy poprostu uziemienie?   Na pewno da się zrobić coś fajnego z kontenerow - ale nie wiem czy ograniczenia projektowe i budowlane w kontekście dużego budynku jednak - nie spowodują kosztów podobnych do budowli ceramiczno/betonowej - ale bez tych ograniczeń. Ciekawy temat - dlatego daje ci punkcik   dedukuję, że kontenery będą ocieplone z zewnątrz solidnie, a wśrodku zagadka, jak wykończyć sciany
    • W domu nieocieplonym ciepło ucieka oczywiście, ale i w ocieplonym tez występują straty ciepła, a tu mowa o gołych ścianach z blachy i to z grubej blachy, latem idzie sie udusić a zimą w środku niezła wytrzeźwiałka jest. Nie wiem po co ci aż 300 m2 powierzchni bo wtedy może coś bardziej sensowniejszego  doradził. Co to takiej powierzchni to pomysł może o hali produkcyjnej, zamawiasz, firma przyjeżdża, rozkłada i po dniu masz już 300 m2 zadaszone.
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×