Skocz do zawartości

Ocieplenie wbrew trendom...?


Recommended Posts

Napisano
Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.
Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf

Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?
Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.
Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.

Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.
Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk.
Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?

Czekam na jakieś opinie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

mam nadzieję, że nie unsure.gif


A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.
Napisano
Cytat

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.



Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.
Napisano
Cytat

Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.


Czyli lepsza od zwykłego tynku cementowo-wapiennego.

A możesz zdradzić jak to przeliczasz?
Napisano
Cytat

z współczynnika lambda danego materiału.


Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.
Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.
Dla mnie cała masa zalet.
Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?
Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.

Dla mnie masa zalet.
Napisano
Cytat

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.



icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?



Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność
Napisano
Cytat

Dobra decyzja.


To znaczy - która ?

Cytat

icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?

Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność



Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.
Napisano
Cytat

Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.




Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?
Napisano
Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?


A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.

I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.

Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym icon_mrgreen.gif



Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?


Pianką mam ocieplony zbiornik cwu...
Napisano
Cytat

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.


Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif



Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo".

Cytat

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?



W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).
Napisano
Cytat

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?


Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.
Źle myślę?
Napisano
Dobrze kombinujesz.
Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.
Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.
Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,
z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.
Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
Tyle w kwestii parametrów samej izolacji icon_wink.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Napisano
Cytat

W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).



Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną.

Cytat

7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam



Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.



A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.
Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.


Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chciałem postawić garaż blaszany 1,5m od granicy więc wykonałem zgłoszenie, niestety dostałem odmowę ze względu na to, że chcę postawić ten garaż 1.5m od granicy i urząd w takiej sytuacji wymaga ode mnie, cytuję "pozwolenie na budowę wraz z odpowiednią dokumentacją budowlaną wykonaną, zgodnie z art. 34 ustawy - Prawo budowlane, przez osoby osiadające odpowiednie, do zakresu, uprawnienia budowlane"   czy staranie się o pozwolenie na budowę garażu blaszanego w ogóle ma sens ? jaki byłby to koszt?   czy w przypadku gdybym postawił ten garaż 3m od granicy ten problem by nie istniał?   Jakie wg Was jest najlepsze wyjście z tej sytuacji? Będę wdzięczny za pomoc.
    • Cześć wszystkim! Chciałbym się z Wami podzielić moją opinią i doświadczeniem z produktem, który od jakiegoś czasu stosuję do wykańczania drewnianych podłóg i mebli – Osmo Hartwachs-Öl Original, czyli Wosk Twardy Olejny od Osmo. 🌿 Co to takiego? To wyjątkowe połączenie naturalnych olejów i wosków w jednym produkcie. Osmo stworzyło coś, co: chroni drewno przed wodą, brudem i ścieraniem, jest odporny na plamy (np. z wina, kawy, herbaty, coli czy mleka), pozostawia przyjemną w dotyku, naturalnie wyglądającą powierzchnię. Nie wymaga gruntowania ani szlifowania między warstwami. Produkt wnika w strukturę drewna i pozwala mu oddychać – nie pęka, nie łuszczy się, nie odpryskuje. 🛡️ Bezpieczeństwo Po wyschnięciu: jest bezpieczny dla ludzi, zwierząt i roślin, nadaje się do zabawek dziecięcych (zgodność z EN 71.3), jest odporny na ślinę i pot (zgodnie z DIN 53160). 🧪 Skład Bazuje na naturalnych olejach roślinnych (słonecznikowy, sojowy, z ostu) i woskach, zawiera także pigmenty, parafiny i dodatki hydrofobowe. Co ważne – nie zawiera benzenu i spełnia normy emisji VOC. 🎨 Dostępne wykończenia i kolory Bezbarwne wykończenia: 3011 – Połysk 3032 – Satyna 3062 – Mat 3065 – Półmat Kolory transparentne: 3040 Biały 3041 Naturalny 3067 Jasnoszary 3071 Miodowy 3072 Bursztyn 3073 Terra 3074 Grafit 3075 Czarny 🪚 Gdzie stosować? Idealny do: podłóg drewnianych (lite deski, deski warstwowe, podłogi korkowe, OSB), mebli i blatów, innych drewnianych powierzchni wewnętrznych. 🧰 Jak nakładać? Powierzchnia musi być czysta, sucha i odpylona (maks. 18% wilgotności). Nakładamy cienką warstwę wzdłuż słojów drewna, np. pędzlem do dużych powierzchni, wałkiem mikrofibrowym, włókniną lub maszyną jednotarczową. Po 8–10 godzinach (bezbarwny) lub 24 godzinach (kolorowy/naturalny) możemy nakładać drugą warstwę. W przypadku podłóg warstwę kolorową nakładamy tylko raz, a wykończenie robimy zawsze olejem bezbarwnym (chyba że używamy koloru 3040 lub 3041 – wtedy można użyć ich również na końcu). 🧽 Pielęgnacja i renowacja Do czyszczenia używamy Osmo Wisch-Fix lub Pinselreiniger (do narzędzi). W przypadku renowacji często wystarczy jedna cienka warstwa na oczyszczonej powierzchni – bez szlifowania! 📦 Wydajność i opakowania Wydajność: ok. 24 m²/l (bezbarwny) do 30 m²/l (kolorowy/naturalny) Pojemności: 0,375 l, 0,75 l, 2,5 l, 10 l, 25 l (dla wersji bezbarwnej) 0,75 l, 2,5 l, 10 l (dla kolorowych/naturalnych) ⚠️ Uwaga praktyczna Pamiętajcie, by nie zostawiać nasączonych szmatek na powietrzu – mogą się samoczynnie zapalić! Trzymajcie je w metalowym pojemniku z pokrywką lub wypierzcie od razu po użyciu. Mam nadzieję, że ten post pomoże komuś, kto szuka trwałego i naturalnego rozwiązania do ochrony drewna. Osmo to naprawdę sprawdzony produkt – i przyjemny w aplikacji! Macie pytania albo własne doświadczenia z Osmo? Dajcie znać! Chętnie podyskutuję 😊 osmo-1.mp4
    • Na A... 21 cm.   https://allegro.pl/oferta/3x-mieszadlo-mieszacz-zywica-do-kotwa-chemicznej-koncowka-aplikator-11797721468
    • Strzykawka pozwala uzyskać dużą siłę nacisku a weterynaryjna ma większą średnicę wylotu, niewiele mniejszą niż oryginalne wyjście aplikatora fabrycznego.
    • O tym w ogóle nie pomyślałem ....a to da się tą zawrtość czyli tą kotwę strzykawką później wycisnąć, to jest na tyle rzadkie, że pójdzie strzykawką? Zaraz z ciekawości obejrze strzykawki weterynaryjne.  Dzięki za podpowiedź.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...