Skocz do zawartości

Ocieplenie wbrew trendom...?


Recommended Posts

Napisano
Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.
Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf

Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?
Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.
Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.

Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.
Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk.
Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?

Czekam na jakieś opinie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

mam nadzieję, że nie unsure.gif


A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.
Napisano
Cytat

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.



Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.
Napisano
Cytat

Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.


Czyli lepsza od zwykłego tynku cementowo-wapiennego.

A możesz zdradzić jak to przeliczasz?
Napisano
Cytat

z współczynnika lambda danego materiału.


Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.
Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.
Dla mnie cała masa zalet.
Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?
Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.

Dla mnie masa zalet.
Napisano
Cytat

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.



icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?



Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność
Napisano
Cytat

Dobra decyzja.


To znaczy - która ?

Cytat

icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?

Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność



Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.
Napisano
Cytat

Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.




Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?
Napisano
Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?


A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.

I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.

Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym icon_mrgreen.gif



Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?


Pianką mam ocieplony zbiornik cwu...
Napisano
Cytat

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.


Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif



Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo".

Cytat

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?



W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).
Napisano
Cytat

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?


Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.
Źle myślę?
Napisano
Dobrze kombinujesz.
Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.
Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.
Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,
z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.
Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
Tyle w kwestii parametrów samej izolacji icon_wink.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Napisano
Cytat

W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).



Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną.

Cytat

7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam



Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.



A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.
Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.


Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Informacja z programu Mój Prąd z 1 lipca: "Zgodnie z §3 ust. 5 Regulaminu trwającego naboru wniosków o dofinansowanie, z uwagi na znaczne zwiększenie ilości zarejestrowanych wniosków, przewidywany czas oceny zostaje zwiększony do 240 dni roboczych. Przypominamy również, że jest to jedynie przewidywany czas rozpatrzenia wniosku. Błędy we wnioskach wydłużają czas oceny i procedowania wniosków."
    • Czyste Powietrze to nieco inna bajka, faktycznie jeszcze bardziej mroczna, ale o niej przynajmniej mówią. Natomiast o Mój Prąd 6,0 w ogóle nie słychać nigdzie, jakby nagle przestała istnieć. Była tylko informacja w marcu, ze rozpatrywanie przedłużają do czerwca. I zapadła cisza.
    • @retrofood, z tego co można zaobserwować na oficjalnym profilu FB NFOŚiGW https://www.facebook.com/NarodowyFunduszOchronySrodowiskaiGospodarkiWodnej/ to, delikatnie mówiąc, programy z dotacjami nie zbierają pozytywnych opinii. To sygnał, że program wsparcia ma problemy z płynnością działania.    W przyszłym tygodniu opublikujemy artykuł o problemach z programem Czyste Powietrze, za którego organizację, tak jak za program Mój Prąd, odpowiada NFOŚiGW.
    • Witam, mamy projekt kanalizacji, ale jest on dość ubogo przedstawiony i wydaje się, że nieprzemyślany - główna rura idzie pod klatką schodową, pod którą jest schowek, z podłoga obniżoną o jakieś 57cm względem podłogi w domu. Chciałbym zrobić zmianę i prosiłbym o sprawdzenie czy taka zmiana wydaje się poprawna. Kanalizacja według projektu jest to brązowa linia. Moja propozycja to zielona linia (ciemnozielona - Fi160, jasnozielona F110): To jest rzut parteru. Na poddaszu użytkowym mam dwie łazienki znajdujące się nad pionem kanalizacyjnym po lewej stronie (ten oznaczony jako "I"). Nad drugim pionem (oznaczonym jako "II") nie ma nic do przyłączenia, to chyba tylko odpowietrzenie. Pierwsza zmiana, to przeniesienie pionu z kuchni do biura - tak czy inaczej będzie to pod łazienką na poddaszu. Chce tu zastosować rurę niskoszumową Fi160 i odpowiednie mocowania by maksymalnie zredukować możliwość hałasu. Mogę na poddaszu tę rurę przedłużyć do dachu i zrobić tam odpowietrzenie? Druga zmiana to poprowadzenie linii przez małą łazienkę zamiast przez schowek (który jest obniżony o 57cm). Trzecia zmiana to drugi pion. Jeśli to tylko odpowietrzenie (bo na poddaszu nie ma tam żadnych odpływów) to czy jest sens kuć ścianę, jak obok mam komin z wolnym szybem wentylacyjnym w kominie, który tez wystaje 50cm ponad dach? Na kominie nad tym szybem dam daszek i wydaje mi się, że to będzie to samo co idąca tuż obok rura w ścianie. Czwarta zmiana to dodanie odpływu liniowego w garażu. Nie chce by ktoś mi powiedział czy to jest dobrze i brał za to odpowiedzialność. Chce porady i opinii. Jak będę wiedział, czy to ma sens, czy może kompletna katastrofa, to wtedy uderzę do projektanta i z nim będę dalej rozmawiał.
    • Czy Redakcja nie może zapytać rzecznika prasowego ministerstwa?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...