Skocz do zawartości

Ocieplenie wbrew trendom...?


Recommended Posts

Napisano
Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.
Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf

Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?
Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.
Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.

Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.
Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk.
Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?

Czekam na jakieś opinie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

mam nadzieję, że nie unsure.gif


A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.
Napisano
Cytat

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.



Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.
Napisano
Cytat

Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.


Czyli lepsza od zwykłego tynku cementowo-wapiennego.

A możesz zdradzić jak to przeliczasz?
Napisano
Cytat

z współczynnika lambda danego materiału.


Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.
Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.
Dla mnie cała masa zalet.
Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?
Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.

Dla mnie masa zalet.
Napisano
Cytat

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.



icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?



Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność
Napisano
Cytat

Dobra decyzja.


To znaczy - która ?

Cytat

icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?

Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność



Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.
Napisano
Cytat

Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.




Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?
Napisano
Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?


A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.

I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.

Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym icon_mrgreen.gif



Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?


Pianką mam ocieplony zbiornik cwu...
Napisano
Cytat

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.


Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif



Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo".

Cytat

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?



W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).
Napisano
Cytat

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?


Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.
Źle myślę?
Napisano
Dobrze kombinujesz.
Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.
Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.
Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,
z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.
Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
Tyle w kwestii parametrów samej izolacji icon_wink.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Napisano
Cytat

W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).



Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną.

Cytat

7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam



Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.



A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.
Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.


Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...