Skocz do zawartości

Ocieplenie wbrew trendom...?


Recommended Posts

Napisano
Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.
Tutaj link do technologii http://www.zebiec.pl/pliki/rectynkz.pdf

Chciałem jednak zapytać kolegów i koleżanek, czy robił już ktoś takie ocieplenie?
Może zanim zamówię 15m3 perlitu, ktoś jeszcze coś doradzi lub odradzi.
Najbardziej obawiam się kosztów związanych z samym tynkowaniem, bo na 1 raz się nie da.

Na to planuję dać elewację drewnianą osadzoną na ruszcie.
Jak tutaj: http://www.elewacje-drewniane.pl/index.php?strona=c-montaz tylko zamiast wełny mam ten tynk.
Nie wiem czy lepiej zrobić konstrukcję pod elewację na MAX-ach (przykręcić łaty 80x50mm) i potem tynkować wewnątrz nich, czy przykręcić łaty (30x50) na gotowy tynk?

Czekam na jakieś opinie.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Cytat

mam nadzieję, że nie unsure.gif

Rozwiń  

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.
Napisano
  Cytat

Generalnie prawie już zdecydowałem się na położenie na MAX-ach tynku perlitowego ciepłochronnego o grubości około 7cm.

Rozwiń  


Skuteczność "cieplna" tego jest taka, jak około 2,5cm styropianu, lub 3,5cm wełny.
Napisano
  Cytat

z współczynnika lambda danego materiału.

Rozwiń  

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.
Do tego kilku centymetrowa warstwa perlitu (powiedzmy 8 cm) będzie po pierwsze bardzo trwała, hydroszczelna i nierozszerzalna i paroprzepuszczalna, po drugie stanowi monolit - żadnych spoin czy zakładek.
Dla mnie cała masa zalet.
Ile wytrzyma ocieplenie styropianowe z tynkiem cementowym?
Żeby zahamować konwekcją w wełnie też trzeba się bardzo starać.

Dla mnie masa zalet.
Napisano
  Cytat

Tak właśnie myślałem icon_mrgreen.gif
To jest typowe podejście do tematu. Współczynnik lambda.

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.

Rozwiń  


icon_eek.gif Pierwsze słyszę - jakieś dane w tym zakresie ?



Ps. Aby było promieniowanie, to wcześniej musi być przewodność
Napisano
  Cytat

Za dane wystarczą mi ocieplone perlitem bufory.

Rozwiń  



Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?
Napisano
  Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Rozwiń  

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Taki tynk kładzie się zależnie od grubości na dwa/trzy razy - niestety.

I dlatego na obecnej elewacji go nie kładłem - musiałaby ekipa kilka razy podchodzić do jednej ściany. Najpierw z perlitem, potem z rusztem pod deski, potem z elewacją.

Ja jestem przekonany do takiej technologii. Nawet jakbym miał być królikiem doświadczalnym icon_mrgreen.gif



  Cytat

Rozumiem przez to, że w domu będzie temperatura dobrze ponad + 50 stopni i zastosowanie perlitu wynika z zabezpieczenia się przed straceniem "izolacyjności" przez "typowe" materiały. icon_mrgreen.gif

Ps. Kładłeś kiedyś tak gruby i tak "spływający" tynk ?

Ps.2 A widziałeś dane dotyczące buforów ocieplonych np. pianką ?

Rozwiń  

Pianką mam ocieplony zbiornik cwu...
Napisano
  Cytat

Tyle, że jak pewnie wiesz ciepło ucieka nie tylko na drodze przewodnictwa ale i promieniowania podczerwonego.
I tutaj właśnie perlit ma przewagę nad styropianem i wełną.

Rozwiń  

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Izolacje refleksyjne działają w ośrodkach gazowych, a mur/ściana do takich nie należą nawet jeśli są wykonane z gazobetonu icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Czyli dom od wewnątrz wyłożony folią, lub ściany wykończone na wysoki połysk - bo promieniowanie "działa" "powierzchniowo".

  Cytat

A parametry techniczne dla styropianu lub wełny wg. Ciebie podawane są dla jakich temperatur? -25stC? +35stC?

Rozwiń  


W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).
Napisano
  Cytat

Zastanawiałeś się jak to promieniowanie podczerwone ma dotrzeć do przegrody (warstwa tynku) z perlitu przez 50cm mur/ścianę?

Rozwiń  

Otóż wyobrażam sobie, że te 50 cm muru to taki właśnie bufor, który akumuluje ciepełko.
Źle myślę?
Napisano
Dobrze kombinujesz.
Im materiał gęstszy tym lepiej mu to wychodzi, z tym że w tym przypadku mamy do czynienia z przewodzeniem, a nie z odbiciem promieniowania.
Taka ściana może wypromieniowywać ciepełko dopiero po jego z akumulowaniu w momencie kiedy otoczenie będzie miało niższą temperaturę niż ona sama.
Instalacja izolatora po jednej stronie przegrody wymusi oddawanie większego strumienia ciepła w kierunku nieizolowanym,
z tym że rolę jeszcze odgrywa delta "t" po obu stronach akumulatora (ściany/muru), a ta w przypadku przegrody zewnętrznej będzie zawsze ( po za sporadycznymi wyjątkami) większa od zewnątrz. W sezonie grzewczym oczywiście.
Jak bajbaga napisał, 7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
Tyle w kwestii parametrów samej izolacji icon_wink.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Napisano
  Cytat

W zasadzie styropian podgrzany do temperatury około +60 stopni traci część swoich właściwości (wymiar i kształt).

Rozwiń  


Dlatego jest tynk, który pewni nie tylko funkcję dekoracyjną.

  Cytat

7 cm tynku to idiotyzm.
W budownictwie, należy korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Bo domy buduje się na dziesiątki lat.
Lepszym rozwiązaniem byłoby okladanie plytami z perlitobetonu.
Adam

Rozwiń  


Te tzw. sprawdzone rozwiązania zmieniają się średnio co 10 lat a pozorne "idiotyzmy" stają się z czasem modne - jeśli nie praktyczne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

A to dlaczego?

Swoją drogą nie zrobiłem. Dałem wełnę pod deski.
Ale mam drugi dom (70 letni, mur na 50cm z cegły), który będę tynkował właśnie w ten sposób.
Będzie tam tylko tynk perlitowy.

Rozwiń  


A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.
Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

A nie możesz iść dalej ta drogą. Chyba kanadyjczyki są tak ocieplane ale dodatkowo warstwa izolacji z wełny zabezpieczana jest wiatroizolacją.

Wracając do tynku perlitowego. Nie lepiej obłożyć mur z cegły styropianem i otynkować. Razem będzie to udawało BSO.

Rozwiń  

Odpowiadasz na posta który był napisane w 2013, On już dawno poszedł i chyba już doszedł icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...