Skocz do zawartości

Grzejniki jakie wybrać ???


Kassia788

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Hejjj icon_smile.gif
postawiliśmy dom z mężem i jesteśmy na etapie wyboru grzejników. Jednak przy tak wielu firmach nie jesteśmy w stanie sami zdecydować o wyborze :/, tym bardziej że chciałabym aby grzejniki miały odpowiedni kształt do wnetrza które sobie zaaranżowałam. Jak dobrać odpowiednie grzejniki ???? Edytowano przez Kassia788 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Hejjj icon_smile.gif
postawiliśmy dom z mężem i jesteśmy na etapie wyboru grzejników. Jednak przy tak wielu firmach nie jesteśmy w stanie sami zdecydować o wyborze :/, tym bardziej że chciałabym aby grzejniki miały odpowiedni kształt do wnetrza które sobie zaaranżowałam. Jak dobrać odpowiednie grzejniki ????


Na jedno pytanie to już sama sobie odpowiedziałaś "grzejniki miały odpowiedni kształt do wnetrza " a jest jeszcze jedna kwestia - jakiej wielkości znaczy się mocy ,to już powinien instalator Ci dobrać do wielkości pomieszczeń.

I ostatnia rzecz to cena ,na jakie Was będzie stać takie kupicie bo nie zawsze tak jest ,że kupuje się to co się podoba tylko to na co stać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Sprawdzić też materiał z jakich wykonane.
Nie zaleca się np. stosowania aluminiowych w instalacji miedzianej.


Nie do końca,są grzejniki aluminiowe gdzie mogą bez przeszkód stosować wraz z miedzią.
Napisano
Cytat

Hejjj icon_smile.gif
postawiliśmy dom z mężem i jesteśmy na etapie wyboru grzejników. Jednak przy tak wielu firmach nie jesteśmy w stanie sami zdecydować o wyborze :/, tym bardziej że chciałabym aby grzejniki miały odpowiedni kształt do wnetrza które sobie zaaranżowałam. Jak dobrać odpowiednie grzejniki ????




Witam, przede wszystkim nie powinnaś się sugerować wyglądem grzejnika, a jego parametrami i prawidłowym montażem. sposób podłączenia grzejników zależy od rodzaju instalacji, czy jest pompowa – zasilana energią elektryczną, czy grawitacyjna- montowana w przypadku częstych przerw w dostawach prądu. ważne jest również przy montażu grzejnika, w jaki sposób poprowadzona została instalacja (np. w podłodze albo w tynku). proponuję skonsultować się z instalatorem aby dobrał odpowiednią średnicę przewodów gdyz zależne są tak jak już wspomniałem od rodzaju mocy oraz pojemności.
Napisano
Raczej moc (ta się bierze z wielkości icon_smile.gif ) która jest potrzebna do grzania.
A jaka ta moc będzie potrzebna będziesz wiedziała znając zapotrzebowanie ciepła swojego domu.
Napisano
To powinien wyliczyć instalator od c.o. i wtedy znając potrzebna moc na dane pomieszczenie można szukać grzejników pod konkretnym namiarem na moc.
Napisano
Cytat

Witam icon_smile.gif
no to co w końcu co tzreba wziąźć pod uwagę ??? wielkość grzejnków???


1 moc
2 rodzaj instalacji
3 cena
4 wygląd
Powiedziałabym, że dokładnie w tej kolejności.

Bo czy stać Cię na jeden grzejnik, który kosztuje 3000zł a ogrzewa 20m2?
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam icon_smile.gif
no to co w końcu co tzreba wziąźć pod uwagę ??? wielkość grzejnków???




jasne że tak im mniejsza pojemniość posiada grzejnik oraz ciensze rury tym lepeij reaguja na zmiany temperatury w pomieszczeniach, co wiąże sie z tańsza eksploatacja. Edytowano przez Miauczyńskii (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Na co mamy zwrócić szczególną uwagę przed zakupem grzejników i kiedy powinno się zakładać instalację grzewczą?


Na pierwszą część masz odpowiedź ,chyba że nie czytałaś uważnie postów wyżej co do drugiego pytania to albo przed tynkami albo po tynkach a na pewno przed wylewką podłogi.
Napisano
Cytat

Na co mamy zwrócić szczególną uwagę przed zakupem grzejników i kiedy powinno się zakładać instalację grzewczą?





ważne jest aby podejścia do grzejników były wykonane na miarę, o określonym zasilaniu oraz wymiarze.
instalację grzewczą najlepiej zakładać poza sezonem grzewczym.
Napisano
Najlepiej by było przed zakupem grzejników skonsultować się z firmą instalatorską - i uzgodnić jaki rodzaj instalacji grzewczej będzie zastosowany w Państwa mieszkaniu - rury w podłodze, czy może inną metodą...
Napisano
Co do wielkości grzejników to może też zależeć od źródła ciepła. Często jest to piec gazowy kondensacyjny, który największą sprawność ma przy niższych temperaturach a na grzejniki daje się zazwyczaj wyższą temperaturę. Wtedy najlepszym pomysłem jest przewymiarować grzejnik, nawet dwukrotnie i więcej i zasilić niższą temperaturą icon_smile.gif
Napisano
Dokładnie Brum jest to kocioł gazowy, instalacja PEX. Zadałam pytanie bo chciałabym być dobrze poinformowana w tym temacie gdy będzie montowana instalacja grzewcza, gdyż z fachowcami różnie bywa :/. Chciałabym aby były to grzejniki nie drogie ale w miarę dobrej jakości - absolutnie nie chińskie! Domek ma 109 m2 jest na otwartej przestrzeni.
Napisano
My mamy grzejniki Weberman z grupy Ferro. Grzejniki jak grzejniki ani ładne ani brzydkie. Hulają, zadnej awari jeszcze nie było, ale to dopiero drugi sezon. Dostalismy dobrą cenę i to zadecydowało o zakupie. Instalatorzy mają swoje upusty w hurtowniach i na te akurat mieli największy
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam:)
Sporo odpowiedzi, ale nie do końca szczegółowych. Jak już wspomniałąm chciałabym jak najwięcej informacji zebrać i być świadomą zakupu grzejników … ehh, a widzę że nie jest to łatwa sprawa :/ .
Jeden z użytkowników wspomniał iż trzeba również pomyśleć o „kubaturze pomieszczenia” w domu – prosze o sprecyzowanie odpowiedzi ????




Napisano
Cytat

Witam:)
Sporo odpowiedzi, ale nie do końca szczegółowych. Jak już wspomniałąm chciałabym jak najwięcej informacji zebrać i być świadomą zakupu grzejników … ehh, a widzę że nie jest to łatwa sprawa :/ .
Jeden z użytkowników wspomniał iż trzeba również pomyśleć o „kubaturze pomieszczenia” w domu – prosze o sprecyzowanie odpowiedzi ????


Każdy grzejnik ma określoną moc grzewczą wyrażoną we W i trzeba tak ją dobrać do wielkości danego pomieszczenia aby nie była ta moc za słaba do ogrzania danego pomieszczenia.Przy doborze grzejników płytowych czy konwektorowych moc powinna być dobrana bez pudła natomiast przy członowych nie ma takiego ryzyka bo jak za mały grzejnik to zawsze można mu dodać jedno czy dwa żebra.
Napisano (edytowany)
Myślę że jeśli chodzi o dobór mocy grzejników, że Wat na 1 mkw. pokoju jest mało istotny, jeśeli nie wiadomo ile tej mocy tracimy przez przegrody zewnętrzne. Straty przez wentylację też nie są bez znaczenia - to ok 30%.
Najpierw trzeba obliczyć, jakie są straty ciepła i zapotrzebowanie na energię na podstawie danych z projektu. Może warto byłoby poprawić parametry termiczne przegród zewnętrznych i okien oraz zredukować straty przez wentylację o te 70 do 80%, a następnie pomyślec o instlacji grzewczej.

Edytowano przez Miauczyńskii (zobacz historię edycji)
Napisano
Dobrze wiedzieć, widzę że te wszystkie obliczenia start ciepła nie są bez znaczenia. Zastanawiam nad częsciowym ogrzewaniem podłogowym, czy jest to inwestycja opłacalna ?
Napisano
Cytat

Dobrze wiedzieć, widzę że te wszystkie obliczenia start ciepła nie są bez znaczenia. Zastanawiam nad częsciowym ogrzewaniem podłogowym, czy jest to inwestycja opłacalna ?


Nawet jest zalecane takie ogrzewanie,łazienka-kuchnia-salon-hol ewentualnie wiatrołap ogrzewanie podłogowe a w sypialni-pokojach grzejniki z tym,że na wszelki wypadek można zrobić podejścia pod grzejniki w pomieszczeniach gdzie jest podłogówka aby w razie jakieś awarii można było szybko zamontować grzejnik.Zrobienie podłączeń pod grzejniki na etapie kładzenia instalacji c.o. ma jeszcze jedną zaletę a mianowicie koszty są o wiele mniejsze aniżeli by się te grzejniki znaczy całą instalację chciało podłączyć już po wszystkim.
Napisano
Cytat

Nawet jest zalecane takie ogrzewanie,łazienka-kuchnia-salon-hol ewentualnie wiatrołap ogrzewanie podłogowe a w sypialni-pokojach grzejniki z tym,że na wszelki wypadek można zrobić podejścia pod grzejniki w pomieszczeniach gdzie jest podłogówka aby w razie jakieś awarii można było szybko zamontować grzejnik.Zrobienie podłączeń pod grzejniki na etapie kładzenia instalacji c.o. ma jeszcze jedną zaletę a mianowicie koszty są o wiele mniejsze aniżeli by się te grzejniki znaczy całą instalację chciało podłączyć już po wszystkim.




Myślę że częściowe ogrzewanie podłogowe to dobre rozwiązanie:). Dla mnie najważniejsze jest aby spełniało to swoje zadanie. Boję się jedynie aby czasem kupując grzejniki, nie kupić takich z częściami sprowadzonymi z Chin lub z Turcji, bo się na ten temat różnych historii nasłuchałam. Jak już wspomniałam nie chciałabym przepłacić za kaloryfery.
Napisano
Niczego nie sugeruję, ale w zasadzie większość tych, którzy mają mieszane ogrzewanie, twierdzą, że gdyby jeszcze raz budowali, to tylko z podłogówką w całym budynku. icon_biggrin.gif
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Niczego nie sugeruję, ale w zasadzie większość tych, którzy mają mieszane ogrzewanie, twierdzą, że gdyby jeszcze raz budowali, to tylko z podłogówką w całym budynku. icon_biggrin.gif



o o o, to samo chciałem napisać...bajbaga mnie ubiegł icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Niczego nie sugeruję, ale w zasadzie większość tych, którzy mają mieszane ogrzewanie, twierdzą, że gdyby jeszcze raz budowali, to tylko z podłogówką w całym budynku. icon_biggrin.gif


Taka prawda,mój kolega to samo stwierdził ,ale jak budował to nie był za bardzo przekonany do podłogówki a teraz to na całości by położył.
Napisano
Cytat

Taka prawda,mój kolega to samo stwierdził ,ale jak budował to nie był za bardzo przekonany do podłogówki a teraz to na całości by położył.




Proszę o argumentację icon_smile.gif
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Proszę o argumentację icon_smile.gif



ale co tu argumentowac?!?
zdecydowana wiekszośc ludzi którzy mają w nowych domach systemy mieszane, stwierdziła, ze gdyby budowała jeszcze raz to zrobiłaby podłogówce po całości....
między innymi ja, po lekturze jednego z takich wątków, zdecydowałem się na ogrzewanie podłogowe po całości....i była jedna z najtrafniejszych decyzji podjętych podczas budowy domu...
Gość mhtyl
Napisano
Ot i cała argumentacja icon_biggrin.gif nic dodać nic ująć.A jednak dodam icon_smile.gif po prostu ludzie się obawiają czy to zda egzamin to tak jak było kiedyś z murowaniem na "klej" mało kto się na to decydował a dziś co drugi muruje na cienkie spoiny.
Napisano
Ja zrobiłem podłogówkę wszędzie - odpadły mieszacze, pompki do mieszaczy, dodatkowe zawory i regulatory. W instalacji mieszanej na początku to dodatkowe koszty zakupu tych elementów, a później możliwość awarii. Im układ prostszy, tym lepszy, sprawniejszy.
Moja żona - wyjątkowy zmarźluch - dopiero przy podłogówce odczuwa komfort cieplny. Przy jej słabym krążeniu i niskim ciśnieniu, podłogówka jest dla niej zbawieniem na wiecznie zimne nogi.
Z kolei synowi ciągle gorąco, jak tylko ustąpiły duże mrozy, to ponownie na rozdzielaczu zamknąłem obieg podłogówki do jego pokoju.
Nawet koty są zadowolone z podłogówki!!! Zdecydowanie polecam taki sposób ogrzewania, tym bardziej, że temperatura wewnątrz jest stabilna, bez skoków raz ciepło - raz zimno.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chciałabym aby były to grzejniki nie drogie ale w miarę dobrej jakości - absolutnie nie chińskie! Domek ma 109 m2 jest na otwartej przestrzeni.


Co dzisiaj nie jest chińskie? ;)
Od kilku lat (bodaj 9-ciu) mam zamontowane grzejniki stalowe płytowe Purmo. Żadnych problemów, a i wygladają ładnie. Nie wiem jak teraz ale były dostępne białe oraz w różnych kolorach (cena +30%), nawet fluorescejcyjne i metaliczne (cena +40%). Cen aktualnych nie znam, sprawdź we własnym zakresie.
Jakość wykonania bardzo dobra.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Samo założenie ogrzewania podłogowego jest nieco droższe niż kaloryferów, ale z czasem koszt ten zwraca sie. Gdyż przy ogrzewaniu podłogowym ciepło w pomieszczeniach rozchodzi się o wiele szybciej.
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
powiem tak... Web jest ok. natomiast co do drugiej mam złe doświadczenia. A tak na marginesie w Polsce mamy również kilku innych producentów, którzy wyróżniają się niektórymi szczegółami produkcji które wpływaja na jakość za niewielką cenę. Warto o tym poczytać przed zakupem.
Napisano
Witam. Właśnie się zastanawiałem, a od czytania mam już mętlik, wybrałem te dwie firmy bo z opisów na internecie wydawałye się całkiem dobre.
Dlaczego nie polecasz cosmo.
Jakie inne byś polecił i dlaczego.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Właśnie się zastanawiałem, a od czytania mam już mętlik, wybrałem te dwie firmy bo z opisów na internecie wydawałye się całkiem dobre.
Dlaczego nie polecasz cosmo.
Jakie inne byś polecił i dlaczego.
Pozdrawiam


co mogę polecić ..montuje dużo grzejników perfekt i purmo i w zasadzie nie ma z nimi żadnych problemów

Napisano
Cytat

co mogę polecić ..montuje dużo grzejników perfekt i purmo i w zasadzie nie ma z nimi żadnych problemów


Witam. Czyli nie masz konkratnych zastrzeżeń o do grzejników cosmo, a polecasz te które montujesz, dobre i to gdyż w necie jest mało osób które "te" lub "te" grzejniki by polecały, a każda wiadomości myślę, że pomoże osobom szukającym grzejników dla siebie.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ale co tu argumentowac?!?
zdecydowana wiekszośc ludzi którzy mają w nowych domach systemy mieszane, stwierdziła, ze gdyby budowała jeszcze raz to zrobiłaby podłogówce po całości....
między innymi ja, po lekturze jednego z takich wątków, zdecydowałem się na ogrzewanie podłogowe po całości....i była jedna z najtrafniejszych decyzji podjętych podczas budowy domu...



Mogę to też potwierdzić za siebie i kilku znajomych, i jednego co w zeszłym roku wywalił grzejniki i instalację miedzianą która po 5 latach zaczęła przeciekać, wszędzie założona została podłogówka z rur alu PEX i dzięki temu piec gazowy mógł grzać wodę do dużo niższej temperatury 30-40C i zapłacił w tym roku za sezon grzewczy równo połowę za gaz icon_eek.gif
A w tym roku planuje jeszcze dopiąć Solary które samą podłogówkę też powinny co nieco zasilić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...