Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu pomocy!!!!


Recommended Posts

Napisano
Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..
Napisano
Ta folia aluminiowa to jakieś nieporozumienie,kto daje folię aluminiowa w środku ocieplenia? Po prostu Twój wykonawca chciał na pewno dobrze a wyszło na odwrót mam na myśli tą folię aluminiową bo co do reszty tak jak opisujesz to fuszera.A tak przy okazji to masz deskowany dach czy membrana jest położona?
Napisano
mam membrane dorkena Delta Vent S paroprzepuszczalna na krokwiach i dach z dachowki ceramicznej plus 2 dachowki wentylacyjne na kazdej z polaci
Napisano
Bardzo dobra membrana i droga icon_wink.gif Czyli tak po mojemu to ta folia pieprzy całą sprawę.
Napisano
no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty
Napisano
Cytat

no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty


Mam na myśli folię aluminiową.Co do grzania i wietrzenia to tym sposobem możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku, bo robisz w pomieszczeniu dużą różnicę temperatur a to sprzyja skraplaniu się pary wodnej i może to być przyczyną wilgoci. Co do tej foli aluminiowej to ona powinna być na początku a nie w środku tzn powinna być przymocowana do stelażu a na nią folia paroizolacyjna i płyty regips a tak to para wodna jest zatrzymywana w środku ocieplenia i nie może wydostać się poprzez membranę dachową na zewnątrz.
Napisano (edytowany)
to co mam teraz zrobic zdejmowac plyty i stelaz rozwalac czy poprostu odczekac grzejac i poczekac az wentylacja zrobi swoje ???no bo jak pisalem mam juz zolta folie polozona tak jak pan pisze a ta srebrna zostawilem na krokwiach Edytowano przez asgard (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..


Trzeba było zamiast tych 2 warstw folii dać jedną zaraz za płytą g/k coś takiego :
http://folnet.pl/towar/max-pap-125-folia-aluminiowa-do-sauny
Napisano
Cytat

to co mam teraz zrobic zdejmowac plyty i stelaz rozwalac czy poprostu odczekac grzejac i poczekac az wentylacja zrobi swoje ???no bo jak pisalem mam juz zolta folie polozona tak jak pan pisze a ta srebrna zostawilem na krokwiach


Na razie poczekaj aż ktoś z fachowców coś doradzi. Nie bazuj tylko na jednej wypowiedzi,ja jestem amatorem icon_mrgreen.gif no może trochę bardziej zaawansowanym. Wg mnie grzanie czy wygrzanie nic nie da bo problem będzie powracał, ale to tak jak wspomniałem moja opinia czy inaczej powiem ,ja bym tak jak u Ciebie u siebie nie zrobił.
Napisano (edytowany)
Cytat

no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty


Ma znaczenie gdzie będzie folia ale trzeba sobie zadać pytanie jaka bo paro przepuszczalna może być wszędzie ale paroszczelna musi być od strony płyty .Teraz ma Pan 2 paroszczelne w środku nich jest 5 cm wełny więc jak ma z tej wełny wydostać się wilgoć ?

Na szczęście od punktu rosy te 5 cm wełny raczej jest poza zasięgiem chyba że przy ostrych mrozach przy końcu sezonu grzewczego może się dostać wilgoć . Od wewnątrz jeżeli folia (żółta)przepuści wilgoć to przez kilka -kilkanaście lat ta 5 cm warstwa będzie chłonąc bez możliwości oddania wilgoci . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Powiem jak zostało zrobione ocieplenie z poprawkami
1.Dachowka
2.folia paroprzepuszczalna dorken delta vent s
3.welna 15 cm ursa platinum df 32
4.Folia paroizolacyjna Strotex Al 90
5.stelaz krzyzowy na profilach metalowych
6.welna 5 cm ursa df 32 platinum
7.
dokonałem poprawek foli strotex łatajac ja i niwelujac wszelkie mostki termiczne jak umialem na skosach i uszczelnilem zaklady pianka-- 2 krotnie ja mocujac zszywkami do sciany bo sa z solbetu.Nastepnie w czasie tych prac wełna 5cm sobie przeschła a trwało to 2 tyg od momentu zdjecia płyt i wytarcia foli z wody.Wietrzyłem domek w sposob-- otwierałem na uchył 2 okna na przestrzał miedzy pokojami-- .Po tym czasie i juz zakonczeniu poprawek wyłorzylismy wełna 5 cm spowrotem skosy aby zobaczyc czy bedzie sie woda zbierac na foli tej aluminiowej .Nic nie było a wietrzyłem dalej jak pisze wyrzej.Zaznaczam ze płyty na sufitach nie zdejmowałem .Dalej dalismy folie żółta na stelaz metalowy i przykrecilismy płyty.Obecnie wietrze w ten sam sposob i na ogrzewaniu mam 18 stopni.

8.Folia zółta na stelarzu przyklejona tasma 2 stronna
9.Płyty regips

Więc tak to wyglada na ta chwile
Napisano
Czyli jakby nie patrzeć jest przedobrzone. Folia aluminiowa jest w nie odpowiednim miejscu ,ale to już napisałem wyżej i trzeba by było jej się z stamtąd pozbyć aby było dobrze.
Napisano (edytowany)
Cytat

Powiem jak zostało zrobione ocieplenie z poprawkami
1.Dachowka
2.folia paroprzepuszczalna dorken delta vent s
3.welna 15 cm ursa platinum df 32
4.Folia paroizolacyjna Strotex Al 90
5.stelaz krzyzowy na profilach metalowych
6.welna 5 cm ursa df 32 platinum
7.
dokonałem poprawek foli strotex łatajac ja i niwelujac wszelkie mostki termiczne jak umialem na skosach i uszczelnilem zaklady pianka-- 2 krotnie ja mocujac zszywkami do sciany bo sa z solbetu.Nastepnie w czasie tych prac wełna 5cm sobie przeschła a trwało to 2 tyg od momentu zdjecia płyt i wytarcia foli z wody.Wietrzyłem domek w sposob-- otwierałem na uchył 2 okna na przestrzał miedzy pokojami-- .Po tym czasie i juz zakonczeniu poprawek wyłorzylismy wełna 5 cm spowrotem skosy aby zobaczyc czy bedzie sie woda zbierac na foli tej aluminiowej .Nic nie było a wietrzyłem dalej jak pisze wyrzej.Zaznaczam ze płyty na sufitach nie zdejmowałem .Dalej dalismy folie żółta na stelaz metalowy i przykrecilismy płyty.Obecnie wietrze w ten sam sposob i na ogrzewaniu mam 18 stopni.

8.Folia zółta na stelarzu przyklejona tasma 2 stronna
9.Płyty regips

Więc tak to wyglada na ta chwile



To wszystko jest jasne .Wżyciu są przeważnie 2 wyjścia Pan jest szczęściarzem i ma nawet 4.

Teraz żeby mieszkać bezstresowo i zacząć szpachlować pokoje trzeba :

1. Zaryzykować zostawić na kilka-kilkanaście lat aż się zgnoi wtedy znowu remont.

2. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę i zamknąć płytami.

3. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę zastąpić ją XPS-em dać folię zamknąć płytami .

4. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę , zdjąć Folia paroizolacyjna Strotex Al 90 dodać 5 cm wełnę ,dać folię żółtą , potem Folia paroizolacyjna Strotex Al 90 na to i zamknąć płytami.

Ostatnie 4. rozwiązanie jak najbardziej poprawne nawet z jedną folią paroizolacyjną . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek. Główna grubość ocieplenia jest od strony dachu zatem ta folia znajdzie się w strefie ciepłej przekroju warstw dachowych. Nie ma zagrożenia wykraplaniem się na niej wody.



To już pisaliśmy .

Cytat

Na szczęście od punktu rosy te 5 cm wełny raczej jest poza zasięgiem chyba że przy ostrych mrozach przy końcu sezonu grzewczego może się dostać wilgoć . Od wewnątrz jeżeli folia (żółta)przepuści wilgoć to przez kilka -kilkanaście lat ta 5 cm warstwa będzie chłonąc bez możliwości oddania wilgoci .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek. Główna grubość ocieplenia jest od strony dachu zatem ta folia znajdzie się w strefie ciepłej przekroju warstw dachowych. Nie ma zagrożenia wykraplaniem się na niej wody.


Czyli jak dobrze zrozumiałem Pana wypowiedź,że folia paroizolacyjna aluminiowa Strofex Al90 bo o niej tu mowa to ona przepuszcza parę wodną?

Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek.


Nie zaszkodzi pod warunkiem,że jest położona tam gdzie ma być czyli na swoim miejscu, a w tym przypadku to niestety ale szkodzi.

Cytat

wiec jednym slowem mam zostawic tak jak jest wedłóg pana z redakcji??


A się jeszcze zapytam, czy jak kupiłeś tę folię to nie było żadnej ulotki informacyjnej jak i gdzie się ją układa?
Napisano (edytowany)
czytałem na necie ze jest dobra folia a gdzie sie układa pisało tylko w jaki sposob sie ja uklada na krokwiach i ze tasma potrzebna jest ta srebrna polyband np.dorken kupilem no i ze ma byc szczelna i bez uszkodzen na stronie cieplej dachu---tam byla taka mala ulotka ale nie zaduzo na niej pisalo.Ale jak napisałem wczesniej ja jako laik sie nie znam a wykonawca tak poradzil i tak to jest teraz Edytowano przez asgard (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

wiec jednym slowem mam zostawic tak jak jest wedłóg pana z redakcji??


Nic takiego nie napisał .

A zagrożenie jest z innego powodu .
Cytat

Od wewnątrz jeżeli folia (żółta)przepuści wilgoć to przez kilka -kilkanaście lat ta 5 cm warstwa będzie chłonąc bez możliwości oddania wilgoci .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

czytałem na necie ze jest dobra folia a gdzie sie układa pisało tylko w jaki sposob sie ja uklada na krokwiach i ze tasma potrzebna jest ta srebrna polyband np.dorken kupilem no i ze ma byc szczelna i bez uszkodzen na stronie cieplej dachu---tam byla taka mala ulotka ale nie zaduzo na niej pisalo.Ale jak napisałem wczesniej ja jako laik sie nie znam a wykonawca tak poradzil i tak to jest teraz


Ja też teraz poszukałem w googlach i zaglądnij tu http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...iestrotexal.jpg ,a tu jest ładnie pokazano http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...estrotexals.jpg . To że na krokwiach to ok,ale ta folia to ostatnia jest przed płytami i pod tą folią żadnej wełny się nie powinno dawać, więc dlatego piszą ,że na krokwiach ale też nic nie stoi na przeszkodzie aby ją przymocować taśmą dwustronną do stelaża i z opisu wynika,że już foli tej zwykłej nie trzeba dawać jeżeli położy się folie aluminiową.
Napisano
Cytat

Ja też teraz poszukałem w googlach i zaglądnij tu Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...iestrotexal.jpg ,a tu jest ładnie pokazano Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...estrotexals.jpg . To że na krokwiach to ok,ale ta folia to ostatnia jest przed płytami i pod tą folią żadnej wełny się nie powinno dawać, więc dlatego piszą ,że na krokwiach ale też nic nie stoi na przeszkodzie aby ją przymocować taśmą dwustronną do stelaża i z opisu wynika,że już foli tej zwykłej nie trzeba dawać jeżeli położy się folie aluminiową.



Bo to folia paroszczelna .
Napisano
Cytat

Bo to folia paroszczelna .


Czyli Pan z Redakcji strzelił byka .
Napisano
Cytat

Czyli Pan z Redakcji strzelił byka .



Nie ,stwierdził tylko że nie ma zagorzenia od punktu rosy i to jest prawda przy tak grubej izolacji cieplnej punkt rosy będzie występował poza tą folią czyli w części przewiewnej z możliwością odparowania .

Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę że sprawność izolacji cieplnej spada w trakcie eksploatacji (w sezonie grzewczym) wkraplające się drobiny wody zmniejszają izolacyjność warstwy (mokra wełna coraz bardziej przewodzi tracąc swoje właściwości termoizolacyjne ) a punkt rosy przesuwa się coraz bardziej w głąb izolacji , na szczęście sezon grzewczy się kończy i zaczyna się proces osuszania izolacji i tylko dzięki wentylacji można usunąć wilgoć .

Morał z tego taki ze przy długiej mroźnej zimie może zdarzyć się to czego obawia się pewien jegomość .

Napisano
Cytat

Nie ,stwierdził tylko że nie ma zagorzenia od punktu rosy i to jest prawda przy tak grubej izolacji cieplnej punkt rosy będzie występował poza tą folią czyli w części przewiewnej z możliwością odparowania .

Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę że sprawność izolacji cieplnej spada w trakcie eksploatacji (w sezonie grzewczym) wkraplające się drobiny wody zmniejszają izolacyjność warstwy (mokra wełna coraz bardziej przewodzi tracąc swoje właściwości termoizolacyjne ) a punkt rosy przesuwa się coraz bardziej w głąb izolacji , na szczęście sezon grzewczy się kończy i zaczyna się proces osuszania izolacji i tylko dzięki wentylacji można usunąć wilgoć .

Morał z tego taki ze przy długiej mroźnej zimie może zdarzyć się to czego obawia się pewien jegomość .


Ja nawet nie wiem gdzie jest punkt G a co dopiero punkt rosy icon_mrgreen.gif
A tak na serio to mam na myśli co napisałeś,że problem z wilgotną wełną może powracać a druga sprawa to fakt,że tę folię źle położono tzn nie w tym miejscu.No cóż za kilka lat się okaże kto miał rację pod warunkiem ,że asgard zostawi to tak jak jest teraz icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

to moze wziasc ja podziurawic ta folie srebrna jakby byla perforowana Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">



Wyciąć przy krokwiach całe pasy .Wyrzucić lub przykleić je do foli żółtej zwykłą taśmą będą służyć jako ekran . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wyciąć przy krokwiach całe pasy .Wyrzucić lub przykleić je do foli żółtej zwykłą taśmą będą służyć jako ekran .


Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?
Napisano
Cytat

Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?




zostawić jak ?

..druga folia Cię nie minie - tak - czy - siak . Ta 'pierwsza' była raczej zbyteczna..

Zamiast 5 - pomyśl nad czymś solidniejszym ..
Napisano
zastanawiam się po co dawać folię między na krokwie nad stelaż
skoro zostanie ona mocno podziurawiona
ja daję folię na stelaż
będzie podziurawiona wkrętami od płyt
ale nie aż tak bardzo jak robiąc stelaż
Napisano
Cytat

Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?


Nie rozumiem takich durnych wykonawców ,jeżeli robią od podstaw to po jaki ..... pieprzą tak sprawę. Może i tak może być,ale powinno być inaczej , ta folia powinna być pod płytą rg na stelażu a pomiędzy wełną 5 cm a 15 cm. Bynajmniej ja bym nie ryzykował zostawiając taki stan rzeczy, oby po kilku latach nie musiałbyś rozbierać i poprawiać.
Napisano
Cytat

zostawić jak ?

..druga folia Cię nie minie - tak - czy - siak . Ta 'pierwsza' była raczej zbyteczna..

Zamiast 5 - pomyśl nad czymś solidniejszym ..


czyli moze zamiast zrywać ta ktora jest juz dana dać na nia te 5 cm wełny i na ta druga folie paraizolacyjna?Moge tak zrobic?
Napisano
Cytat

czyli moze zamiast zrywać ta ktora jest juz dana dać na nia te 5 cm wełny i na ta druga folie paraizolacyjna?Moge tak zrobic?


Ale o tym już było pisane, jak byś uważnie przeczytał wątek to byś nie miał takich pomysłów.
Niech ten Twój wykonawca poprawia tak jak Ty chcesz albo nie Ci da gwarancje na piśmie na swoją robotę (nie na rok czy dwa) to zobaczysz czy się tak chętnie zgodzi udzielić gwarancji.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..


z racji tego ze pan wykonawca wykonal dla ciebie docieplenie poddasza po pierwsze nazwijmy to po lebkach woda ktora znajowala sie pod plytami oraz zacieki wyniknely z odparowywania tynkow oraz wylewek w domu. woda musi gdzies zniknac niestety dostala sie poprzez folie do welny co najprawdopodobniej obnizy wlasciwosci termoizolacyjne welny. kolejnym bledem byla folia pomiedzy warstwami. wierzchnia warstwe welny mozesz po prostu zdjac i wyrzucic bo zaabsorbowala zbyt duzo wilgoci i juz sie nie nadaje. proponuje ci wziac jakiegos dobrego wykonawce z wieloletnim doswiadczeniem ktory najpierw przyjdzie ocenic stan w jakim jest welna a pozniej podpisz z nim umowe. moim zdaniem lepiej jest zaplacic raz wiecej komus z dobra renoma niz zaplacic dwukrotnie zlotym raczkom ktorzy z braku pracy biora sie za cos na czym zupelnie sie nie znaja. sa firmy ktore naprawde wykonuja swoja robote od wielu lat istnieja na rynku po 10-15-20lat i zajmuja sie tylko danymi robotami. sa to fachowcy ktorzy posiadaja doswiadczenie i nie pozwola sobie na zepsucie renomy przez jedna fuszerke bo wiadomo ze wykonawcow czesto poleca sie poczta pantoflowa.
Napisano
Cytat

Nie rozumiem takich durnych wykonawców ,jeżeli robią od podstaw to po jaki ..... pieprzą tak sprawę. Może i tak może być,ale powinno być inaczej , ta folia powinna być pod płytą rg na stelażu a pomiędzy wełną 5 cm a 15 cm. Bynajmniej ja bym nie ryzykował zostawiając taki stan rzeczy, oby po kilku latach nie musiałbyś rozbierać i poprawiać.


Do krokwi łatwo się folię przybija zszywaczem , a do stelaża?

oni nawet nie wiedzą że jest taśma dwustronna i można ją pociąć na małe kwadraciki i przykleić folię do stelaża.


Napisano
Dokładnie ,zrobić po najmniejszej linii oporu, wziąć kasę a inwestor niech się martwi. Ciekawe czy u siebie też tak samo by zrobili.
Napisano
Jedna warstwa wełny między krokwiami nie gwarantuje braku mostków czyli skroplin na foli alu. Proponuje poprzecinać ją aby para mogła pójść do membrany. Dodatkowo rozciąć kalenice dla lepszego wietrzenia. Jak jest z nawiewem od dołu , czy są otwory ?. Jan.
Napisano
Cytat

Dokładnie ,zrobić po najmniejszej linii oporu, wziąć kasę a inwestor niech się martwi. Ciekawe czy u siebie też tak samo by zrobili.



Podejrzewam, że tak samo, bo skoro robią tak u kogoś, to już nawyk i u siebie lepiej nie zrobią. Miałem kiedyś sąsiada, który prowadził chyba koło 10 lat firmę budowlaną i jak dorabiałem u niego we wakacje jako nastoletni szczylek to widziałem jak obsadzał futrynę bez użycia poziomicy, a we własnym domu zrobił ganek, którego nie chciałbym nawet na budę dla psa. Właśnie w taki sposób robią wszystko ci tzw. "FLACHOWCY" którzy znają się na wszystkim i dzięki nim później znajduje się w gazetach ogłoszenia typu "POPRAWKI PO FACHOWCACH TEL>......" a ludzie nie mają zaufania do budowlańców. Wychodzę z założenia, że wszystkiego można się nauczyć, ale na własny koszt, a jeśli za coś bierze się pieniądze to trzeba to zrobić tak, żeby inwestorowi się podobało i wszystko było zrobione jak się należy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam.

Mam możliwość kupienia poddasza (72 m2) w kamienicy. Za pieniądze ze sprzedaży wspólnota chce wymienić dach. Czy bardzo duże znaczenie ma to, czy firma dekarska zastosuje folię wysoko- lub niskoparoprzepuszczalną? Czytałem, że w przypadku tej drugie należy zostawić odstęp między ociepleniem a pokrywą dachową. Dodam, że mam możliwość wykupienie projektu pod to mieszkanie(projekt na 2 poziomy). Czy jest ktoś w stanie na podstawie zdjęć powiedzieć mi, ile mniej więcej muszę mieć pieniędzy aby ocieplić to poddasze(chodzi o dobre materiały)? Jakich kosztów projektów i wykonania instalacji wodnej i elektrycznej mogę się spodziewać? Z góry dziękuję. Pozdrawiam

wkohsm.jpg

10ro7s7.jpg

2aikfg6.jpg

Napisano
Cytat

Witam.

Mam możliwość kupienia poddasza (72 m2) w kamienicy. Za pieniądze ze sprzedaży wspólnota chce wymienić dach. Czy bardzo duże znaczenie ma to, czy firma dekarska zastosuje folię wysoko- lub niskoparoprzepuszczalną? Czytałem, że w przypadku tej drugie należy zostawić odstęp między ociepleniem a pokrywą dachową. Dodam, że mam możliwość wykupienie projektu pod to mieszkanie(projekt na 2 poziomy). Czy jest ktoś w stanie na podstawie zdjęć powiedzieć mi, ile mniej więcej muszę mieć pieniędzy aby ocieplić to poddasze(chodzi o dobre materiały)? Jakich kosztów projektów i wykonania instalacji wodnej i elektrycznej mogę się spodziewać? Z góry dziękuję. Pozdrawiam


Jak masz wpływ na to jaka mają zastosować folię to tylko wysokoparoprzepuszczalną.Co do wełny to musisz policzyć ile m2 ma dach i sprawa prosta, welnę licz co najmniej 15 cm + 5 cm ale lepiej dać 10 cm. Z ilością materiałów to podaj wymiary poddasza hurtowni budowlanej i tam Ci wyliczą potrzebną ilość. Co do instalacji to musiałbyś się bardziej szczegółowo określić co i jak chcesz mieć ,bo rozpiętość cenowa jest bardzo duża od powiedzmy od zwykłej do wypasionej.
Napisano (edytowany)
Dziękuję za odpowiedź.
Z tego co mi wiadomo, to jest już również gotowy projekt instalacji sanitarnej i elektrycznej. Mam jedno, ale długie icon_biggrin.gif pytanie. Czy jeżeli architekt zrobił dokładny, końcowy projekt adaptacji, to jest to równoznaczne z tym, że dana konstrukcja nadaje się do takiej adaptacji? Nie wiem czy jest to zrozumiałe, ale chodzi mi o kolejność wykonywania projektów. Czy najpierw robione są wszystkie ekspertyzy odnośnie konstrukcji i wytrzymałości stropu i konstrukcji dachu, a dopiero po pozytywnej opinii architekt robi projekt. Pytam, ponieważ na poddaszu są 4 kominy i wg projektu poszczególne części mają być usunięte. Nie znam się i nie wiem, czy jest to wykonalne i ile może kosztować taka "zabawa", a druga sprawa to wspomniana wcześnie dość spora antresola. Czy podłogę drugiego poziomu robi się bezpośrednio na dźwigarach, czy potrzebne jest jakieś wzmocnienie konstrukcji? Oczywiście można zmienić projekt, bo jak dla mnie owe kominy nie przeszkadzają. Nie chciałbym się "wkopać", kupują poddasze, w którym trzeba zmieniać konstrukcję dachu itp.

Pozdrawiam Edytowano przez jimmydzinks (zobacz historię edycji)
  • 6 lata temu...
Napisano

Hej, 

Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem. Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..

 

 

Napisano (edytowany)

Tak jak powyżej napisał kolega z redakcji. Folia paroizolacyjna ma być jak najbliżej pomieszczenia, tuz pod płytami. Ona ma ograniczyć do minimum wnikanie pary wodnej w izolację cieplną! Dlatego musi oddzielać wełnę mineralną od pomieszczenia. Żeby była w pełni skuteczna, trzeba ją układać na zakład i sklejać na połączeniach.

Ta metoda zaproponowana przez wykonawców jest fatalna.  Pierwsza warstwa wełny pomiędzy płytami i folia paroizolacyjna będzie chłonąć wilgoć. Para wodna się do niej dostaje, ale już nie ma jak się wydostać, bo jej dalszy ruch blokuje folia.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...