Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu pomocy!!!!


Recommended Posts

Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..
Link do komentarza
Ta folia aluminiowa to jakieś nieporozumienie,kto daje folię aluminiowa w środku ocieplenia? Po prostu Twój wykonawca chciał na pewno dobrze a wyszło na odwrót mam na myśli tą folię aluminiową bo co do reszty tak jak opisujesz to fuszera.A tak przy okazji to masz deskowany dach czy membrana jest położona?
Link do komentarza
no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty
Link do komentarza
Cytat

no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty


Mam na myśli folię aluminiową.Co do grzania i wietrzenia to tym sposobem możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku, bo robisz w pomieszczeniu dużą różnicę temperatur a to sprzyja skraplaniu się pary wodnej i może to być przyczyną wilgoci. Co do tej foli aluminiowej to ona powinna być na początku a nie w środku tzn powinna być przymocowana do stelażu a na nią folia paroizolacyjna i płyty regips a tak to para wodna jest zatrzymywana w środku ocieplenia i nie może wydostać się poprzez membranę dachową na zewnątrz.
Link do komentarza
Cytat

Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..


Trzeba było zamiast tych 2 warstw folii dać jedną zaraz za płytą g/k coś takiego :
http://folnet.pl/towar/max-pap-125-folia-aluminiowa-do-sauny
Link do komentarza
Cytat

to co mam teraz zrobic zdejmowac plyty i stelaz rozwalac czy poprostu odczekac grzejac i poczekac az wentylacja zrobi swoje ???no bo jak pisalem mam juz zolta folie polozona tak jak pan pisze a ta srebrna zostawilem na krokwiach


Na razie poczekaj aż ktoś z fachowców coś doradzi. Nie bazuj tylko na jednej wypowiedzi,ja jestem amatorem icon_mrgreen.gif no może trochę bardziej zaawansowanym. Wg mnie grzanie czy wygrzanie nic nie da bo problem będzie powracał, ale to tak jak wspomniałem moja opinia czy inaczej powiem ,ja bym tak jak u Ciebie u siebie nie zrobił.
Link do komentarza
Cytat

no tak reasumujac i czytajac rozne artykuly to pisza ludzie ze niema znaczenia gdzie bedzie folia .Teraz mam 2 folie paroizolacyjne jak pisalem tylko ze ta druga juz jest na stelarzu na tasme 2 stronna przyklejona i na to regips
.Oczywiscie te bledy co napisalem tez juz powoli naprawilem i zakonczylem temat .Tak mi poradzili panowie technicy z Ursy gdzie wełne kupowalem a tez taniej nie mam bo mam DF 32 platinum .Normalnie patrzac z drugiej strony jak pan pisze chcial dobrze z ta folia na krokwiach ..hmm teraz wietrze i grzeje moze zle nie bedzie .Lub rozpruwac znowu poddasze i wywalac ta folie metalowa ,tylko ze jest jedno ale .Dzis rano odkreciłem plyte w 2 czesci domu sypialni gdzie niema koszow i sam tam kladlem folie przed stelarzem i odziwo sucha jest .Wiec zglupialem do reszty


Ma znaczenie gdzie będzie folia ale trzeba sobie zadać pytanie jaka bo paro przepuszczalna może być wszędzie ale paroszczelna musi być od strony płyty .Teraz ma Pan 2 paroszczelne w środku nich jest 5 cm wełny więc jak ma z tej wełny wydostać się wilgoć ?

Na szczęście od punktu rosy te 5 cm wełny raczej jest poza zasięgiem chyba że przy ostrych mrozach przy końcu sezonu grzewczego może się dostać wilgoć . Od wewnątrz jeżeli folia (żółta)przepuści wilgoć to przez kilka -kilkanaście lat ta 5 cm warstwa będzie chłonąc bez możliwości oddania wilgoci . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Powiem jak zostało zrobione ocieplenie z poprawkami
1.Dachowka
2.folia paroprzepuszczalna dorken delta vent s
3.welna 15 cm ursa platinum df 32
4.Folia paroizolacyjna Strotex Al 90
5.stelaz krzyzowy na profilach metalowych
6.welna 5 cm ursa df 32 platinum
7.
dokonałem poprawek foli strotex łatajac ja i niwelujac wszelkie mostki termiczne jak umialem na skosach i uszczelnilem zaklady pianka-- 2 krotnie ja mocujac zszywkami do sciany bo sa z solbetu.Nastepnie w czasie tych prac wełna 5cm sobie przeschła a trwało to 2 tyg od momentu zdjecia płyt i wytarcia foli z wody.Wietrzyłem domek w sposob-- otwierałem na uchył 2 okna na przestrzał miedzy pokojami-- .Po tym czasie i juz zakonczeniu poprawek wyłorzylismy wełna 5 cm spowrotem skosy aby zobaczyc czy bedzie sie woda zbierac na foli tej aluminiowej .Nic nie było a wietrzyłem dalej jak pisze wyrzej.Zaznaczam ze płyty na sufitach nie zdejmowałem .Dalej dalismy folie żółta na stelaz metalowy i przykrecilismy płyty.Obecnie wietrze w ten sam sposob i na ogrzewaniu mam 18 stopni.

8.Folia zółta na stelarzu przyklejona tasma 2 stronna
9.Płyty regips

Więc tak to wyglada na ta chwile
Link do komentarza
Cytat

Powiem jak zostało zrobione ocieplenie z poprawkami
1.Dachowka
2.folia paroprzepuszczalna dorken delta vent s
3.welna 15 cm ursa platinum df 32
4.Folia paroizolacyjna Strotex Al 90
5.stelaz krzyzowy na profilach metalowych
6.welna 5 cm ursa df 32 platinum
7.
dokonałem poprawek foli strotex łatajac ja i niwelujac wszelkie mostki termiczne jak umialem na skosach i uszczelnilem zaklady pianka-- 2 krotnie ja mocujac zszywkami do sciany bo sa z solbetu.Nastepnie w czasie tych prac wełna 5cm sobie przeschła a trwało to 2 tyg od momentu zdjecia płyt i wytarcia foli z wody.Wietrzyłem domek w sposob-- otwierałem na uchył 2 okna na przestrzał miedzy pokojami-- .Po tym czasie i juz zakonczeniu poprawek wyłorzylismy wełna 5 cm spowrotem skosy aby zobaczyc czy bedzie sie woda zbierac na foli tej aluminiowej .Nic nie było a wietrzyłem dalej jak pisze wyrzej.Zaznaczam ze płyty na sufitach nie zdejmowałem .Dalej dalismy folie żółta na stelaz metalowy i przykrecilismy płyty.Obecnie wietrze w ten sam sposob i na ogrzewaniu mam 18 stopni.

8.Folia zółta na stelarzu przyklejona tasma 2 stronna
9.Płyty regips

Więc tak to wyglada na ta chwile



To wszystko jest jasne .Wżyciu są przeważnie 2 wyjścia Pan jest szczęściarzem i ma nawet 4.

Teraz żeby mieszkać bezstresowo i zacząć szpachlować pokoje trzeba :

1. Zaryzykować zostawić na kilka-kilkanaście lat aż się zgnoi wtedy znowu remont.

2. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę i zamknąć płytami.

3. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę zastąpić ją XPS-em dać folię zamknąć płytami .

4. Rozebrać wywalić 5 cm wełnę , zdjąć Folia paroizolacyjna Strotex Al 90 dodać 5 cm wełnę ,dać folię żółtą , potem Folia paroizolacyjna Strotex Al 90 na to i zamknąć płytami.

Ostatnie 4. rozwiązanie jak najbardziej poprawne nawet z jedną folią paroizolacyjną . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek. Główna grubość ocieplenia jest od strony dachu zatem ta folia znajdzie się w strefie ciepłej przekroju warstw dachowych. Nie ma zagrożenia wykraplaniem się na niej wody.



To już pisaliśmy .

Cytat

Na szczęście od punktu rosy te 5 cm wełny raczej jest poza zasięgiem chyba że przy ostrych mrozach przy końcu sezonu grzewczego może się dostać wilgoć . Od wewnątrz jeżeli folia (żółta)przepuści wilgoć to przez kilka -kilkanaście lat ta 5 cm warstwa będzie chłonąc bez możliwości oddania wilgoci .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek. Główna grubość ocieplenia jest od strony dachu zatem ta folia znajdzie się w strefie ciepłej przekroju warstw dachowych. Nie ma zagrożenia wykraplaniem się na niej wody.


Czyli jak dobrze zrozumiałem Pana wypowiedź,że folia paroizolacyjna aluminiowa Strofex Al90 bo o niej tu mowa to ona przepuszcza parę wodną?

Cytat

Folia aluminiowa w niczym nie szkodzi - to po prostu zbędny wydatek.


Nie zaszkodzi pod warunkiem,że jest położona tam gdzie ma być czyli na swoim miejscu, a w tym przypadku to niestety ale szkodzi.

Cytat

wiec jednym slowem mam zostawic tak jak jest wedłóg pana z redakcji??


A się jeszcze zapytam, czy jak kupiłeś tę folię to nie było żadnej ulotki informacyjnej jak i gdzie się ją układa?
Link do komentarza
czytałem na necie ze jest dobra folia a gdzie sie układa pisało tylko w jaki sposob sie ja uklada na krokwiach i ze tasma potrzebna jest ta srebrna polyband np.dorken kupilem no i ze ma byc szczelna i bez uszkodzen na stronie cieplej dachu---tam byla taka mala ulotka ale nie zaduzo na niej pisalo.Ale jak napisałem wczesniej ja jako laik sie nie znam a wykonawca tak poradzil i tak to jest teraz Edytowano przez asgard (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

czytałem na necie ze jest dobra folia a gdzie sie układa pisało tylko w jaki sposob sie ja uklada na krokwiach i ze tasma potrzebna jest ta srebrna polyband np.dorken kupilem no i ze ma byc szczelna i bez uszkodzen na stronie cieplej dachu---tam byla taka mala ulotka ale nie zaduzo na niej pisalo.Ale jak napisałem wczesniej ja jako laik sie nie znam a wykonawca tak poradzil i tak to jest teraz


Ja też teraz poszukałem w googlach i zaglądnij tu http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...iestrotexal.jpg ,a tu jest ładnie pokazano http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...estrotexals.jpg . To że na krokwiach to ok,ale ta folia to ostatnia jest przed płytami i pod tą folią żadnej wełny się nie powinno dawać, więc dlatego piszą ,że na krokwiach ale też nic nie stoi na przeszkodzie aby ją przymocować taśmą dwustronną do stelaża i z opisu wynika,że już foli tej zwykłej nie trzeba dawać jeżeli położy się folie aluminiową.
Link do komentarza
Cytat

Ja też teraz poszukałem w googlach i zaglądnij tu Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...iestrotexal.jpg ,a tu jest ładnie pokazano Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.foliarex.com.pl/images/produkty...estrotexals.jpg . To że na krokwiach to ok,ale ta folia to ostatnia jest przed płytami i pod tą folią żadnej wełny się nie powinno dawać, więc dlatego piszą ,że na krokwiach ale też nic nie stoi na przeszkodzie aby ją przymocować taśmą dwustronną do stelaża i z opisu wynika,że już foli tej zwykłej nie trzeba dawać jeżeli położy się folie aluminiową.



Bo to folia paroszczelna .
Link do komentarza
Cytat

Czyli Pan z Redakcji strzelił byka .



Nie ,stwierdził tylko że nie ma zagorzenia od punktu rosy i to jest prawda przy tak grubej izolacji cieplnej punkt rosy będzie występował poza tą folią czyli w części przewiewnej z możliwością odparowania .

Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę że sprawność izolacji cieplnej spada w trakcie eksploatacji (w sezonie grzewczym) wkraplające się drobiny wody zmniejszają izolacyjność warstwy (mokra wełna coraz bardziej przewodzi tracąc swoje właściwości termoizolacyjne ) a punkt rosy przesuwa się coraz bardziej w głąb izolacji , na szczęście sezon grzewczy się kończy i zaczyna się proces osuszania izolacji i tylko dzięki wentylacji można usunąć wilgoć .

Morał z tego taki ze przy długiej mroźnej zimie może zdarzyć się to czego obawia się pewien jegomość .

Link do komentarza
Cytat

Nie ,stwierdził tylko że nie ma zagorzenia od punktu rosy i to jest prawda przy tak grubej izolacji cieplnej punkt rosy będzie występował poza tą folią czyli w części przewiewnej z możliwością odparowania .

Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę że sprawność izolacji cieplnej spada w trakcie eksploatacji (w sezonie grzewczym) wkraplające się drobiny wody zmniejszają izolacyjność warstwy (mokra wełna coraz bardziej przewodzi tracąc swoje właściwości termoizolacyjne ) a punkt rosy przesuwa się coraz bardziej w głąb izolacji , na szczęście sezon grzewczy się kończy i zaczyna się proces osuszania izolacji i tylko dzięki wentylacji można usunąć wilgoć .

Morał z tego taki ze przy długiej mroźnej zimie może zdarzyć się to czego obawia się pewien jegomość .


Ja nawet nie wiem gdzie jest punkt G a co dopiero punkt rosy icon_mrgreen.gif
A tak na serio to mam na myśli co napisałeś,że problem z wilgotną wełną może powracać a druga sprawa to fakt,że tę folię źle położono tzn nie w tym miejscu.No cóż za kilka lat się okaże kto miał rację pod warunkiem ,że asgard zostawi to tak jak jest teraz icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Wyciąć przy krokwiach całe pasy .Wyrzucić lub przykleić je do foli żółtej zwykłą taśmą będą służyć jako ekran .


Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?




zostawić jak ?

..druga folia Cię nie minie - tak - czy - siak . Ta 'pierwsza' była raczej zbyteczna..

Zamiast 5 - pomyśl nad czymś solidniejszym ..
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam, ze sie wcinam ale mam podobny problem.Mianowicie moj wykonawca ociepla mi poddasze i mowi ze tak moze byc:
-15 cm wełny
-folia paraizolacyjna ( zółta)
-stelaz
-5 cm welny miedzy folie a stelaz
- płyty katonowo-gipsowe
W tej chwili mam juz dane te 15 cm wełny z folia i stelaze i sie wystraszylem ze facet zle robi.powiedzcie czy moge to tak zostawic jak pisałem?


Nie rozumiem takich durnych wykonawców ,jeżeli robią od podstaw to po jaki ..... pieprzą tak sprawę. Może i tak może być,ale powinno być inaczej , ta folia powinna być pod płytą rg na stelażu a pomiędzy wełną 5 cm a 15 cm. Bynajmniej ja bym nie ryzykował zostawiając taki stan rzeczy, oby po kilku latach nie musiałbyś rozbierać i poprawiać.
Link do komentarza
Cytat

czyli moze zamiast zrywać ta ktora jest juz dana dać na nia te 5 cm wełny i na ta druga folie paraizolacyjna?Moge tak zrobic?


Ale o tym już było pisane, jak byś uważnie przeczytał wątek to byś nie miał takich pomysłów.
Niech ten Twój wykonawca poprawia tak jak Ty chcesz albo nie Ci da gwarancje na piśmie na swoją robotę (nie na rok czy dwa) to zobaczysz czy się tak chętnie zgodzi udzielić gwarancji.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam mam problem i niewiem czy sie juz martwic czy jeszcze nie
Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem.Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..


z racji tego ze pan wykonawca wykonal dla ciebie docieplenie poddasza po pierwsze nazwijmy to po lebkach woda ktora znajowala sie pod plytami oraz zacieki wyniknely z odparowywania tynkow oraz wylewek w domu. woda musi gdzies zniknac niestety dostala sie poprzez folie do welny co najprawdopodobniej obnizy wlasciwosci termoizolacyjne welny. kolejnym bledem byla folia pomiedzy warstwami. wierzchnia warstwe welny mozesz po prostu zdjac i wyrzucic bo zaabsorbowala zbyt duzo wilgoci i juz sie nie nadaje. proponuje ci wziac jakiegos dobrego wykonawce z wieloletnim doswiadczeniem ktory najpierw przyjdzie ocenic stan w jakim jest welna a pozniej podpisz z nim umowe. moim zdaniem lepiej jest zaplacic raz wiecej komus z dobra renoma niz zaplacic dwukrotnie zlotym raczkom ktorzy z braku pracy biora sie za cos na czym zupelnie sie nie znaja. sa firmy ktore naprawde wykonuja swoja robote od wielu lat istnieja na rynku po 10-15-20lat i zajmuja sie tylko danymi robotami. sa to fachowcy ktorzy posiadaja doswiadczenie i nie pozwola sobie na zepsucie renomy przez jedna fuszerke bo wiadomo ze wykonawcow czesto poleca sie poczta pantoflowa.
Link do komentarza
Cytat

Nie rozumiem takich durnych wykonawców ,jeżeli robią od podstaw to po jaki ..... pieprzą tak sprawę. Może i tak może być,ale powinno być inaczej , ta folia powinna być pod płytą rg na stelażu a pomiędzy wełną 5 cm a 15 cm. Bynajmniej ja bym nie ryzykował zostawiając taki stan rzeczy, oby po kilku latach nie musiałbyś rozbierać i poprawiać.


Do krokwi łatwo się folię przybija zszywaczem , a do stelaża?

oni nawet nie wiedzą że jest taśma dwustronna i można ją pociąć na małe kwadraciki i przykleić folię do stelaża.


Link do komentarza
Cytat

Dokładnie ,zrobić po najmniejszej linii oporu, wziąć kasę a inwestor niech się martwi. Ciekawe czy u siebie też tak samo by zrobili.



Podejrzewam, że tak samo, bo skoro robią tak u kogoś, to już nawyk i u siebie lepiej nie zrobią. Miałem kiedyś sąsiada, który prowadził chyba koło 10 lat firmę budowlaną i jak dorabiałem u niego we wakacje jako nastoletni szczylek to widziałem jak obsadzał futrynę bez użycia poziomicy, a we własnym domu zrobił ganek, którego nie chciałbym nawet na budę dla psa. Właśnie w taki sposób robią wszystko ci tzw. "FLACHOWCY" którzy znają się na wszystkim i dzięki nim później znajduje się w gazetach ogłoszenia typu "POPRAWKI PO FACHOWCACH TEL>......" a ludzie nie mają zaufania do budowlańców. Wychodzę z założenia, że wszystkiego można się nauczyć, ale na własny koszt, a jeśli za coś bierze się pieniądze to trzeba to zrobić tak, żeby inwestorowi się podobało i wszystko było zrobione jak się należy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam możliwość kupienia poddasza (72 m2) w kamienicy. Za pieniądze ze sprzedaży wspólnota chce wymienić dach. Czy bardzo duże znaczenie ma to, czy firma dekarska zastosuje folię wysoko- lub niskoparoprzepuszczalną? Czytałem, że w przypadku tej drugie należy zostawić odstęp między ociepleniem a pokrywą dachową. Dodam, że mam możliwość wykupienie projektu pod to mieszkanie(projekt na 2 poziomy). Czy jest ktoś w stanie na podstawie zdjęć powiedzieć mi, ile mniej więcej muszę mieć pieniędzy aby ocieplić to poddasze(chodzi o dobre materiały)? Jakich kosztów projektów i wykonania instalacji wodnej i elektrycznej mogę się spodziewać? Z góry dziękuję. Pozdrawiam

wkohsm.jpg

10ro7s7.jpg

2aikfg6.jpg

Link do komentarza
Cytat

Witam.

Mam możliwość kupienia poddasza (72 m2) w kamienicy. Za pieniądze ze sprzedaży wspólnota chce wymienić dach. Czy bardzo duże znaczenie ma to, czy firma dekarska zastosuje folię wysoko- lub niskoparoprzepuszczalną? Czytałem, że w przypadku tej drugie należy zostawić odstęp między ociepleniem a pokrywą dachową. Dodam, że mam możliwość wykupienie projektu pod to mieszkanie(projekt na 2 poziomy). Czy jest ktoś w stanie na podstawie zdjęć powiedzieć mi, ile mniej więcej muszę mieć pieniędzy aby ocieplić to poddasze(chodzi o dobre materiały)? Jakich kosztów projektów i wykonania instalacji wodnej i elektrycznej mogę się spodziewać? Z góry dziękuję. Pozdrawiam


Jak masz wpływ na to jaka mają zastosować folię to tylko wysokoparoprzepuszczalną.Co do wełny to musisz policzyć ile m2 ma dach i sprawa prosta, welnę licz co najmniej 15 cm + 5 cm ale lepiej dać 10 cm. Z ilością materiałów to podaj wymiary poddasza hurtowni budowlanej i tam Ci wyliczą potrzebną ilość. Co do instalacji to musiałbyś się bardziej szczegółowo określić co i jak chcesz mieć ,bo rozpiętość cenowa jest bardzo duża od powiedzmy od zwykłej do wypasionej.
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź.
Z tego co mi wiadomo, to jest już również gotowy projekt instalacji sanitarnej i elektrycznej. Mam jedno, ale długie icon_biggrin.gif pytanie. Czy jeżeli architekt zrobił dokładny, końcowy projekt adaptacji, to jest to równoznaczne z tym, że dana konstrukcja nadaje się do takiej adaptacji? Nie wiem czy jest to zrozumiałe, ale chodzi mi o kolejność wykonywania projektów. Czy najpierw robione są wszystkie ekspertyzy odnośnie konstrukcji i wytrzymałości stropu i konstrukcji dachu, a dopiero po pozytywnej opinii architekt robi projekt. Pytam, ponieważ na poddaszu są 4 kominy i wg projektu poszczególne części mają być usunięte. Nie znam się i nie wiem, czy jest to wykonalne i ile może kosztować taka "zabawa", a druga sprawa to wspomniana wcześnie dość spora antresola. Czy podłogę drugiego poziomu robi się bezpośrednio na dźwigarach, czy potrzebne jest jakieś wzmocnienie konstrukcji? Oczywiście można zmienić projekt, bo jak dla mnie owe kominy nie przeszkadzają. Nie chciałbym się "wkopać", kupują poddasze, w którym trzeba zmieniać konstrukcję dachu itp.

Pozdrawiam Edytowano przez jimmydzinks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 6 lata temu...

Hej, 

Moj pan wykonawca ocieplenia poddasza powiedzial ze najlepiej bedzie zrobic ze welne 15 cm damy miedzy krokwie a na nie folia aluminiowa al90 strotex na to 5 cm welna na stelarzu metalowym krzyzowym i na to plyty.Teraz mi powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie bo jest problem ...A to natomiast wyglada to tak ze izolacja byla kladziona po zrobieniu tynkow i wylewek.Ogrzewanie mam pompe ciepla i podlogowke co dziala rewelacyjnie.Jak on to wykonal zobaczylem podcieki wilgoci przy mur łatach.Rozebralem jedno pomieszczenie pod jego nie obecnosc a tam na foli pod 5cm welny woda .Ogrzewanie chodzi na 17 stopniach i wietrze budynek .teraz obecnie tylko 2 okna na uchyl i na poddaszu lufciki od wylazow tez rozszczelnione .Dalej do tematu rozprulem wszystkie pomieszczenia w ktorych sa skosy czyli kosze .Tam tez woda a co dziwne na sufitach nie bo zdejmowalem plyte i patrzylem. Folia paroizolacyjna byla polozona oczywiscie na krokwie tylko ze pan wykonawca tam gdzie ida kosze i trójkaty z plyty osb przy jaskolce nie oblozyl welna i powstal mostek termiczny gdzie chulala sobie wilgoc z dworu i wiatr.Nadomiar tego folia byla nie polatana po dziurach jakie zostaly od odrywania blednie polozonej foli paroizolacyjnej.Co wy na to czy pomysl z ta folia miedzy 2 warstwy welny byl dobrym pomyslem czy nie ??Czy jest to poprostu problem wilgoci ktora wyszla po ogrzewaniu ..Dodam ze na ta chwile dalem pod plyte kartonowa druga folie ale zwykla ta zolta tylko na skosach..

 

 

Link do komentarza

Tak jak powyżej napisał kolega z redakcji. Folia paroizolacyjna ma być jak najbliżej pomieszczenia, tuz pod płytami. Ona ma ograniczyć do minimum wnikanie pary wodnej w izolację cieplną! Dlatego musi oddzielać wełnę mineralną od pomieszczenia. Żeby była w pełni skuteczna, trzeba ją układać na zakład i sklejać na połączeniach.

Ta metoda zaproponowana przez wykonawców jest fatalna.  Pierwsza warstwa wełny pomiędzy płytami i folia paroizolacyjna będzie chłonąć wilgoć. Para wodna się do niej dostaje, ale już nie ma jak się wydostać, bo jej dalszy ruch blokuje folia.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ano jest problem, bo żeby to właściwie ocenić trzeba by mieć te panele w rękach.    Ależ owszem, ale nie przesadzajmy, że takie wielkie ilości. Można kupić pięć innych paneli, pociąć je w poprzek i juz mamy sto pasków na przekładki. Idealnie wyrównanych na grubości. Sposobów jest wiele, trzeba tylko ruszyć głową.
    • Tak, pamiętając, że pierwszy i ostatni panel kładziemy na końcach paneli ułożonych w przeciwnym kierunku,  środkowy z przesunięciem w osi powstałej bryły o szerokość panela, z lewej.    Ważne jest, żeby w pierwszej fazie suszenia paneli wszystkie końce były podparte, przecież nie chcemy  deformacji paneli.        Nie, wszystko tak samo, ale panele dotykają się w miejscach niepodpartych wcześniej.   Układamy pierwszy panel 20 cm od brzegu ostatni tak samo a środkowy z drugiej strony osi budowanej bryły, czyli teraz od prawej. Powstała bryla ma wystające końce z kazdej strony   Zdemontować w pierwszym dniu same panele, podkłady niech lekko jeszcze przeschną,  demontować je na drugi dzień układając gdzieś dołem do góry, w pomieszczeniu dobrze wentylowanym.    ń    Jeżeli jest to rozdzielacz obsługujący wyłącznie piętro, to tak wystarczy te dwa zawory zamknąć. Widzę, że  już są zamknięte, przed zamknięciem zaworów najlepiej wyłączyć pompę rozdzielacza.      Nie widzę całej instalacji, ale jak jest jeszcze taka skrzynka na parterze to tak, kocioł, jego pompa będzie podawać czynnik grzewczy tylko na parter.     Tam powinien być sprawny bypass i pompa wtedy miesza tylko wodę w obiegu zamkniętym piętra.       Pompa w rozdzielaczu na parterze, jeżeli jest  takowa, to ona może pracować, jak nie ma, to pompa kotła powinna spokojnie to ogarnąć.     Wiem, że chcesz dobrze, ale obawiam się, że byt szybkie suszenie może spowodować deformację paneli, przekładki są  za wąskie, w dodatku musiałyby być równane na strugarce, inaczej potem będą problemy z łączeniem paneli.    
    • Ale tych listewek potrzeba będzie kolosalne ilości, bo przecież nie położysz całego panela podpartego na dwóch końcach, bo tak się odkształci, że nie będzie możliwości ponownego spięcia zamków przy ponownym montażu A tych paneli zapewne poszło na podłogi kilkanaście paczek
    • Najlepiej jednak byłoby je przekładać, jakimiś listewkami, tak jak się suszy deski. Wiem, że nikt nie trzyma w domu przekładek w takiej ilości, ale warto się postarać o odpady w jakimś warsztacie drzewnym. Wystarczą takie surowe, z obrzynania desek. Pojedyncze panele wyschną szybciej i pewniej.
    • Komentarz dodany przez sebek: no wlasanie dzisiaj miałem okazje takie cos zrobic i ciezko jest wejsc w ustawienia nie czyta unifonu wyskakuje bład f4 co juz sprawdziłem . ktos pomoze jak wejsc w menu i zaprogramować 6 mieszkań .Generalnie jest to opcja szeregowa z otwieraniem drzwi ale nie wiem jak to wykąbinowac
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...