Skocz do zawartości

Łazienka na piętrze brak rury kanalizacyjnej


kukiz18

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witajcie, mam problem jak w temacie. Wprowadzam sie na 1 piętro które jest nie skonczone. Planuje zacząć od zrobienia łazienki w której nie ma rury kanalizacyjnej. Rura jest w łazience piętro niżej i tam się kończy. Jak teraz podpiąć ją do mnie aby nie rujnować łazienki na parterze? Myślałem o wpuszczeniu w komin, ale musiała by to byc jakaś giętka rura, czy są takie dostępne?

Poniżej fotki:
Na początku strych, pierwsze pietro, parter, piwnica

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

mam wolny komin wentylacyjny w obu lazienkacz, poietro pod pietrem, chcialem tamtedy puscic rurę.


Praktycznie nie wykonalne. Nie ma siły trza rujnować parterowa łazienkę.
Napisano
Niestety nie ma odpowietrzenia u góry. Jestem w miarę w dobrej sytuacji bo wystarczy ze przejde tylko z rura przez łazienke na parterze tak zeby jej nie zniszczyc. Podłączenie leci z piwnicy i tam i na pietrze moge robić co chce. Chodzi tylko o parter. Dodam ze nad pierwszym pietrem mam rozebrany komin bo był nie potrzebny, mam luke od dachu i możliwość manewru, tylko czy dostane gdzies taka rure?
Napisano
Czy na ostatnim zdjęciu pokazujesz swoją piwnicę i w rogu pion z odpływem z WC w łazience na pierwszym piętrze? Gdzie wedruje ta rura fi 100 odgałęziona od pionu?
A tak prawdę powiedziawszy to jak zastosujesz rozdrabniacz np. firmy SFA Group (http://www.sfapoland.pl/klienci-indywidualni/gama-produkt%C3%B3w-sfa/sanibroyeur-pro-silence-karta-produktu/) to odprowadzisz ścieki jakąkolwiek drogą rurkami fi 40, a nawet 28 mm, nawet 20mb, omijając przeszkody nawet w górę, ponad sedesem, do 5 m w górę icon_lol.gif Bedzie to pewnie tańsze, niż remont dolnej łazienki icon_lol.gif
Dobry wujek google z hasłem "rozdrabniacz wc" tam mnie zaprowadził icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Witajcie, mam problem jak w temacie. Wprowadzam sie na 1 piętro które jest nie skonczone. Planuje zacząć od zrobienia łazienki w której nie ma rury kanalizacyjnej. Rura jest w łazience piętro niżej i tam się kończy. Jak teraz podpiąć ją do mnie aby nie rujnować łazienki na parterze? Myślałem o wpuszczeniu w komin, ale musiała by to byc jakaś giętka rura, czy są takie dostępne?

Poniżej fotki:
Na początku strych, pierwsze pietro, parter, piwnica



Musisz w piwnicy w pionie przy ścianie obniżyć ten widoczny trójnik tak żeby ze spadkiem wejść do tego wolnego kanału wentylacyjnego w odgałęzienie te obok założyć trójnik a te kolano zastosować na końcu .W kanał wpuść rurę fi -75 wystarczy w pionie .
Napisano (edytowany)
Cytat

Musisz w piwnicy w pionie przy ścianie obniżyć ten widoczny trójnik tak żeby ze spadkiem wejść do tego wolnego kanału wentylacyjnego w odgałęzienie te obok założyć trójnik a te kolano zastosować na końcu .W kanał wpuść rurę fi -75 wystarczy w pionie .


własnie, czyli wystarczy przejsc na rure fi 75 która bez problemu powinna mi wejsc w komin wentylacyjny?, z fi 100 miałbym problem

a jesli chodzi o to odejscie w piwnicy to idzie ono do łazienki na 1p i jest zamurowane i obłożone płytkami, widac domurowane kawałek sciany przy kominie obok ubikacji, pewnie mialo to byc przedluzenie na pietro i na dach do odpowietrzenia, niestety... ktos to zamurował. Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

[...]

a jesli chodzi o to odejscie w piwnicy to idzie ono do łazienki na 1p i jest zamurowane i obłożone płytkami, widac domurowane kawałek sciany przy kominie obok ubikacji, pewnie mialo to byc przedluzenie na pietro i na dach do odpowietrzenia, niestety... ktos to zamurował.


To może warto tę rurę przedłużyć po rozebraniu tej "domurówki", obudowaniu tej rury płytą G/K i opłytłowaniu tej dobudówki. Zręczny fachowiec zrobi to w dwa-trzy dni i nie zrujnuje otoczenia, pod warunkiem, że masz jeszcze parę płytek w zapasie, albo jest możliwość dokupienia takich samych płytek icon_rolleyes.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

własnie, czyli wystarczy przejsc na rure fi 75 która bez problemu powinna mi wejsc w komin wentylacyjny?, z fi 100 miałbym problem



Przejdź się do sklepu i zobacz że wyjście od kibla ze stelażu Geberita jest mniejszej średnicy niż rura PCV fi 110 ma specjalny pierścień zwężający więc śmiało możesz zastosować rurę fi 75 .Postaraj się żeby odcinek przyłączeniowy - poziomy tej rury od kibelka był jak najkrótszy .

Pamiętaj żeby wyprowadzić rurę wywiewną na dach ,odprowadzisz gazy i lepiej będą pracować odpływy w twoim domu ,ścieki żeby mogły poruszać się w rurach muszą mieć dostęp do powietrza.Sprawdź to na przykładzie weź słomkę do napojów włóż pionowo do szklanki z wodą zatkaj palcem górny koniec i powoli wyjmij ją ze szklanki następnie zabierz palec .Wnioski sam wyciągnij .


Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 4 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witajcie, udało mi się wpuścić w komin rurę fi 110, teraz pytanie co dalej, zamieszczam rysunek pomocniczy icon_smile.gif

Brak obrazka

pytań jest kilka, bezpośrednio z komina jak najnizej przy podlodze chcę założyć rozdzielacz pod katem 67st na rurę fi 110, będzie to odpływ z ubikacji, na tym samym kolanku chce wpiąć rurę fi 50 która będzie biegła w prawo po podłodze *na rysunku jest zle bo jest narysowana na scianie, bedzie biegła po podłodze wzdłuż sciany z oknem) do odpływu wanny(zrobię tam mały podest na ok 10 cm aby ukryć rury, i tak wanna będzie na stopniu, ubikację też podniosę na stopień) potem od wanny muszę zrobić odpływ do prysznica. Odległość jest dość spora, ok 4m. Teraz pytanie jaki zrobić spad aby woda swobodnie odpływała z prysznica. Rura będzie wkuta do ściany, nie chcę robić za dużego spadu aby przy prysznicu nie wyjść za wysoko, wiąże się to z podniesieniem brodzika i wchodzeniem do niego przez duży stpień, jaki powinien być spad aby woda przez te wszytskie rury z powodzeniem odpływała do głownego pionu?

Wodę ciepłą i zimną też mam zamiar wprowadzić poprzez komin i do prysznica lecieć obok rury odpływowej. Rury na system zgrzewany. Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witajcie, udało mi się wpuścić w komin rurę fi 110, teraz pytanie co dalej, zamieszczam rysunek pomocniczy icon_smile.gif

Brak obrazka

pytań jest kilka, bezpośrednio z komina jak najnizej przy podlodze chcę założyć rozdzielacz pod katem 67st na rurę fi 110, będzie to odpływ z ubikacji, na tym samym kolanku chce wpiąć rurę fi 50 która będzie biegła w prawo po podłodze *na rysunku jest zle bo jest narysowana na scianie, bedzie biegła po podłodze wzdłuż sciany z oknem) do odpływu wanny(zrobię tam mały podest na ok 10 cm aby ukryć rury, i tak wanna będzie na stopniu, ubikację też podniosę na stopień) potem od wanny muszę zrobić odpływ do prysznica. Odległość jest dość spora, ok 4m. Teraz pytanie jaki zrobić spad aby woda swobodnie odpływała z prysznica. Rura będzie wkuta do ściany, nie chcę robić za dużego spadu aby przy prysznicu nie wyjść za wysoko, wiąże się to z podniesieniem brodzika i wchodzeniem do niego przez duży stpień, jaki powinien być spad aby woda przez te wszytskie rury z powodzeniem odpływała do głownego pionu?

Wodę ciepłą i zimną też mam zamiar wprowadzić poprzez komin i do prysznica lecieć obok rury odpływowej. Rury na system zgrzewany.



Jakaś pomoc z waszej strony? Zabieram się niedługo za robotę.
Napisano
Cytat

a nie da się w posadzkę coś łożyć bo wszystko na jednej nitce .



Tzn? Nie wiem za bardzo o co chodzi. Nie może być wszystko na jednej fi50? Pod spodem mam druga łazienkę i nie mogę nic na dole puszczać.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tzn? Nie wiem za bardzo o co chodzi. Nie może być wszystko na jednej fi50? Pod spodem mam druga łazienkę i nie mogę nic na dole puszczać.



Od pionu -podłączenie ubikacji rura fi 110 (+trójnik 110/110/90stopni + trójnik 110/75/90stopni skierowany do góry +redukcja 110/75 u góry na trójniku wyprowadzony z muru kolankami napowietrzacz fi 75)- od ubikacji do wanny rura fi 75 (+2 x trójnik 75/50/90stopni ostatni trójnik skierowany do góry + redukcja 75/50 u góry na trójniku wyprowadzony z muru kolankami napowietrzacz fi 50) - (2 x kolano fi 50 45 stopni w narożniku ściany )- od wanny do prysznica rura Fi 50+ jakieś kolanka , spadki 2-3% czyli 2-3 cm na 1mb rury. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Nareszcie kupiłeś pralkę . icon_lol.gif


Bałbym się siedzieć na ubikacji mając nad głową tą pralkęicon_biggrin.gif

Ok rozumiem ze od ubikacji do wanny rura fi75 a od wanny do prysznica rura fi50. Nie rozumiem tylko co znaczy "napowietrzacz". Mam z głównego pionu odpowietrzenie do komina, rozumiem że mam jeszcze zrobić przy wannie? tak? a przy prysznicu już nie?

Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Bałbym się siedzieć na ubikacji mając nad głową tą pralkęArray="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">

Ok rozumiem ze od ubikacji do wanny rura fi75 a od wanny do prysznica rura fi50. Nie rozumiem tylko co znaczy "napowietrzacz". Mam z głównego pionu odpowietrzenie do komina, rozumiem że mam jeszcze zrobić przy wannie? tak? a przy prysznicu już nie?



To są napowietrzacze kanalizacyjne :
Brak obrazka
Poliplast-Zawor-kanalizacyjny-napowietrzajacy-75mm.jpg
http://www.artbeko.ec24h.pl/napowietrzacz-...yjny-fi-50.html
Pierwszy napowietracz za kibelkiem ,drugi za wanną .
Przez napowietrzacz wciągane jest powietrze do rur kanalizacyjnych ,to powoduje łatwiejszy przepływ ścieków do pionu kanalizacyjnego.Napowietrzacz tylko działa w jednym kierunku wpuszcza powietrze do kanalizacji ale go nie wypuszcza.
Jak spłuczesz wodę z kibelka to wyciągnie wodę z syfonu od wanny i będzie brzydko pachnieć ,jak spuścisz wodę z wanny to zrobi to samo z syfonem w brodziku .Z racji tego że wszystko jest podłączone na jednej gałązce to trzeba tak zrobić . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To są napowietrzacze kanalizacyjne :
Brak obrazka
Poliplast-Zawor-kanalizacyjny-napowietrzajacy-75mm.jpg
http://www.artbeko.ec24h.pl/napowietrzacz-...yjny-fi-50.html
Pierwszy napowietracz za kibelkiem ,drugi za wanną .
Przez napowietrzacz wciągane jest powietrze do rur kanalizacyjnych ,to powoduje łatwiejszy przepływ ścieków do pionu kanalizacyjnego.Napowietrzacz tylko działa w jednym kierunku wpuszcza powietrze do kanalizacji ale go nie wypuszcza.
Jak spłuczesz wodę z kibelka to wyciągnie wodę z syfonu od wanny i będzie brzydko pachnieć ,jak spuścisz wodę z wanny to zrobi to samo z syfonem w brodziku .Z racji tego że wszystko jest podłączone na jednej gałązce to trzeba tak zrobić .


Dzięki wielkie za pomoc, nie wiedziałem o takim czymś.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
A więc mała zmiana planów, wannę i ubikację zasilę z rury fi110 wpuszczonej w komin wentylacyjny ale prysznic postanowiłem zasilić z umywalki, Rozkułem co nieco i podłączyłem gro rurą bodajże fi32. Co o tym sądzicie?

Brak obrazka

Brak obrazka
Napisano (edytowany)
Cytat

A więc mała zmiana planów, wannę i ubikację zasilę z rury fi110 wpuszczonej w komin wentylacyjny ale prysznic postanowiłem zasilić z umywalki, Rozkułem co nieco i podłączyłem gro rurą bodajże fi32. Co o tym sądzicie?



Prysznic rura fi 50 bo taka fi32 nie zdąży odebrać wody . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A więc mała zmiana planów, wannę i ubikację zasilę z rury fi110 wpuszczonej w komin wentylacyjny ale prysznic postanowiłem zasilić z umywalki, Rozkułem co nieco i podłączyłem gro rurą bodajże fi32. Co o tym sądzicie?


fi 32 to tylko do umywalki jak dalej wpięta do fi 50 dla wanny lub natrysku.
Napisano
Cytat

fi 32 to tylko do umywalki jak dalej wpięta do fi 50 dla wanny lub natrysku.



Rurki fi32 jest tam tylko ok 1,5m dalej leci w dół fi50. Myślicie że może nie odebrać wody?

Mam jeszcze jedno pytanie. Rura fi50 która wystaje mi nad strop nie miała kołnierza z uszczelką. Założyłem na nią trójnik uszczelką w dół a na górę mufkę i dalej do góry kawałek rury. Mogą wystąpić jakieś problemy z powodu odwrotnie założonego trójnika? Dodam że nie ma za bardzo innej możliwości założenia.

Dodatkowo czy rury w posadzce mogę zalewać zaprawą? Czy trzeba je czymś obłożyć? Wodę ciepła i zimną mam w otulinie. Odpływy gołe.

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Napisano (edytowany)
Cytat

Rurki fi32 jest tam tylko ok 1,5m dalej leci w dół fi50. Myślicie że może nie odebrać wody?

Mam jeszcze jedno pytanie. Rura fi50 która wystaje mi nad strop nie miała kołnierza z uszczelką. Założyłem na nią trójnik uszczelką w dół a na górę mufkę i dalej do góry kawałek rury. Mogą wystąpić jakieś problemy z powodu odwrotnie założonego trójnika? Dodam że nie ma za bardzo innej możliwości założenia.

Dodatkowo czy rury w posadzce mogę zalewać zaprawą? Czy trzeba je czymś obłożyć? Wodę ciepła i zimną mam w otulinie. Odpływy gołe.



Tak nie można do prysznica musi dojść rura fi 50 !!!
Jak rura nie miała kołnierza to zakładasz Nasuwką kanalizacyjna fi 50 PCV
nasuwka-kanalizacyjna-fi-110-pcv.jpg
utworzy się kielich i dalej już budujesz zgodnie z odpływem .
rury w posadzce przykryj folią i zalewaj. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak nie można do prysznica musi dojść rura fi 50 !!!
Jak rura nie miała kołnierza to zakładasz Nasuwką kanalizacyjna fi 50 PCV
nasuwka-kanalizacyjna-fi-110-pcv.jpg



a co z wypełnieniem posadzki, jak jest otulina moge zalac betonem? Rura jest fi32 i tak juz musi zostac, sprawdzałem lejac wode do syfonu, odprowadza bdb, jest duży spad.
Napisano
Cytat

a co z wypełnieniem posadzki, jak jest otulina moge zalac betonem? Rura jest fi32 i tak juz musi zostac, sprawdzałem lejac wode do syfonu, odprowadza bdb, jest duży spad.


otulina czerwona możesz zalać betonem otulina szara trzeba przykryć folią .

Rura Fi 50 ! przerabiaj bo będziesz potem rozbijał beton!


Napisano
Cytat

otulina czerwona możesz zalać betonem otulina szara trzeba przykryć folią .

Rura Fi 50 ! przerabiaj bo będziesz potem rozbijał beton!


W scianach też mogę wypełnić zaprawą? Czy raczej pianka?
Z rurą spróbuję jednak fi 32, jak nie mam drugą opcję, podciągne z fi50 z wanny po drugiej stronie sciany, mam tam niewyremontowany pokoj.
Napisano
Cytat

W scianach też mogę wypełnić zaprawą? Czy raczej pianka?
Z rurą spróbuję jednak fi 32, jak nie mam drugą opcję, podciągne z fi50 z wanny po drugiej stronie sciany, mam tam niewyremontowany pokoj.



W ścianach rury jak są gołe to założyć izolację ,w miejscach trudnych i przy rurach pcv zapanować resztę wypełnić zaprawą
Napisano
Ok, więc na rurach na których nie mam czerwonej otuliny założę ją. Natnę wzdłuż i objadę izolacją. Rozumiem że rury odpływowe nie muszą być zabezpieczane?

Mam jeszcze tylko pytanko co do obróconego trójnika. Czy może to już tak zostać czy mam go obrócić kołnierzem do góry i założyć nasuwkę przy stropie?
Teraz jest to zrobione dobrze i szczelnie ale martwi mnie fakt iż kolana nie mają 90st tylko chyba 88st, przy obróceniu trójnika do góry nogami woda ma o 2st w trójniku do góry. Czy to może być jakiś większy problem? Czy nie przejmować się tym?
Napisano
Cytat

Ok, więc na rurach na których nie mam czerwonej otuliny założę ją. Natnę wzdłuż i objadę izolacją. Rozumiem że rury odpływowe nie muszą być zabezpieczane?

Mam jeszcze tylko pytanko co do obróconego trójnika. Czy może to już tak zostać czy mam go obrócić kołnierzem do góry i założyć nasuwkę przy stropie?
Teraz jest to zrobione dobrze i szczelnie ale martwi mnie fakt iż kolana nie mają 90st tylko chyba 88st, przy obróceniu trójnika do góry nogami woda ma o 2st w trójniku do góry. Czy to może być jakiś większy problem? Czy nie przejmować się tym?



Rury odpływowe zapiankować ,założyć nasuwkętrójnik obrócić .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...